Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Odnawialne źródła energii (N1)

Sylabus przedmiotu Matematyka:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Odnawialne źródła energii
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Matematyka
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Bioinżynierii
Nauczyciel odpowiedzialny Arkadiusz Telesiński <Arkadiusz.Telesinski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 9 2,00,56zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 18 2,00,44zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z zakresu matematyki w poziomie szkoły średnej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych, niezbędnych do dalszego kształcenia na kierunku OZE oraz do korzystania z metod matematycznych do opisu procesów fizycznych i inżynierskich

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Rachunek zbiorów1
T-A-2Macierze i wyznaczniki2
T-A-3Układ równań liniowych2
T-A-4Rachunek wektorowy i elementy geometrii analitycznej na płaszczyźnie.2
T-A-5Rachunek różniczkowy4
T-A-6Rachunek całkowy4
T-A-7Zadania matematyczne z zakresu OZE2
T-A-8Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne1
18
wykłady
T-W-1Elementy logiki i teorii mnogości - podstawowe pojęcia (klasyczny rachunek zdań, rachunek predykatorów, rachunek zbiorów, prawa de Morgana)1
T-W-2Podstawowe informacje z algebry liniowej (macierze: typy macierzy, działania na macierzach; wyznacznik i rząd macierzy, układy równań liniowych, wzory Cramera)1
T-W-3Macierze i wyznacznikiRachunek wektorowy oraz elementy geometrii analitycznej na płaszczyźnie1
T-W-4Ciąg liczbowy, podstawowe operacje na ciągach, własności ciągów, granica ciągu1
T-W-5Funkcje elementarne jednej zmiennej i ich własności1
T-W-6Granica funkcji, ciągłość funkcji w punkcie, ciągłość jednostajna, własności funkcji ciągłych1
T-W-7Pochodna funkcji jednej zmiennej, własności pochodnej, zastosowania.. Ekstrema funckcji, badanie przebiegu zmienności funkcji1
T-W-8Całka nieoznaczona i oznaczona funkcji jednej zmiennej, własności całki, sposoby obliczania całek, zastosowania całek1
T-W-9Kolokwium zaliczające treści wykładów1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w cwiczeniach adytoryjnych30
A-A-2Samodzielne rozwiązywanie zadań25
A-A-3Konsultacje5
60
wykłady
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Samodzielne analizowanie treści wykładów i studiowanie podręczników35
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia10
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjno-problemowy mający na celu zapoznanie studentów z podstawowymi definicjami i twierdzeniami z zakresu logiki, teorii mnogości, algebry liniowej oraz rachunku różniczkowego i całkowego
M-2Ćwiczenia audytoryjne, mające na celu przygotowanie do praktycznego zastosowania poznanych pojęć do rozwiązywania prostych problemów matematycznych, doskonalenie technik dowodzenia, argumentowania

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Kolokwia zaliczające treści wykładów i ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Ocena końcowa uzyskana z zaliczenia przedmiotu jest średnią ważoną ocen z zaliczenia ćwiczeń i wykładów.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OZE_1A_B01_W01
Student ma podstawową wiedzę w zakresie matematyki, obejmującą funkcje jednej zmiennej, rachunek wyznaczników, rachunek macierzowy, rachunek wektorowy, niezbędną między innymi do opisu zjawisk fizycznych oraz rozwiązywania zadań inżynierskich
OZE_1A_W01C-1T-W-1, T-W-7, T-W-5, T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-A-5, T-A-8, T-A-4, T-A-1, T-A-6, T-A-3, T-A-7, T-W-6, T-W-9, T-W-8, T-A-2M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OZE_1A_B01_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski
OZE_1A_U05C-1T-W-1, T-A-7, T-A-4, T-A-3, T-A-2, T-A-1, T-W-2, T-W-7, T-A-8, T-W-9, T-A-6, T-A-5, T-W-6, T-W-8, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-2, M-1S-2, S-1
OZE_1A_B01_U02
Potrafi wykorzystać poznane metody matematyczne i statystyczne do opisu zjawisk fizycznych i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich występujących w rolnictwie oraz gospodarce leśnej, a także do wnioskowania na podstawie statystycznej analizy danych doświadczalnych w zakresie problemów technicznych występujących w produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz leśnictwie
OZE_1A_U05C-1T-W-1, T-A-7, T-A-4, T-A-3, T-A-2, T-A-1, T-W-2, T-W-9, T-W-8, T-W-3, T-W-7, T-A-6, T-W-5, T-A-8, T-A-5, T-W-4, T-W-6M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OZE_1A_B01_K01
Potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
OZE_1A_K02C-1T-A-7, T-A-5, T-A-3, T-A-4, T-A-2, T-A-1, T-A-8, T-A-6M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OZE_1A_B01_W01
Student ma podstawową wiedzę w zakresie matematyki, obejmującą funkcje jednej zmiennej, rachunek wyznaczników, rachunek macierzowy, rachunek wektorowy, niezbędną między innymi do opisu zjawisk fizycznych oraz rozwiązywania zadań inżynierskich
2,0
3,0Student w stopniu zadowalającym zdobył wiedzę w zakresie tematyki poruszanej na zajęciach.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OZE_1A_B01_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski
2,0
3,0Student w stopniu zadowalającym umie stosować nabytą wiedzę do rozwiązywania problemów.
3,5
4,0
4,5
5,0
OZE_1A_B01_U02
Potrafi wykorzystać poznane metody matematyczne i statystyczne do opisu zjawisk fizycznych i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich występujących w rolnictwie oraz gospodarce leśnej, a także do wnioskowania na podstawie statystycznej analizy danych doświadczalnych w zakresie problemów technicznych występujących w produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz leśnictwie
2,0
3,0Student w stopniu zadowalającym umie stosować nabytą wiedzę do rozwiązywania problemów.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OZE_1A_B01_K01
Potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
2,0
3,0Student w stopniu zadowalającym wykazuje aktywna postawę w procesie samokształcenia oraz przestrzega zasad etyki.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Majkowska M., Matematyka nie tylko dla leśników, SGGW Warszawa, Warszawa, 2004
  2. Stankiewicz W., Zadania z matematyki dla wyższych uczelni technicznych, PWN, Warszawa, 2004

Literatura dodatkowa

  1. Kostrikin A.I., Wstęp do algebry 1. Podstawy algebry, PWN, Warszawa, 2011
  2. Fichtenholz G.M., Rachunek różniczkowy i całkowy. Tom 1, PWN, Warszawa, 2007
  3. Krysicki W., Włodarski L., Analiza matematyczna w zadaniach 1, PWN, Warszawa, 2015
  4. Rutkowski J., Algebra liniowa w zadaniach, PWN, Warszawa, 2008

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Rachunek zbiorów1
T-A-2Macierze i wyznaczniki2
T-A-3Układ równań liniowych2
T-A-4Rachunek wektorowy i elementy geometrii analitycznej na płaszczyźnie.2
T-A-5Rachunek różniczkowy4
T-A-6Rachunek całkowy4
T-A-7Zadania matematyczne z zakresu OZE2
T-A-8Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne1
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Elementy logiki i teorii mnogości - podstawowe pojęcia (klasyczny rachunek zdań, rachunek predykatorów, rachunek zbiorów, prawa de Morgana)1
T-W-2Podstawowe informacje z algebry liniowej (macierze: typy macierzy, działania na macierzach; wyznacznik i rząd macierzy, układy równań liniowych, wzory Cramera)1
T-W-3Macierze i wyznacznikiRachunek wektorowy oraz elementy geometrii analitycznej na płaszczyźnie1
T-W-4Ciąg liczbowy, podstawowe operacje na ciągach, własności ciągów, granica ciągu1
T-W-5Funkcje elementarne jednej zmiennej i ich własności1
T-W-6Granica funkcji, ciągłość funkcji w punkcie, ciągłość jednostajna, własności funkcji ciągłych1
T-W-7Pochodna funkcji jednej zmiennej, własności pochodnej, zastosowania.. Ekstrema funckcji, badanie przebiegu zmienności funkcji1
T-W-8Całka nieoznaczona i oznaczona funkcji jednej zmiennej, własności całki, sposoby obliczania całek, zastosowania całek1
T-W-9Kolokwium zaliczające treści wykładów1
9

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w cwiczeniach adytoryjnych30
A-A-2Samodzielne rozwiązywanie zadań25
A-A-3Konsultacje5
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Samodzielne analizowanie treści wykładów i studiowanie podręczników35
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOZE_1A_B01_W01Student ma podstawową wiedzę w zakresie matematyki, obejmującą funkcje jednej zmiennej, rachunek wyznaczników, rachunek macierzowy, rachunek wektorowy, niezbędną między innymi do opisu zjawisk fizycznych oraz rozwiązywania zadań inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOZE_1A_W01ma podstawową wiedzę w zakresie matematyki i statystyki matematycznej, obejmującą między innymi analizę funkcji jednej i wielu zmiennych, rachunek macierzowy, rachunek wektorowy, elementy rachunku różniczkowego i całkowego oraz elementy opisu struktury zbiorowości statystycznej, estymatory oraz podstawowe metody wnioskowania statystycznego, przydatną do: 1) opisu zjawisk fizycznych, 2) rozwiązywania zadań inżynierskich, 3) analizy danych doświadczalnych i wyciągania z nich wniosków, 4) prezentacji danych i wyników analizy;
Cel przedmiotuC-1Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych, niezbędnych do dalszego kształcenia na kierunku OZE oraz do korzystania z metod matematycznych do opisu procesów fizycznych i inżynierskich
Treści programoweT-W-1Elementy logiki i teorii mnogości - podstawowe pojęcia (klasyczny rachunek zdań, rachunek predykatorów, rachunek zbiorów, prawa de Morgana)
T-W-7Pochodna funkcji jednej zmiennej, własności pochodnej, zastosowania.. Ekstrema funckcji, badanie przebiegu zmienności funkcji
T-W-5Funkcje elementarne jednej zmiennej i ich własności
T-W-4Ciąg liczbowy, podstawowe operacje na ciągach, własności ciągów, granica ciągu
T-W-3Macierze i wyznacznikiRachunek wektorowy oraz elementy geometrii analitycznej na płaszczyźnie
T-W-2Podstawowe informacje z algebry liniowej (macierze: typy macierzy, działania na macierzach; wyznacznik i rząd macierzy, układy równań liniowych, wzory Cramera)
T-A-5Rachunek różniczkowy
T-A-8Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne
T-A-4Rachunek wektorowy i elementy geometrii analitycznej na płaszczyźnie.
T-A-1Rachunek zbiorów
T-A-6Rachunek całkowy
T-A-3Układ równań liniowych
T-A-7Zadania matematyczne z zakresu OZE
T-W-6Granica funkcji, ciągłość funkcji w punkcie, ciągłość jednostajna, własności funkcji ciągłych
T-W-9Kolokwium zaliczające treści wykładów
T-W-8Całka nieoznaczona i oznaczona funkcji jednej zmiennej, własności całki, sposoby obliczania całek, zastosowania całek
T-A-2Macierze i wyznaczniki
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia audytoryjne, mające na celu przygotowanie do praktycznego zastosowania poznanych pojęć do rozwiązywania prostych problemów matematycznych, doskonalenie technik dowodzenia, argumentowania
M-1Wykład informacyjno-problemowy mający na celu zapoznanie studentów z podstawowymi definicjami i twierdzeniami z zakresu logiki, teorii mnogości, algebry liniowej oraz rachunku różniczkowego i całkowego
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena końcowa uzyskana z zaliczenia przedmiotu jest średnią ważoną ocen z zaliczenia ćwiczeń i wykładów.
S-1Ocena formująca: Kolokwia zaliczające treści wykładów i ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu zadowalającym zdobył wiedzę w zakresie tematyki poruszanej na zajęciach.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOZE_1A_B01_U01Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOZE_1A_U05potrafi wykorzystać poznane metody matematyczne i statystyczne do opisu zjawisk fizycznych i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich występujących w obszarze odnawialnych źródeł energii, a także do wnioskowania na podstawie statystycznej analizy danych doświadczalnych;
Cel przedmiotuC-1Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych, niezbędnych do dalszego kształcenia na kierunku OZE oraz do korzystania z metod matematycznych do opisu procesów fizycznych i inżynierskich
Treści programoweT-W-1Elementy logiki i teorii mnogości - podstawowe pojęcia (klasyczny rachunek zdań, rachunek predykatorów, rachunek zbiorów, prawa de Morgana)
T-A-7Zadania matematyczne z zakresu OZE
T-A-4Rachunek wektorowy i elementy geometrii analitycznej na płaszczyźnie.
T-A-3Układ równań liniowych
T-A-2Macierze i wyznaczniki
T-A-1Rachunek zbiorów
T-W-2Podstawowe informacje z algebry liniowej (macierze: typy macierzy, działania na macierzach; wyznacznik i rząd macierzy, układy równań liniowych, wzory Cramera)
T-W-7Pochodna funkcji jednej zmiennej, własności pochodnej, zastosowania.. Ekstrema funckcji, badanie przebiegu zmienności funkcji
T-A-8Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne
T-W-9Kolokwium zaliczające treści wykładów
T-A-6Rachunek całkowy
T-A-5Rachunek różniczkowy
T-W-6Granica funkcji, ciągłość funkcji w punkcie, ciągłość jednostajna, własności funkcji ciągłych
T-W-8Całka nieoznaczona i oznaczona funkcji jednej zmiennej, własności całki, sposoby obliczania całek, zastosowania całek
T-W-3Macierze i wyznacznikiRachunek wektorowy oraz elementy geometrii analitycznej na płaszczyźnie
T-W-4Ciąg liczbowy, podstawowe operacje na ciągach, własności ciągów, granica ciągu
T-W-5Funkcje elementarne jednej zmiennej i ich własności
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia audytoryjne, mające na celu przygotowanie do praktycznego zastosowania poznanych pojęć do rozwiązywania prostych problemów matematycznych, doskonalenie technik dowodzenia, argumentowania
M-1Wykład informacyjno-problemowy mający na celu zapoznanie studentów z podstawowymi definicjami i twierdzeniami z zakresu logiki, teorii mnogości, algebry liniowej oraz rachunku różniczkowego i całkowego
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena końcowa uzyskana z zaliczenia przedmiotu jest średnią ważoną ocen z zaliczenia ćwiczeń i wykładów.
S-1Ocena formująca: Kolokwia zaliczające treści wykładów i ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu zadowalającym umie stosować nabytą wiedzę do rozwiązywania problemów.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOZE_1A_B01_U02Potrafi wykorzystać poznane metody matematyczne i statystyczne do opisu zjawisk fizycznych i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich występujących w rolnictwie oraz gospodarce leśnej, a także do wnioskowania na podstawie statystycznej analizy danych doświadczalnych w zakresie problemów technicznych występujących w produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz leśnictwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOZE_1A_U05potrafi wykorzystać poznane metody matematyczne i statystyczne do opisu zjawisk fizycznych i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich występujących w obszarze odnawialnych źródeł energii, a także do wnioskowania na podstawie statystycznej analizy danych doświadczalnych;
Cel przedmiotuC-1Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych, niezbędnych do dalszego kształcenia na kierunku OZE oraz do korzystania z metod matematycznych do opisu procesów fizycznych i inżynierskich
Treści programoweT-W-1Elementy logiki i teorii mnogości - podstawowe pojęcia (klasyczny rachunek zdań, rachunek predykatorów, rachunek zbiorów, prawa de Morgana)
T-A-7Zadania matematyczne z zakresu OZE
T-A-4Rachunek wektorowy i elementy geometrii analitycznej na płaszczyźnie.
T-A-3Układ równań liniowych
T-A-2Macierze i wyznaczniki
T-A-1Rachunek zbiorów
T-W-2Podstawowe informacje z algebry liniowej (macierze: typy macierzy, działania na macierzach; wyznacznik i rząd macierzy, układy równań liniowych, wzory Cramera)
T-W-9Kolokwium zaliczające treści wykładów
T-W-8Całka nieoznaczona i oznaczona funkcji jednej zmiennej, własności całki, sposoby obliczania całek, zastosowania całek
T-W-3Macierze i wyznacznikiRachunek wektorowy oraz elementy geometrii analitycznej na płaszczyźnie
T-W-7Pochodna funkcji jednej zmiennej, własności pochodnej, zastosowania.. Ekstrema funckcji, badanie przebiegu zmienności funkcji
T-A-6Rachunek całkowy
T-W-5Funkcje elementarne jednej zmiennej i ich własności
T-A-8Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne
T-A-5Rachunek różniczkowy
T-W-4Ciąg liczbowy, podstawowe operacje na ciągach, własności ciągów, granica ciągu
T-W-6Granica funkcji, ciągłość funkcji w punkcie, ciągłość jednostajna, własności funkcji ciągłych
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia audytoryjne, mające na celu przygotowanie do praktycznego zastosowania poznanych pojęć do rozwiązywania prostych problemów matematycznych, doskonalenie technik dowodzenia, argumentowania
M-1Wykład informacyjno-problemowy mający na celu zapoznanie studentów z podstawowymi definicjami i twierdzeniami z zakresu logiki, teorii mnogości, algebry liniowej oraz rachunku różniczkowego i całkowego
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena końcowa uzyskana z zaliczenia przedmiotu jest średnią ważoną ocen z zaliczenia ćwiczeń i wykładów.
S-1Ocena formująca: Kolokwia zaliczające treści wykładów i ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu zadowalającym umie stosować nabytą wiedzę do rozwiązywania problemów.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOZE_1A_B01_K01Potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOZE_1A_K02jest świadomy ograniczenia posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dalszego ich pogłębiania oraz ciągłego wyszukiwania aktualnych informacji zawodowych w literaturze fachowej i innych źródłach, również w języku obcym;
Cel przedmiotuC-1Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych, niezbędnych do dalszego kształcenia na kierunku OZE oraz do korzystania z metod matematycznych do opisu procesów fizycznych i inżynierskich
Treści programoweT-A-7Zadania matematyczne z zakresu OZE
T-A-5Rachunek różniczkowy
T-A-3Układ równań liniowych
T-A-4Rachunek wektorowy i elementy geometrii analitycznej na płaszczyźnie.
T-A-2Macierze i wyznaczniki
T-A-1Rachunek zbiorów
T-A-8Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne
T-A-6Rachunek całkowy
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia audytoryjne, mające na celu przygotowanie do praktycznego zastosowania poznanych pojęć do rozwiązywania prostych problemów matematycznych, doskonalenie technik dowodzenia, argumentowania
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena końcowa uzyskana z zaliczenia przedmiotu jest średnią ważoną ocen z zaliczenia ćwiczeń i wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu zadowalającym wykazuje aktywna postawę w procesie samokształcenia oraz przestrzega zasad etyki.
3,5
4,0
4,5
5,0