Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienia (N3)
Sylabus przedmiotu Praktyka zawodowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia żywności i żywienia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praktyka zawodowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Hydrobiologii, Ichtiologii i Biotechnologii Rozrodu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Kinga Mazurkiewicz-Zapałowicz <Kinga.Mazurkiewicz-Zapalowicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Forma dydaktyczna | KOD | Semestr | Godziny | ECTS | Waga | Zaliczenie |
---|---|---|---|---|---|---|
praktyki | PR | 1 | 30 | 0,5 | 1,00 | zaliczenie |
praktyki | PR | 2 | 30 | 0,5 | 1,00 | zaliczenie |
praktyki | PR | 3 | 20 | 0,5 | 1,00 | zaliczenie |
praktyki | PR | 4 | 30 | 0,5 | 1,00 | zaliczenie |
praktyki | PR | 5 | 20 | 0,5 | 1,00 | zaliczenie |
praktyki | PR | 6 | 30 | 0,5 | 1,00 | zaliczenie |
praktyki | PR | 7 | 30 | 0,5 | 1,00 | zaliczenie |
praktyki | PR | 8 | 20 | 0,5 | 1,00 | zaliczenie |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Posiadanie wiedzy z zakresu przedmiotów realizowanych w katedrze/zakładzie, w ktorej wykonywana jest praca doktorska na poziomie studiów drugiego stopnia |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Utrwalenie i pogłębienie wiedzy z zakresu realizowanych przedmiotów. Nabycie umiejętności kształcenia studentów. Poznanie organizacyjnych aspektów prowadzenia zajęć na wyższej uczelni. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
T-PR-1 | Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi | 30 |
30 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi | 20 |
20 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi | 20 |
20 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi | 30 |
30 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi | 30 |
30 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z realizowanymi przez niego badaniami naukowymi. | 30 |
30 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi | 20 |
20 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
A-PR-1 | Uczestniczenie w prowadzeniu zajęć | 30 |
30 | ||
praktyki | ||
A-PR-1 | uczestnictwo w zajęciach | 20 |
20 | ||
praktyki | ||
A-PR-1 | uczestnictwo w zajęciach | 20 |
20 | ||
praktyki | ||
A-PR-1 | prowadzenie zajęć | 10 |
A-PR-2 | uczestnictwo w zajęciach | 20 |
30 | ||
praktyki | ||
A-PR-1 | prowadzenie zajęć | 10 |
A-PR-2 | uczestnictwo w zajęciach | 20 |
30 | ||
praktyki | ||
A-PR-1 | Prowadzenie zajęć dydaktycznych | 10 |
A-PR-2 | Uczestniczenie w prowadzeniu zajęć | 20 |
30 | ||
praktyki | ||
A-PR-1 | uczestnictwo w zajęciach | 20 |
20 | ||
praktyki | ||
A-PR-1 | prowadzenie zajęć | 10 |
A-PR-2 | uczestnictwo w zajęciach | 20 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody problemowe, objaśnienia, metody praktyczne pokazy, demonstracje, ćwiczenia laboratoryjne, ćwiczenia produkcyjne, projekty. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena jakości wiedzy i czytelności przekazu. Ocena sposobu komunikacji oraz ocena zaangażowania doktoranta w przygotowanie się do zajęć i ich realizację |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TZ 3A_3-_P1_W01 Doktorant posiada poszerzoną i ugruntowaną wiedzę niezbędną do przygotowania i realizacji zajęć dydaktycznych. | TZ 3A_3-_W01, TZ 3A_3-_W02, TZ 3A_3-_W03, TZ 3A_3-_W04 | — | C-1 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TZ 3A_3-_P1_U01 Doktorant posiada podstawowe praktyczne umiejetności umożliwiajace mu prowadzenie zajęć dydaktycznych na uczelni wyższej | TZ 3A_3-_U01, TZ 3A_3-_U02, TZ 3A_3-_U03, TZ 3A_3-_U04, TZ 3A_3-_U05 | — | C-1 | T-PR-1, T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TZ 3A_3-_P1_K01 Nabycie kompetencji w zakresie wdrażania zasad postępowania nauczyciela akademickiego | TZ 3A_3-_K01, TZ 3A_3-_K02, TZ 3A_3-_K03, TZ 3A_3-_K04 | — | C-1 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZ 3A_3-_P1_W01 Doktorant posiada poszerzoną i ugruntowaną wiedzę niezbędną do przygotowania i realizacji zajęć dydaktycznych. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant posiada wiedzę jak i z jakich aktualnych źródeł korzystać przy przygotowywaniu zajęć dydaktycznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZ 3A_3-_P1_U01 Doktorant posiada podstawowe praktyczne umiejetności umożliwiajace mu prowadzenie zajęć dydaktycznych na uczelni wyższej | 2,0 | |
3,0 | Doktorant ma umiejętność komunikowania się ze studentami oraz jasno przekazuje niezbędne treści z zakresu prowadzonych przedmiotów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZ 3A_3-_P1_K01 Nabycie kompetencji w zakresie wdrażania zasad postępowania nauczyciela akademickiego | 2,0 | |
3,0 | Doktarant ma świadomość konieczności przestrzegania zasad etyki oraz praw i obowiązków | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kupisiewicz Cz., Dydaktyka Ogólna, Graf Punkt, Warszawa, 2002
- Okoń W., Wprtowadzenie do dydaktyki ogólnej, Wyd. Akademickie Żak, Warszawa, 2003
- Juszczyk S. (red.), Dydaktyka informatyki i technologii informacyjnej, Adam Marszałek, Toruń, 2003
Literatura dodatkowa
- Nowacki T.W., Aktywizujące metody w kształceniu, CODN, Warszawa, 1999
- Szymański M.S., O metodzie projektów, Wyd. Akademickie Żak, Warszawa, 2000