Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienia (N3)

Sylabus przedmiotu Praktyka zawodowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów studia trzeciego stopnia
Profil
Moduł
Przedmiot Praktyka zawodowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Hydrobiologii, Ichtiologii i Biotechnologii Rozrodu
Nauczyciel odpowiedzialny Kinga Mazurkiewicz-Zapałowicz <Kinga.Mazurkiewicz-Zapalowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praktykiPR1 30 0,51,00zaliczenie
praktykiPR2 30 0,51,00zaliczenie
praktykiPR3 20 0,51,00zaliczenie
praktykiPR4 30 0,51,00zaliczenie
praktykiPR5 20 0,51,00zaliczenie
praktykiPR6 30 0,51,00zaliczenie
praktykiPR7 30 0,51,00zaliczenie
praktykiPR8 20 0,51,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Posiadanie wiedzy z zakresu przedmiotów realizowanych w katedrze/zakładzie, w ktorej wykonywana jest praca doktorska na poziomie studiów drugiego stopnia

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Utrwalenie i pogłębienie wiedzy z zakresu realizowanych przedmiotów. Nabycie umiejętności kształcenia studentów. Poznanie organizacyjnych aspektów prowadzenia zajęć na wyższej uczelni.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praktyki
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi30
30
praktyki
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi20
20
praktyki
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi20
20
praktyki
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi30
30
praktyki
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi30
30
praktyki
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z realizowanymi przez niego badaniami naukowymi.30
30
praktyki
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi20
20
praktyki
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praktyki
A-PR-1Uczestniczenie w prowadzeniu zajęć30
30
praktyki
A-PR-1uczestnictwo w zajęciach20
20
praktyki
A-PR-1uczestnictwo w zajęciach20
20
praktyki
A-PR-1prowadzenie zajęć10
A-PR-2uczestnictwo w zajęciach20
30
praktyki
A-PR-1prowadzenie zajęć10
A-PR-2uczestnictwo w zajęciach20
30
praktyki
A-PR-1Prowadzenie zajęć dydaktycznych10
A-PR-2Uczestniczenie w prowadzeniu zajęć20
30
praktyki
A-PR-1uczestnictwo w zajęciach20
20
praktyki
A-PR-1prowadzenie zajęć10
A-PR-2uczestnictwo w zajęciach20
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody problemowe, objaśnienia, metody praktyczne pokazy, demonstracje, ćwiczenia laboratoryjne, ćwiczenia produkcyjne, projekty.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena jakości wiedzy i czytelności przekazu. Ocena sposobu komunikacji oraz ocena zaangażowania doktoranta w przygotowanie się do zajęć i ich realizację

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZ 3A_3-_P1_W01
Doktorant posiada poszerzoną i ugruntowaną wiedzę niezbędną do przygotowania i realizacji zajęć dydaktycznych.
TZ 3A_3-_W01, TZ 3A_3-_W02, TZ 3A_3-_W03, TZ 3A_3-_W04C-1T-PR-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZ 3A_3-_P1_U01
Doktorant posiada podstawowe praktyczne umiejetności umożliwiajace mu prowadzenie zajęć dydaktycznych na uczelni wyższej
TZ 3A_3-_U01, TZ 3A_3-_U02, TZ 3A_3-_U03, TZ 3A_3-_U04, TZ 3A_3-_U05C-1T-PR-1, T-PR-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZ 3A_3-_P1_K01
Nabycie kompetencji w zakresie wdrażania zasad postępowania nauczyciela akademickiego
TZ 3A_3-_K01, TZ 3A_3-_K02, TZ 3A_3-_K03, TZ 3A_3-_K04C-1T-PR-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZ 3A_3-_P1_W01
Doktorant posiada poszerzoną i ugruntowaną wiedzę niezbędną do przygotowania i realizacji zajęć dydaktycznych.
2,0
3,0Doktorant posiada wiedzę jak i z jakich aktualnych źródeł korzystać przy przygotowywaniu zajęć dydaktycznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZ 3A_3-_P1_U01
Doktorant posiada podstawowe praktyczne umiejetności umożliwiajace mu prowadzenie zajęć dydaktycznych na uczelni wyższej
2,0
3,0Doktorant ma umiejętność komunikowania się ze studentami oraz jasno przekazuje niezbędne treści z zakresu prowadzonych przedmiotów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZ 3A_3-_P1_K01
Nabycie kompetencji w zakresie wdrażania zasad postępowania nauczyciela akademickiego
2,0
3,0Doktarant ma świadomość konieczności przestrzegania zasad etyki oraz praw i obowiązków
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kupisiewicz Cz., Dydaktyka Ogólna, Graf Punkt, Warszawa, 2002
  2. Okoń W., Wprtowadzenie do dydaktyki ogólnej, Wyd. Akademickie Żak, Warszawa, 2003
  3. Juszczyk S. (red.), Dydaktyka informatyki i technologii informacyjnej, Adam Marszałek, Toruń, 2003

Literatura dodatkowa

  1. Nowacki T.W., Aktywizujące metody w kształceniu, CODN, Warszawa, 1999
  2. Szymański M.S., O metodzie projektów, Wyd. Akademickie Żak, Warszawa, 2000

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi30
30

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi20
20

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi20
20

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi30
30

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi30
30

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z realizowanymi przez niego badaniami naukowymi.30
30

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi20
20

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi30
30

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Uczestniczenie w prowadzeniu zajęć30
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1uczestnictwo w zajęciach20
20
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1uczestnictwo w zajęciach20
20
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1prowadzenie zajęć10
A-PR-2uczestnictwo w zajęciach20
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1prowadzenie zajęć10
A-PR-2uczestnictwo w zajęciach20
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Prowadzenie zajęć dydaktycznych10
A-PR-2Uczestniczenie w prowadzeniu zajęć20
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1uczestnictwo w zajęciach20
20
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1prowadzenie zajęć10
A-PR-2uczestnictwo w zajęciach20
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZ 3A_3-_P1_W01Doktorant posiada poszerzoną i ugruntowaną wiedzę niezbędną do przygotowania i realizacji zajęć dydaktycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyTZ 3A_3-_W01Ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z obszaru nauk humanistycznych lub społecznych pozwalającą doskonalić warsztat dydaktyczny oraz kształtować światopogląd.
TZ 3A_3-_W02Ma rozszerzoną znajomość języka obcego umożliwiającą korzystanie ze specjalistycznego piśmiennictwa o zasięgu światowym oraz kontakty z zagranicznymi ośrodkami naukowymi.
TZ 3A_3-_W03Ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę dotyczącą tradycyjnych i nowych surowców pochodzenia roślinnego i zwierzęcego oraz nowoczesnych metod ich przetwarzania i utrwalania.
TZ 3A_3-_W04Ma wiedzę pozwalającą na organizację badań interdyscyplinarnych prowadzących do wykorzystania potencjału przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka.
Cel przedmiotuC-1Utrwalenie i pogłębienie wiedzy z zakresu realizowanych przedmiotów. Nabycie umiejętności kształcenia studentów. Poznanie organizacyjnych aspektów prowadzenia zajęć na wyższej uczelni.
Treści programoweT-PR-1Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe, objaśnienia, metody praktyczne pokazy, demonstracje, ćwiczenia laboratoryjne, ćwiczenia produkcyjne, projekty.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena jakości wiedzy i czytelności przekazu. Ocena sposobu komunikacji oraz ocena zaangażowania doktoranta w przygotowanie się do zajęć i ich realizację
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant posiada wiedzę jak i z jakich aktualnych źródeł korzystać przy przygotowywaniu zajęć dydaktycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZ 3A_3-_P1_U01Doktorant posiada podstawowe praktyczne umiejetności umożliwiajace mu prowadzenie zajęć dydaktycznych na uczelni wyższej
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyTZ 3A_3-_U01Posiada umiejętność krytycznej oceny tekstów i wyników badań naukowych, pozwalającej na formułowanie nowych koncepcji.
TZ 3A_3-_U02Posiada umiejętność samodzielnego posługiwania się nowoczesnymi technikami i narzędziami badawczymi.
TZ 3A_3-_U03Posiada umiejętność pracy w zespole badawczym.
TZ 3A_3-_U04Posiada umiejętność wykorzystania nabytej wiedzy w zakresie technologii żywności i żywienia zarówno do celów naukowych jak i praktycznych.
TZ 3A_3-_U05Posiada umiejętność przekazywania wiedzy naukowej (wykładania, referowania) na poziomie popularnym i podstawowym akademickim.
Cel przedmiotuC-1Utrwalenie i pogłębienie wiedzy z zakresu realizowanych przedmiotów. Nabycie umiejętności kształcenia studentów. Poznanie organizacyjnych aspektów prowadzenia zajęć na wyższej uczelni.
Treści programoweT-PR-1Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z realizowanymi przez niego badaniami naukowymi.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe, objaśnienia, metody praktyczne pokazy, demonstracje, ćwiczenia laboratoryjne, ćwiczenia produkcyjne, projekty.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena jakości wiedzy i czytelności przekazu. Ocena sposobu komunikacji oraz ocena zaangażowania doktoranta w przygotowanie się do zajęć i ich realizację
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant ma umiejętność komunikowania się ze studentami oraz jasno przekazuje niezbędne treści z zakresu prowadzonych przedmiotów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZ 3A_3-_P1_K01Nabycie kompetencji w zakresie wdrażania zasad postępowania nauczyciela akademickiego
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyTZ 3A_3-_K01Ma pełną odpowiedzialność za pracę własną i innych osób
TZ 3A_3-_K02Ma samokrytycyzm w pracy twórczej
TZ 3A_3-_K03Ma nawyk poszukiwania i wdrażania nowych rozwiązań badawczych/ praktycznych w zakresie technologii żywności i żywienia
TZ 3A_3-_K04Ma świadomość konieczności stosowania kodeksu zasad etycznych w pracy naukowej oraz dobrych obyczajów
Cel przedmiotuC-1Utrwalenie i pogłębienie wiedzy z zakresu realizowanych przedmiotów. Nabycie umiejętności kształcenia studentów. Poznanie organizacyjnych aspektów prowadzenia zajęć na wyższej uczelni.
Treści programoweT-PR-1Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe, objaśnienia, metody praktyczne pokazy, demonstracje, ćwiczenia laboratoryjne, ćwiczenia produkcyjne, projekty.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena jakości wiedzy i czytelności przekazu. Ocena sposobu komunikacji oraz ocena zaangażowania doktoranta w przygotowanie się do zajęć i ich realizację
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktarant ma świadomość konieczności przestrzegania zasad etyki oraz praw i obowiązków
3,5
4,0
4,5
5,0