Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Inżynieria bezpieczeństwa (S1)
specjalność: Inżynieria bezpieczeństwa pożarowego

Sylabus przedmiotu Bezpieczeństwo publicznego transportu zbiorowego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria bezpieczeństwa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Bezpieczeństwo publicznego transportu zbiorowego
Specjalność Bezpieczeństwo systemów transportowych
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Jolanta Sułek <Jolanta.Sulek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP5 30 2,00,29zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 30 2,00,29zaliczenie
wykładyW5 30 2,00,42egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z zakresu organizacji systemów bezpieczeństwa i inżynierii bezpie czeństwa

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozpoznawanie zagrożeń
C-2Zarządzaie bezpieczeństwem na poziomie regionalnym
C-3Ocena efektywności działań zapobiegających występowaniu niebezpieczeństw

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Zintegrowane systemy bezpieczeństwa transportu ZEUS10
T-A-2Systemy bezpieczeństwa publicznego transportu zbiorowego w wybranych państwach10
T-A-3Identyfikacja problemów bezpieczeństwa na węzłach komunikacyjnych w regionie10
30
projekty
T-P-1Planowanie bezpiecznego układu komunikacyjnego10
T-P-2Sposoby projektowania i kształtowania jakości usług w publicznym transporcie zbiorowym10
T-P-3Programowanie działań zapobiegających i ocena ich efektywności10
30
wykłady
T-W-1Pojęcie i zakres działania publicznego transportu zbiorowego1
T-W-2Organizacja i zarządzanie publicznym transportem zbiorowym4
T-W-3Infrastruktura i inżynieria ruchu publicznego transportu zbiorowego: trasy i przystanki, pętle i węzły komunikacyjne1
T-W-4Priorytet w ruchu pojazdów transportu zbiorowego1
T-W-5Środki przewozowe w publicznym transporcie zbiorowym1
T-W-6Jakość usług przewozowych1
T-W-7Koszty zewnętrzne publicznego transportu zbiorowego2
T-W-8Kontroka funkcjonowania transportu zbiorowego2
T-W-9Bezpieczeństwo w polityce transportowej1
T-W-10Obszary działań integracyjnych w kształtowaniu bezpieczeństwa transportu publicznego: zarządzanie bezpieczeństwem, monitoring i działanie na rzecz rozwoju infrastruktury, zwłaszcza na węzłach przesiadkowych4
T-W-11Wpływ zarządzania publicznym transportem zbiorowym na bezpieczeństwo2
T-W-12Bezpieczeństwo komunikacyjne:zagrożenie związane z ruchem pojazdów2
T-W-13Bezpieczeństwo osobiste: zagrożenie kryminalne, epidemiologiczne, zagrożenie teroryzmem2
T-W-14Ocena bezpieczeństwa osobistego oparta na zdarzeniach zgłoszonych2
T-W-15Zarządznie bezpieczeństwem na poziomie regionalnym, działania w zakresie monitoringu i infrastruktury4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych30
A-A-2Studiowanie literatury i innych źródeł informacji15
A-A-3Przygotowanie do zaliczeniaćwiczeń audytoryjnych5
50
projekty
A-P-1Udział w ćwiczeniach projektowych30
A-P-2Studiowanie literatury i innych źródeł informacji10
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń projektowych10
50
wykłady
A-W-1Udział w wykładach30
A-W-2Stydiowanie literatury15
A-W-3Przygotowanie do egzaminu5
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
M-3Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń projektowych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IB_1A_D3-01_W01
Student ma uporządkowaną wiedzę w zakresie identyfikowania zagrożeń, metod określania i oceny skutków zagrożeń w transporcie publicznym
IB_1A_W14C-1, C-2, C-3T-P-1, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15M-1, M-3, M-2S-1, S-2, S-3
IB_1A_D3-01_W02
Student ma wiedzę w zakresie doboru materiałów inżynierskich i środków zabezpieczeń technicznych, stosowania zasad bezpiecznej eksploatacji środków transportu publicznego
IB_1A_W27C-1, C-2, C-3T-W-13M-1, M-3, M-2S-1, S-2, S-3
IB_1A_D3-01_W03
Styudent zna typowe technologie inżynierskie w zakresie inżynierii bezpieczeństwa transportu publicznego
IB_1A_W34C-1, C-2, C-3T-P-1M-1, M-3, M-2S-1, S-2, S-3
IB_1A_D3-01_W04
Student zna typowe technologie inżynierskie w zakresie bezpieczeństwa transportu turystycznego
IB_1A_W34C-1, C-2, C-3T-P-1, T-P-2, T-P-3M-1, M-3, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IB_1A_D3-01_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie bezpieczeństwa transportu publicznego
IB_1A_U01C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-2M-1, M-3, M-2S-1, S-2, S-3
IB_1A_D3-01_U02
Student potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, zwłaszcza w zakresie dotyczącym zagadnień technicznych właściwych dla bezpieczeństwa transportu publicznego; potrafi przekazać informacje techniczne o zagrożeniach i niebezpieczeństwach w sposób zrozumiały osobom z wyższego i średniego szczebla zarządzania, ale także osobom nie posiadającym kompetencji ani kwalifikacji technicznych
IB_1A_U03C-1, C-2, C-3T-W-9M-1, M-3, M-2S-1, S-2, S-3
IB_1A_D3-01_U03
Student potrafi przygotować w języku polskim, a także w sposób skrócony w języku obcym uznawanym za podstawowy dla dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla bezpieczeństwa transportu publicznego, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu bezpieczeństwa transportu publicznego; potrafi opracować dokumentację i przedstawić opis oraz rozwiązanie prostego zadania inżynierskiego, opracować i przedstawić wnioski i wytyczne wynikające dla użytkownika lub adresata opracowania
IB_1A_U04C-1, C-2, C-3T-W-1M-1, M-3, M-2S-1, S-2, S-3
IB_1A_D3-01_U04
Student potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu środków transportu publicznego
IB_1A_U05C-1, C-2, C-3T-W-1M-1, M-3, M-2S-1, S-2, S-3
IB_1A_D3-01_U05
Student potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej i oszacować efekty ekonomiczne podejmowanych działań inżynierskich, metod zabezpieczeń, rozwiązań technicznych i środków zastosowanych dla zmniejszenia ryzyka w transporcie publicznym
IB_1A_U14C-1, C-2, C-3T-A-3M-1, M-3, M-2S-1, S-2, S-3
IB_1A_D3-01_U06
Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla bezpieczeństwa transportu publicznego
IB_1A_U15C-1, C-2, C-3T-P-2M-1, M-3, M-2S-1, S-2, S-3
IB_1A_D3-01_U07
Student potrafi, zgodnie z zadaną specyfikacją, zaprojektować proste urządzenie, obiekt, instalację, system lub proces, typowe dla bezpieczeństwa publicznego, używając do tego celu właściwych metod, technik i narzędzi
IB_1A_U17C-1, C-2, C-3T-P-1M-1, M-3, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IB_1A_D3-01_K01
Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
IB_1A_K04C-1, C-2, C-3T-W-10M-1, M-3, M-2S-1, S-2, S-3
IB_1A_D3-01_K02
Student jest wrażliwy na występujące zagrożenia bezpieczeństwa i ma świadomość związanego z nimi ryzyka; posiada umiejętność krytycznej oceny oraz potrafi formułować i komunikować opinie dotyczące zagadnień bezpieczeństwa w transporcie publicznym
IB_1A_K07C-1, C-2, C-3T-A-3, T-W-14M-1, M-3, M-2S-1, S-2, S-3
IB_1A_D3-01_K03
Student rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność
IB_1A_K08C-1, C-2, C-3T-P-3M-1, M-3, M-2S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IB_1A_D3-01_W01
Student ma uporządkowaną wiedzę w zakresie identyfikowania zagrożeń, metod określania i oceny skutków zagrożeń w transporcie publicznym
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową jącą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
5,0\ Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
IB_1A_D3-01_W02
Student ma wiedzę w zakresie doboru materiałów inżynierskich i środków zabezpieczeń technicznych, stosowania zasad bezpiecznej eksploatacji środków transportu publicznego
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0\Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
IB_1A_D3-01_W03
Styudent zna typowe technologie inżynierskie w zakresie inżynierii bezpieczeństwa transportu publicznego
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
IB_1A_D3-01_W04
Student zna typowe technologie inżynierskie w zakresie bezpieczeństwa transportu turystycznego
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IB_1A_D3-01_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie bezpieczeństwa transportu publicznego
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
IB_1A_D3-01_U02
Student potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, zwłaszcza w zakresie dotyczącym zagadnień technicznych właściwych dla bezpieczeństwa transportu publicznego; potrafi przekazać informacje techniczne o zagrożeniach i niebezpieczeństwach w sposób zrozumiały osobom z wyższego i średniego szczebla zarządzania, ale także osobom nie posiadającym kompetencji ani kwalifikacji technicznych
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
IB_1A_D3-01_U03
Student potrafi przygotować w języku polskim, a także w sposób skrócony w języku obcym uznawanym za podstawowy dla dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla bezpieczeństwa transportu publicznego, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu bezpieczeństwa transportu publicznego; potrafi opracować dokumentację i przedstawić opis oraz rozwiązanie prostego zadania inżynierskiego, opracować i przedstawić wnioski i wytyczne wynikające dla użytkownika lub adresata opracowania
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
IB_1A_D3-01_U04
Student potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu środków transportu publicznego
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
IB_1A_D3-01_U05
Student potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej i oszacować efekty ekonomiczne podejmowanych działań inżynierskich, metod zabezpieczeń, rozwiązań technicznych i środków zastosowanych dla zmniejszenia ryzyka w transporcie publicznym
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
IB_1A_D3-01_U06
Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla bezpieczeństwa transportu publicznego
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
IB_1A_D3-01_U07
Student potrafi, zgodnie z zadaną specyfikacją, zaprojektować proste urządzenie, obiekt, instalację, system lub proces, typowe dla bezpieczeństwa publicznego, używając do tego celu właściwych metod, technik i narzędzi
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IB_1A_D3-01_K01
Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli
IB_1A_D3-01_K02
Student jest wrażliwy na występujące zagrożenia bezpieczeństwa i ma świadomość związanego z nimi ryzyka; posiada umiejętność krytycznej oceny oraz potrafi formułować i komunikować opinie dotyczące zagadnień bezpieczeństwa w transporcie publicznym
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli
IB_1A_D3-01_K03
Student rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Krystek R., Zintegrowaqne systemy bezpieczeństwa transportu. Diagnoza bezpieczeństwa transportu w Polsce, Komunikacji i Łączności; Politechnika Gdańska, Gdańsk, 2006
  2. Wyszomirski O., Transport miejski. Ekonomika i organizacja, Uniwersytet Gdański, Gdańsk, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Zamkowska S., Bezpieczeństwo podróży publicznym transportem pasażerskim, Transport Miejski i Regionalny, 2005, 10, Czasopismo

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Zintegrowane systemy bezpieczeństwa transportu ZEUS10
T-A-2Systemy bezpieczeństwa publicznego transportu zbiorowego w wybranych państwach10
T-A-3Identyfikacja problemów bezpieczeństwa na węzłach komunikacyjnych w regionie10
30

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Planowanie bezpiecznego układu komunikacyjnego10
T-P-2Sposoby projektowania i kształtowania jakości usług w publicznym transporcie zbiorowym10
T-P-3Programowanie działań zapobiegających i ocena ich efektywności10
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcie i zakres działania publicznego transportu zbiorowego1
T-W-2Organizacja i zarządzanie publicznym transportem zbiorowym4
T-W-3Infrastruktura i inżynieria ruchu publicznego transportu zbiorowego: trasy i przystanki, pętle i węzły komunikacyjne1
T-W-4Priorytet w ruchu pojazdów transportu zbiorowego1
T-W-5Środki przewozowe w publicznym transporcie zbiorowym1
T-W-6Jakość usług przewozowych1
T-W-7Koszty zewnętrzne publicznego transportu zbiorowego2
T-W-8Kontroka funkcjonowania transportu zbiorowego2
T-W-9Bezpieczeństwo w polityce transportowej1
T-W-10Obszary działań integracyjnych w kształtowaniu bezpieczeństwa transportu publicznego: zarządzanie bezpieczeństwem, monitoring i działanie na rzecz rozwoju infrastruktury, zwłaszcza na węzłach przesiadkowych4
T-W-11Wpływ zarządzania publicznym transportem zbiorowym na bezpieczeństwo2
T-W-12Bezpieczeństwo komunikacyjne:zagrożenie związane z ruchem pojazdów2
T-W-13Bezpieczeństwo osobiste: zagrożenie kryminalne, epidemiologiczne, zagrożenie teroryzmem2
T-W-14Ocena bezpieczeństwa osobistego oparta na zdarzeniach zgłoszonych2
T-W-15Zarządznie bezpieczeństwem na poziomie regionalnym, działania w zakresie monitoringu i infrastruktury4
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych30
A-A-2Studiowanie literatury i innych źródeł informacji15
A-A-3Przygotowanie do zaliczeniaćwiczeń audytoryjnych5
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Udział w ćwiczeniach projektowych30
A-P-2Studiowanie literatury i innych źródeł informacji10
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń projektowych10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach30
A-W-2Stydiowanie literatury15
A-W-3Przygotowanie do egzaminu5
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIB_1A_D3-01_W01Student ma uporządkowaną wiedzę w zakresie identyfikowania zagrożeń, metod określania i oceny skutków zagrożeń w transporcie publicznym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIB_1A_W14ma uporządkowaną wiedzę w zakresie identyfikowania zagrożeń, metod określania i oceny skutków zagrożeń
Cel przedmiotuC-1Rozpoznawanie zagrożeń
C-2Zarządzaie bezpieczeństwem na poziomie regionalnym
C-3Ocena efektywności działań zapobiegających występowaniu niebezpieczeństw
Treści programoweT-P-1Planowanie bezpiecznego układu komunikacyjnego
T-A-1Zintegrowane systemy bezpieczeństwa transportu ZEUS
T-A-2Systemy bezpieczeństwa publicznego transportu zbiorowego w wybranych państwach
T-A-3Identyfikacja problemów bezpieczeństwa na węzłach komunikacyjnych w regionie
T-W-9Bezpieczeństwo w polityce transportowej
T-W-10Obszary działań integracyjnych w kształtowaniu bezpieczeństwa transportu publicznego: zarządzanie bezpieczeństwem, monitoring i działanie na rzecz rozwoju infrastruktury, zwłaszcza na węzłach przesiadkowych
T-W-11Wpływ zarządzania publicznym transportem zbiorowym na bezpieczeństwo
T-W-12Bezpieczeństwo komunikacyjne:zagrożenie związane z ruchem pojazdów
T-W-13Bezpieczeństwo osobiste: zagrożenie kryminalne, epidemiologiczne, zagrożenie teroryzmem
T-W-14Ocena bezpieczeństwa osobistego oparta na zdarzeniach zgłoszonych
T-W-15Zarządznie bezpieczeństwem na poziomie regionalnym, działania w zakresie monitoringu i infrastruktury
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Metoda projektów
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową jącą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
5,0\ Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIB_1A_D3-01_W02Student ma wiedzę w zakresie doboru materiałów inżynierskich i środków zabezpieczeń technicznych, stosowania zasad bezpiecznej eksploatacji środków transportu publicznego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIB_1A_W27ma wiedzę w zakresie doboru materiałów inżynierskich i środków zabezpieczeń technicznych, stosowania zasad bezpiecznej eksploatacji, doboru środków ochrony osobistej pogłębioną dla wybranej technologii, gałęzi przemysłu, grupy obiektów lub systemów
Cel przedmiotuC-1Rozpoznawanie zagrożeń
C-2Zarządzaie bezpieczeństwem na poziomie regionalnym
C-3Ocena efektywności działań zapobiegających występowaniu niebezpieczeństw
Treści programoweT-W-13Bezpieczeństwo osobiste: zagrożenie kryminalne, epidemiologiczne, zagrożenie teroryzmem
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Metoda projektów
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0\Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIB_1A_D3-01_W03Styudent zna typowe technologie inżynierskie w zakresie inżynierii bezpieczeństwa transportu publicznego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIB_1A_W34zna typowe technologie inżynierskie w zakresie inżynierii bezpieczeństwa
Cel przedmiotuC-1Rozpoznawanie zagrożeń
C-2Zarządzaie bezpieczeństwem na poziomie regionalnym
C-3Ocena efektywności działań zapobiegających występowaniu niebezpieczeństw
Treści programoweT-P-1Planowanie bezpiecznego układu komunikacyjnego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Metoda projektów
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIB_1A_D3-01_W04Student zna typowe technologie inżynierskie w zakresie bezpieczeństwa transportu turystycznego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIB_1A_W34zna typowe technologie inżynierskie w zakresie inżynierii bezpieczeństwa
Cel przedmiotuC-1Rozpoznawanie zagrożeń
C-2Zarządzaie bezpieczeństwem na poziomie regionalnym
C-3Ocena efektywności działań zapobiegających występowaniu niebezpieczeństw
Treści programoweT-P-1Planowanie bezpiecznego układu komunikacyjnego
T-P-2Sposoby projektowania i kształtowania jakości usług w publicznym transporcie zbiorowym
T-P-3Programowanie działań zapobiegających i ocena ich efektywności
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Metoda projektów
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIB_1A_D3-01_U01Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie bezpieczeństwa transportu publicznego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIB_1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie inżynierii bezpieczeństwa; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, formułować i uzasadniać opinie, a także wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-1Rozpoznawanie zagrożeń
C-2Zarządzaie bezpieczeństwem na poziomie regionalnym
C-3Ocena efektywności działań zapobiegających występowaniu niebezpieczeństw
Treści programoweT-W-1Pojęcie i zakres działania publicznego transportu zbiorowego
T-W-3Infrastruktura i inżynieria ruchu publicznego transportu zbiorowego: trasy i przystanki, pętle i węzły komunikacyjne
T-W-4Priorytet w ruchu pojazdów transportu zbiorowego
T-W-2Organizacja i zarządzanie publicznym transportem zbiorowym
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Metoda projektów
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIB_1A_D3-01_U02Student potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, zwłaszcza w zakresie dotyczącym zagadnień technicznych właściwych dla bezpieczeństwa transportu publicznego; potrafi przekazać informacje techniczne o zagrożeniach i niebezpieczeństwach w sposób zrozumiały osobom z wyższego i średniego szczebla zarządzania, ale także osobom nie posiadającym kompetencji ani kwalifikacji technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIB_1A_U03potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, zwłaszcza w zakresie dotyczącym zagadnień technicznych właściwych dla inżynierii bezpieczeństwa; potrafi przekazać informacje techniczne o zagrożeniach i niebezpieczeństwach w sposób zrozumiały osobom z wyższego i średniego szczebla zarządzania, ale także osobom nie posiadającym kompetencji ani kwalifikacji technicznych
Cel przedmiotuC-1Rozpoznawanie zagrożeń
C-2Zarządzaie bezpieczeństwem na poziomie regionalnym
C-3Ocena efektywności działań zapobiegających występowaniu niebezpieczeństw
Treści programoweT-W-9Bezpieczeństwo w polityce transportowej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Metoda projektów
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIB_1A_D3-01_U03Student potrafi przygotować w języku polskim, a także w sposób skrócony w języku obcym uznawanym za podstawowy dla dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla bezpieczeństwa transportu publicznego, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu bezpieczeństwa transportu publicznego; potrafi opracować dokumentację i przedstawić opis oraz rozwiązanie prostego zadania inżynierskiego, opracować i przedstawić wnioski i wytyczne wynikające dla użytkownika lub adresata opracowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIB_1A_U04potrafi przygotować w języku polskim, a także w sposób skrócony w języku obcym uznawanym za podstawowy dla dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla inżynierii bezpieczeństwa, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu inżynierii bezpieczeństwa; potrafi opracować dokumentację i przedstawić opis oraz rozwiązanie prostego zadania inżynierskiego, opracować i przedstawić wnioski i wytyczne wynikające dla użytkownika lub adresata opracowania
Cel przedmiotuC-1Rozpoznawanie zagrożeń
C-2Zarządzaie bezpieczeństwem na poziomie regionalnym
C-3Ocena efektywności działań zapobiegających występowaniu niebezpieczeństw
Treści programoweT-W-1Pojęcie i zakres działania publicznego transportu zbiorowego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Metoda projektów
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIB_1A_D3-01_U04Student potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu środków transportu publicznego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIB_1A_U05potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu inżynierii bezpieczeństwa
Cel przedmiotuC-1Rozpoznawanie zagrożeń
C-2Zarządzaie bezpieczeństwem na poziomie regionalnym
C-3Ocena efektywności działań zapobiegających występowaniu niebezpieczeństw
Treści programoweT-W-1Pojęcie i zakres działania publicznego transportu zbiorowego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Metoda projektów
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIB_1A_D3-01_U05Student potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej i oszacować efekty ekonomiczne podejmowanych działań inżynierskich, metod zabezpieczeń, rozwiązań technicznych i środków zastosowanych dla zmniejszenia ryzyka w transporcie publicznym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIB_1A_U14potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej i oszacować efekty ekonomiczne podejmowanych działań inżynierskich, metod zabezpieczeń, rozwiązań technicznych i środków zastosowanych dla zmniejszenia ryzyka
Cel przedmiotuC-1Rozpoznawanie zagrożeń
C-2Zarządzaie bezpieczeństwem na poziomie regionalnym
C-3Ocena efektywności działań zapobiegających występowaniu niebezpieczeństw
Treści programoweT-A-3Identyfikacja problemów bezpieczeństwa na węzłach komunikacyjnych w regionie
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Metoda projektów
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIB_1A_D3-01_U06Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla bezpieczeństwa transportu publicznego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIB_1A_U15potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla inżynierii bezpieczeństwa
Cel przedmiotuC-1Rozpoznawanie zagrożeń
C-2Zarządzaie bezpieczeństwem na poziomie regionalnym
C-3Ocena efektywności działań zapobiegających występowaniu niebezpieczeństw
Treści programoweT-P-2Sposoby projektowania i kształtowania jakości usług w publicznym transporcie zbiorowym
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Metoda projektów
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIB_1A_D3-01_U07Student potrafi, zgodnie z zadaną specyfikacją, zaprojektować proste urządzenie, obiekt, instalację, system lub proces, typowe dla bezpieczeństwa publicznego, używając do tego celu właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIB_1A_U17potrafi, zgodnie z zadaną specyfikacją, zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, instalację, system lub proces, typowe dla inżynierii bezpieczeństwa, używając do tego celu właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Rozpoznawanie zagrożeń
C-2Zarządzaie bezpieczeństwem na poziomie regionalnym
C-3Ocena efektywności działań zapobiegających występowaniu niebezpieczeństw
Treści programoweT-P-1Planowanie bezpiecznego układu komunikacyjnego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Metoda projektów
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIB_1A_D3-01_K01Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIB_1A_K04ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Cel przedmiotuC-1Rozpoznawanie zagrożeń
C-2Zarządzaie bezpieczeństwem na poziomie regionalnym
C-3Ocena efektywności działań zapobiegających występowaniu niebezpieczeństw
Treści programoweT-W-10Obszary działań integracyjnych w kształtowaniu bezpieczeństwa transportu publicznego: zarządzanie bezpieczeństwem, monitoring i działanie na rzecz rozwoju infrastruktury, zwłaszcza na węzłach przesiadkowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Metoda projektów
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIB_1A_D3-01_K02Student jest wrażliwy na występujące zagrożenia bezpieczeństwa i ma świadomość związanego z nimi ryzyka; posiada umiejętność krytycznej oceny oraz potrafi formułować i komunikować opinie dotyczące zagadnień bezpieczeństwa w transporcie publicznym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIB_1A_K07jest wrażliwy na występujące zagrożenia bezpieczeństwa i ma świadomość związanego z nimi ryzyka; posiada umiejętność krytycznej oceny oraz potrafi formułować i komunikować opinie dotyczące zagadnień bezpieczeństwa
Cel przedmiotuC-1Rozpoznawanie zagrożeń
C-2Zarządzaie bezpieczeństwem na poziomie regionalnym
C-3Ocena efektywności działań zapobiegających występowaniu niebezpieczeństw
Treści programoweT-A-3Identyfikacja problemów bezpieczeństwa na węzłach komunikacyjnych w regionie
T-W-14Ocena bezpieczeństwa osobistego oparta na zdarzeniach zgłoszonych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Metoda projektów
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIB_1A_D3-01_K03Student rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIB_1A_K08rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność
Cel przedmiotuC-1Rozpoznawanie zagrożeń
C-2Zarządzaie bezpieczeństwem na poziomie regionalnym
C-3Ocena efektywności działań zapobiegających występowaniu niebezpieczeństw
Treści programoweT-P-3Programowanie działań zapobiegających i ocena ich efektywności
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Metoda projektów
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli