Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Inżynieria bezpieczeństwa (S1)
specjalność: Bezpieczeństwo systemów transportowych
Sylabus przedmiotu Ekonomia, zarządzanie i elementy prawa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria bezpieczeństwa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Ekonomia, zarządzanie i elementy prawa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Wiktorowska-Jasik <Anna.Wiktorowska-Jasik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Roma Strulak <Roma.Strulak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie podstawowych zjawisk i praw ekonomicznych oraz podstaw zarządzania. |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności poruszania się w przepisach prawnych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe pojęcia i przedmiot ekonomii. | 2 |
T-W-2 | Rynek, struktury, gospodarka rynkowa. | 2 |
T-W-3 | Podstawowe zmienne makro i mikroekonomiczne. | 2 |
T-W-4 | Polityka gospodarcza państwa. | 2 |
T-W-5 | Bezrobocie i jego rodzaje. | 2 |
T-W-6 | Podstawowe pojęcia i przedmiot zarządzania. | 2 |
T-W-7 | Style zarządzania. | 2 |
T-W-8 | Komunikacja niewerbalna. | 2 |
T-W-9 | Zarządzanie jakością. | 2 |
T-W-10 | Podstawy wiedzy o przedsiębiorstwie. | 2 |
T-W-11 | Formy organizacyjne przedsiębiorstw. | 2 |
T-W-12 | Podstawy biznes planu. | 2 |
T-W-13 | Normy prawne-publikacja aktów prawnych. | 2 |
T-W-14 | Żródła i gałęzie prawa w Polsce. | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Konsultacje | 5 |
A-W-3 | Praca własna (studiowanie literatury) | 10 |
A-W-4 | Przygotowanie do zaliczenia. | 5 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | M-1 Metody podające (wykład informacyjny, opis , wyjaśnienie) |
M-2 | M-3 Metody aktywizujące (metoda sytuacyjna, metoda przypadków) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IB_1A_A08_W01 Zdobycie i wykorzystanie wiedzy w zakresie przedmiotu | IB_1A_W32, IB_1A_W33 | — | — | C-1, C-2 | T-W-6, T-W-1, T-W-12 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IB_1A_A08_U01 Umiejętność rozróżniania problemów ekonomiczno-społecznych w gospodarce państwowej | IB_1A_U14, IB_1A_U20 | — | — | C-1 | T-W-6, T-W-12 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IB_1A_A08_K01 Zdobycie kompetencji dotyczacych pozatechnicznych aspektow związanych z zawodem inzyniera. | IB_1A_K05 | — | — | C-1, C-2 | — | M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IB_1A_A08_W01 Zdobycie i wykorzystanie wiedzy w zakresie przedmiotu | 2,0 | |
3,0 | Student definiuje pojęcia ekonomiczne i posiada podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IB_1A_A08_U01 Umiejętność rozróżniania problemów ekonomiczno-społecznych w gospodarce państwowej | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawowe umiejetności wynikajace z zakresu przedmiotu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IB_1A_A08_K01 Zdobycie kompetencji dotyczacych pozatechnicznych aspektow związanych z zawodem inzyniera. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawowe kompetencje w zakresie przedmiotu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Milewski R., Podstawy ekonomii, PWN, Warszawa, 2013
- Begg D., Fisher S., Dornbush R., Ekonomia, PWN, Warszawa, 2009
- Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa, 2010
- Kufel J., Siuda W., Prawo gospodarcze, Scriptus, Poznań, 2008
Literatura dodatkowa
- Nojszewska E., Postawy ekonomii, WSiP, Warszawa, 2004
- Kostera M., Nowe kierunki w zarządzaniu, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa, 2011
- Górski W., Mendyk E., Prawo transportu lądowego, WKŁ, WArszawa, 2005