Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (S2)
Sylabus przedmiotu Przygotowanie pracy magisterskiej i do egzaminu dyplomowego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ogrodnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Przygotowanie pracy magisterskiej i do egzaminu dyplomowego | ||
Specjalność | Zrównoważona produkcja roślinna | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrodnictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dorota Jadczak <Dorota.Jadczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Chełpiński <Piotr.Chelpinski@zut.edu.pl>, Renata Dobromilska <Renata.Dobromilska@zut.edu.pl>, Monika Grzeszczuk <Monika.Grzeszczuk@zut.edu.pl>, Dorota Jadczak <Dorota.Jadczak@zut.edu.pl>, Grzegorz Mikiciuk <Grzegorz.Mikiciuk@zut.edu.pl>, Ireneusz Ochmian <Ireneusz.Ochmian@zut.edu.pl>, Piotr Salachna <Piotr.Salachna@zut.edu.pl>, Barbara Wójcik-Stopczyńska <Barbara.Wojcik-Stopczynska@zut.edu.pl>, Agnieszka Zawadzińska <Agnieszka.Zawadzinska@zut.edu.pl>, Piotr Żurawik <Piotr.Zurawik@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 20,0 | ECTS (formy) | 20,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukonczone szkolenie biblioteczne. |
W-2 | Umiejetność edytowania tekstu. |
W-3 | Znajomość i umiejetność zastosowania metod statystycznych w naukach przyrodniczych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie pracy magisterskiej i do egzaminu dyplomowego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | Przygotowanie załozen metodycznych i prowadzenie badan związanych z tematyką pracy magisterskiej. | 0 |
T-PD-2 | Studiowanie dostepnej litaratury i opracowanie przegladu literatury zwiazanego z tematyka pracy magisterskiej. | 0 |
T-PD-3 | Opracowanie wyników przeprowadzonych badan. | 0 |
T-PD-4 | Pisanie pracy magisterskiej i przygotowanie sie do jej obrony i egzaminu dyplomowego. | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | Udział w konsultacjach związanych z tematyką pracy inżynierskiej. | 70 |
A-PD-2 | Wyszukiwanie pismiennictwa w zasobach baz danych bibliotek, czasopism naukowych i stron www, analiza zebranego pismiennictwa związanego z tematyką pracy dyplomowej. | 110 |
A-PD-3 | Prowadzenie doświadczenia związanego z tematem pracy. | 120 |
A-PD-4 | Opracowanie statystyczne wyników badań, tworzenie tabel i rysunków. | 80 |
A-PD-5 | Pisanie pracy dyplomowej. | 100 |
A-PD-6 | Przygotowywanie pracy do druku. | 45 |
A-PD-7 | Przygotowanie się do egzaminu dyplomowego i obrony pracy magisterskiej. Przygotowanie prezentacji pracy podczas obrony. | 60 |
585 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena ciagła postepów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji z promotorem pracy. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i obrona pracy magisterskiej. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZPR_2A_D17_W01 Student ma wiedze na temat metod prowadzenia badan i opracowania pracy magisterskiej. | — | — | — | C-1 | T-PD-1, T-PD-2, T-PD-3, T-PD-4 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZPR_2A_D17_U01 Student potrafi przeprowadzić doświadczenie związane z tematyką pracy magisterskiej, oracować wyniki badań i napisać pracę magisterską. | ZPR_2A_U01, ZPR_2A_U02 | — | — | C-1 | T-PD-1, T-PD-2, T-PD-3, T-PD-4 | M-1 | S-1, S-2 |
ZPR_2A_D17_U02 Student ma umiejetność przekazywania uporzadkowanej i krytycznie ocenionej wiedzy z zakresu produkcji roślinnej. | ZPR_2A_U05, ZPR_2A_U06 | — | — | C-1 | T-PD-4 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZPR_2A_D17_K01 Student wykazuje otwartą i poszukujacą postawę w kierunku kształcenia się i samodoskonalenia w zakresie najnowszych technologii w produkcji roślinnej w oparciu o naukowe zródła informacji. Jest gotowy do analizy własnych osiągnięć z dziedziny nauk przyrodniczych na tle najnowszych doniesień naukowych. | ZPR_2A_K04, ZPR_2A_K06 | — | — | C-1 | T-PD-1, T-PD-2, T-PD-3, T-PD-4 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZPR_2A_D17_W01 Student ma wiedze na temat metod prowadzenia badan i opracowania pracy magisterskiej. | 2,0 | Student nie potrafi przeprowadzic badan i przygotowac pracy magisterskiej. |
3,0 | Student prowadzi badania i przygotowuje prace magisterska przy wydatnej pomocy opiekuna naukowego. . | |
3,5 | Student prowadzi badania i przygotowuje prace magisterska przy pomocy opiekuna naukowego. . | |
4,0 | Student prowadzi badania i przygotowuje prace magisterska przy niewielkiej pomocy opiekuna naukowego. | |
4,5 | Student samodzielnie prowadzi badania i przygotowuje prace magisterska. | |
5,0 | Student samodzielnie prowadzi badania i przygotowuje prace magisterska, sam opracowuje metodyke badan, wybiera temat pracy zgodny z jego zainteresowaniami. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZPR_2A_D17_U01 Student potrafi przeprowadzić doświadczenie związane z tematyką pracy magisterskiej, oracować wyniki badań i napisać pracę magisterską. | 2,0 | |
3,0 | Student wykazuje braki merytoryczne w wybranej przez siebie dziedzinie. Podczas badań i opracowywania pracy magisterskiej wymaga bardzo dużej pomocy promotora. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ZPR_2A_D17_U02 Student ma umiejetność przekazywania uporzadkowanej i krytycznie ocenionej wiedzy z zakresu produkcji roślinnej. | 2,0 | |
3,0 | Student w niewielkim stopniu posiadł umiejetność przekazywania zdobytej podczas studiów wiedzy z zakresu ogrodnictwa. Nie potrafi odnieść się do niej w sposób krytyczny. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | Student bardzo dobrze posiadł umiejetność |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZPR_2A_D17_K01 Student wykazuje otwartą i poszukujacą postawę w kierunku kształcenia się i samodoskonalenia w zakresie najnowszych technologii w produkcji roślinnej w oparciu o naukowe zródła informacji. Jest gotowy do analizy własnych osiągnięć z dziedziny nauk przyrodniczych na tle najnowszych doniesień naukowych. | 2,0 | Student nie wykazuje zainteresowania informacjami naukowymi z dziedziny ogrodnictwa. |
3,0 | Student wykazuje niewielkie zainteresowanie informacjami naukowymi z dziedziny ogrodnictwa. | |
3,5 | Student wykazuje zainteresowanie informacjami naukowymi z dziedziny ogrodnictwa. | |
4,0 | Student wykazuje zainteresowanie informacjami naukowymi z dziedziny ogrodnictwa. Jest gotowy do analizy własnych osiągnięć na tle doniesień naukowych. | |
4,5 | Student wykazuje duże zainteresowanie najnowszymi informacjami naukowymi z dziedziny ogrodnictwa. Jest gotowy do analizy własnych osiągnięć na tle doniesień naukowych. | |
5,0 | Student wykazuje bardzo duże zainteresowanie informacjami naukowymi z dziedziny ogrodnictwa na poziomie literatury światowej. Jest gotowy i otwarty do analizy własnych osiągnięć na tle najnowszych doniesień naukowych. |
Literatura podstawowa
- Gambarelli G., Łucki Zb., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Universitas, Kraków, 1996, Universitas, Kraków, 1996
- Weiner J., Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009
Literatura dodatkowa
- Woyke J., Woyke H., Jak nie nalezy pisać prac naukowych, http://jerzy_woyke.users.sggw.pl/jakniepisac.html, Warszawa, 2011