Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S2)
Sylabus przedmiotu Projektowanie instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Oceanotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych | ||
Specjalność | Projektowanie i budowa obiektów oceanotechnicznych | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Klimatyzacji i Transportu Chłodniczego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bogusław Zakrzewski <Boguslaw.Zakrzewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Bogusław Zakrzewski <Boguslaw.Zakrzewski@zut.edu.pl>, Tomasz Łokietek <Tomasz.Lokietek@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy chłodnictwa i klimatyzacji |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie wiedzy i umiejętnosći dotyczacych projektowania instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Projektowanie z użyciem specjalistycznych programów. | 1 |
T-L-2 | Wykonanie projektu koncepcyjnego klimatyzacji domku jednorodzinnego w strefie nadmorskiej. | 5 |
T-L-3 | Wykonanie projektu koncepcyjnego chłodniczej jednostki morskiej. | 4 |
T-L-4 | Wykonanie projektu koncepcyjnego klimatyzacji promu pasażerskiego. | 4 |
T-L-5 | Zaliczenie. | 1 |
15 | ||
projekty | ||
T-P-1 | Projektowanie instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych z użyciem specjalistycznych programów; małe urządzenia o mocy do 10 kW, średnie o mocy 50 kW i duże o mocy powyżej 50 kW. Projekty instalacji dla jednostek morskich. Symbole i oznaczenia stosowane w chłodnictwie i klimatyzacji zgodnie z PN-EN 1861. Założenia wstępne, przepisy i normy krajowe i europejskie. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Projektowanie instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych. | 1 |
T-W-2 | Klasyfikacja instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych. | 2 |
T-W-3 | Prace wstępne: uzgodnienia z inwestorem, przygotowania i oceny kosztów różnych wariantów projektu; powierzchnia klimatyzowana (kubatura obiektu); założenia końcowe (wymagania inwestora, sprecyzowanie, stopień trudności); instalacje okrętowe; termin wykonania projektu; koszt inwestycji (koszt projektu klimatyzacji-chłodniczego); dostepność dokumentacji obiektu. | 2 |
T-W-4 | Wybór rozwiązania na podstawie analizy kilku wariantów, ocena zalet i wad danego rozwiązania, zagrozęnia dla środowiska, koszty energetyczne. | 4 |
T-W-5 | Programy firmowe do projektowania instalacji klimatyzacyjnych i chłodniczych; opis techniczny projektu instalacji. | 2 |
T-W-6 | Wprowadzenie zmian do projektu, dziennik budowy. | 1 |
T-W-7 | Ekonomiczne aspekty projektów klimatyzacji, chodniczych - podstawy dobrego projektowania. | 1 |
T-W-8 | Architekt, inwestor a system chłodniczy/klimatyzacyjny. | 1 |
T-W-9 | Odbiór techniczny instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
15 | ||
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach - wykonanie projektu na zadany temat | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 14 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 10 |
A-W-3 | Uczestnictwo w zaliczeniu | 1 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca/Wykład informacyjny |
M-2 | Metoda praktyczna/Cwiczenia laboratoryjne |
M-3 | Metoda praktyczna/Metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych w formie pisemnej. Ocena odpowiedzi na zadane pytania. |
S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie projektów w formie pisemnej wykonanie projektu |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu w formie pisemnej |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_2A_D1-02_W01 Posiada uporzadkowaną wiedzę na temat budowy urządzeń chłodniczych, wentylacyjnych, klimatyzacyjnych stosowanych w obiektach oceanotechnicznych. | O_2A_W03 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-9, T-W-8, T-W-7, T-W-3 | M-1 | S-3 |
O_2A_D1-02_W02 Posiada wiedzę i rozumie oddziaływanie środowiska morskiego na obiekty oceanotechniczne oraz wpływ na środowisko obiektów oceanotechnicznych. | O_2A_W04 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-9, T-W-8, T-W-7, T-W-3 | M-1 | S-3 |
O_2A_D1-02_W03 Posiada podstawową wiedzę dotycząca eksploatacji urządzeń chłodniczych wentylacyjnych i klimatyzacyjnych w warunkach morskich; zna sposoby wydłużenia ich trwałości. | O_2A_W05 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-9, T-W-8, T-W-7, T-W-3 | M-1 | S-3 |
O_2A_D1-02_W04 Posiada wiedzę o algorytmach, modelach oraz metodach informatycznych wykorzystywanych w zakresie projektowania urządzeń chłodniczych, klimatzacyjnych i wentylacyjnych. Zna narzędzia do projektowaniai symulacji tych systemów w obiektach ocenaotechnicznych. | O_2A_W10 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-9, T-W-8, T-W-7, T-W-3 | M-1 | S-3 |
O_2A_D1-02_W05 Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie instalacji chłodniczych, pomp ciepła, instalacji wentylacyjnych i klimatyzacyjnych | O_2A_W17 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-9, T-W-8, T-W-7, T-W-3 | M-1 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_2A_D1-02_U01 Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych, przepisów, norm oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie urządzeń chłodniczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych stosowanych w oceanotechnice, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie | — | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-P-1 | M-2, M-3 | S-1, S-2 |
O_2A_D1-02_U02 Potrafi pracować indywidualnie i w zespole; potrafi ocenić pracochłonność zadania oraz zapewnić jego realizację w założonym terminie; potrafi porozumiewać się w środowisku zawodowym i innym z wykorzystaniem różnych technik | — | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-P-1 | M-2, M-3 | S-1, S-2 |
O_2A_D1-02_U03 Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie opracowanie naukowe w języku angielskim w zakresie oceanotechniki, przedstawiające wyniki własnych badań zestawionych w pracy dyplomowej | — | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-P-1 | M-2, M-3 | S-1, S-2 |
O_2A_D1-02_U04 Potrafi przygotować i przedstawić prezentację na temat realizacji zadania projektowego lub badawczego z chłodnictwa, klimatyzacji i wentylacji oraz poprowadzić dyskusję dotyczącą przedstawionej prezentacji | — | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-P-1 | M-2, M-3 | S-1, S-2 |
O_2A_D1-02_U05 Potrafi opracować szczegółową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego z chłodnictwa, klimatyzacji i wentylacji w obiektach oceanotechnicznych, jak również potrafi przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników | — | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-P-1 | M-2, M-3 | S-1, S-2 |
O_2A_D1-02_U06 Potrafi opracować specyfikację projektową elementu, układu, systemu, procesu, maszyny z chłodnictwa, klimatyzacji i wentylacji w obiektach oceanotechnicznych, z uwzględnieniem wszelkich aspektów pozatechnicznych, takich jak np. wpływ na środowisko naturalne, zgodność z przepisami prawa czy opłacalność inwestycji z chłodnictwa, klimatyzacji i wentylacji w obiektach oceanotechnicznych, | — | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-P-1 | M-2, M-3 | S-1, S-2 |
O_2A_D1-02_U07 Potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych – wykorzystywać i integrować wiedzę pochodzącą z różnych źródeł, zarówno z zakresu chłodnictwa i klimatyzacji w oceanotechnice, jak i innych dziedzin nauki i techniki, uwzględniając aspekty pozatechniczne (np. prawne czy ekonomiczne) | — | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-P-1 | M-2, M-3 | S-1, S-2 |
O_2A_D1-02_U08 Potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania odpowiednich metod, narzędzi i programów komputerowych służących do rozwiązania zadanego problemu inżynierskiego związanego z zagadnieniami z chłodnictwa i klimatyzacji w oceanotechnice dostrzegając ich ograniczenia | — | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-P-1 | M-2, M-3 | S-1, S-2 |
O_2A_D1-02_U09 Potrafi zaprojektować urządzenia i instalacje chłodnicze i klimatyzacyjne wykorzystywane w obiektach oceanotechnicznych z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych | — | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-P-1 | M-2, M-3 | S-1, S-2 |
O_2A_D1-02_U10 Potrafi ocenić wpływ właściwej eksploatacji systemów chłodniczych i klimatyzacyjnych w obiektach technicznych na ich niezawodność i wydłużenie cyklu życia oraz bezpieczeństwo użytkowania | — | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-P-1 | M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_2A_D1-02_K01 Ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje, w szczególności w zakresie chłodnictwa i klimatyzacji w odniesieniu do bezpieczeństwa własnego i innych osób oraz ochrony środowiska | — | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-P-1, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-9, T-W-8, T-W-7, T-W-3 | M-1, M-2, M-3 | S-3, S-1, S-2 |
O_2A_D1-02_K02 Potrafi współpracować i realizować zadania w grupie oraz ma świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków | — | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-P-1, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-9, T-W-8, T-W-7, T-W-3 | M-1, M-2, M-3 | S-3, S-1, S-2 |
O_2A_D1-02_K03 Rozumie konieczność działań zespołowych i potrafi brać odpowiedzialność za wyniki wspólnych działań | — | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-P-1, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-9, T-W-8, T-W-7, T-W-3 | M-1, M-2, M-3 | S-3, S-1, S-2 |
O_2A_D1-02_K04 Potrafi dokonać analizy zadań przydzielonych do realizacji, określając odpowiednie priorytety pozwalające na możliwie efektywne wykonanie tych zadań | — | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-P-1, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-9, T-W-8, T-W-7, T-W-3 | M-1, M-2, M-3 | S-3, S-1, S-2 |
O_2A_D1-02_K05 Ma świadomość ważności profesjonalnego postępowania w wykonywaniu zawodu oraz respektowania etyki zawodowej | — | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-P-1, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-9, T-W-8, T-W-7, T-W-3 | M-1, M-2, M-3 | S-3, S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_2A_D1-02_W01 Posiada uporzadkowaną wiedzę na temat budowy urządzeń chłodniczych, wentylacyjnych, klimatyzacyjnych stosowanych w obiektach oceanotechnicznych. | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty |
3,0 | Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć | |
3,5 | Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia. | |
4,0 | Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia. | |
4,5 | Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu. | |
5,0 | Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu. | |
O_2A_D1-02_W02 Posiada wiedzę i rozumie oddziaływanie środowiska morskiego na obiekty oceanotechniczne oraz wpływ na środowisko obiektów oceanotechnicznych. | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty |
3,0 | Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć | |
3,5 | Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia. | |
4,0 | Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia. | |
4,5 | Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu. | |
5,0 | Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu. | |
O_2A_D1-02_W03 Posiada podstawową wiedzę dotycząca eksploatacji urządzeń chłodniczych wentylacyjnych i klimatyzacyjnych w warunkach morskich; zna sposoby wydłużenia ich trwałości. | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty |
3,0 | Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć | |
3,5 | Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia. | |
4,0 | Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia. | |
4,5 | Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu. | |
5,0 | Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu. | |
O_2A_D1-02_W04 Posiada wiedzę o algorytmach, modelach oraz metodach informatycznych wykorzystywanych w zakresie projektowania urządzeń chłodniczych, klimatzacyjnych i wentylacyjnych. Zna narzędzia do projektowaniai symulacji tych systemów w obiektach ocenaotechnicznych. | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty |
3,0 | Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć | |
3,5 | Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia. | |
4,0 | Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia. | |
4,5 | Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu. | |
5,0 | Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu. | |
O_2A_D1-02_W05 Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie instalacji chłodniczych, pomp ciepła, instalacji wentylacyjnych i klimatyzacyjnych | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty |
3,0 | Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć | |
3,5 | Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia. | |
4,0 | Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia. | |
4,5 | Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu. | |
5,0 | Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_2A_D1-02_U01 Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych, przepisów, norm oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie urządzeń chłodniczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych stosowanych w oceanotechnice, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty |
3,0 | Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć | |
3,5 | Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia. | |
4,0 | Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia. | |
4,5 | Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu. | |
5,0 | Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu. | |
O_2A_D1-02_U02 Potrafi pracować indywidualnie i w zespole; potrafi ocenić pracochłonność zadania oraz zapewnić jego realizację w założonym terminie; potrafi porozumiewać się w środowisku zawodowym i innym z wykorzystaniem różnych technik | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty |
3,0 | Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć | |
3,5 | Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia. | |
4,0 | Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia. | |
4,5 | Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu. | |
5,0 | Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu. | |
O_2A_D1-02_U03 Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie opracowanie naukowe w języku angielskim w zakresie oceanotechniki, przedstawiające wyniki własnych badań zestawionych w pracy dyplomowej | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty |
3,0 | Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć | |
3,5 | Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia. | |
4,0 | Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia. | |
4,5 | Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu. | |
5,0 | Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu. | |
O_2A_D1-02_U04 Potrafi przygotować i przedstawić prezentację na temat realizacji zadania projektowego lub badawczego z chłodnictwa, klimatyzacji i wentylacji oraz poprowadzić dyskusję dotyczącą przedstawionej prezentacji | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty |
3,0 | Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć | |
3,5 | Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia. | |
4,0 | Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia. | |
4,5 | Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu. | |
5,0 | Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu. | |
O_2A_D1-02_U05 Potrafi opracować szczegółową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego z chłodnictwa, klimatyzacji i wentylacji w obiektach oceanotechnicznych, jak również potrafi przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty |
3,0 | Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć | |
3,5 | Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia. | |
4,0 | Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia. | |
4,5 | Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu. | |
5,0 | Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu. | |
O_2A_D1-02_U06 Potrafi opracować specyfikację projektową elementu, układu, systemu, procesu, maszyny z chłodnictwa, klimatyzacji i wentylacji w obiektach oceanotechnicznych, z uwzględnieniem wszelkich aspektów pozatechnicznych, takich jak np. wpływ na środowisko naturalne, zgodność z przepisami prawa czy opłacalność inwestycji z chłodnictwa, klimatyzacji i wentylacji w obiektach oceanotechnicznych, | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty |
3,0 | Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć | |
3,5 | Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia. | |
4,0 | Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia. | |
4,5 | Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu. | |
5,0 | Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu. | |
O_2A_D1-02_U07 Potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych – wykorzystywać i integrować wiedzę pochodzącą z różnych źródeł, zarówno z zakresu chłodnictwa i klimatyzacji w oceanotechnice, jak i innych dziedzin nauki i techniki, uwzględniając aspekty pozatechniczne (np. prawne czy ekonomiczne) | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty |
3,0 | Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć | |
3,5 | Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia. | |
4,0 | Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia. | |
4,5 | Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu. | |
5,0 | Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu. | |
O_2A_D1-02_U08 Potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania odpowiednich metod, narzędzi i programów komputerowych służących do rozwiązania zadanego problemu inżynierskiego związanego z zagadnieniami z chłodnictwa i klimatyzacji w oceanotechnice dostrzegając ich ograniczenia | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty |
3,0 | Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć | |
3,5 | Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia. | |
4,0 | Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia. | |
4,5 | Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu. | |
5,0 | Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu. | |
O_2A_D1-02_U09 Potrafi zaprojektować urządzenia i instalacje chłodnicze i klimatyzacyjne wykorzystywane w obiektach oceanotechnicznych z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty |
3,0 | Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć | |
3,5 | Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia. | |
4,0 | Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia. | |
4,5 | Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu. | |
5,0 | Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu. | |
O_2A_D1-02_U10 Potrafi ocenić wpływ właściwej eksploatacji systemów chłodniczych i klimatyzacyjnych w obiektach technicznych na ich niezawodność i wydłużenie cyklu życia oraz bezpieczeństwo użytkowania | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty |
3,0 | Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć | |
3,5 | Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia. | |
4,0 | Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia. | |
4,5 | Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu. | |
5,0 | Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_2A_D1-02_K01 Ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje, w szczególności w zakresie chłodnictwa i klimatyzacji w odniesieniu do bezpieczeństwa własnego i innych osób oraz ochrony środowiska | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli | |
O_2A_D1-02_K02 Potrafi współpracować i realizować zadania w grupie oraz ma świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli | |
O_2A_D1-02_K03 Rozumie konieczność działań zespołowych i potrafi brać odpowiedzialność za wyniki wspólnych działań | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli | |
O_2A_D1-02_K04 Potrafi dokonać analizy zadań przydzielonych do realizacji, określając odpowiednie priorytety pozwalające na możliwie efektywne wykonanie tych zadań | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli | |
O_2A_D1-02_K05 Ma świadomość ważności profesjonalnego postępowania w wykonywaniu zawodu oraz respektowania etyki zawodowej | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli |
Literatura podstawowa
- Norma PN-83/B-2402, Temperatury ogrzewanych pomieszczeń w budynkach, PKN, 0
- Norma PN-83/B-2403, Temperatury obliczeniowe zewnętrzne, PKN, 0
- Norma PN-78/B-3420, Wentylacja i klimatyzacja. parametry obliczeniowe powietrza zewnętrznego, PKN, 0
- Norma PN-80/B-3421, Parametry obliczeniowe powietrza wewnętrznego w pomieszczeniach przeznaczonych do stałego przebywania ludzi., PKN, 0
- Norma PN-83/B-3430, Wentylacja w budynkach mieszkalnych, zamieszkania zbiorowego i użyteczności publicznej. Wymagania, PKN, 0
- Norma PN-88/B-3433, Instalacje wentylacji mechanicznej wywienwej w budynkach mieszkalnych wielorodzinnych. Wymagania, PKN, 0
- PN-.../W-75050, Dane klimatyczne i parametry obliczeniowe powietrza w powierzchniach statków, PKN, 1997
- PN-91/W-75052, Klimatyzacja i wentylacja sterówki na statkach-założenia projektowe i metody obliczeń, PKN, 0
- PN-91/W-75053, Klimatyzacja i wentylacja-central manewrowo-kontrolnych na stakach. Założenia projektowe i metody obliczeń, PKN, 0
- PN-92/W-75054, Klimatyzacja i wentylacja magazynów suchego prowiantu a statkach. Założenia projekowe, PKN, 0
- PN-93/W-75055, Budownictwo okrętowe. Wentylacja i przygotowanie powietrza w kuchniach; pomieszczeniach z urządzeniami kuchennymi, PKN
- PN-93/W-75056, Budownictwo okrętowe. Wentylacja ładowni, w których można używać pojazdy napędzane silnikami spalinowymi, PKN, 0
- Piotrowski I., Okrętowe urządzenia chłodnicze, Gdańsk, 1977
- Studziński A., Eksploatacja chłodniowców, Gdynia, 2005
- Wasiluk W., Wentylacja i klimatyzacja na statku., Morskie, Gdańsk, 1977
Literatura dodatkowa
- Recnagel, Sprenger, Schramek, Ogrzewnictwo, klimatyzacja, ciepła woda, chłodnictwo., Omni Scala, Wrocław, 2008
- Zakrzewski B., Obliczenia obiegów chłodniczych i klimatyzacyjnych., Politechnika Szczecińska, Szczecin, 1991