Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Inżynieria rolnicza (S3)
Sylabus przedmiotu Niekonwencjonalne silniki spalinowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria rolnicza | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Niekonwencjonalne silniki spalinowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Adam Koniuszy <Adam.Koniuszy@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 6 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | ogólna wiedza z zakresu budowy i zasady działania silników spalinowych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | poznanie budowy i zasady działania niekonwencjonalnych silników spalinowych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Koncepcja silnika tłokowego, historia konstrukcji silników spalinowych | 2 |
T-K-2 | Silniki o spalaniu wewnętrznym i zewnętrznym | 2 |
T-K-3 | Silniki turbinowe, turboodrzutowe i odrzutowe | 2 |
T-K-4 | Wielopaliwowe układy zasilania | 2 |
T-K-5 | Komory spalania silników wielopaliwowych, silniki pojazdów wojskowych | 1 |
T-K-6 | Niekonwencjonalne metody zasilania silników: gazem wodnym, parą wodną, paliwem stałym; wtrysk dodatkowego utleniacza do komory spalania | 2 |
T-K-7 | Mikrosilniki spalinowe do napędu urządzeń przenośnych, silniki pneumatyczne, silniki tłokowe wspomagane turbinowo | 1 |
T-K-8 | Charakterystyki użytkowe wybranych silników niekonwencjonalnych | 2 |
14 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | uczestnictwo w zajęciach | 14 |
A-K-2 | samodzielne przygotowanie do zajęć | 17 |
31 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład konwersatoryjny |
M-2 | dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: obserwacja pracy w grupie |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
IR_3-_C06-2_W01 ma wiedzę pozwalającą na dobór technik prowadzących do zrównoważonego wykorzystania potencjału przyrody | IR_3-_W05 | — | C-1 | T-K-3, T-K-5, T-K-6, T-K-8, T-K-1, T-K-2, T-K-7, T-K-4 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
IR_3-_C06-2_U01 umiejętnie wykorzystuje specyficzne techniki prowadzące do zrównoważonego wykorzystania potencjału przyrody | IR_3-_U05 | — | C-1 | T-K-3, T-K-5, T-K-6, T-K-8, T-K-1, T-K-2, T-K-7, T-K-4 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
IR_3-_C06-2_K01 ma świadomość samodoskonalenia | IR_3-_K01 | — | C-1 | T-K-3, T-K-5, T-K-6, T-K-8, T-K-1, T-K-2, T-K-7, T-K-4 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IR_3-_C06-2_W01 ma wiedzę pozwalającą na dobór technik prowadzących do zrównoważonego wykorzystania potencjału przyrody | 2,0 | |
3,0 | ma wiedzę pozwalającą na dobór technik prowadzących do zrównoważonego wykorzystania potencjału przyrody | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IR_3-_C06-2_U01 umiejętnie wykorzystuje specyficzne techniki prowadzące do zrównoważonego wykorzystania potencjału przyrody | 2,0 | |
3,0 | umiejętnie wykorzystuje specyficzne techniki prowadzące do zrównoważonego wykorzystania potencjału przyrody | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IR_3-_C06-2_K01 ma świadomość samodoskonalenia | 2,0 | |
3,0 | ma świadomość samodoskonalenia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Jastrzębska G., Odnawialne źródła energii i pojazdy proekologiczne, WNT, Warszawa, 2009
Literatura dodatkowa
- Wajand J. A., Wajand J. T., Tłokowe silniki spalinowe średnio- i szybkoobrotowe, WNT, Warszawa, 2000