Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (N2)
specjalność: Geoinformatyka

Sylabus przedmiotu Analiza matematyczna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka przestrzenna
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Analiza matematyczna
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Bioinżynierii
Nauczyciel odpowiedzialny Arkadiusz Telesiński <Arkadiusz.Telesinski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Jurij Chigariev <Jurij.Chigariev@zut.edu.pl>, Rafał Nowowiejski <Rafal.Nowowiejski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 9 1,00,50zaliczenie
wykładyW1 6 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z kursu matematyki ze szkoły średniej oraz studiów I stopnia

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność matematycznego opisu zjawisk i zgadnień technicznych w gospodarce przestrzennej oraz analitycznego formułowania i rozwiązywania problemów w tym zakresie

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Rachunek różniczkowy funkcji wielu zmiennych2
T-A-2Rachunek całkowy funkcji wielu zmiennych3
T-A-3Równania różniczkowe i sposoby ich rozwiązywania3
T-A-4Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne1
9
wykłady
T-W-1Przypomnienie podstawowych informacji o rachunku różniczkowym i całkowym funkcji jednej zmiennej1
T-W-2Funkcje wielu zmiennych. Ciągłość funkcji wielu zmiennych. Własności funkcji ciągłych1
T-W-3Różniczkowalność funkcji wielu zmiennych. Pochodna cząstkowa. Całka podwójna. Własności całki podwójnej. Wzór Newtona-Leibniza dla funkcji podwójnej1
T-W-4Równania różniczkowe zwyczajne I i II rzędu oraz ich zastosowania2
T-W-5Kolokwium zaliczające treści wykładów1
6

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w zajęciach9
A-A-2Samodzielne rozwiązywanie zadań9
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia8
A-A-4Konsultacje z nauczycielem4
30
wykłady
A-W-1Udział studenta w zajęciach6
A-W-2Praca własna studenta - studiowanie treści wykładów12
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia12
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjno-problemowy mający na celu zapoznanie studentów w podstawowymi definicjami i twierdzeniami z zakresu funkcji wielu zmiennych i równań różniczkowych zwyczajnych
M-2Ćwiczenia audytoryjne, dyskusje problemowe, poszukiwania różnych metod rozwiązywania zadań przy wykorzystaniu treści wykładu

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Kolokwia zaliczające treści wykładów oraz ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Ocena końcowa uzyskana z zaliczenia przedmiotu jest średnią ważoną ocen z zaliczenia ćwiczeń i wykładów

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_A02_W02
Student ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i biologii przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu gospodarki przestrzennej
GP2_2A_W01, GP2_2A_W02C-1T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-W-5M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_A02_U01
Stosuje odpowiednie techniki i narzędzia badawcze w zakresie gospodarki przestrzennej
GP2_2A_U01, GP2_2A_U08C-1T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-W-5M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_A02_K06
Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
GP2_2A_K06C-1T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-A-4M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP2_2A_A02_W02
Student ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i biologii przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu gospodarki przestrzennej
2,0
3,0Student w stopniu zadowalającym zdobył wiedzę w zakresie analizy matematycznej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP2_2A_A02_U01
Stosuje odpowiednie techniki i narzędzia badawcze w zakresie gospodarki przestrzennej
2,0
3,0Student w stopniu zadowalającym umie stosować nabytą wiedzę do rozwiązywania praktycznych problemów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP2_2A_A02_K06
Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
2,0
3,0Student w stopniu zadowalającym wykazuje aktywną postawę w procesie samokształcenia i przestrzega zasad etyki
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Fichtenholz G.M., Rachunek różniczkowy i całkowy. Tom 2, PWN, Warszawa, 2007
  2. Palczewski A., Równania różniczkowe zwyczajne, PWN, Warszawa, 2018
  3. Krysicki W., Włodarski L., Analiza matematyczna w zadaniach, PWN, Warszawa, 2015

Literatura dodatkowa

  1. Birkholc A., Analiza matematyczna. Funkcje wielu zmiennych, PWN, Warszawa, 2002

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Rachunek różniczkowy funkcji wielu zmiennych2
T-A-2Rachunek całkowy funkcji wielu zmiennych3
T-A-3Równania różniczkowe i sposoby ich rozwiązywania3
T-A-4Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne1
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Przypomnienie podstawowych informacji o rachunku różniczkowym i całkowym funkcji jednej zmiennej1
T-W-2Funkcje wielu zmiennych. Ciągłość funkcji wielu zmiennych. Własności funkcji ciągłych1
T-W-3Różniczkowalność funkcji wielu zmiennych. Pochodna cząstkowa. Całka podwójna. Własności całki podwójnej. Wzór Newtona-Leibniza dla funkcji podwójnej1
T-W-4Równania różniczkowe zwyczajne I i II rzędu oraz ich zastosowania2
T-W-5Kolokwium zaliczające treści wykładów1
6

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w zajęciach9
A-A-2Samodzielne rozwiązywanie zadań9
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia8
A-A-4Konsultacje z nauczycielem4
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział studenta w zajęciach6
A-W-2Praca własna studenta - studiowanie treści wykładów12
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia12
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP2_2A_A02_W02Student ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i biologii przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu gospodarki przestrzennej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_W01Ma rozszerzoną i uporządkowaną wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia gospodarki przestrzennej oraz zna ich powiązania z innymi dyscyplinami nauki.
GP2_2A_W02Ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i biologii przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu gospodarki przestrzennej.
Cel przedmiotuC-1Umiejętność matematycznego opisu zjawisk i zgadnień technicznych w gospodarce przestrzennej oraz analitycznego formułowania i rozwiązywania problemów w tym zakresie
Treści programoweT-A-2Rachunek całkowy funkcji wielu zmiennych
T-A-1Rachunek różniczkowy funkcji wielu zmiennych
T-A-3Równania różniczkowe i sposoby ich rozwiązywania
T-A-4Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne
T-W-3Różniczkowalność funkcji wielu zmiennych. Pochodna cząstkowa. Całka podwójna. Własności całki podwójnej. Wzór Newtona-Leibniza dla funkcji podwójnej
T-W-2Funkcje wielu zmiennych. Ciągłość funkcji wielu zmiennych. Własności funkcji ciągłych
T-W-1Przypomnienie podstawowych informacji o rachunku różniczkowym i całkowym funkcji jednej zmiennej
T-W-4Równania różniczkowe zwyczajne I i II rzędu oraz ich zastosowania
T-W-5Kolokwium zaliczające treści wykładów
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjno-problemowy mający na celu zapoznanie studentów w podstawowymi definicjami i twierdzeniami z zakresu funkcji wielu zmiennych i równań różniczkowych zwyczajnych
M-2Ćwiczenia audytoryjne, dyskusje problemowe, poszukiwania różnych metod rozwiązywania zadań przy wykorzystaniu treści wykładu
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Kolokwia zaliczające treści wykładów oraz ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Ocena końcowa uzyskana z zaliczenia przedmiotu jest średnią ważoną ocen z zaliczenia ćwiczeń i wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu zadowalającym zdobył wiedzę w zakresie analizy matematycznej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP2_2A_A02_U01Stosuje odpowiednie techniki i narzędzia badawcze w zakresie gospodarki przestrzennej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_U01Posługuje się językiem obcym w mowie i piśmie, umie przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów lub wystąpienie ustne związane z gospodarką przestrzenną.
GP2_2A_U08Posiada umiejętność przeprowadzenia analiz i interpretacji zagadnień gospodarczych i środowiskowych w ujęciu przestrzennym.
Cel przedmiotuC-1Umiejętność matematycznego opisu zjawisk i zgadnień technicznych w gospodarce przestrzennej oraz analitycznego formułowania i rozwiązywania problemów w tym zakresie
Treści programoweT-A-2Rachunek całkowy funkcji wielu zmiennych
T-A-1Rachunek różniczkowy funkcji wielu zmiennych
T-A-3Równania różniczkowe i sposoby ich rozwiązywania
T-A-4Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne
T-W-3Różniczkowalność funkcji wielu zmiennych. Pochodna cząstkowa. Całka podwójna. Własności całki podwójnej. Wzór Newtona-Leibniza dla funkcji podwójnej
T-W-2Funkcje wielu zmiennych. Ciągłość funkcji wielu zmiennych. Własności funkcji ciągłych
T-W-1Przypomnienie podstawowych informacji o rachunku różniczkowym i całkowym funkcji jednej zmiennej
T-W-4Równania różniczkowe zwyczajne I i II rzędu oraz ich zastosowania
T-W-5Kolokwium zaliczające treści wykładów
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjno-problemowy mający na celu zapoznanie studentów w podstawowymi definicjami i twierdzeniami z zakresu funkcji wielu zmiennych i równań różniczkowych zwyczajnych
M-2Ćwiczenia audytoryjne, dyskusje problemowe, poszukiwania różnych metod rozwiązywania zadań przy wykorzystaniu treści wykładu
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Kolokwia zaliczające treści wykładów oraz ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Ocena końcowa uzyskana z zaliczenia przedmiotu jest średnią ważoną ocen z zaliczenia ćwiczeń i wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu zadowalającym umie stosować nabytą wiedzę do rozwiązywania praktycznych problemów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP2_2A_A02_K06Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_K06Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Umiejętność matematycznego opisu zjawisk i zgadnień technicznych w gospodarce przestrzennej oraz analitycznego formułowania i rozwiązywania problemów w tym zakresie
Treści programoweT-A-2Rachunek całkowy funkcji wielu zmiennych
T-A-1Rachunek różniczkowy funkcji wielu zmiennych
T-A-3Równania różniczkowe i sposoby ich rozwiązywania
T-A-4Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia audytoryjne, dyskusje problemowe, poszukiwania różnych metod rozwiązywania zadań przy wykorzystaniu treści wykładu
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Kolokwia zaliczające treści wykładów oraz ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Ocena końcowa uzyskana z zaliczenia przedmiotu jest średnią ważoną ocen z zaliczenia ćwiczeń i wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu zadowalającym wykazuje aktywną postawę w procesie samokształcenia i przestrzega zasad etyki
3,5
4,0
4,5
5,0