Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Inżynieria bezpieczeństwa (S1)
specjalność: Inżynieria bezpieczeństwa pożarowego
Sylabus przedmiotu Bezpieczeństwo transportu wodnego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria bezpieczeństwa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Bezpieczeństwo transportu wodnego | ||
Specjalność | Bezpieczeństwo systemów transportowych | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Magdalena Kaup <Magdalena.Kaup@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wymagana wiedza i umiejetnosci z zakresu analizy ryzyka, skutków zagrożeń oraz inżynierii bezpieczeństwa technicznego |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z organizacją bezpiecznego funkcjonowania transportu morskiego i sródladowego, systemami oraz krajowymi i międzynarodowymi instytucjami zapewniajacymi bezpieczeństwo w transporcie wodnym |
C-2 | Zapoznanie studenta z wymaganiami stawianymi bezpieczeństwu transportu wodnego |
C-3 | Uzyskanie przez studenta umiejetności ustalania czynników, rodzaju i poziomu zagrożenia, a także doboru właściwych działań w celu zwiększenia poziomu bezpieczeństwa w transporcie wodnym |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Omówienie programu, literatury i zasad zaliczenia formy zajęć | 1 |
T-A-2 | Eksploatacja techniczna morskiego statku transportowego | 3 |
T-A-3 | Identyfikacja problemów z zapewnieniem bezpieczeństwa ładunku, statku i obiektów portowych | 4 |
T-A-4 | Ocena ryzyka utraty bezpieczeństwa w transporcie wodnym | 2 |
T-A-5 | Analiza wypadków w transporcie wodnym - czynniki inicjujące, przebieg zdarzeń, skutki | 4 |
T-A-6 | Zaliczenie ćwiczeń i podsumownaie zajęć | 1 |
15 | ||
projekty | ||
T-P-1 | Przedstawienie tematyki i zasad wykonywania projektów | 1 |
T-P-2 | Analiza przyczynowo-skutkowa rozwoju zdarzeń podczas zajścia nieprzewidzianych sytuacji w transporcie morskim lub śródlądowym na wybranym przykładzie. | 10 |
T-P-3 | Prezentacja projektów i zaliczenie | 4 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do tematyki zajęć. | 1 |
T-W-2 | Ogólna charakterystyka systemu transportu wodnego | 2 |
T-W-3 | Klasyfikacja elementów infrastruktury i suprastruktury transportu wodnego | 2 |
T-W-4 | Parametry techniczno-eksplatacyjne i właściwości środków transportu wodnego | 2 |
T-W-5 | Inżynieria ruchu śródlądowego i morskiego | 3 |
T-W-6 | Organizacja i zarządzanie w transporcie wodnym | 3 |
T-W-7 | Instytucjonalno-prawny system bezpieczeństwa transportu wodnego | 4 |
T-W-8 | Rodzaje zagrożeń w transporcie morskim i śródlądowym | 2 |
T-W-9 | Systemy zapewnienia bezpieczeństwa żeglugi oraz na terenie portu | 4 |
T-W-10 | Zarządzanie bezpieczeństwem w transporcie morskim i śródlądowym | 2 |
T-W-11 | Służby poszukiwania i ratownictwa morskiego oraz systemy przeciwdziałania zanieczyszczeniom środowiska wodnego | 3 |
T-W-12 | Metody podwyższania poziomu bezpieczeństwa transportu wodnego | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Studiowanie literatury i innych źródeł informacji | 5 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 5 |
25 | ||
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | Studiowanie literatury i innych źródeł informacji | 13 |
A-P-3 | Wykonywanie projektów | 17 |
A-P-4 | Wykonanie prezentacji projektów i przygotowanie do zaliczenia | 5 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 15 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie | 5 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające: wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych |
M-2 | Metody problemowe: wykład problemowy z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych |
M-3 | Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe |
M-4 | Metody praktczne: metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny podsumowujący efekty wiedzy i umiejętnosci uzyskane podczas wykładu |
S-2 | Ocena formująca: Okresowa i ocena wiedzy i umiejętności uzyskiwanych przez studenta w czasie ćwiczeń audytoryjnych |
S-3 | Ocena formująca: Okresowa i końcowa ocena projektów |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IB_1A_D3-07_W01 Student ma uporządkowaną wiedzę w zakresie wykrywania, identyfikowania i pomiaru zagrożeń, metod określania i oceny skutków zagrożeń w transporcie wodnym | IB_1A_W14, IB_1A_W16 | — | — | C-3 | T-A-5, T-P-2, T-W-8 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-3, S-2 |
IB_1A_D3-07_W02 Student zna i rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu bezpieczeństwa technicznego, zna środki zabezpieczeń obiektów infra i suprastruktury transportu morskiego i śródlądowego | IB_1A_W20, IB_1A_W21 | — | — | C-1, C-2 | T-A-5, T-A-3, T-A-2, T-A-4, T-W-9, T-W-11, T-W-12, T-W-10 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-1 |
IB_1A_D3-07_W03 Student ma wiedzę na temat konstruowania i eksploatacji statków morskich i sródladowych oraz eksploatacji obiektów i terminali portowych | IB_1A_W26 | — | — | C-1, C-2 | T-A-2, T-W-4, T-W-6, T-W-3 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-1 |
IB_1A_D3-07_W04 Student zna typowe technologie inżynierskie w zakresie inżynierii bezpieczeństwa transportu morskiego i śródlądowego | IB_1A_W34 | — | — | C-1, C-2 | T-W-9, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IB_1A_D3-07_U01 Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury i innych źródeł w zakresie bezpieczeństwa transport wodnego, integrować je interpretować, formułować i uzasadniać opinie, a także wyciagać wnioski | IB_1A_U01 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-A-5, T-A-3, T-A-2, T-A-4, T-P-2, T-W-4, T-W-7, T-W-9, T-W-11, T-W-12, T-W-6, T-W-5, T-W-2, T-W-10, T-W-8, T-W-3 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-3, S-2, S-1 |
IB_1A_D3-07_U02 Student potrafi przekazać informacje techniczne o zagrożeniach i niebezpieczeństwie w transporcie wodnym w sposób zrozumiały, przygotować udokumentowane opracowanie problemów z zakresu bezpieczeństwa transportu wodnego i przedstawić wynikajace wnioski, a także przygotować i przedstawić prezentację dotycząca szczegółowych zagadanień bezpieczeństwa transportu wodnego | IB_1A_U03, IB_1A_U04, IB_1A_U05 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-A-5, T-A-3, T-A-4, T-P-2 | M-3, M-4 | S-3, S-2 |
IB_1A_D3-07_U03 Student potrafi zgodnie z ustalonymi wytycznymi i przy użyciu właściwych metod i narzędzi opracować prosty model rozwoju zdarzeń podczas zajścia nieprzewidzianych sytucaji w transporcie wodnym na wybranym przykładzie, a także dostrzegać różne aspekty systemowe i pozatechniczne | IB_1A_U10, IB_1A_U11, IB_1A_U17 | — | — | C-3 | T-P-2 | M-4 | S-3 |
IB_1A_D3-07_U04 Student zna typowe czynniki i rodzaje zagrożeń w transporcie wodnym, potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne, urządznia, obiekty i systemy stosowane w transporcie wodnym, a także potrafi zastosować właściwe metody i narzędzia służące do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego charakterystyczne dla tranasportu wodnego | IB_1A_U12, IB_1A_U13, IB_1A_U16 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-A-5, T-A-3, T-A-4, T-P-2, T-W-9, T-W-10, T-W-8 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-3, S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IB_1A_D3-07_K01 Student ma świadamość odpowiedzialności za pracę własną i za zadania realizowane w zespole | IB_1A_K04 | — | — | C-3 | T-A-5, T-A-4, T-P-2 | M-3, M-4 | S-3, S-2 |
IB_1A_D3-07_K02 Student jest wrażliwy na występujace zagrożenia bezpieczeństwa w transporcie wodnym i ma świadomość związanego z nimi ryzyka, a także potrafi dokonać krytycznej oceny oraz formułować opinie dotyczace zagadnień bezpieczeństwa w transporcie morskim i śródlądowym | IB_1A_K07 | — | — | C-2, C-3 | T-A-5, T-A-3, T-A-2, T-A-4, T-P-2 | M-3, M-4 | S-3, S-2 |
IB_1A_D3-07_K03 Student rozumie społeczne aspekty praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność | IB_1A_K08 | — | — | C-1, C-3 | T-A-5, T-A-3, T-P-2 | M-3, M-4 | S-3, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IB_1A_D3-07_W01 Student ma uporządkowaną wiedzę w zakresie wykrywania, identyfikowania i pomiaru zagrożeń, metod określania i oceny skutków zagrożeń w transporcie wodnym | 2,0 | Student nie ma wiedzy podstawowej w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lub posiada wiedzę nieuporządkowaną i obarczoną zasadniczymi błędami merytorycznymi oraz myli i nie rozumie podstawowych pojęć z obszaru danego efektu kształcenia |
3,0 | Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu, nie w pełni uporządkowaną i obarczona pojedynczymi błędami merytorycznymi, popełnia pomyłki i nie rozumie w pełni podstawowych pojęć z obszaru danego efektu kształcenia | |
3,5 | Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu, lecz nie w pełni uporządkowaną. Zdarzają mu się pojedyncze błędy merytoryczne lub popełnia pomyłki, jednak rozumie podstawowe pojęcia z obszaru danego efektu kształcenia | |
4,0 | Student ma ponadpodstawową wiedzę w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu i w pełni uporządkowaną. Zdarzają się pojedyncze błędy merytoryczne, jednak rozumie poprawnie pojęcia z obszaru danego efektu kształcenia | |
4,5 | Student ma ponadpodstawową wiedzę w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu i w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych, ale sporadycznie popełnia pomyłki. Potrafi także wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z obszaru danego efektu kształcenia | |
5,0 | Student ma poszerzoną wiedzę, wymaganą dla przedstawienia problemu, w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych i nie popełnia pomyłek, rozumie i właściwie interpretuje pojęcia. Potrafi wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z obszaru danego efektu kształcenia, a także zastosować wiedzę w odniesieniu do innych obszarów | |
IB_1A_D3-07_W02 Student zna i rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu bezpieczeństwa technicznego, zna środki zabezpieczeń obiektów infra i suprastruktury transportu morskiego i śródlądowego | 2,0 | Student nie ma wiedzy podstawowej w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lub posiada wiedzę nieuporządkowaną i obarczoną zasadniczymi błędami merytorycznymi oraz myli i nie rozumie podstawowych pojęć z obszaru danego efektu kształcenia |
3,0 | Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu, nie w pełni uporządkowaną i obarczona pojedynczymi błędami merytorycznymi, popełnia pomyłki i nie rozumie w pełni podstawowych pojęć z obszaru danego efektu kształcenia | |
3,5 | Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu, lecz nie w pełni uporządkowaną. Zdarzają mu się pojedyncze błędy merytoryczne lub popełnia pomyłki, jednak rozumie podstawowe pojęcia z obszaru danego efektu kształcenia | |
4,0 | Student ma ponadpodstawową wiedzę w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu i w pełni uporządkowaną. Zdarzają się pojedyncze błędy merytoryczne, jednak rozumie poprawnie pojęcia z obszaru danego efektu kształcenia | |
4,5 | Student ma ponadpodstawową wiedzę w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu i w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych, ale sporadycznie popełnia pomyłki. Potrafi także wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z obszaru danego efektu kształcenia | |
5,0 | Student ma poszerzoną wiedzę, wymaganą dla przedstawienia problemu, w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych i nie popełnia pomyłek, rozumie i właściwie interpretuje pojęcia. Potrafi wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z obszaru danego efektu kształcenia, a także zastosować wiedzę w odniesieniu do innych obszarów | |
IB_1A_D3-07_W03 Student ma wiedzę na temat konstruowania i eksploatacji statków morskich i sródladowych oraz eksploatacji obiektów i terminali portowych | 2,0 | Student nie ma wiedzy podstawowej w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lub posiada wiedzę nieuporządkowaną i obarczoną zasadniczymi błędami merytorycznymi oraz myli i nie rozumie podstawowych pojęć z obszaru danego efektu kształcenia |
3,0 | Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu, nie w pełni uporządkowaną i obarczona pojedynczymi błędami merytorycznymi, popełnia pomyłki i nie rozumie w pełni podstawowych pojęć z obszaru danego efektu kształcenia | |
3,5 | Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu, lecz nie w pełni uporządkowaną. Zdarzają mu się pojedyncze błędy merytoryczne lub popełnia pomyłki, jednak rozumie podstawowe pojęcia z obszaru danego efektu kształcenia | |
4,0 | Student ma ponadpodstawową wiedzę w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu i w pełni uporządkowaną. Zdarzają się pojedyncze błędy merytoryczne, jednak rozumie poprawnie pojęcia z obszaru danego efektu kształcenia | |
4,5 | Student ma ponadpodstawową wiedzę w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu i w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych, ale sporadycznie popełnia pomyłki. Potrafi także wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z obszaru danego efektu kształcenia | |
5,0 | Student ma poszerzoną wiedzę, wymaganą dla przedstawienia problemu, w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych i nie popełnia pomyłek, rozumie i właściwie interpretuje pojęcia. Potrafi wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z obszaru danego efektu kształcenia, a także zastosować wiedzę w odniesieniu do innych obszarów | |
IB_1A_D3-07_W04 Student zna typowe technologie inżynierskie w zakresie inżynierii bezpieczeństwa transportu morskiego i śródlądowego | 2,0 | Student nie ma wiedzy podstawowej w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lub posiada wiedzę nieuporządkowaną i obarczoną zasadniczymi błędami merytorycznymi oraz myli i nie rozumie podstawowych pojęć z obszaru danego efektu kształcenia |
3,0 | Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu, nie w pełni uporządkowaną i obarczona pojedynczymi błędami merytorycznymi, popełnia pomyłki i nie rozumie w pełni podstawowych pojęć z obszaru danego efektu kształcenia | |
3,5 | Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu, lecz nie w pełni uporządkowaną. Zdarzają mu się pojedyncze błędy merytoryczne lub popełnia pomyłki, jednak rozumie podstawowe pojęcia z obszaru danego efektu kształcenia | |
4,0 | Student ma ponadpodstawową wiedzę w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu i w pełni uporządkowaną. Zdarzają się pojedyncze błędy merytoryczne, jednak rozumie poprawnie pojęcia z obszaru danego efektu kształcenia | |
4,5 | Student ma ponadpodstawową wiedzę w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu i w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych, ale sporadycznie popełnia pomyłki. Potrafi także wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z obszaru danego efektu kształcenia | |
5,0 | Student ma poszerzoną wiedzę, wymaganą dla przedstawienia problemu, w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych i nie popełnia pomyłek, rozumie i właściwie interpretuje pojęcia. Potrafi wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z obszaru danego efektu kształcenia, a także zastosować wiedzę w odniesieniu do innych obszarów |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IB_1A_D3-07_U01 Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury i innych źródeł w zakresie bezpieczeństwa transport wodnego, integrować je interpretować, formułować i uzasadniać opinie, a także wyciagać wnioski | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób określić podstawowych źródeł pozyskiwania informacji w celu rozwiązania zagadnienia |
3,0 | Student potrafi wskazać podstawowe źródła pozyskiwania informacji w celu rozwiązania prostego zagadnienia | |
3,5 | Student potrafi wskazać podstawowe źródła pozyskiwania informacji w celu rozwiązania prostego zagadnienia, a także ocenić przydatność metod i przedstawić wnioski swoich analiz o średnim poziomie trudności | |
4,0 | Student potrafi wskazać źródła pozyskiwania informacji w celu rozwiązania zagadnienia, a także ocenić przydatność metod i przedstawić wnioski swoich analiz wraz z ich interpretacją na poziomie zawansowanym | |
4,5 | Student potrafi wskazać źródła pozyskiwania informacji w celu rozwiązania zagadnienia, a także ocenić przydatność metod i przedstawić wnioski swoich analiz wraz z ich interpretacją, Ponadto potrafi dyskutować o osiągniętych wynikach i uzasadniać swoja opinię | |
5,0 | Student potrafi wskazać źródła pozyskiwania informacji w celu rozwiązania zagadnienia. Potrafi zinterpretować i ocenić uzyskane informacje, przedstawić wnioski i samodzielnie uzasadniać dokonany wybór, a także zaproponować pewne modyfikacje rozwiązań | |
IB_1A_D3-07_U02 Student potrafi przekazać informacje techniczne o zagrożeniach i niebezpieczeństwie w transporcie wodnym w sposób zrozumiały, przygotować udokumentowane opracowanie problemów z zakresu bezpieczeństwa transportu wodnego i przedstawić wynikajace wnioski, a także przygotować i przedstawić prezentację dotycząca szczegółowych zagadanień bezpieczeństwa transportu wodnego | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań | |
IB_1A_D3-07_U03 Student potrafi zgodnie z ustalonymi wytycznymi i przy użyciu właściwych metod i narzędzi opracować prosty model rozwoju zdarzeń podczas zajścia nieprzewidzianych sytucaji w transporcie wodnym na wybranym przykładzie, a także dostrzegać różne aspekty systemowe i pozatechniczne | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań | |
IB_1A_D3-07_U04 Student zna typowe czynniki i rodzaje zagrożeń w transporcie wodnym, potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne, urządznia, obiekty i systemy stosowane w transporcie wodnym, a także potrafi zastosować właściwe metody i narzędzia służące do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego charakterystyczne dla tranasportu wodnego | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IB_1A_D3-07_K01 Student ma świadamość odpowiedzialności za pracę własną i za zadania realizowane w zespole | 2,0 | Student nie potrafi dbać i być odpowiedzialnym za pracę własną i innych |
3,0 | Student potrafi dbać i być odpowiedzialnym lub współodpowiedzialnym za powierzone zadania w stopniu podstawowym | |
3,5 | Student potrafi dbać i być odpowiedzialnym lub współodpowiedzialnym za powierzone zadania w na średnim poziomie trudności | |
4,0 | Student potrafi dbać i być odpowiedzialnym lub współodpowiedzialnym za powierzone zadania w stopniu zaawansowanym | |
4,5 | Student potrafi dbać i być odpowiedzialnym lub współodpowiedzialnym za powierzone zadania w stopniu zaawansowanym, potrafi ocenić ich skutki, a także być kreatywny | |
5,0 | Student potrafi dbać i być odpowiedzialnym lub współodpowiedzialnym za powierzone zadania w stopniu wyróżniającym, potrafi ocenić ich skutki, a także być kreatywny i charakteryzować się otwartością pracy zespołowej na wysokim poziomie | |
IB_1A_D3-07_K02 Student jest wrażliwy na występujace zagrożenia bezpieczeństwa w transporcie wodnym i ma świadomość związanego z nimi ryzyka, a także potrafi dokonać krytycznej oceny oraz formułować opinie dotyczace zagadnień bezpieczeństwa w transporcie morskim i śródlądowym | 2,0 | Student nie wykazuje się wrażliwością na zagrożenie bezpieczeństwa ani nie ma świadomości wystąpienie ryzyka w transporcie wodnym |
3,0 | Student wykazuje się wrażliwością na zagrożenie bezpieczeństwa i ma świadomość wystąpienia ryzyka w stopniu podstawowym | |
3,5 | Student wykazuje się wrażliwością na zagrożenie bezpieczeństwa transportu wodnego i ma świadomość wystąpienia ryzyka na średnim poziomie trudności | |
4,0 | Student wykazuje się wrażliwością na zagrożenie bezpieczeństwa transportu wodnego i ma świadomość wystąpienia ryzyka w stopniu zaawansowanym. Potrafi formułować zagadnienia z zakresu bezpieczeństwa transportu wodnego | |
4,5 | Student wykazuje się wrażliwością na zagrożenie bezpieczeństwa transportu wodnego i ma świadomość wystąpienia ryzyka w stopniu wysoce zaawansowanym. Potrafi formułować zagadnienia z zakresu bezpieczeństwa transportu morskiego i śródlądowego | |
5,0 | Student wykazuje się wrażliwością na zagrożenie bezpieczeństwa transportu wodnego i ma świadomość wystąpienia ryzyka w stopniu wysoce zaawansowanym. Potrafi formułować zagadnienia z zakresu bezpieczeństwa transportu morskiego i śródlądowego na wysokim poziomie | |
IB_1A_D3-07_K03 Student rozumie społeczne aspekty praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność | 2,0 | Student nie ma świadomości praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy |
3,0 | Student ma świadomość praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy w stopniu podstawowym | |
3,5 | Student ma świadomość praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy na średnim poziomie trudności | |
4,0 | Student ma świadomość praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy i umiejętności w stopniu średnio zaawansowanym | |
4,5 | Student ma świadomość praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy i umiejętności w stopniu wysoce zaawansowanym | |
5,0 | Student ma świadomość praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy i umiejętności w stopniu najwyższym |
Literatura podstawowa
- Praca zbiorowa Krystek R. (red.), Zintegrowany system bezpieczeństwa transportu. Tom 1. Diagnoza bezpieczeństwa transportu w Polsce, WKL, Warszawa, 2009
- Praca zabiorowa Krystek R. (red), Zintegrowany system bezpieczeństwa transportu. Tom 2. Uwarunkowania rozwoju integracji systemów bezpieczeństwa transportu, WKL, Warszawa, 2009
- Chuchla R., Zarządzanie morskim statkiem transportowym oraz jego eksploatacja, Akademia Morska w Gdyni, Gdynia, 2005
- Ficoń K., Logistyka morska - statki, porty, spedycja, BEL Studio, Warszawa, 2010
- semenov I.N., Zarządzanie ryzykiem w gospodarce morskiej. Tom 1. Zarządzanie bezpieczeństwem statków towarowych i obiektów oceanotechnicznych, Politechnika Szczecinska, Szczecin, 2003