Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (N2)
specjalność: Obszary wrażliwe
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Gospodarka przestrzenna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizyki i Agrofizyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elżbieta Skórska <Elzbieta.Skorska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Małgorzata Czarnecka <Malgorzata.Czarnecka@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza nabyta z przedmiotów kierunkowych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie do opracowania pracy dyplomowej i egzaminu dyplomowego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Krytyczna analiza prezentacji przez dyplomantów. | 12 |
12 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Krytyczna analiza prezentacji przez dyplomantów. | 6 |
6 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Krytyczna analiza prezentacji przez dyplomantów. | 12 |
12 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 12 |
A-S-2 | Przygotowanie matriałów do prezentacji | 14 |
A-S-3 | Opracowanie prezentacji związanej z realizowaną pracą dyplomową. | 24 |
A-S-4 | Konsultacje z prowadzącym | 10 |
60 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 6 |
A-S-2 | Studiowanie literatury | 6 |
A-S-3 | Opracowanie prezentacji, napisanie rozdziału pracy. | 8 |
A-S-4 | Konsultacje z prowadzącym | 10 |
30 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 12 |
A-S-2 | Przygotowanie materiałów do prezentacji. | 14 |
A-S-3 | Opracowanie prezentacji związanej z realizowaną pracą dyplomową. | 24 |
A-S-4 | Konsultacje z prowadzącym | 10 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Prezentacja. Studium przypadku. Dyskusja. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena wystąpień podczas dyskusji, ocena przedstawionych prezentacji. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP2_2A_A13-A22-28_W01 Student ma wiedzę niezbędną do sformułowania celu i zakresu pracy dyplomowej, a także napisania przeglądu literatury i opracowania metodyki pracy. | GP2_2A_W01, GP2_2A_W04, GP2_2A_W05, GP2_2A_W09 | — | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP2_2A_A13-A22-28_U01 Student potrafi sformułować cel i zakres pracy dyplomowej magisterskiej, opracować przegląd literatury i metodykę pracy. Umie samodzielnie przygotować prezentację na temat pracy dyplomowej oraz krytycznie ocenić prezentacje innych dylomantów. | GP2_2A_U01, GP2_2A_U02, GP2_2A_U03, GP2_2A_U07 | — | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP2_2A_A13-A22-28_K01 Student ma świadomość, że przede wszystkim wiedza i umiejętności, a nie formalne wykształcenie, decydują o sukcesach w pracy zawodowej. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej. | GP2_2A_K01, GP2_2A_K04, GP2_2A_K06 | — | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP2_2A_A13-A22-28_W01 Student ma wiedzę niezbędną do sformułowania celu i zakresu pracy dyplomowej, a także napisania przeglądu literatury i opracowania metodyki pracy. | 2,0 | |
3,0 | Student ma wiedzę niezbędną do sformułowania celu i zakresu pracy dyplomowej, a także napisania przeglądu literatury i opracowania metodyki pracy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP2_2A_A13-A22-28_U01 Student potrafi sformułować cel i zakres pracy dyplomowej magisterskiej, opracować przegląd literatury i metodykę pracy. Umie samodzielnie przygotować prezentację na temat pracy dyplomowej oraz krytycznie ocenić prezentacje innych dylomantów. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi sformułować cel i zakres pracy dyplomowej magisterskiej, opracować przegląd literatury i metodykę pracy. Umie samodzielnie przygotować prezentację na temat pracy dyplomowej oraz krytycznie ocenić prezentacje innych dylomantów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP2_2A_A13-A22-28_K01 Student ma świadomość, że przede wszystkim wiedza i umiejętności, a nie formalne wykształcenie, decydują o sukcesach w pracy zawodowej. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej. | 2,0 | |
3,0 | Student ma świadomość, że wiedza i umiejętności decydują o sukcesach w pracy zawodowej; rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Wskazówki wydziałowe dotyczące pracy magisterskiej, 2014
Literatura dodatkowa
- Poradniki dla piszących prace dyplomowe, 2014