Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (N1)

Sylabus przedmiotu Przygotowanie biznesplanu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka przestrzenna
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, nauki społeczne, nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Przygotowanie biznesplanu
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Kształtowania Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Kiepas-Kokot <Anna.Kiepas-Kokot@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Elżbieta Dusza-Zwolińska <Elzbieta.Dusza@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 4

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 9 1,50,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 9 1,50,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać podstawową wiedzę ekonomiczną, znać podstawowe definicje pojęć ekonomicznych i rozumieć podstawowe procesy ekonomiczne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1wykształcenie umiejętności prowadzenia podstawowych analiz ekonomicznych dla procesów inwestycyjnych i rozumienia ich znaczenia dla realizacji inwestycji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Opracowanie projektu biznesplanu dla wybranego przedsięwzięcia.9
9
wykłady
T-W-1Ekonomika projektów inwestycyjnych: nakłady, montaż finansowy, pomoc publiczna, koszty kwalifikowane, koszty alternatywne, analiza kosztów i korzyści, ocena ryzyka, trwałość projektów,9
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach audytoryjnych9
A-A-2Studia nad przykładowymi biznesplanami.21
A-A-3Opracowanie własnego projektu biznesplanu.15
45
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach wykładowych9
A-W-2Czytanie tematycznej literatury.36
45

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład problemowy
M-2metoda przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena formująca w czasie ćwiczeń audytoryjnych
S-2Ocena formująca: ocena podsumowująca wiedzę pozyskaną w trakcie wykładów

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP_1A_OE1_W01
student ma teoretyczną i praktyczną wiedzę w zakresie tworzenia biznesplanu
GP_1A_W02C-1T-W-1M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP_1A_OE1_U01
student potrafi analizować i interpretować uwarunkowania środowiskowe projektów inwestycyjnych
C-1T-A-1M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP_1A_OE1_K01
student potrafi identyfikować zależności zachodzące między realizacją projektów inwestycyjnych a środowiskiem oraz rozstrzygać dylematy z tym związane wybierając optymalne rozwiązania planistyczne i realizacyjne
C-1T-A-1M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP_1A_OE1_W01
student ma teoretyczną i praktyczną wiedzę w zakresie tworzenia biznesplanu
2,0student nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć z zakresu analizy ekonomicznej i nie potrafi wykonać podstawowych analiz ekonomicznych
3,0student zna tylko podstawe pojęcia z zakresu analizy ekonomicznej i samodzienie nie radzi sobie z podstawowymi narzędziami analizy ekonomicznej
3,5student zna podstawowe pojęcia z zakresu analizy ekonomicznej i posługuje się podstawowym zasobem narzędzi analitycznych, ale korzysta z pomocy nauczyciela
4,0student potrafi prawidłowo zdefiniować podstawowe pojęcia z zakresu analizy ekonomicznej i samodzielnie potrafi wykorzystać podstawe narzędzia analityczne
4,5student potrafi definiować szeroki zasób pojęć z zakresu analizy ekonomicznej i swobodnie porusza się w podstawowym zestawie narzędzi analitycznych
5,0student swobodnie porusza się w tematyce analizy ekonomicznej procesów inwestycyjnych, rozumiejąc i objaśniając pojęcia oraz wyniki przeprowadzonej analizy

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP_1A_OE1_U01
student potrafi analizować i interpretować uwarunkowania środowiskowe projektów inwestycyjnych
2,0student nie potrafi określić środowiskowych uwarunkowań dla podstawowych rodzajów projektów inwestycyjnych
3,0student z pomocą nauczyciela analizuje i interpretuje podstawowe uwarunkowania środowiskowe projektów inwestycyjnych
3,5student w oparciu o udzielone przez nauczyciela wskazówki samodzielnie analizuje i interpretuje środowiskowe uwarunkowania projektów inwestycyjnych
4,0student samodzielnie analizuje i interpretuje środowiskowe uwarunkowania projektów inwestycyjnych w podstawowym zakresie
4,5student samodzielnie analizuje i interpretuje środowiskowe uwarunkowania projektów inwestycyjnych w rozszerzonym zakresie
5,0student swobodnie porusza się w problematyce analizy i interpretacji środowiskowych uwarunkowań projektów inwestycyjnych

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP_1A_OE1_K01
student potrafi identyfikować zależności zachodzące między realizacją projektów inwestycyjnych a środowiskiem oraz rozstrzygać dylematy z tym związane wybierając optymalne rozwiązania planistyczne i realizacyjne
2,0student nie potrafi identyfikować zależności zachodzących między realizacją projektów inwestycyjnych a środowiskiem, w sytuacjach problemowych nie potrafi wybrać odpowiednich rozwiązań planistycznych i realizacyjnych
3,0student potrafi identyfikować podstawowe zależności między inwestycjami i środowiskiem oraz z pomocą nauczyciela dobiera rozwiązania planistyczne i realizacyjne rostrzygające zidentyfikowane dylematy
3,5student potrafi identyfikować podstawowe zależności między inwestycjami i środowiskiem, na podstawie tej umiejętności rozstrzyga podstawe dylematy z tym związane
4,0student samodzielnie identyfikuje zależności między inwestycjami i środowiskiem, trafnie rozstrzygając zidentyfikowane dylamaty poprzez próbę doboru odpowiednich rozwiązań sposród zasugerowanych przez nauczyciela
4,5student samodzielnie identyfikuje zalezności między inwestycjami i środowiskiem, trafnie rozstrzygając zidentyfikowane dylematy poprzez dobór odpowiednich rozwiązań
5,0student samodzielnie identyfikuje zależności między inwestycjami i środowiskiem, trafnie rozstrzygając zidentyfikowane dylematy poprzez dobór optymalnych rozwiązań planistycznych i realizacyjnych

Literatura podstawowa

  1. aktualne przewodniki do analizy kosztów i korzyści oraz wybranych programów operacyjnych

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Opracowanie projektu biznesplanu dla wybranego przedsięwzięcia.9
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Ekonomika projektów inwestycyjnych: nakłady, montaż finansowy, pomoc publiczna, koszty kwalifikowane, koszty alternatywne, analiza kosztów i korzyści, ocena ryzyka, trwałość projektów,9
9

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach audytoryjnych9
A-A-2Studia nad przykładowymi biznesplanami.21
A-A-3Opracowanie własnego projektu biznesplanu.15
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach wykładowych9
A-W-2Czytanie tematycznej literatury.36
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP_1A_OE1_W01student ma teoretyczną i praktyczną wiedzę w zakresie tworzenia biznesplanu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP_1A_W02ma teoretyczną i praktyczną wiedzę dotyczącą wykonywania zawodu planisty, w tym przepisów prawnych, zasad i procedur sporządzania dokumentów planistycznych
Cel przedmiotuC-1wykształcenie umiejętności prowadzenia podstawowych analiz ekonomicznych dla procesów inwestycyjnych i rozumienia ich znaczenia dla realizacji inwestycji
Treści programoweT-W-1Ekonomika projektów inwestycyjnych: nakłady, montaż finansowy, pomoc publiczna, koszty kwalifikowane, koszty alternatywne, analiza kosztów i korzyści, ocena ryzyka, trwałość projektów,
Metody nauczaniaM-1wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena podsumowująca wiedzę pozyskaną w trakcie wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć z zakresu analizy ekonomicznej i nie potrafi wykonać podstawowych analiz ekonomicznych
3,0student zna tylko podstawe pojęcia z zakresu analizy ekonomicznej i samodzienie nie radzi sobie z podstawowymi narzędziami analizy ekonomicznej
3,5student zna podstawowe pojęcia z zakresu analizy ekonomicznej i posługuje się podstawowym zasobem narzędzi analitycznych, ale korzysta z pomocy nauczyciela
4,0student potrafi prawidłowo zdefiniować podstawowe pojęcia z zakresu analizy ekonomicznej i samodzielnie potrafi wykorzystać podstawe narzędzia analityczne
4,5student potrafi definiować szeroki zasób pojęć z zakresu analizy ekonomicznej i swobodnie porusza się w podstawowym zestawie narzędzi analitycznych
5,0student swobodnie porusza się w tematyce analizy ekonomicznej procesów inwestycyjnych, rozumiejąc i objaśniając pojęcia oraz wyniki przeprowadzonej analizy
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP_1A_OE1_U01student potrafi analizować i interpretować uwarunkowania środowiskowe projektów inwestycyjnych
Cel przedmiotuC-1wykształcenie umiejętności prowadzenia podstawowych analiz ekonomicznych dla procesów inwestycyjnych i rozumienia ich znaczenia dla realizacji inwestycji
Treści programoweT-A-1Opracowanie projektu biznesplanu dla wybranego przedsięwzięcia.
Metody nauczaniaM-2metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena formująca w czasie ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi określić środowiskowych uwarunkowań dla podstawowych rodzajów projektów inwestycyjnych
3,0student z pomocą nauczyciela analizuje i interpretuje podstawowe uwarunkowania środowiskowe projektów inwestycyjnych
3,5student w oparciu o udzielone przez nauczyciela wskazówki samodzielnie analizuje i interpretuje środowiskowe uwarunkowania projektów inwestycyjnych
4,0student samodzielnie analizuje i interpretuje środowiskowe uwarunkowania projektów inwestycyjnych w podstawowym zakresie
4,5student samodzielnie analizuje i interpretuje środowiskowe uwarunkowania projektów inwestycyjnych w rozszerzonym zakresie
5,0student swobodnie porusza się w problematyce analizy i interpretacji środowiskowych uwarunkowań projektów inwestycyjnych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP_1A_OE1_K01student potrafi identyfikować zależności zachodzące między realizacją projektów inwestycyjnych a środowiskiem oraz rozstrzygać dylematy z tym związane wybierając optymalne rozwiązania planistyczne i realizacyjne
Cel przedmiotuC-1wykształcenie umiejętności prowadzenia podstawowych analiz ekonomicznych dla procesów inwestycyjnych i rozumienia ich znaczenia dla realizacji inwestycji
Treści programoweT-A-1Opracowanie projektu biznesplanu dla wybranego przedsięwzięcia.
Metody nauczaniaM-2metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena formująca w czasie ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi identyfikować zależności zachodzących między realizacją projektów inwestycyjnych a środowiskiem, w sytuacjach problemowych nie potrafi wybrać odpowiednich rozwiązań planistycznych i realizacyjnych
3,0student potrafi identyfikować podstawowe zależności między inwestycjami i środowiskiem oraz z pomocą nauczyciela dobiera rozwiązania planistyczne i realizacyjne rostrzygające zidentyfikowane dylematy
3,5student potrafi identyfikować podstawowe zależności między inwestycjami i środowiskiem, na podstawie tej umiejętności rozstrzyga podstawe dylematy z tym związane
4,0student samodzielnie identyfikuje zależności między inwestycjami i środowiskiem, trafnie rozstrzygając zidentyfikowane dylamaty poprzez próbę doboru odpowiednich rozwiązań sposród zasugerowanych przez nauczyciela
4,5student samodzielnie identyfikuje zalezności między inwestycjami i środowiskiem, trafnie rozstrzygając zidentyfikowane dylematy poprzez dobór odpowiednich rozwiązań
5,0student samodzielnie identyfikuje zależności między inwestycjami i środowiskiem, trafnie rozstrzygając zidentyfikowane dylematy poprzez dobór optymalnych rozwiązań planistycznych i realizacyjnych