Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (S1)

Sylabus przedmiotu Wychowanie fizyczne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka przestrzenna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, nauki społeczne, nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wychowanie fizyczne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Wychowania Fizycznego i Sportu
Nauczyciel odpowiedzialny Grażyna Marchlewska <Grazyna.Marchlewska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Andrzej Biernaczyk <Andrzej.Biernaczyk@zut.edu.pl>, Tamara Olszewska <Tamara.Olszewska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 0,0 ECTS (formy) 0,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 45 0,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak przeciwskazań zdrowotnych do wykonywania ćwiczeń fizycznych
W-2Studenci całkowicie zwolnieni z wykonywania ćwiczeń fizycznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nauczanie elementów technicznych wybranej dyscypliny sportowej
C-2Rozbudzenie dbałości o własne zdrowie poprzez stosowanie ćwiczeń fizycznych jako środka zapobiegawczego schorzeniom ukladów ruchowego, oddechowego, krwionośnego, nerwowego i innych. Mobilizacja do postaw prozdrowotnych.
C-3Podnoszenie cech motorycznych: siły szybkości wytrzymałości zwinności zręczności, mocy.
C-4Wykształcenie nawyku stosowania ćwiczeń ruchowych w celach rekreacyjnych. Przekazanie wiadomości z zakresu kultury fizycznej, organizacji imprez sportowych, turystycznych oraz przepisów podstawowch dyscyplin sportowych.
C-5Przeciwstawienie się patologiom społecznym (alkoholizm, narkomania, nikotynizm) poprzez propozycję uczestnictwa w szeroko pojętej aktywności fizycznej.
C-6Zapoznanie studenta z historią kultury fizycznej i sportu, przepisami wybranych dyscyplin sportowych oraz przekazanie wiedzy o organizacji imprez sportowych, rekreacyjnych i turystycznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Treść zajęć zależna od rodzaju dyscypliny sportowej i zgodna z programami nauczania - student wybiera jedną z dostępnych dyscyplin sportowych. Wykłady dla studentów ze zwolnieniami semestralnymi i rocznymi: zdrowtne efekty aktywności fizycznej; aktywność fizyczna a uzależnienia; miejsce aktywności fizycznej wśród czynników warunkujacych zdrowie; wpływ aktywności fizycznej na stan fizjologiczny organizmu (tętno,ciśnienie, rytm oddechu, wady postawy ciała, odporność); kontrola masy ciała; historia igrzysk olimpijskich; ruch fizyczny jako forma walki ze stresem.45
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Ćwiczenia w grupach, treningi sportowe, uczestnictwo w imprezach turystycznych i obozach sportowych; Uczestnictwo w zajęciach dla studentów ze zwolnieniem lekarskim semestralnymi i całorocznymi.45
45

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metody nauczania zadań ruchowych: syntetyczna, analityczna, mieszana i kompleksowa metoda praktyczna - pokaz metoda aktywizujaca - dyskusja dydaktyczna, zadaniowa, bezpośredniej celowości ruchu metoda odtwórcza: zadaniowo ścisła metoda obwodowo stacyjna metoda treningowa
M-2Wykład konwersatoryjny, prezentacja multimedialna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena studenta na podstawie jego postępów, zangażowania, systematycznego uczestnictwa i aktywności na zajęciacha, także umiejetności ruchowych w zakresie wybranych dyscyplin sportowych (sprawdziany, testy)
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium, test z wiedzy o kulturze fizycznej.

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP_1A_A04_U01
Posiada umiejętności włączenia się w prozdrowotny styl życia. Zna zależność między aktywnością ruchową a zdrowiem. Potrafi dobrać aktywność fizyczną do stanu zdrowia,wieku, płci i ją promować.
GP_1A_U01C-2M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP_1A_A04_K01
Nabyte umiejętności ruchowe, techniczne i taktyczne potrafi zastosować w poszczegónych dyscyplinach sportowch i działalności turystyczno-rekreacyjnej. Potrafi pracować i współdziałać w grupie według zasad "fair -play" zarówno na boisku, jak i w życiu codziennym.
GP_1A_K02, GP_1A_K05C-6, C-1T-A-1M-2, M-1S-2, S-1
GP_1A_A04_K02
Posiadając wiedzę w zakresie kultury fizycznej, historii sportu, przepisów dyscyplin sportowych, potrafi zorganizować i współorganizować imprezy sportowo-rekreacyjne i turystyczne. Jest czynnym uczestnikiem życia sportowego na Uczelni oraz w swoim środowisku. Promuje społeczne i kulturowe znaczenie sportu. Pielęgnuje własne upodobania z zakresu kultury fizycznej.
GP_1A_K02C-6, C-1T-A-1M-2, M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP_1A_A04_U01
Posiada umiejętności włączenia się w prozdrowotny styl życia. Zna zależność między aktywnością ruchową a zdrowiem. Potrafi dobrać aktywność fizyczną do stanu zdrowia,wieku, płci i ją promować.
2,0Student nie uczęszcza na zajęcia.
3,0Zna bardzo ogólnie podstawowe pojęcia i zagadnienia dotyczące promocji zdrowia.
3,5Zna podstawowe pojęcia i zagadnienia dotyczące promocji zdrowia.
4,0Potrafi właczyć się w prozdrowotny styl życia. Potrafi aktywność fizyczną dobrać do stanu zdrowia.
4,5Aktywność ruchową potrafi zastosować odpowiednio do stanu zdrowia i wieku. Włącza się w propagowanie zdrowego stylu życia. Mobilizuje innych do postaw prozdrowotnych.
5,0Potrafi zastosować odpowiedni rodzaj aktywności ruchowej w zależności od potrzeb, wieku, płci i stanu zdrowia. Indywidualnie rozwija swoje uzdolnienienia. Mobilizuje siebie i innych do działań prozdrowotnych.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP_1A_A04_K01
Nabyte umiejętności ruchowe, techniczne i taktyczne potrafi zastosować w poszczegónych dyscyplinach sportowch i działalności turystyczno-rekreacyjnej. Potrafi pracować i współdziałać w grupie według zasad "fair -play" zarówno na boisku, jak i w życiu codziennym.
2,0Student nie uczęszcza na zajęcia
3,0Przejawia pewne braki w zakresie postawy społecznej. Ćwiczenia wykonuje z dużymi błędami technicznymi, wykazuje małe postępy w opanowaniu prostych elementów technicznych.
3,5Przejawia pewne braki w zakresie postawy społecznej i nie potrafi integrować się z grupą. Zna podstawowe pojęcia i zagadnienia dotyczące wybranych dyscyplin sportowych i różnych form aktywności fizycznej
4,0Potrafi wspódziałać w grupie stosujac zasadę "fair play". Posiada wysoką sprawność fizyczną, małymi błędami opanował przepisy gier.
4,5Potrafi pracowac ,wspódziałać i rywalizować w grupie stosując zasadę "fair play". Indywidualnie rozwija swoje zainteresowania. Posiada wysoką sprawność fizyczną. Potrafi wybrać odpowiednią aktywność ruchową w zależności od potrzeb. Dobrze opanował technikę i założenia taktyczne oraz przepisy wybranych dyscyplin sportowych.
5,0Potrafi wspódziałać i rywalizować w grupie, stosując zasadę "fair play". Indywidualnie rozwija swoje zainteresowania i uzdolnienia sportowe. Posiada bardzo wysoką sprawność motoryczną. Bardzo dobrze opanował technikę, zna założenia taktyczna oraz przepisy dyscyplin sportowych. Posiada praktyczną umiejętność sędziowania wybranych dyscyplin sportowych.
GP_1A_A04_K02
Posiadając wiedzę w zakresie kultury fizycznej, historii sportu, przepisów dyscyplin sportowych, potrafi zorganizować i współorganizować imprezy sportowo-rekreacyjne i turystyczne. Jest czynnym uczestnikiem życia sportowego na Uczelni oraz w swoim środowisku. Promuje społeczne i kulturowe znaczenie sportu. Pielęgnuje własne upodobania z zakresu kultury fizycznej.
2,0Student nie uczęszcza na zajęcia, ma lekceważący stosunek do przedmiotu, nie posiada wiedzy o kulturze fizycznej.
3,0Nie włącza się w życie sportowe Uczelni, nie przejawia zainteresowania różnymi formamiu aktywność fizycznej, posiada minimalny zasób pojęć i wiadomości z zakresu kultury fizycznej.
3,5Przejawia braki w postawie społecznej, stosunek do zajęć jest obojętny. Nie bierze udziału w życiu sportowym Uczelni, nie włącza się i nie pomaga w organizacji imprez, nie potrafi samodzielnie i praktycznie zastosować wiadomości dotyczących kultury fizycznej.
4,0Sporadycznie bierze udział w życiu sportowym Uczelni, pomaga w organizacji imprez sportowo-rekreacyjnych, posiadane wiadomości z kultury fizycznej potrafi (przy pomocy nauczyciela) zastosować w praktyce.
4,5Włącza się w organizację imprez sportowo-rekreacyjnych. Jest aktywnym uczestnikiem życia sportowego Uczelni, prowadzi higieniczny i zdrowy tryb życia, rozwija swoje zainteresowania sportowe poza zajęciami programowymi. Zdobytą wiedzę z zakresu kultury fizycznej stosuje w praktycznym działaniu.
5,0Potrafi podejmować różnorodne działania sportowo-rekreacyjne na rzecz społeczności akademickiej. Indywidualnie rozwija własne zainteresowania i uzdolnienia sportowe, propaguje i prowadzi sportowy, zdrowy tryb życia, posiada dużą wiedzę o kulturze fizycznej i umiejętnie stosuje ją w praktycznym działaniu.

Literatura podstawowa

  1. J. Sobotta, Atlas anatomii człowieka, Urban i partner, Wrocław, 1994
  2. Z.Stawczyk, Gry i zabawy lekkoatletyczne, AWF Poznań, 1998
  3. R.Trześniowski, Gry i zabawy ruchowe, WSiP, Warszawa, 2005

Literatura dodatkowa

  1. R. Karpiński, Nauczanie pływania, AWF Katowice, Katowice, 1995, II
  2. S. Owczarek, Atklas ćwiczeń korekcyjnych, WSiP, Warszawa, 2005
  3. G. Gracz, Emocje przedstartowe oraz ich zwiazek z aspiracjami sportowców, AWF Poznań, Poznań, 1998
  4. J. Grabowski, J. Szpa (przekład), Europejski test sprawności, AWF Kraków, Kraków, 1989
  5. K. Zuchora, Podstawowy test sprawności fizycznej, 2010
  6. J. Mazurek, Podstawowy test sprawności fizycznej, WSiT, Warszawawa, 1980
  7. J. Talaga, A-Z sprawności fizycznej, Warszawa, 1995
  8. J. Bahrynowicz-Fic, Własciwości ćwiczeń fizycznych, ich systematyka i metodyka, PZWL, Warszawa, 1995
  9. J. Talaga, Sprowność fizyczna ogólna, testy, Zysk i S-ka, Poznań, 2004

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Treść zajęć zależna od rodzaju dyscypliny sportowej i zgodna z programami nauczania - student wybiera jedną z dostępnych dyscyplin sportowych. Wykłady dla studentów ze zwolnieniami semestralnymi i rocznymi: zdrowtne efekty aktywności fizycznej; aktywność fizyczna a uzależnienia; miejsce aktywności fizycznej wśród czynników warunkujacych zdrowie; wpływ aktywności fizycznej na stan fizjologiczny organizmu (tętno,ciśnienie, rytm oddechu, wady postawy ciała, odporność); kontrola masy ciała; historia igrzysk olimpijskich; ruch fizyczny jako forma walki ze stresem.45
45

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Ćwiczenia w grupach, treningi sportowe, uczestnictwo w imprezach turystycznych i obozach sportowych; Uczestnictwo w zajęciach dla studentów ze zwolnieniem lekarskim semestralnymi i całorocznymi.45
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP_1A_A04_U01Posiada umiejętności włączenia się w prozdrowotny styl życia. Zna zależność między aktywnością ruchową a zdrowiem. Potrafi dobrać aktywność fizyczną do stanu zdrowia,wieku, płci i ją promować.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP_1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska przyrodnicze i społeczne w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla GP
Cel przedmiotuC-2Rozbudzenie dbałości o własne zdrowie poprzez stosowanie ćwiczeń fizycznych jako środka zapobiegawczego schorzeniom ukladów ruchowego, oddechowego, krwionośnego, nerwowego i innych. Mobilizacja do postaw prozdrowotnych.
Metody nauczaniaM-1metody nauczania zadań ruchowych: syntetyczna, analityczna, mieszana i kompleksowa metoda praktyczna - pokaz metoda aktywizujaca - dyskusja dydaktyczna, zadaniowa, bezpośredniej celowości ruchu metoda odtwórcza: zadaniowo ścisła metoda obwodowo stacyjna metoda treningowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena studenta na podstawie jego postępów, zangażowania, systematycznego uczestnictwa i aktywności na zajęciacha, także umiejetności ruchowych w zakresie wybranych dyscyplin sportowych (sprawdziany, testy)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie uczęszcza na zajęcia.
3,0Zna bardzo ogólnie podstawowe pojęcia i zagadnienia dotyczące promocji zdrowia.
3,5Zna podstawowe pojęcia i zagadnienia dotyczące promocji zdrowia.
4,0Potrafi właczyć się w prozdrowotny styl życia. Potrafi aktywność fizyczną dobrać do stanu zdrowia.
4,5Aktywność ruchową potrafi zastosować odpowiednio do stanu zdrowia i wieku. Włącza się w propagowanie zdrowego stylu życia. Mobilizuje innych do postaw prozdrowotnych.
5,0Potrafi zastosować odpowiedni rodzaj aktywności ruchowej w zależności od potrzeb, wieku, płci i stanu zdrowia. Indywidualnie rozwija swoje uzdolnienienia. Mobilizuje siebie i innych do działań prozdrowotnych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP_1A_A04_K01Nabyte umiejętności ruchowe, techniczne i taktyczne potrafi zastosować w poszczegónych dyscyplinach sportowch i działalności turystyczno-rekreacyjnej. Potrafi pracować i współdziałać w grupie według zasad "fair -play" zarówno na boisku, jak i w życiu codziennym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP_1A_K02rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych
GP_1A_K05potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Cel przedmiotuC-6Zapoznanie studenta z historią kultury fizycznej i sportu, przepisami wybranych dyscyplin sportowych oraz przekazanie wiedzy o organizacji imprez sportowych, rekreacyjnych i turystycznych
C-1Nauczanie elementów technicznych wybranej dyscypliny sportowej
Treści programoweT-A-1Treść zajęć zależna od rodzaju dyscypliny sportowej i zgodna z programami nauczania - student wybiera jedną z dostępnych dyscyplin sportowych. Wykłady dla studentów ze zwolnieniami semestralnymi i rocznymi: zdrowtne efekty aktywności fizycznej; aktywność fizyczna a uzależnienia; miejsce aktywności fizycznej wśród czynników warunkujacych zdrowie; wpływ aktywności fizycznej na stan fizjologiczny organizmu (tętno,ciśnienie, rytm oddechu, wady postawy ciała, odporność); kontrola masy ciała; historia igrzysk olimpijskich; ruch fizyczny jako forma walki ze stresem.
Metody nauczaniaM-2Wykład konwersatoryjny, prezentacja multimedialna
M-1metody nauczania zadań ruchowych: syntetyczna, analityczna, mieszana i kompleksowa metoda praktyczna - pokaz metoda aktywizujaca - dyskusja dydaktyczna, zadaniowa, bezpośredniej celowości ruchu metoda odtwórcza: zadaniowo ścisła metoda obwodowo stacyjna metoda treningowa
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Kolokwium, test z wiedzy o kulturze fizycznej.
S-1Ocena formująca: ocena studenta na podstawie jego postępów, zangażowania, systematycznego uczestnictwa i aktywności na zajęciacha, także umiejetności ruchowych w zakresie wybranych dyscyplin sportowych (sprawdziany, testy)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie uczęszcza na zajęcia
3,0Przejawia pewne braki w zakresie postawy społecznej. Ćwiczenia wykonuje z dużymi błędami technicznymi, wykazuje małe postępy w opanowaniu prostych elementów technicznych.
3,5Przejawia pewne braki w zakresie postawy społecznej i nie potrafi integrować się z grupą. Zna podstawowe pojęcia i zagadnienia dotyczące wybranych dyscyplin sportowych i różnych form aktywności fizycznej
4,0Potrafi wspódziałać w grupie stosujac zasadę "fair play". Posiada wysoką sprawność fizyczną, małymi błędami opanował przepisy gier.
4,5Potrafi pracowac ,wspódziałać i rywalizować w grupie stosując zasadę "fair play". Indywidualnie rozwija swoje zainteresowania. Posiada wysoką sprawność fizyczną. Potrafi wybrać odpowiednią aktywność ruchową w zależności od potrzeb. Dobrze opanował technikę i założenia taktyczne oraz przepisy wybranych dyscyplin sportowych.
5,0Potrafi wspódziałać i rywalizować w grupie, stosując zasadę "fair play". Indywidualnie rozwija swoje zainteresowania i uzdolnienia sportowe. Posiada bardzo wysoką sprawność motoryczną. Bardzo dobrze opanował technikę, zna założenia taktyczna oraz przepisy dyscyplin sportowych. Posiada praktyczną umiejętność sędziowania wybranych dyscyplin sportowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP_1A_A04_K02Posiadając wiedzę w zakresie kultury fizycznej, historii sportu, przepisów dyscyplin sportowych, potrafi zorganizować i współorganizować imprezy sportowo-rekreacyjne i turystyczne. Jest czynnym uczestnikiem życia sportowego na Uczelni oraz w swoim środowisku. Promuje społeczne i kulturowe znaczenie sportu. Pielęgnuje własne upodobania z zakresu kultury fizycznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP_1A_K02rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych
Cel przedmiotuC-6Zapoznanie studenta z historią kultury fizycznej i sportu, przepisami wybranych dyscyplin sportowych oraz przekazanie wiedzy o organizacji imprez sportowych, rekreacyjnych i turystycznych
C-1Nauczanie elementów technicznych wybranej dyscypliny sportowej
Treści programoweT-A-1Treść zajęć zależna od rodzaju dyscypliny sportowej i zgodna z programami nauczania - student wybiera jedną z dostępnych dyscyplin sportowych. Wykłady dla studentów ze zwolnieniami semestralnymi i rocznymi: zdrowtne efekty aktywności fizycznej; aktywność fizyczna a uzależnienia; miejsce aktywności fizycznej wśród czynników warunkujacych zdrowie; wpływ aktywności fizycznej na stan fizjologiczny organizmu (tętno,ciśnienie, rytm oddechu, wady postawy ciała, odporność); kontrola masy ciała; historia igrzysk olimpijskich; ruch fizyczny jako forma walki ze stresem.
Metody nauczaniaM-2Wykład konwersatoryjny, prezentacja multimedialna
M-1metody nauczania zadań ruchowych: syntetyczna, analityczna, mieszana i kompleksowa metoda praktyczna - pokaz metoda aktywizujaca - dyskusja dydaktyczna, zadaniowa, bezpośredniej celowości ruchu metoda odtwórcza: zadaniowo ścisła metoda obwodowo stacyjna metoda treningowa
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Kolokwium, test z wiedzy o kulturze fizycznej.
S-1Ocena formująca: ocena studenta na podstawie jego postępów, zangażowania, systematycznego uczestnictwa i aktywności na zajęciacha, także umiejetności ruchowych w zakresie wybranych dyscyplin sportowych (sprawdziany, testy)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie uczęszcza na zajęcia, ma lekceważący stosunek do przedmiotu, nie posiada wiedzy o kulturze fizycznej.
3,0Nie włącza się w życie sportowe Uczelni, nie przejawia zainteresowania różnymi formamiu aktywność fizycznej, posiada minimalny zasób pojęć i wiadomości z zakresu kultury fizycznej.
3,5Przejawia braki w postawie społecznej, stosunek do zajęć jest obojętny. Nie bierze udziału w życiu sportowym Uczelni, nie włącza się i nie pomaga w organizacji imprez, nie potrafi samodzielnie i praktycznie zastosować wiadomości dotyczących kultury fizycznej.
4,0Sporadycznie bierze udział w życiu sportowym Uczelni, pomaga w organizacji imprez sportowo-rekreacyjnych, posiadane wiadomości z kultury fizycznej potrafi (przy pomocy nauczyciela) zastosować w praktyce.
4,5Włącza się w organizację imprez sportowo-rekreacyjnych. Jest aktywnym uczestnikiem życia sportowego Uczelni, prowadzi higieniczny i zdrowy tryb życia, rozwija swoje zainteresowania sportowe poza zajęciami programowymi. Zdobytą wiedzę z zakresu kultury fizycznej stosuje w praktycznym działaniu.
5,0Potrafi podejmować różnorodne działania sportowo-rekreacyjne na rzecz społeczności akademickiej. Indywidualnie rozwija własne zainteresowania i uzdolnienia sportowe, propaguje i prowadzi sportowy, zdrowy tryb życia, posiada dużą wiedzę o kulturze fizycznej i umiejętnie stosuje ją w praktycznym działaniu.