Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienia (N3)

Sylabus przedmiotu Język obcy (angielski):

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów studia trzeciego stopnia
Profil
Moduł
Przedmiot Język obcy (angielski)
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Bukowiec <Magdalena.Bukowiec@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Katarzyna Głębocka <Katarzyna.Glebocka@zut.edu.pl>, Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 30 1,01,00zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 45 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka angielskiego na poziomie B2.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie wiedzy o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającej studiowanie literatury specjalistycznej z zakresu kierunku studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Opisywanie sytuacji, procesów i procedur. Opisanie zmiany. Ewaluacja. Podsumowanie i konkluzje.5
T-A-2Przeprowadzenie prezentacji8
T-A-3Non-meat Ingredients&Malpractice in Meat Preservation Part 14
T-A-4Non-meat Ingredients&Malpractice in Meat Preservation Part 26
T-A-5Arsenic in Your Food4
T-A-6The Silent Killer /Milk6
T-A-7Five Different Types of Non-Dairy Milk Reviewed6
T-A-8Food Safety4
T-A-9. Milk Processing. Ice cream, Cheese & Yogurt Production2
45
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Wprowadzenie do dyskursu naukowego: język mówiony, język pisany4
T-A-2Kluczowe rzeczowniki i czasowniki stosowane w języku akademickim4
T-A-3Podstawowe przymiotniki, przysłówki oraz zwroty wyrażające ilość stosowane w języku akademickim.4
T-A-4Wybrane elementy gramatyczne typowe dla stylu akademickiego (strona bierna, formy bezosobowe, styl oficjalny i potoczny, rodzajniki)6
T-A-5Pisanie artykułu naukowego. Rodzaje metod badawczych. Podstawowe rzeczowniki stosowane w klasyfikowaniu. Dane i dowody.6
T-A-6Porównanie i kontrast- podstawowe wyrażenia. Wprowadzenie problemu, ustosunkowanie się do problemu, rozwiązanie problemu.6
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Zajęcia praktyczne45
A-A-2Przygotowanie się do zajęć7
A-A-3Udział w konsultacjach2
A-A-4Przygotowanie się do egzaminu4
A-A-5Egzamin2
60
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Zajęcia praktyczne30
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1M1 Zajęcia praktyczne
M-2M2 Prezentacja
M-3M3 Dyskusja
M-4M4 Praca z tekstem
M-5M5 Samodzielne realizowanie zadań domowych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: F - Test kontrolny / kolokwium
S-2Ocena formująca: F - Prezentacja
S-3Ocena podsumowująca: P - Egzamin

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZ 3A_3-_B.5.1_W01
Doktorant posiada wiedzę o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającą mu studiowanie literatury specjalistycznej zgodnej z kierunkiem studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
TZ 3A_3-_W02C-1T-A-6, T-A-2, T-A-5, T-A-4, T-A-3, T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-A-9, T-A-5, T-A-8, T-A-7, T-A-1, T-A-2, T-A-6M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZ 3A_3-_B.5.1_U01
Doktorant posiada umiejętność posługiwania się językiem angielskim, umożliwiającą mu korzystanie z specjalistycznej literatury obcojęzycznej zgodnej z kierunkiem studiów, przekazywania wiedzy naukowej (referowania), kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
TZ 3A_3-_U05C-1T-A-6, T-A-2, T-A-5, T-A-4, T-A-3, T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-A-9, T-A-5, T-A-8, T-A-7, T-A-1, T-A-2, T-A-6M-2, M-3, M-5, M-4, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZ 3A_3-_B.5.1_K01
Doktorant rozumie znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej, ma świadomość odpowiedzialności za własną pracę, a także świadomość ważności dokształcania się i samodoskonalenia, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
TZ 3A_3-_K01C-1T-A-6, T-A-2, T-A-5, T-A-4, T-A-3, T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-A-9, T-A-5, T-A-8, T-A-7, T-A-1, T-A-2, T-A-6M-2, M-3, M-5, M-4, M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZ 3A_3-_B.5.1_W01
Doktorant posiada wiedzę o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającą mu studiowanie literatury specjalistycznej zgodnej z kierunkiem studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
2,0
3,0Doktorant opanował podstawową wiedzę dotyczącą słownictwa i gramatyki języka angielskiego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZ 3A_3-_B.5.1_U01
Doktorant posiada umiejętność posługiwania się językiem angielskim, umożliwiającą mu korzystanie z specjalistycznej literatury obcojęzycznej zgodnej z kierunkiem studiów, przekazywania wiedzy naukowej (referowania), kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
2,0
3,0Doktorant umie posługiwać się językiem angielskim na poziomie podstawowym, co w znacznym stopniu ogranicza mu swobodne korzystanie z literatury anglojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZ 3A_3-_B.5.1_K01
Doktorant rozumie znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej, ma świadomość odpowiedzialności za własną pracę, a także świadomość ważności dokształcania się i samodoskonalenia, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
2,0
3,0Doktorant stara się zrozumieć znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej informatyka.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. M. McCarthy, F. O’Dell, Academic Vocabulary In Use., Cambridge, 2008
  2. Keith Kelly, SCIENCE, Macmillan, 2004
  3. A. Pohl, Brieger, Technical Grammar and Vocabulary, Summertime Publishing, 2008

Literatura dodatkowa

  1. FAO Regional Office for Asia & the Pacific. Bangkok Thailand 2007
  2. Consumer Reports Magazine Nov. 2012
  3. www.canada.com
  4. www. veganbaking.net
  5. WHO Food Safety Newsletter Oct 2010
  6. www. milk facts.info

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Opisywanie sytuacji, procesów i procedur. Opisanie zmiany. Ewaluacja. Podsumowanie i konkluzje.5
T-A-2Przeprowadzenie prezentacji8
T-A-3Non-meat Ingredients&Malpractice in Meat Preservation Part 14
T-A-4Non-meat Ingredients&Malpractice in Meat Preservation Part 26
T-A-5Arsenic in Your Food4
T-A-6The Silent Killer /Milk6
T-A-7Five Different Types of Non-Dairy Milk Reviewed6
T-A-8Food Safety4
T-A-9. Milk Processing. Ice cream, Cheese & Yogurt Production2
45

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Wprowadzenie do dyskursu naukowego: język mówiony, język pisany4
T-A-2Kluczowe rzeczowniki i czasowniki stosowane w języku akademickim4
T-A-3Podstawowe przymiotniki, przysłówki oraz zwroty wyrażające ilość stosowane w języku akademickim.4
T-A-4Wybrane elementy gramatyczne typowe dla stylu akademickiego (strona bierna, formy bezosobowe, styl oficjalny i potoczny, rodzajniki)6
T-A-5Pisanie artykułu naukowego. Rodzaje metod badawczych. Podstawowe rzeczowniki stosowane w klasyfikowaniu. Dane i dowody.6
T-A-6Porównanie i kontrast- podstawowe wyrażenia. Wprowadzenie problemu, ustosunkowanie się do problemu, rozwiązanie problemu.6
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Zajęcia praktyczne45
A-A-2Przygotowanie się do zajęć7
A-A-3Udział w konsultacjach2
A-A-4Przygotowanie się do egzaminu4
A-A-5Egzamin2
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Zajęcia praktyczne30
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZ 3A_3-_B.5.1_W01Doktorant posiada wiedzę o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającą mu studiowanie literatury specjalistycznej zgodnej z kierunkiem studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyTZ 3A_3-_W02Ma rozszerzoną znajomość języka obcego umożliwiającą korzystanie ze specjalistycznego piśmiennictwa o zasięgu światowym oraz kontakty z zagranicznymi ośrodkami naukowymi.
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającej studiowanie literatury specjalistycznej z zakresu kierunku studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
Treści programoweT-A-6Porównanie i kontrast- podstawowe wyrażenia. Wprowadzenie problemu, ustosunkowanie się do problemu, rozwiązanie problemu.
T-A-2Kluczowe rzeczowniki i czasowniki stosowane w języku akademickim
T-A-5Pisanie artykułu naukowego. Rodzaje metod badawczych. Podstawowe rzeczowniki stosowane w klasyfikowaniu. Dane i dowody.
T-A-4Wybrane elementy gramatyczne typowe dla stylu akademickiego (strona bierna, formy bezosobowe, styl oficjalny i potoczny, rodzajniki)
T-A-3Podstawowe przymiotniki, przysłówki oraz zwroty wyrażające ilość stosowane w języku akademickim.
T-A-1Wprowadzenie do dyskursu naukowego: język mówiony, język pisany
T-A-3Non-meat Ingredients&Malpractice in Meat Preservation Part 1
T-A-4Non-meat Ingredients&Malpractice in Meat Preservation Part 2
T-A-9. Milk Processing. Ice cream, Cheese & Yogurt Production
T-A-5Arsenic in Your Food
T-A-8Food Safety
T-A-7Five Different Types of Non-Dairy Milk Reviewed
T-A-1Opisywanie sytuacji, procesów i procedur. Opisanie zmiany. Ewaluacja. Podsumowanie i konkluzje.
T-A-2Przeprowadzenie prezentacji
T-A-6The Silent Killer /Milk
Metody nauczaniaM-1M1 Zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: F - Prezentacja
S-1Ocena formująca: F - Test kontrolny / kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant opanował podstawową wiedzę dotyczącą słownictwa i gramatyki języka angielskiego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZ 3A_3-_B.5.1_U01Doktorant posiada umiejętność posługiwania się językiem angielskim, umożliwiającą mu korzystanie z specjalistycznej literatury obcojęzycznej zgodnej z kierunkiem studiów, przekazywania wiedzy naukowej (referowania), kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyTZ 3A_3-_U05Posiada umiejętność przekazywania wiedzy naukowej (wykładania, referowania) na poziomie popularnym i podstawowym akademickim.
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającej studiowanie literatury specjalistycznej z zakresu kierunku studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
Treści programoweT-A-6Porównanie i kontrast- podstawowe wyrażenia. Wprowadzenie problemu, ustosunkowanie się do problemu, rozwiązanie problemu.
T-A-2Kluczowe rzeczowniki i czasowniki stosowane w języku akademickim
T-A-5Pisanie artykułu naukowego. Rodzaje metod badawczych. Podstawowe rzeczowniki stosowane w klasyfikowaniu. Dane i dowody.
T-A-4Wybrane elementy gramatyczne typowe dla stylu akademickiego (strona bierna, formy bezosobowe, styl oficjalny i potoczny, rodzajniki)
T-A-3Podstawowe przymiotniki, przysłówki oraz zwroty wyrażające ilość stosowane w języku akademickim.
T-A-1Wprowadzenie do dyskursu naukowego: język mówiony, język pisany
T-A-3Non-meat Ingredients&Malpractice in Meat Preservation Part 1
T-A-4Non-meat Ingredients&Malpractice in Meat Preservation Part 2
T-A-9. Milk Processing. Ice cream, Cheese & Yogurt Production
T-A-5Arsenic in Your Food
T-A-8Food Safety
T-A-7Five Different Types of Non-Dairy Milk Reviewed
T-A-1Opisywanie sytuacji, procesów i procedur. Opisanie zmiany. Ewaluacja. Podsumowanie i konkluzje.
T-A-2Przeprowadzenie prezentacji
T-A-6The Silent Killer /Milk
Metody nauczaniaM-2M2 Prezentacja
M-3M3 Dyskusja
M-5M5 Samodzielne realizowanie zadań domowych
M-4M4 Praca z tekstem
M-1M1 Zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: F - Prezentacja
S-1Ocena formująca: F - Test kontrolny / kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant umie posługiwać się językiem angielskim na poziomie podstawowym, co w znacznym stopniu ogranicza mu swobodne korzystanie z literatury anglojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZ 3A_3-_B.5.1_K01Doktorant rozumie znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej, ma świadomość odpowiedzialności za własną pracę, a także świadomość ważności dokształcania się i samodoskonalenia, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyTZ 3A_3-_K01Ma pełną odpowiedzialność za pracę własną i innych osób
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającej studiowanie literatury specjalistycznej z zakresu kierunku studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
Treści programoweT-A-6Porównanie i kontrast- podstawowe wyrażenia. Wprowadzenie problemu, ustosunkowanie się do problemu, rozwiązanie problemu.
T-A-2Kluczowe rzeczowniki i czasowniki stosowane w języku akademickim
T-A-5Pisanie artykułu naukowego. Rodzaje metod badawczych. Podstawowe rzeczowniki stosowane w klasyfikowaniu. Dane i dowody.
T-A-4Wybrane elementy gramatyczne typowe dla stylu akademickiego (strona bierna, formy bezosobowe, styl oficjalny i potoczny, rodzajniki)
T-A-3Podstawowe przymiotniki, przysłówki oraz zwroty wyrażające ilość stosowane w języku akademickim.
T-A-1Wprowadzenie do dyskursu naukowego: język mówiony, język pisany
T-A-3Non-meat Ingredients&Malpractice in Meat Preservation Part 1
T-A-4Non-meat Ingredients&Malpractice in Meat Preservation Part 2
T-A-9. Milk Processing. Ice cream, Cheese & Yogurt Production
T-A-5Arsenic in Your Food
T-A-8Food Safety
T-A-7Five Different Types of Non-Dairy Milk Reviewed
T-A-1Opisywanie sytuacji, procesów i procedur. Opisanie zmiany. Ewaluacja. Podsumowanie i konkluzje.
T-A-2Przeprowadzenie prezentacji
T-A-6The Silent Killer /Milk
Metody nauczaniaM-2M2 Prezentacja
M-3M3 Dyskusja
M-5M5 Samodzielne realizowanie zadań domowych
M-4M4 Praca z tekstem
M-1M1 Zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: F - Prezentacja
S-1Ocena formująca: F - Test kontrolny / kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant stara się zrozumieć znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej informatyka.
3,5
4,0
4,5
5,0