Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (N2)
Sylabus przedmiotu Analiza matematyczna:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Gospodarka przestrzenna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Analiza matematyczna | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Bioinżynierii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Arkadiusz Telesiński <Arkadiusz.Telesinski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Jurij Chigariev <Jurij.Chigariev@zut.edu.pl>, Rafał Nowowiejski <Rafal.Nowowiejski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z kursu matematyki ze szkoły średniej oraz studiów I stopnia |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność matematycznego opisu zjawisk i zgadnień technicznych w gospodarce przestrzennej oraz analitycznego formułowania i rozwiązywania problemów w tym zakresie |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Rachunek różniczkowy funkcji wielu zmiennych | 2 |
T-A-2 | Rachunek całkowy funkcji wielu zmiennych | 3 |
T-A-3 | Równania różniczkowe i sposoby ich rozwiązywania | 3 |
T-A-4 | Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne | 1 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Przypomnienie podstawowych informacji o rachunku różniczkowym i całkowym funkcji jednej zmiennej | 1 |
T-W-2 | Funkcje wielu zmiennych. Ciągłość funkcji wielu zmiennych. Własności funkcji ciągłych | 1 |
T-W-3 | Różniczkowalność funkcji wielu zmiennych. Pochodna cząstkowa. Całka podwójna. Własności całki podwójnej. Wzór Newtona-Leibniza dla funkcji podwójnej | 1 |
T-W-4 | Równania różniczkowe zwyczajne I i II rzędu oraz ich zastosowania | 2 |
T-W-5 | Kolokwium zaliczające treści wykładów | 1 |
6 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w zajęciach | 9 |
A-A-2 | Samodzielne rozwiązywanie zadań | 9 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 8 |
A-A-4 | Konsultacje z nauczycielem | 4 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział studenta w zajęciach | 6 |
A-W-2 | Praca własna studenta - studiowanie treści wykładów | 12 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 12 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjno-problemowy mający na celu zapoznanie studentów w podstawowymi definicjami i twierdzeniami z zakresu funkcji wielu zmiennych i równań różniczkowych zwyczajnych |
M-2 | Ćwiczenia audytoryjne, dyskusje problemowe, poszukiwania różnych metod rozwiązywania zadań przy wykorzystaniu treści wykładu |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Kolokwia zaliczające treści wykładów oraz ćwiczeń |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena końcowa uzyskana z zaliczenia przedmiotu jest średnią ważoną ocen z zaliczenia ćwiczeń i wykładów |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP2_2A_A02_W02 Student ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i biologii przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu gospodarki przestrzennej | GP2_2A_W01, GP2_2A_W02 | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP2_2A_A02_U01 Stosuje odpowiednie techniki i narzędzia badawcze w zakresie gospodarki przestrzennej | GP2_2A_U01, GP2_2A_U08 | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP2_2A_A02_K06 Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy | GP2_2A_K06 | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-A-4 | M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP2_2A_A02_W02 Student ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i biologii przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu gospodarki przestrzennej | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu zadowalającym zdobył wiedzę w zakresie analizy matematycznej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP2_2A_A02_U01 Stosuje odpowiednie techniki i narzędzia badawcze w zakresie gospodarki przestrzennej | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu zadowalającym umie stosować nabytą wiedzę do rozwiązywania praktycznych problemów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP2_2A_A02_K06 Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu zadowalającym wykazuje aktywną postawę w procesie samokształcenia i przestrzega zasad etyki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Fichtenholz G.M., Rachunek różniczkowy i całkowy. Tom 2, PWN, Warszawa, 2007
- Palczewski A., Równania różniczkowe zwyczajne, PWN, Warszawa, 2018
- Krysicki W., Włodarski L., Analiza matematyczna w zadaniach, PWN, Warszawa, 2015
Literatura dodatkowa
- Birkholc A., Analiza matematyczna. Funkcje wielu zmiennych, PWN, Warszawa, 2002