Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ochrona środowiska (S2)
specjalność: Ocena stanu i zagrożeń środowiska

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ochrona środowiska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Kształtowania Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Renata Gamrat <Renata.Gamrat@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Renata Gamrat <Renata.Gamrat@zut.edu.pl>, Paweł Pieńkowski <Pawel.Pienkowski@zut.edu.pl>, Jacek Wróbel <Jacek.Wrobel@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS1 10 1,01,00zaliczenie
seminariaS2 20 2,01,00zaliczenie
seminariaS3 20 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student posiada wiadomości z zakresu nauk przyrodniczych
W-2Student posiada wiadomości z zakresu statystyki i informatyki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z strukturą pracy dyplomowej
C-2Zapoznanie studenta z zasadami cytowań oraz metodami stosowanymi w pracach eksperymentalnych
C-3Zapoznanie studenta z metodami opracowania i prezentacji oraz interpretacji uzyskanych wyników

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Ogólne zasady pisania prac magisterskich, charakterystyka materiału badawczego i metod badań stosowanych w pracach magisterskich10
10
seminaria
T-S-1Dobór fachowej literatury przy opracowywaniu pracy magisterskiej, zasady cytowań,zapisy źródłowe. Metody weryfikacji statystycznej uzyskanych wyników badań.20
20
seminaria
T-S-1Opracowanie, interpretacja i dyskusj wyników badań15
T-S-2Prezentacja wyników badań5
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-S-2Przygotowanie opisu metod badawczych i charakterystyki materiału badawczego w formie prezentacji20
30
seminaria
A-S-1Konsultacje z promotorem związane z tematyka badań5
A-S-2Uczestnictwo w zajęciach20
A-S-3Studiowanie literatury związanej z tematyka pracy35
60
seminaria
A-S-1Konsultacje dotyczące opracowania wyników badań10
A-S-2Uczestnictwo w zajęciach20
A-S-3Opracowanie wyników i redagowanie pracy magisterskiej.30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna
M-2Metody programowe z wykorzystaniem komputera
M-3Metody praktyczne - prezentacja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Prezentacja multimedialna pracy
S-2Ocena podsumowująca: Sprawdzenie poprawności wykonania pracy dyplomowej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OS_2A_A03_W01
Student ma wiedzę na temat struktury pracy, układu, metod badawczych
OS_2A_W01, OS_2A_W02, OS_2A_W03, OS_2A_W04, OS_2A_W05, OS_2A_W06, OS_2A_W07, OS_2A_W08, OS_2A_W09, OS_2A_W10, OS_2A_W11C-3, C-2, C-1T-S-1, T-S-2M-3, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OS_2A_A03_U01
Student posiada umiejetność pisania pracy dyplomowej i korzystania z literatury
OS_2A_U01, OS_2A_U02, OS_2A_U04, OS_2A_U05C-3, C-2, C-1T-S-1, T-S-2M-2, M-3, M-1S-2
OS_2A_A03_U02
Student posiada umiejetność prezentacji swojej pracy
OS_2A_U03C-3, C-2, C-1T-S-2M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OS_2A_A03_K01
Student opracowując pracę dyplomową ma świadomość konieczności pogłębiania wiedzy
OS_2A_K01, OS_2A_K02, OS_2A_K03, OS_2A_K04C-3, C-2, C-1T-S-1M-1S-2
OS_2A_A03_K02
Student prezentując wyniki badań bierze udział w dyskusji i jest otwarty na krytykę
OS_2A_K06C-3, C-2, C-1T-S-1, T-S-2M-1S-2
OS_2A_A03_K03
Student aktrywnie dąży do rozwiazania problemów badawczych
OS_2A_K05C-3, C-2, C-1T-S-1, T-S-2M-2, M-3, M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OS_2A_A03_W01
Student ma wiedzę na temat struktury pracy, układu, metod badawczych
2,0student nie opanował wiedzy w stopniu podstawowym
3,0student opanował wiedzę w stopniu podstawowym
3,5student posiada podstawową wiedze na temat struktury pracy, zna metody badań stosowane we własnej pracy
4,0student dobrze opanował wiedze na temat układu i struktury własnej pracy, wie jak korzystac z literatury
4,5student zna różne metody badawcze stosowane nie tylko we własnej pracy
5,0student bardzo dobrze opanował wiedzę na temat struktury pracy inż, zna dobrze różne metodyt badawcze, właściwie je ocenia

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OS_2A_A03_U01
Student posiada umiejetność pisania pracy dyplomowej i korzystania z literatury
2,0student nie posiada umiejętnosci pisania pracy dyplomowej
3,0student w stopniu podstawowym opanował umiejetność pisania pracy
3,5student poprawnie cytuje literaturę krajową i zagraniczną
4,0student dobrze opanował umiejetność pisania pracy i dobrze opracował przegląd literatury
4,5student umie przedstawić wyniki badań i odnosi je do literatury fachowej
5,0student posiada bardzo dobra umiejetność interpretacji wyników i dyskusji, prawidłowo wyciaga wnioski
OS_2A_A03_U02
Student posiada umiejetność prezentacji swojej pracy
2,0student nie posiada umiejetności prezentacji pracu dyplomowej
3,0student posiada umiejetnośc prezentzcji części pracy
3,5student posiada umiejetność prezentowania wyników badań
4,0student posiada umiejetność prezentacji wyników w oparciu o różne programy komputerowe
4,5student prowadzi rezentacje swoich wyników na tle wyników innych badaczy
5,0student bardzo dobrze prowadzi prezentacje z oceną i dyskusją wyników badań

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OS_2A_A03_K01
Student opracowując pracę dyplomową ma świadomość konieczności pogłębiania wiedzy
2,0student nie pogłębia wiedzy
3,0student ma świadomość konieczności pogłębiania wiedzy
3,5student podłębia wiedzę lecz w stopniu niewystarczajacym
4,0student pogłębia wiedzę w stopniu wystarczającym dla napisania pracy
4,5student pogłębia wiedzę w oparciu o literaturę zagraniczną
5,0student ma bardzo dobrze pogłębioną wiedzę i ciągle ją uzupełnia
OS_2A_A03_K02
Student prezentując wyniki badań bierze udział w dyskusji i jest otwarty na krytykę
2,0student jest bierny w dyskusji
3,0student bierze udział w dyskusji
3,5student bierze udział w dyskusji i jest otwarty na krytykę
4,0student twórczo ustosunkowuje sie do krytyki
4,5student analizuje wyniki wprowadzając do treści uwagi z dyskusji
5,0student bardzo aktywnie uczestniczy w dyskusji i jest otwarty na krytykę
OS_2A_A03_K03
Student aktrywnie dąży do rozwiazania problemów badawczych
2,0student jest bierny w rozwiazywaniu problemów badawczych
3,0student uwzględnia uwagi lecz bez własnej inicjatywy
3,5student wykazuje inicjatywę w rozwiązywaniu problemów badawczych
4,0student sam podejmuje problematykę związana z problemem badawczym
4,5student wyszukuje nowe metodw dla rozwiązania ptroblemu
5,0student bardzo dobrze, sam rozwiązuje problemy badawcze

Literatura podstawowa

  1. Węglińska N., Jak pisać pracę magisterska . Poradnik dla studentów., Oficyna Wydawnicza IMPULS, 2010

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Ogólne zasady pisania prac magisterskich, charakterystyka materiału badawczego i metod badań stosowanych w pracach magisterskich10
10

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Dobór fachowej literatury przy opracowywaniu pracy magisterskiej, zasady cytowań,zapisy źródłowe. Metody weryfikacji statystycznej uzyskanych wyników badań.20
20

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Opracowanie, interpretacja i dyskusj wyników badań15
T-S-2Prezentacja wyników badań5
20

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-S-2Przygotowanie opisu metod badawczych i charakterystyki materiału badawczego w formie prezentacji20
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Konsultacje z promotorem związane z tematyka badań5
A-S-2Uczestnictwo w zajęciach20
A-S-3Studiowanie literatury związanej z tematyka pracy35
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Konsultacje dotyczące opracowania wyników badań10
A-S-2Uczestnictwo w zajęciach20
A-S-3Opracowanie wyników i redagowanie pracy magisterskiej.30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOS_2A_A03_W01Student ma wiedzę na temat struktury pracy, układu, metod badawczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOS_2A_W01Ma pogłębioną wiedze na temat zjawisk oraz fizycznych i chemicznych procesów zachodzących w biosferze. W rozszerzonym zakresie potrafi zastosować zasady wykorzystania praw przyrody w technice i życiu codziennym. Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu biologii. Wykazuje znajomość zaawansowanych cykli pierwiastków biogenicznych w środowisku.
OS_2A_W02Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu metod matematycznych oraz metod badania wielkości fizycznych stosowanych w naukach o środowisku. Ma zaawansowana wiedzę na temat właściwości pierwiastków oraz związków organicznych i nieorganicznych. Posiada podstawy techniki i kształtowania środowiska.
OS_2A_W03Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu statystyki i matematyki oraz swobodnie wykorzystuje parametry statystyczne do opisu zjawisk i procesów zachodzących w środowisku.
OS_2A_W04Zna pogłębione definicje oraz regulacje ekonomiczne, prawne i społeczne związane z kierunkiem ochrona środowiska. Zna zaawansowane regulacje prawne i ekonomiczne w działalności gospodarczej, edukacyjnej, badawczej oraz potrafi definiować zaawansowane metody zarządzania środowiskiem.
OS_2A_W05Ma pogłębioną wiedzę na temat naturalnych i antropogenicznych źródeł pierwiastków biogenicznych w środowisku. Ma rozszerzoną wiedzę na temat metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów wykorzystywanych w ochronie i kształtowaniu środowiska.
OS_2A_W06Ma pogłębioną wiedze na temat struktury, mechanizmów i funkcji procesów życiowych organizmów na różnych poziomach złożoności ich organizacji. Posiada rozszerzoną wiedzę na temat metod, technik, narzędzi stosowanych przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu ochrony i kształtowania środowiska. Potrafi kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka.
OS_2A_W07Ma rozszerzoną wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego. Ma pogłębioną wiedzę na temat zasad zrównoważonego użytkowania środowiska z uwzględnieniem dbałości o różnorodność biologiczną oraz ma poszerzoną wiedzę o zagrożeniach środowiska przyrodniczego. Zna zaawansowane technologie inżynierskie wykorzystywane w ochronie środowiska.
OS_2A_W08Ma poszerzoną wiedzę na temat zmian i zagrożeń środowiska spowodowanych działalnością człowieka na powierzchni ziemi i w glebach. Potrafi interpretować i oceniać zmiany środowiska wykorzystując znane metody i techniki inżynierskie.
OS_2A_W09Ma rozszerzoną wiedzę na temat stanu i kompleksowego działania czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich. Dodatkowo posiada rozszerzoną wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością.
OS_2A_W10Zna i rozumie poszerzone pojęcia z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej. Zna i potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej.
OS_2A_W11Zna ogólne zasady tworzenia i rozwój form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu ochrony i kształtowania środowiska. Dodatkowo posiada podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym prowadzenia działalności gospodarczej.
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie studenta z metodami opracowania i prezentacji oraz interpretacji uzyskanych wyników
C-2Zapoznanie studenta z zasadami cytowań oraz metodami stosowanymi w pracach eksperymentalnych
C-1Zapoznanie studenta z strukturą pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-1Opracowanie, interpretacja i dyskusj wyników badań
T-S-2Prezentacja wyników badań
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne - prezentacja
M-1Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Prezentacja multimedialna pracy
S-2Ocena podsumowująca: Sprawdzenie poprawności wykonania pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie opanował wiedzy w stopniu podstawowym
3,0student opanował wiedzę w stopniu podstawowym
3,5student posiada podstawową wiedze na temat struktury pracy, zna metody badań stosowane we własnej pracy
4,0student dobrze opanował wiedze na temat układu i struktury własnej pracy, wie jak korzystac z literatury
4,5student zna różne metody badawcze stosowane nie tylko we własnej pracy
5,0student bardzo dobrze opanował wiedzę na temat struktury pracy inż, zna dobrze różne metodyt badawcze, właściwie je ocenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOS_2A_A03_U01Student posiada umiejetność pisania pracy dyplomowej i korzystania z literatury
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOS_2A_U01Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach. Posiada umiejętność stosowania pogłębionych metod analitycznych, symulacyjnych oraz eksperymentalnych w odniesieniu do ochrony i kształtowania środowiska.
OS_2A_U02Rozumie i stosuje współczesne, dostępne metody informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji o środowisku i produkcji rolniczej i przemysłowej oraz wykorzystuje je do oceny stanu i zagrożeń środowiska. Potrafi przeprowadzać pogłębione eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać rozbudowane wnioski. Ocenia poprawność wykonanego zadania.
OS_2A_U04Samodzielnie i wszechstronnie wykonuje lub planuje zaawansowane zadania badawcze związane z obserwacjami środowiskowymi. Prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski, potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne.
OS_2A_U05Samodzielnie i wszechstronnie identyfikuje i analizuje zjawiska wpływające na jakość środowiska. Ocenia dobrostan zwierząt oraz zagrożenia dla środowiska i człowieka wynikające z koncentracji produkcji rolnej i przemysłowej. Wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji do ochrony i kształtowania środowiska.
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie studenta z metodami opracowania i prezentacji oraz interpretacji uzyskanych wyników
C-2Zapoznanie studenta z zasadami cytowań oraz metodami stosowanymi w pracach eksperymentalnych
C-1Zapoznanie studenta z strukturą pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-1Opracowanie, interpretacja i dyskusj wyników badań
T-S-2Prezentacja wyników badań
Metody nauczaniaM-2Metody programowe z wykorzystaniem komputera
M-3Metody praktyczne - prezentacja
M-1Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Sprawdzenie poprawności wykonania pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie posiada umiejętnosci pisania pracy dyplomowej
3,0student w stopniu podstawowym opanował umiejetność pisania pracy
3,5student poprawnie cytuje literaturę krajową i zagraniczną
4,0student dobrze opanował umiejetność pisania pracy i dobrze opracował przegląd literatury
4,5student umie przedstawić wyniki badań i odnosi je do literatury fachowej
5,0student posiada bardzo dobra umiejetność interpretacji wyników i dyskusji, prawidłowo wyciaga wnioski
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOS_2A_A03_U02Student posiada umiejetność prezentacji swojej pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOS_2A_U03Posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej. Korzysta z literatury w języku obcym (angielskim).
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie studenta z metodami opracowania i prezentacji oraz interpretacji uzyskanych wyników
C-2Zapoznanie studenta z zasadami cytowań oraz metodami stosowanymi w pracach eksperymentalnych
C-1Zapoznanie studenta z strukturą pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-2Prezentacja wyników badań
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne - prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Prezentacja multimedialna pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie posiada umiejetności prezentacji pracu dyplomowej
3,0student posiada umiejetnośc prezentzcji części pracy
3,5student posiada umiejetność prezentowania wyników badań
4,0student posiada umiejetność prezentacji wyników w oparciu o różne programy komputerowe
4,5student prowadzi rezentacje swoich wyników na tle wyników innych badaczy
5,0student bardzo dobrze prowadzi prezentacje z oceną i dyskusją wyników badań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOS_2A_A03_K01Student opracowując pracę dyplomową ma świadomość konieczności pogłębiania wiedzy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOS_2A_K01Ma świadomość ciągłego rozwoju nauk biologicznych i chemicznych oraz wynikającą z tego potrzebę uczenia się przez całe życie. Dokonuje samooceny własnych kompetencji i chętnie doskonali umiejętności. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
OS_2A_K02Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i innych. Potrafi zorganizować pracę w grupie. Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania badawczego. Przestrzega zasad etyki przy zbieraniu i opisywaniu potrzebnych danych.
OS_2A_K03Przejawia wrażliwość poszanowania i zachowania walorów estetycznych, kulturowych i utylitarnych. Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu.
OS_2A_K04W sposób odpowiedzialny i kompetentny potrafi podjąć decyzję o sposobach oceny stanu i ochrony środowiska. Ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za kształtowanie i stan środowiska naturalnego.
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie studenta z metodami opracowania i prezentacji oraz interpretacji uzyskanych wyników
C-2Zapoznanie studenta z zasadami cytowań oraz metodami stosowanymi w pracach eksperymentalnych
C-1Zapoznanie studenta z strukturą pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-1Opracowanie, interpretacja i dyskusj wyników badań
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Sprawdzenie poprawności wykonania pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie pogłębia wiedzy
3,0student ma świadomość konieczności pogłębiania wiedzy
3,5student podłębia wiedzę lecz w stopniu niewystarczajacym
4,0student pogłębia wiedzę w stopniu wystarczającym dla napisania pracy
4,5student pogłębia wiedzę w oparciu o literaturę zagraniczną
5,0student ma bardzo dobrze pogłębioną wiedzę i ciągle ją uzupełnia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOS_2A_A03_K02Student prezentując wyniki badań bierze udział w dyskusji i jest otwarty na krytykę
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOS_2A_K06Jest kreatywny i zdeterminowany w rozwiązywaniu problemów badawczych i ekonomicznych oraz wykazuje się przedsiębiorczością w realizacji postawionych zadań. Jest otwarty na krytykę i potrafi w sposób komunikatywny przedstawić swoje poglądy.
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie studenta z metodami opracowania i prezentacji oraz interpretacji uzyskanych wyników
C-2Zapoznanie studenta z zasadami cytowań oraz metodami stosowanymi w pracach eksperymentalnych
C-1Zapoznanie studenta z strukturą pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-1Opracowanie, interpretacja i dyskusj wyników badań
T-S-2Prezentacja wyników badań
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Sprawdzenie poprawności wykonania pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student jest bierny w dyskusji
3,0student bierze udział w dyskusji
3,5student bierze udział w dyskusji i jest otwarty na krytykę
4,0student twórczo ustosunkowuje sie do krytyki
4,5student analizuje wyniki wprowadzając do treści uwagi z dyskusji
5,0student bardzo aktywnie uczestniczy w dyskusji i jest otwarty na krytykę
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOS_2A_A03_K03Student aktrywnie dąży do rozwiazania problemów badawczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOS_2A_K05Dostrzega ryzyko i potrafi ocenić skutki zaplanowanych działań w zakresie ochrony środowiska. Zna metody i działania zmierzające do ograniczenia ryzyka i przewidywania skutków działalności w zakresie ochrony środowiska.
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie studenta z metodami opracowania i prezentacji oraz interpretacji uzyskanych wyników
C-2Zapoznanie studenta z zasadami cytowań oraz metodami stosowanymi w pracach eksperymentalnych
C-1Zapoznanie studenta z strukturą pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-1Opracowanie, interpretacja i dyskusj wyników badań
T-S-2Prezentacja wyników badań
Metody nauczaniaM-2Metody programowe z wykorzystaniem komputera
M-3Metody praktyczne - prezentacja
M-1Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Prezentacja multimedialna pracy
S-2Ocena podsumowująca: Sprawdzenie poprawności wykonania pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student jest bierny w rozwiazywaniu problemów badawczych
3,0student uwzględnia uwagi lecz bez własnej inicjatywy
3,5student wykazuje inicjatywę w rozwiązywaniu problemów badawczych
4,0student sam podejmuje problematykę związana z problemem badawczym
4,5student wyszukuje nowe metodw dla rozwiązania ptroblemu
5,0student bardzo dobrze, sam rozwiązuje problemy badawcze