Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Chłodnictwo i klimatyzacja
Sylabus przedmiotu Wspomaganie komputerowe w projektowaniu:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chłodnictwo i klimatyzacja | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauki techniczne | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wspomaganie komputerowe w projektowaniu | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Klimatyzacji i Transportu Chłodniczego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Łokietek <Tomasz.Lokietek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Tomasz Łokietek <Tomasz.Lokietek@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe umiejętności obsługi komputera |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | umiejętność rozwiązania prostego problemu obliczeniowego z wykorzystaniem oprogramowania specjalistycznego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Wykorzystanie programów do obliczeń, projektowania i doboru urządzeń i instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych | 20 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-P-2 | Przygotowanie się do zajęć | 15 |
A-P-3 | Studiowanie literatury | 15 |
A-P-4 | Opracowanie projektu | 40 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Ćwiczenia projektowe - rozwiązywanie zadań projektowych z użyciem programów specjalistycznych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie na podstawie wykonanego projektu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
CiKPD_10-_09_W01 Ma wiedzę z zakresu wspomagania komputerowego w projektowaniu instalacji chlodniczych i klimatyzacyjnych | CiKPD_10-_W03 | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
CiKPD_10-_09_U01 Potrafi analizować procesy w chłodnictwie i klimatyzacji za pomocą specjalistycznego oprogramowania | CiKPD_10-_U03 | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
CiKPD_10-_09_K01 Jest w stanie uaktualniać swoją wiedzę i umiejętności z zakresu narzędzi IT aby rozwiązywać zadania inżynierskie w danej dziedzinie techniki. | CiKPD_10-_K01 | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CiKPD_10-_09_W01 Ma wiedzę z zakresu wspomagania komputerowego w projektowaniu instalacji chlodniczych i klimatyzacyjnych | 2,0 | |
3,0 | Posiada podstawową wiedzę z zakresu wspomagania komputerowego w projektowaniu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CiKPD_10-_09_U01 Potrafi analizować procesy w chłodnictwie i klimatyzacji za pomocą specjalistycznego oprogramowania | 2,0 | |
3,0 | Potrafi analizować proste procesy w chłodnictwie i klimatyzacji za pomocą specjalistycznego oprogramowania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CiKPD_10-_09_K01 Jest w stanie uaktualniać swoją wiedzę i umiejętności z zakresu narzędzi IT aby rozwiązywać zadania inżynierskie w danej dziedzinie techniki. | 2,0 | |
3,0 | Jest w stanie dobrać odpowiednie narzędzie informatyczne do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Wirth N., Algorytmy+struktury=Programy, WNT, Warszawa, 1999
- Majczak A., Od c do C++ Builder w 48 godzin, Inter Softland, Warszawa, 1999
- Brzózka J., Dorobczyński L., Programowanie w Matlab, MIKOM, Warszawa, 1999
- Rutkowski L., Metody i techniki sztucznej inteligencji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2005
- Tadeusiewicz R., Gąciarz T., Borowik B., Leper B., Odkrywanie właściwości sztucznych sieci neuronowych przy użyciu programów w języku C#, Polska Akademia Umiejętności, Kraków, 2007
Literatura dodatkowa
- Regel W., Wykresy i obiekty graficzne w programie Matlab, MIKOM, Warszawa, 2003
- Neibauer A. R., Języki C i C++ Twój pierwszy program, Komputerowa Oficyna Wydawnicza HELP, Warszawa, 1995
- Michalewicz Z., Algorytmy genetyczne + struktury danych = programy ewolucyjne, Wydawnictwa Naukowo Techniczne, Warszawa, 1999, 2
- Osowski S., Sieci neuronowe w ujęciu algorytmicznym, Wydawnictwa Naukowo Techniczne, Warszawa, 1996, 2