Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (S2)
specjalność: technologia rybna
Sylabus przedmiotu Język angielski:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia żywności i żywienie człowieka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język angielski | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Obstawski <Andrzej.Obstawski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Anna Węglarek <Anna.Weglarek@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego. |
C-2 | Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
T-LK-1 | Części układu trawiennego człowieka i jego funkcja. (THE HUMAN DIGESTIVE SYSTEM) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure) | 2 |
T-LK-2 | Składniki odżywcze w pożywieniu i ich funkcje dla prawidłowego rozwoju człowieka. (NUTRITIONAL ELEMENTS OF FOOD) | 2 |
T-LK-3 | Recepta na dobre zdrowie. Elementy odżywcze pokarmu. Suplementy nie są sekretem dla zdrowia. (A RECIPE FOR GOOD DIET. NUTRITIONAL ELEMENTS OF FOOD. SUPPLEMENTS AREN’T THE SECRET TO HEALTH.) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms) | 3 |
T-LK-4 | Piramida żywności i jej elementy. (FOOD GUIDE PYRAMID, FOOD GROUPS) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs) | 2 |
T-LK-5 | Seafood- rodzaje, sposoby przetwarzania i wartości odżywcze. (SEAFOOD- SPECIES, METHODS OF PRESERVATION AND NUTRITIONAL ELEMENTS) | 2 |
T-LK-6 | Ryby- gatunki, wartości odżywcze. (FISH- SPECIES, NUTRITIONAL ELEMENTS) Zdania względne. (Relative sentences) | 3 |
T-LK-7 | Produkcja mięsa-gatunki mięs i ich wartości odżywcze. (MEAT-SPECIES, NUTRITIONAL ELEMENTS) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych. (Collocations and idioms in scientific papers) | 2 |
T-LK-8 | Wyroby zbożowe- rodzaje, wartości odżywcze. (CARBOHYDRATES- GROUPS AND NUTRITIONAL ELEMENTS) | 2 |
T-LK-9 | Mleko i jego przetwory. Rola wapnia w rozwoju człowieka. (MILK AND DAIRY PRODUCTS. THE ROLE OF CALCIUM IN HUMAN DEVELOPMENT) | 2 |
T-LK-10 | Metody przetwarzania żywności. Dodatki w żywności: konserwanty, słodziki, itp. (METHODS OF FOOD PRESERVATION. FOOD ADDITIVES: PRESERVATIVES, ETC.) | 3 |
T-LK-11 | Żywność GMO. (GENETICALLY MODIFIED FOODS) | 3 |
T-LK-12 | Przemysł rolny. (GROINDUSTRY) Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania. (Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.) | 2 |
T-LK-13 | Bioterroryzm. (BIO-TERRORISM) | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
A-LK-1 | Zajęcia praktyczne. | 30 |
A-LK-2 | Przygotowanie się do zajęć. | 45 |
A-LK-3 | Udział w konsultacjach. | 5 |
A-LK-4 | Przygotowanie się do egzaminu. | 8 |
A-LK-5 | Egzamin. | 2 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-5 | praca z tekstem |
M-6 | słuchanie ze zrozumieniem |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F) |
S-2 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
S-3 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P) |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZZ_2A_A4-1_W01 posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | — | — | — | C-1 | T-LK-3, T-LK-7, T-LK-4, T-LK-8, T-LK-5, T-LK-2, T-LK-6, T-LK-1, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-11, T-LK-12, T-LK-13 | M-2, M-1, M-5, M-3 | S-1, S-3, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZZ_2A_A4-1_U01 potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | TZZ_2A_U03, TZZ_2A_U04 | — | — | C-1 | T-LK-3, T-LK-7, T-LK-4, T-LK-8, T-LK-5, T-LK-2, T-LK-6, T-LK-1, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-11, T-LK-12, T-LK-13 | M-2, M-4, M-1, M-3, M-6 | S-3, S-2 |
TZZ_2A_A4-1_U02 posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny | TZZ_2A_U01, TZZ_2A_U03, TZZ_2A_U04 | — | — | C-2 | T-LK-3, T-LK-7, T-LK-4, T-LK-8, T-LK-5, T-LK-2, T-LK-6, T-LK-1, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-11, T-LK-12, T-LK-13 | M-1, M-5 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZZ_2A_A4-1_K01 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych | TZZ_2A_K04 | — | — | C-2 | T-LK-3, T-LK-7, T-LK-4, T-LK-8, T-LK-5, T-LK-2, T-LK-6, T-LK-1, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-11, T-LK-12, T-LK-13 | M-1, M-3 | S-1, S-3, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZZ_2A_A4-1_W01 posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZZ_2A_A4-1_U01 potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TZZ_2A_A4-1_U02 posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZZ_2A_A4-1_K01 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych | 2,0 | |
3,0 | Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Keith Kelly, SCIENCE, Macmillan, 2004, kserokopie w bibliotece
- A. Pohl, Brieger, Technical Grammar and Vocabulary, Summertime Publishing, 2008
- Małgorzata Cieślak, REPETYTORIUM tematyczno-leksykalne część:3, WAGROS, Poznań, 2002
Literatura dodatkowa
- www.answers.com/topic/food-guide-pyramid, Food Pyramid
- www.buzzle.com/articles/food-basics-nutritional-elements-of-food.html, Nutritional Elements of Food
- Newsweek 23 Jan. 2006, str. 51, Supplements aren’t the Secret to Health, 2006
- Newsweek 23 Jan. 2006, str. 50, A Recipe for Good Health, 2006
- http://en.wikipedia.org/wiki/Seafood, Seafood
- http://en.wikipedia.org/wiki/Fish(food), Fish (food)
- http://en.wikipedia.org/wiki/Meat, Meat
- :/ww.bbc.co.uk/health/treatments/healthy-living/, Carbohydrates
- www.bbc.co.uk/health/nutrition/tratment/healthy-livingnutrition/healthy-diary.shtml/, Milk and Dairy Products
- ksero w bibliotece, Methods of Food Preservation
- http://en.wikipedia.org/wiki/Genetically-modified-food, . GMO