Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Budowa jachtów (S1)
Sylabus przedmiotu Komputerowe wspomaganie projektowania:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budowa jachtów | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Komputerowe wspomaganie projektowania | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Projektowania Jachtów i Statków | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Monika Bortnowska <Monika.Bortnowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Przedmiot ma charakter interdyscyplinarny. Obejmuje metody i systemy informatyczne stosowane w projektowaniu jachtów. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie umiejętności wykorzystania systemów komputerowych do projektowania i analizy hydrodynamicznej jachtu |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Przeszkolenie stanowiskowe | 1 |
T-L-2 | Wprowadzenie do programu Maxsurf - zapoznanie z interfejsem | 2 |
T-L-3 | Tworzenie nowego kształtu kadłuba. Projektowanie parametryczne w oparciu o kształt wzorcowy. Punkt kontrolny i marker, operacje na powierzchniach. Tworzenie brył, powierzchni | 9 |
T-L-4 | Opracowanie powierzchni kałuba jachtu. Modele powierzchni B-spline, NURBS, rozwijalne. | 3 |
T-L-5 | Uzyskiwanie linii teoretycznych z powierzchni kadłuba, upłynnianie powierzchni | 3 |
T-L-6 | Obliczanie podstawowych parametrów geometrycznych podwodzia, tworzenie stanów eksploatacyjnych, ananliza statecznościowa w module Hydromax | 6 |
T-L-7 | Podstawowe operacje i modelowanie w programie Rihnoceros | 8 |
T-L-8 | Modele przestrzenne jako punkt wyjścia do opracowań CAE, MES i CFD. Typy wymiany plików SAT, STL, IGES i operacje eksportu/importu w programach Maxsurf, Rihnoceros. | 3 |
T-L-9 | Podstawowe operacje i rysunki 2D, wymiarowanie, tworzenie bibliotek części typowych i elementów normalnych, dostosowanie programu do własnych potrzeb, wydruk | 3 |
T-L-10 | Kolokwium 1 | 3 |
T-L-11 | Kolokwium 2 | 3 |
T-L-12 | Zaliczenie przedmiotu | 1 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 44 |
A-L-2 | Zaliczenie przedmiotu | 1 |
A-L-3 | Praca własna | 20 |
A-L-4 | Przygotowanie się do kolokwiów, zaliczenia | 10 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody praktyczne: cwiczenia laboratoryjne |
M-2 | Metody programowane: z użyciem komputera |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena następuje po zrealizowaniu przedmiotu, w wyniku sprawdzenia wiedzy studenta oraz ocen cząstkowych z przeprowadzonych kolokwiów. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BJ_1A_D04_W01 Student ma podstawową wiedzę o modelowaniu i symulacji komputerowej oraz zna metody obliczeniowe i programy komputerowe stosowane w projektowaniu i konstruowaniu jachtów żaglowych i motorowych. | BJ_1A_W18, BJ_1A_W19, BJ_1A_W20 | — | — | C-1 | T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-8, T-L-9, T-L-2, T-L-7 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BJ_1A_D04_U01 Student potrafi wykorzystać specjalistyczne oprogramowanie do projektowania, opracowania wstępnej koncepcji zgodnej z założeniami i konstruowania jachtów wraz z opracowaniem konstrukcji wg założonej technologii budowy, do doboru odpowiedniego wyposażenia, w tym żagli lub napędu mechanicznego, potrafi, wykorzystując oprogramowanie, określić parametry eksploatacyjne jachtu. | BJ_1A_U17, BJ_1A_U18 | — | — | C-1 | T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-8, T-L-9, T-L-2, T-L-7 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BJ_1A_D04_W01 Student ma podstawową wiedzę o modelowaniu i symulacji komputerowej oraz zna metody obliczeniowe i programy komputerowe stosowane w projektowaniu i konstruowaniu jachtów żaglowych i motorowych. | 2,0 | Student nie posiada żadnej wiedzy z zakresu obsługi programów komputerowych, ich wykorzystania w modelowaniu, stosowanych w projektowaniu i konstruowaniu jachtów |
3,0 | Student posiada bardzo powierzchowną wiedzę z istotnymi brakami w zakresie znajomości programów komputerowych, ich wykorzystania w modelowaniu, stosowanych w projektowaniu i konstruowaniu jachtów | |
3,5 | Student posiada podstawową wiedzę z niewielkimi brakami, potrafi częściowo wykorzystac specjalistyczne oprogramowanie komputerowe, wykorzystac je do modelowania i symulacji na potrzeby projektowania i konstruowania jachtów. | |
4,0 | Student posiada znaczną wiedzę, potrafi wykorzystac specjalistyczne oprogramowanie komputerowe, wykorzystac je do modelowania i symulacji komputerowej, zna metody obliczniowe stosowane w projektowaniu i konstruowaniu jachtów. | |
4,5 | Student posiada wiedzę o zaawansowanym stopniu trudności, potrafi wykorzystac specjalistyczne oprogramowanie komputerowe, wykorzystac je do modelowania i symulacji komputerowej, zna metody obliczniowe stosowane w projektowaniu i konstruowaniu jachtów. | |
5,0 | Student posiada wiedzę na najwyższym poziomie -poszerzoną o dodatkowe źródła literaturowe, potrafi wykorzystac specjalistyczne oprogramowanie komputerowe, wykorzystac je do modelowania i symulacji komputerowej, zna metody obliczniowe stosowane w projektowaniu i konstruowaniu jachtów. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BJ_1A_D04_U01 Student potrafi wykorzystać specjalistyczne oprogramowanie do projektowania, opracowania wstępnej koncepcji zgodnej z założeniami i konstruowania jachtów wraz z opracowaniem konstrukcji wg założonej technologii budowy, do doboru odpowiedniego wyposażenia, w tym żagli lub napędu mechanicznego, potrafi, wykorzystując oprogramowanie, określić parametry eksploatacyjne jachtu. | 2,0 | Student nie posiada żadnych umiejętności wykorzystania specjalistycznego oprogramowanie na potrzeby projektowania, konstruowania i określania parametrów eksploatacyjnych jachtu |
3,0 | Student posiada podstawowe umiejętności z brakami do wykorzystania specjalistycznego oprogramowanie na potrzeby projektowania, konstruowania i określania parametrów eksploatacyjnych jachtu | |
3,5 | Student posiada podstawowe umiejętności z niewielkimi brakami do wykorzystania specjalistycznego oprogramowanie na potrzeby projektowania, konstruowania i określania parametrów eksploatacyjnych jachtu. Potrafi wykonac w nich podstawowe analizy, obliczenia i wykonac pewne elementy kształtu kadłuba jachtu. | |
4,0 | Student potrafi na dobrym poziomie wykorzystac specjalistyczne oprogramowanie na potrzeby projektowania, konstruowania i określania parametrów eksploatacyjnych jachtu. Potrafi wykonac w nich podstawowe analizy, obliczenia, wykonac pełen model kształtu kadłuba jachtu. | |
4,5 | Student potrafi na poziomie zaawansowanym wykorzystac specjalistyczne oprogramowanie na potrzeby projektowania, konstruowania i określania parametrów eksploatacyjnych jachtu. Potrafi wykonac w nich zaawansowane obliczenia projektowe, wykonac pełen model kształtu wraz z konstrukcją kadłuba jachtu. | |
5,0 | Student potrafi na najwyższym poziomie wykorzystac specjalistyczne oprogramowanie na potrzeby projektowania, konstruowania i określania parametrów eksploatacyjnych jachtu. Potrafi wykonac w nich zaawansowane obliczenia projektowe, wykonac pełen model kształtu wraz z konstrukcją kadłuba jachtu. Potrafi wprowadzac wielorakie modyfikacje. |
Literatura podstawowa
- Specjalistyczne oprogramowanie komputerowe Maxsurf, Rhinoceros, Auto-cad