Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Chłodnictwo i klimatyzacja

Sylabus przedmiotu OZE w chłodnictwie i klimatyzacji:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Chłodnictwo i klimatyzacja
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauki techniczne
Profil
Moduł
Przedmiot OZE w chłodnictwie i klimatyzacji
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Klimatyzacji i Transportu Chłodniczego
Nauczyciel odpowiedzialny Wojciech Tuchowski <Wojciech.Tuchowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 8 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu termodynamiki i mechaniki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie wiedzy przydatnej do wykorzystywania i stosowania niekonwancjonalnych źródeł energii w działalnosci inżynierskiej związanej z chłodnictwem i klimatyzacją.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Klasyfikacja źródeł energii. Zasoby energii. Ekologiczne aspekty użytkowania źródeł energii.2
T-W-2Energia rzek. Eelektrownie wodne. Mała energetyka wodna.1
T-W-3Energia wód morskich i oceanicznych1
T-W-4Energia geotermiczna.1
T-W-5Energia wiatru.1
T-W-6Wykorzystanie energii słonecznej.1
T-W-7Ogniwa paliwowe.1
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach8
A-W-2Studiowanie literatury7
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia10
A-W-4Studiowanie źródeł internetowych5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny. Metoda projektów.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Test z treści wykładowych. Prezentacja i obrona projektu.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CiKPD_10-_12_W01
słuchacz ma pogłębioną wiedzę związaną z pozyskiwaniem i konwersją energii z OZE dla potrzeb chłodnictwa i klimatyzacji
CiKPD_10-_W04C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CiKPD_10-_12_U01
Słuchjacz posiada umiejętność wyszukiwania,zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji; potrafi uzyskane informacje analizować, interpretować, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie związane z działalnością inżynierską
CiKPD_10-_U02C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CiKPD_10-_12_K01
Słuchacz posiada umiejętność wyszukiwania,zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji; potrafi uzyskane informacje analizować, interpretować, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie związane z działalnością inżynierską
CiKPD_10-_K02C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
CiKPD_10-_12_W01
słuchacz ma pogłębioną wiedzę związaną z pozyskiwaniem i konwersją energii z OZE dla potrzeb chłodnictwa i klimatyzacji
2,0
3,0Słuchacz posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
CiKPD_10-_12_U01
Słuchjacz posiada umiejętność wyszukiwania,zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji; potrafi uzyskane informacje analizować, interpretować, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie związane z działalnością inżynierską
2,0
3,0Słuchacz prezentuje elementarne umiejetności w wymaganym przez efekt ksztłacenia zakresie
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
CiKPD_10-_12_K01
Słuchacz posiada umiejętność wyszukiwania,zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji; potrafi uzyskane informacje analizować, interpretować, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie związane z działalnością inżynierską
2,0
3,0Słuchacz wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Cieśliński J., Mikielewicz J., Niekonwencjonalne urzadzenia i systemy konwersji energii, Ossolineum, Wrocław, 1999
  2. Chmielniak T. J, Technologie energetyczne, WNT, Warszawa, 2008
  3. Lewandowski W., Proekologiczne źródła energii odnawialnej, WNT, Warszawa, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Larminie J., Dicks A., Fuel Cell Systems Explained, John Wiley& Sons Ltd, 2011
  2. Barbir F., PEM Fuel Cells, Theory and Practice, Elsevier, 2006

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Klasyfikacja źródeł energii. Zasoby energii. Ekologiczne aspekty użytkowania źródeł energii.2
T-W-2Energia rzek. Eelektrownie wodne. Mała energetyka wodna.1
T-W-3Energia wód morskich i oceanicznych1
T-W-4Energia geotermiczna.1
T-W-5Energia wiatru.1
T-W-6Wykorzystanie energii słonecznej.1
T-W-7Ogniwa paliwowe.1
8

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach8
A-W-2Studiowanie literatury7
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia10
A-W-4Studiowanie źródeł internetowych5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaCiKPD_10-_12_W01słuchacz ma pogłębioną wiedzę związaną z pozyskiwaniem i konwersją energii z OZE dla potrzeb chłodnictwa i klimatyzacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCiKPD_10-_W04ma pogłębioną wiedzę związaną z pozyskiwaniem i konwersją energii z OZE dla potrzeb chłodnictwa i klimatyzacji
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy przydatnej do wykorzystywania i stosowania niekonwancjonalnych źródeł energii w działalnosci inżynierskiej związanej z chłodnictwem i klimatyzacją.
Treści programoweT-W-1Klasyfikacja źródeł energii. Zasoby energii. Ekologiczne aspekty użytkowania źródeł energii.
T-W-2Energia rzek. Eelektrownie wodne. Mała energetyka wodna.
T-W-3Energia wód morskich i oceanicznych
T-W-4Energia geotermiczna.
T-W-5Energia wiatru.
T-W-6Wykorzystanie energii słonecznej.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny. Metoda projektów.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test z treści wykładowych. Prezentacja i obrona projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaCiKPD_10-_12_U01Słuchjacz posiada umiejętność wyszukiwania,zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji; potrafi uzyskane informacje analizować, interpretować, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie związane z działalnością inżynierską
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCiKPD_10-_U02potrafi zaplanować i przeprowadzić pomiary, interpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć wnioski w zakresie zagadnień dotyczących chłodnictwa i klimatyzacji
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy przydatnej do wykorzystywania i stosowania niekonwancjonalnych źródeł energii w działalnosci inżynierskiej związanej z chłodnictwem i klimatyzacją.
Treści programoweT-W-1Klasyfikacja źródeł energii. Zasoby energii. Ekologiczne aspekty użytkowania źródeł energii.
T-W-2Energia rzek. Eelektrownie wodne. Mała energetyka wodna.
T-W-3Energia wód morskich i oceanicznych
T-W-4Energia geotermiczna.
T-W-5Energia wiatru.
T-W-6Wykorzystanie energii słonecznej.
T-W-7Ogniwa paliwowe.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny. Metoda projektów.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test z treści wykładowych. Prezentacja i obrona projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz prezentuje elementarne umiejetności w wymaganym przez efekt ksztłacenia zakresie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaCiKPD_10-_12_K01Słuchacz posiada umiejętność wyszukiwania,zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji; potrafi uzyskane informacje analizować, interpretować, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie związane z działalnością inżynierską
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCiKPD_10-_K02ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy przydatnej do wykorzystywania i stosowania niekonwancjonalnych źródeł energii w działalnosci inżynierskiej związanej z chłodnictwem i klimatyzacją.
Treści programoweT-W-1Klasyfikacja źródeł energii. Zasoby energii. Ekologiczne aspekty użytkowania źródeł energii.
T-W-2Energia rzek. Eelektrownie wodne. Mała energetyka wodna.
T-W-3Energia wód morskich i oceanicznych
T-W-4Energia geotermiczna.
T-W-5Energia wiatru.
T-W-6Wykorzystanie energii słonecznej.
T-W-7Ogniwa paliwowe.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny. Metoda projektów.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test z treści wykładowych. Prezentacja i obrona projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5
4,0
4,5
5,0