Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (N2)
specjalność: Geoinformatyka
Sylabus przedmiotu Wizualizacje 3D:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Gospodarka przestrzenna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wizualizacje 3D | ||
Specjalność | Geoinformatyka | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekologii, Ochrony i Kształtowania Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Łysko <Andrzej.Lysko@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Paweł Pieńkowski <Pawel.Pienkowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | podstawowa wiedza z zakresu matematyki: operacje macierzowe |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student posiada wiedzę z zakresu modelowania systemów i obrazowania. |
C-2 | Student umie praktycznie modelować systemy i obrazować. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Grafika 2D | 1 |
T-A-2 | Filtrowanie obrazów (tekstury) | 4 |
T-A-3 | Modelowanie 3D (blender) - w ramach zajęć zrealisowane zostanie: - zapoznanie się z interfejsem (1 godzina) - tworzenie własnego modelu (3 godziny) - dodanie kolorów i tekstury (1 godzina) | 3 |
8 | ||
projekty | ||
T-P-1 | Grafika 2D | 1 |
T-P-2 | Filtrowanie obrazów (tekstury) | 4 |
T-P-3 | Modelowanie 3D (blender) | 3 |
8 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do grafiki 2d i 3d. | 1 |
T-W-2 | Potok graficzny. | 2 |
T-W-3 | Reprezentacje obrazów cyfrowych. | 1 |
T-W-4 | Filtrowanie obrazów. | 1 |
T-W-5 | Modele 3D. | 4 |
T-W-6 | Teksturowanie. | 3 |
T-W-7 | Mapowanie środowiska. | 1 |
T-W-8 | Obrazowanie HDR. | 1 |
T-W-9 | Mapowanie nierówności. | 1 |
T-W-10 | Eye-tracking. | 1 |
16 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 8 |
A-A-2 | Praca własna. | 37 |
45 | ||
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 8 |
A-P-2 | Praca własna, opracowanie projektu. | 37 |
45 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach. | 16 |
A-W-2 | Praca własna, przygotowanie do egzaminu, egzamin. | 44 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Prezentacja multimedialna. |
M-2 | Praca zespołowa. |
M-3 | Projekt. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ciągła ocena podczas trwania projektu |
S-2 | Ocena podsumowująca: końcowa ocena projektu |
S-3 | Ocena formująca: sprawozdania |
S-4 | Ocena podsumowująca: testy |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP2_2A_G19_W01 Student/ka posiada wiedzę z zakresu modelowania systemów i obrazowania. | — | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-5 | M-1 | S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP2_2A_G19_U01 tu ma być efekt praktyczny | — | — | — | C-2 | T-A-2, T-A-3, T-A-1, T-P-2, T-P-3, T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-5 | M-2, M-3 | S-2, S-3, S-1, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP2_2A_G19_K01 tu ma być efekt | — | — | — | C-1, C-2 | T-A-2, T-A-3, T-A-1, T-P-2, T-P-3, T-P-1 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-3, S-1, S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP2_2A_G19_W01 Student/ka posiada wiedzę z zakresu modelowania systemów i obrazowania. | 2,0 | |
3,0 | Student/ka posiada wiedzę z zakresu modelowania systemów i obrazowania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP2_2A_G19_U01 tu ma być efekt praktyczny | 2,0 | |
3,0 | zaliczony efekt praktyczny. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP2_2A_G19_K01 tu ma być efekt | 2,0 | |
3,0 | zaliczony efekt kompetencji. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Akenine-Moller T., Haines E., Hoffman N., Real-Time Rendering., A K Peters Ltd., 2008, III
- Reinhard E., Ward G., Pattanaik S., Debevec P., High Dynamic Range Imaging: Acquisition, Display, and Image-Based Lighting., Morgan Kaufmann, 2005
Literatura dodatkowa
- Rudny T., Multimedia i grafika komputerowa. Podręcznik., Helion, Gliwice, 2011