Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S2)
specjalność: Projektowanie i budowa systemów energetycznych
Sylabus przedmiotu Instalacje wentylacyjne i klimatyzacyjne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Oceanotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Instalacje wentylacyjne i klimatyzacyjne | ||
Specjalność | Chłodnictwo i klimatyzacja w oceanotechnice | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Klimatyzacji i Transportu Chłodniczego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bogusław Zakrzewski <Boguslaw.Zakrzewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Bogusław Zakrzewski <Boguslaw.Zakrzewski@zut.edu.pl>, Tomasz Łokietek <Tomasz.Lokietek@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wentylacja i klimatyzacja |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie wiedzy w zakresie budowy i działania instalacji, wentylacji i klimatyzacji oraz umiejętności obliczania i prowadzenia podstawowych pomiarów parametrów działania tych instalacji. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Obliczenia instalacji wentylacyjnych i klimatyzacyjnych z wykorzystaniem wykresu Moliera. | 8 |
T-A-2 | Wyznaczanie wydajności chłodniczej, grzewczej, strumieni pary wodnej. | 6 |
T-A-3 | Zaliczenie zajeć. | 1 |
15 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Pomiar parametrów mikroklimatu pomieszczeń. | 4 |
T-L-2 | Wyznaczanie wskaźników określających komfort cieplny człowieka. | 2 |
T-L-3 | Badanie efektywności odzysku ciepła w rekuperatorze i wymienniku regeneracyjnym. | 4 |
T-L-4 | Badanie nawiewników powietrza. | 4 |
T-L-5 | Zaliczenie. | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Klasyfikacja instalacji wentylacyjnych i klimatyzacyjnych. | 6 |
T-W-2 | Budowa i zasada działania nowoczesnych systemów wentylacyjnych i klimatyzacyjnych. | 6 |
T-W-3 | Schematy instalacji. | 4 |
T-W-4 | Złożone procesy obróbki hydro-termicznej powietrza zachodzące w instalacjach wentylacyjnych i klimatyzacyjnych. | 6 |
T-W-5 | Problemy ograniczania zużycia energii przez urządzenia wentylacyjno-klimatyzacyjne. | 6 |
T-W-6 | Egzamin z przedmiotu. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Studiowanie literatury | 6 |
A-A-3 | Przygotowanie się do zajeć | 4 |
25 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Opracowanie wyników laboratoriów i sporządzanie sprawozdań | 8 |
A-L-3 | Przygotowanie się do zajęć | 2 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 30 |
A-W-2 | Przygotowanie się do zajęć | 2 |
A-W-3 | Studiowanie literatury | 6 |
A-W-4 | Przygotowanie się do egzaminu | 10 |
A-W-5 | Uczestnictwo w egzaminie | 2 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca/Wykład informacyjny |
M-2 | Metody praktyczne/Ćwiczenia przedmiotowe |
M-3 | Metody praktyczne/Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń przedmiotowych w formie pisemnej. Ocena poprawności rozwiązania zadania obliczeniowego. |
S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych w formie pisemnej. Ocena odpowiedzi na zadane pytania i sprawozdań studenta. Przekazywanie uwag oraz wskazywanie sposobów dojścia do rozwiązania wyznaczonego problemu. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Egzamin w formie pisemnej, ocena odpowiedzi na zadawane pytania. W razie wątpliwości, rozmowa wyjaśniająca ze studentem. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_2A_D3-07_W01 Ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie wybranych działów fizyki, obejmującą: mechanikę techniczną, mechanikę płynów i termodynamikę, niezbędną do zrozumienia złożonych zjawisk fizycznych i procesów z obszaru oceanotechniki, ma podstawowa wiedzę na temat procesów chłodzenia, grzania, nawilżania i osuszania powietrza | O_2A_W02 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-W-1 | M-1 | S-3 |
O_2A_D3-07_W02 Ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie budowy i zastosowania maszyn i urządzeń oraz instalacji i systemów wchodzących w skład obiektów oceanotechnicznych ma uporządkowaną wiedzę na temat instalacji wentylacyjnych i klimatyzacyjnych stosowanych w oceanotechnice | O_2A_W03 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-W-1 | M-1 | S-3 |
O_2A_D3-07_W03 Zna i rozumie zasady wzajemnego oddziaływania środowiska morskiego i obiektów oceanotechnicznych w tym instalacji wentylacyjnych i klimatyzacyjnych, jak również aspekty ochrony środowiska | O_2A_W04 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-W-1 | M-1 | S-3 |
O_2A_D3-07_W04 Ma podstawową wiedzę na temat eksploatacji maszyn, obiektów i systemów technicznych szczególnie o instalachacjach wentylacyjnych i klimatyzacyjnych, jak również rozumie wpływ właściwej eksploatacji na wydłużenie ich cyklu życia | O_2A_W05 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-W-1 | M-1 | S-3 |
O_2A_D3-07_W05 Ma uporządkowaną i podbudowaną wiedzę w zakresie projektowania urządzeń i instalacji chłodniczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych wykorzystywanych w obiektach oceanotechnicznych | O_2A_W17 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-W-1 | M-1 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_2A_D3-07_U01 Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych, przepisów, norm oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie wentylacji i klimatyzacji, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie | O_2A_U01 | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-L-4, T-L-2, T-L-1, T-L-3 | M-3, M-2 | S-1, S-2 |
O_2A_D3-07_U02 Potrafi pracować indywidualnie i w zespole; potrafi ocenić pracochłonność zadania oraz zapewnić jego realizację w założonym terminie; potrafi porozumiewać się w środowisku zawodowym i innym z wykorzystaniem różnych technik | O_2A_U02 | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-L-4, T-L-2, T-L-1, T-L-3 | M-3, M-2 | S-1, S-2 |
O_2A_D3-07_U03 Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie opracowanie naukowe w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie oceanotechniki, przedstawiające wyniki własnych badań zestawionych w pracy dyplomowej | O_2A_U03 | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-L-4, T-L-2, T-L-1, T-L-3 | M-3, M-2 | S-1, S-2 |
O_2A_D3-07_U04 Potrafi przygotować i przedstawić prezentację na temat realizacji zadania projektowego lub badawczego oraz poprowadzić dyskusję dotyczącą przedstawionej prezentacji | O_2A_U04 | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-L-4, T-L-2, T-L-1, T-L-3 | M-3, M-2 | S-1, S-2 |
O_2A_D3-07_U05 Potrafi opracować szczegółową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego w zakresie wentylacji i klimatyzacji, jak również potrafi przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników | O_2A_U05 | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-L-4, T-L-2, T-L-1, T-L-3 | M-3, M-2 | S-1, S-2 |
O_2A_D3-07_U06 Potrafi opracować specyfikację projektową elementu, układu, systemu, procesu, wentylacji i klimatyzacji w obiektach oceanotechnicznych z uwzględnieniem wszelkich aspektów pozatechnicznych, takich jak np. wpływ na środowisko naturalne, zgodność z przepisami prawa czy opłacalność inwestycji | O_2A_U08 | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-L-4, T-L-2, T-L-1, T-L-3 | M-3, M-2 | S-1, S-2 |
O_2A_D3-07_U07 Potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych – dokonać oceny i zastosować odpowiednie metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne z zastosowaniem podejścia systemowego, jak również formułować i testować hipotezy związane m.in. z modelowaniem i projektowaniem elementów, układów, systemów, procesów,instalacji wentylacyjnych i klimatyzacyjnych na obiektach oceanotechnicznych | O_2A_U10 | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-L-4, T-L-2, T-L-1, T-L-3 | M-3, M-2 | S-1, S-2 |
O_2A_D3-07_U08 Potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych – wykorzystywać i integrować wiedzę pochodzącą z różnych źródeł, zarówno z zakresu wentylacji i klimatyzacji w oceanotechnice, jak i innych dziedzin nauki i techniki, uwzględniając aspekty pozatechniczne (np. prawne czy ekonomiczne) | O_2A_U11 | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-L-4, T-L-2, T-L-1, T-L-3 | M-3, M-2 | S-1, S-2 |
O_2A_D3-07_U09 Potrafi zaprojektować urządzenia i instalacje wentylacyjne i klimatyzacyjne wykorzystywane w obiektach oceanotechnicznych z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych | O_2A_U21 | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-L-4, T-L-2, T-L-1, T-L-3 | M-3, M-2 | S-1, S-2 |
O_2A_D3-07_U10 Potrafi zaprojektować złożony element, układ, system, proces, instalacje wentylacyjne lub klimatyzacyjne czy obiekt oceanotechniczny z uwzględnieniem zadanej specyfikacji i aspektów pozatechnicznych oraz w dostępny sposób zrealizować ten projekt – co najmniej w części – wykorzystując właściwe metody, techniki i narzędzia, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia | O_2A_U25 | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-L-4, T-L-2, T-L-1, T-L-3 | M-3, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_2A_D3-07_K01 Ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje, w szczególności w odniesieniu do bezpieczeństwa własnego i innych osób oraz ochrony środowiska | O_2A_K02 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-L-4, T-L-2, T-L-1, T-L-3 | M-3, M-2, M-1 | S-1, S-2, S-3 |
O_2A_D3-07_K02 Potrafi współpracować i realizować zadania w grupie oraz ma świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków | O_2A_K03 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-L-4, T-L-2, T-L-1, T-L-3 | M-3, M-2, M-1 | S-1, S-2, S-3 |
O_2A_D3-07_K03 Rozumie konieczność działań zespołowych i potrafi brać odpowiedzialność za wyniki wspólnych działań | O_2A_K04 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-L-4, T-L-2, T-L-1, T-L-3 | M-3, M-2, M-1 | S-1, S-2, S-3 |
O_2A_D3-07_K04 Potrafi dokonać analizy zadań przydzielonych do realizacji, określając odpowiednie priorytety pozwalające na możliwie efektywne wykonanie tych zadań | O_2A_K05 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-L-4, T-L-2, T-L-1, T-L-3 | M-3, M-2, M-1 | S-1, S-2, S-3 |
O_2A_D3-07_K05 Ma świadomość ważności profesjonalnego postępowania w wykonywaniu zawodu oraz respektowania etyki zawodowej | O_2A_K06 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-L-4, T-L-2, T-L-1, T-L-3 | M-3, M-2, M-1 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_2A_D3-07_W01 Ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie wybranych działów fizyki, obejmującą: mechanikę techniczną, mechanikę płynów i termodynamikę, niezbędną do zrozumienia złożonych zjawisk fizycznych i procesów z obszaru oceanotechniki, ma podstawowa wiedzę na temat procesów chłodzenia, grzania, nawilżania i osuszania powietrza | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty. |
3,0 | Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć. | |
3,5 | Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia. | |
4,0 | Student jest w stanie zilustorwać własnymi przykładami podstawowe pojęcia. | |
4,5 | Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu. | |
5,0 | Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu. | |
O_2A_D3-07_W02 Ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie budowy i zastosowania maszyn i urządzeń oraz instalacji i systemów wchodzących w skład obiektów oceanotechnicznych ma uporządkowaną wiedzę na temat instalacji wentylacyjnych i klimatyzacyjnych stosowanych w oceanotechnice | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty. |
3,0 | Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć. | |
3,5 | Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia. | |
4,0 | Student jest w stanie zilustorwać własnymi przykładami podstawowe pojęcia. | |
4,5 | Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu. | |
5,0 | Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu. | |
O_2A_D3-07_W03 Zna i rozumie zasady wzajemnego oddziaływania środowiska morskiego i obiektów oceanotechnicznych w tym instalacji wentylacyjnych i klimatyzacyjnych, jak również aspekty ochrony środowiska | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty. |
3,0 | Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć. | |
3,5 | Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia. | |
4,0 | Student jest w stanie zilustorwać własnymi przykładami podstawowe pojęcia. | |
4,5 | Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu. | |
5,0 | Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu. | |
O_2A_D3-07_W04 Ma podstawową wiedzę na temat eksploatacji maszyn, obiektów i systemów technicznych szczególnie o instalachacjach wentylacyjnych i klimatyzacyjnych, jak również rozumie wpływ właściwej eksploatacji na wydłużenie ich cyklu życia | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty. |
3,0 | Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć. | |
3,5 | Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia. | |
4,0 | Student jest w stanie zilustorwać własnymi przykładami podstawowe pojęcia. | |
4,5 | Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu. | |
5,0 | Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu. | |
O_2A_D3-07_W05 Ma uporządkowaną i podbudowaną wiedzę w zakresie projektowania urządzeń i instalacji chłodniczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych wykorzystywanych w obiektach oceanotechnicznych | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty. |
3,0 | Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć. | |
3,5 | Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia. | |
4,0 | Student jest w stanie zilustorwać własnymi przykładami podstawowe pojęcia. | |
4,5 | Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu. | |
5,0 | Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_2A_D3-07_U01 Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych, przepisów, norm oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie wentylacji i klimatyzacji, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty. |
3,0 | Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć. | |
3,5 | Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia. | |
4,0 | Student jest w stanie zilustorwać własnymi przykładami podstawowe pojęcia. | |
4,5 | Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu. | |
5,0 | Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu. | |
O_2A_D3-07_U02 Potrafi pracować indywidualnie i w zespole; potrafi ocenić pracochłonność zadania oraz zapewnić jego realizację w założonym terminie; potrafi porozumiewać się w środowisku zawodowym i innym z wykorzystaniem różnych technik | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty. |
3,0 | Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć. | |
3,5 | Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia. | |
4,0 | Student jest w stanie zilustorwać własnymi przykładami podstawowe pojęcia. | |
4,5 | Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu. | |
5,0 | Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu. | |
O_2A_D3-07_U03 Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie opracowanie naukowe w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie oceanotechniki, przedstawiające wyniki własnych badań zestawionych w pracy dyplomowej | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty. |
3,0 | Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć. | |
3,5 | Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia. | |
4,0 | Student jest w stanie zilustorwać własnymi przykładami podstawowe pojęcia. | |
4,5 | Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu. | |
5,0 | Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu. | |
O_2A_D3-07_U04 Potrafi przygotować i przedstawić prezentację na temat realizacji zadania projektowego lub badawczego oraz poprowadzić dyskusję dotyczącą przedstawionej prezentacji | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty. |
3,0 | Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć. | |
3,5 | Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia. | |
4,0 | Student jest w stanie zilustorwać własnymi przykładami podstawowe pojęcia. | |
4,5 | Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu. | |
5,0 | Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu. | |
O_2A_D3-07_U05 Potrafi opracować szczegółową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego w zakresie wentylacji i klimatyzacji, jak również potrafi przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty. |
3,0 | Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć. | |
3,5 | Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia. | |
4,0 | Student jest w stanie zilustorwać własnymi przykładami podstawowe pojęcia. | |
4,5 | Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu. | |
5,0 | Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu. | |
O_2A_D3-07_U06 Potrafi opracować specyfikację projektową elementu, układu, systemu, procesu, wentylacji i klimatyzacji w obiektach oceanotechnicznych z uwzględnieniem wszelkich aspektów pozatechnicznych, takich jak np. wpływ na środowisko naturalne, zgodność z przepisami prawa czy opłacalność inwestycji | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty. |
3,0 | Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć. | |
3,5 | Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia. | |
4,0 | Student jest w stanie zilustorwać własnymi przykładami podstawowe pojęcia. | |
4,5 | Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu. | |
5,0 | Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu. | |
O_2A_D3-07_U07 Potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych – dokonać oceny i zastosować odpowiednie metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne z zastosowaniem podejścia systemowego, jak również formułować i testować hipotezy związane m.in. z modelowaniem i projektowaniem elementów, układów, systemów, procesów,instalacji wentylacyjnych i klimatyzacyjnych na obiektach oceanotechnicznych | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty. |
3,0 | Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć. | |
3,5 | Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia. | |
4,0 | Student jest w stanie zilustorwać własnymi przykładami podstawowe pojęcia. | |
4,5 | Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu. | |
5,0 | Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu. | |
O_2A_D3-07_U08 Potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych – wykorzystywać i integrować wiedzę pochodzącą z różnych źródeł, zarówno z zakresu wentylacji i klimatyzacji w oceanotechnice, jak i innych dziedzin nauki i techniki, uwzględniając aspekty pozatechniczne (np. prawne czy ekonomiczne) | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty. |
3,0 | Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć. | |
3,5 | Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia. | |
4,0 | Student jest w stanie zilustorwać własnymi przykładami podstawowe pojęcia. | |
4,5 | Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu. | |
5,0 | Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu. | |
O_2A_D3-07_U09 Potrafi zaprojektować urządzenia i instalacje wentylacyjne i klimatyzacyjne wykorzystywane w obiektach oceanotechnicznych z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty. |
3,0 | Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć. | |
3,5 | Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia. | |
4,0 | Student jest w stanie zilustorwać własnymi przykładami podstawowe pojęcia. | |
4,5 | Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu. | |
5,0 | Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu. | |
O_2A_D3-07_U10 Potrafi zaprojektować złożony element, układ, system, proces, instalacje wentylacyjne lub klimatyzacyjne czy obiekt oceanotechniczny z uwzględnieniem zadanej specyfikacji i aspektów pozatechnicznych oraz w dostępny sposób zrealizować ten projekt – co najmniej w części – wykorzystując właściwe metody, techniki i narzędzia, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty. |
3,0 | Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć. | |
3,5 | Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia. | |
4,0 | Student jest w stanie zilustorwać własnymi przykładami podstawowe pojęcia. | |
4,5 | Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu. | |
5,0 | Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_2A_D3-07_K01 Ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje, w szczególności w odniesieniu do bezpieczeństwa własnego i innych osób oraz ochrony środowiska | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych. |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia. | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość. | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli. | |
O_2A_D3-07_K02 Potrafi współpracować i realizować zadania w grupie oraz ma świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych. |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia. | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość. | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli. | |
O_2A_D3-07_K03 Rozumie konieczność działań zespołowych i potrafi brać odpowiedzialność za wyniki wspólnych działań | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych. |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia. | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość. | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli. | |
O_2A_D3-07_K04 Potrafi dokonać analizy zadań przydzielonych do realizacji, określając odpowiednie priorytety pozwalające na możliwie efektywne wykonanie tych zadań | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych. |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia. | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość. | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli. | |
O_2A_D3-07_K05 Ma świadomość ważności profesjonalnego postępowania w wykonywaniu zawodu oraz respektowania etyki zawodowej | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych. |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia. | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość. | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli. |
Literatura podstawowa
- Czapp M., Charun H., Bohdal T., Badania laboratoryjne urządzeń chłodniczych i klimatyzacyjnych, Politechnika Koszalińska, Koszalin, 1996
- Pełech A., Wentylacja i Klimatyzacja. Podstawy, Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 2008
- Recknagel, Sprenger, Schramek, Kompendium wiedzy. Ogrzewanie i klimatyzacja, Omni Scala, Wrocław, 2008
- Zakrzewski B., Obliczenia obiegów chłodniczych i klimatyzacyjnych, Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 1991
Literatura dodatkowa
- Kąkol M., Chłodnictwo, wentylacja i klimatyzacja w jednostkach morskich, Politechnika Szczecińska, Szczecin, 1982
- Pod redakcją T. R. Fodemskiego, Pomiary cieplne, Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2001
- Wasiluk W., Wentylacja i klimatyzacja na statku, Morskie, Gdańsk, 1977