Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S2)

Sylabus przedmiotu Zagospodarowanie terenów poindustrialnych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier architekt krajobrazu
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, nauki techniczne, studia inżynierskie, sztuka
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zagospodarowanie terenów poindustrialnych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Meteorologii, Botaniki i Kształtowania Terenów Zieleni
Nauczyciel odpowiedzialny Grzegorz Nowak <Grzegorz.Nowak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marcin Kubus <Marcin.Kubus@zut.edu.pl>, Grzegorz Nowak <Grzegorz.Nowak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości z zakresu dendrologii, urządzania i projektowania terenów zieleni

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy charakteryzującej różne tereny przemysłowe
C-2Przekazanie wiedzy o podstawowych pracach związanych z terenami przemysłowymi
C-3Przekazanie wiedzy o pracach projektowych związanych z terenami poindustrialnymi

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Charakterystyka terenów przemysłowych w zależności od przemysłu3
T-W-2Charakterystyka podstawowych i najważniejszych prac związanych z zagospodarowaniem terenów poindustrialnych3
T-W-3Dobór gatunków do zagospodarowania terenów poindustrialnych w zależności od rodzaju przemysłu4
T-W-4Omawianie projektu zmian związanych z terenem poindustrialnym3
T-W-5Pielęgnacja roślin na terenach poprzemysłowych2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1udział w wykładach20
A-W-2udział w konsultacjach związanych z realizacją przedmiotu8
A-W-3udział w zaliczeniu2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady informacyjny, konwersatoryjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: sprawdzian
S-2Ocena podsumowująca: kolokwium

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_O07.3_W01
Ma wiedzę na temat terenów poindustrialnych i możliwości ich przekształcenia
AK_2A_W01, AK_2A_W06C-1, C-2, C-3T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-W-2, T-W-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_O07.3_U01
Wykorzystuje znajomość rozwiązywania problemów związanych z terenami poindustrialnymi
AK_2A_U02, AK_2A_U03, AK_2A_U09C-1, C-2, C-3T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-W-2, T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_O07.3_K01
Ma świadomość degradacji środowiska i dokształcania się w zakresie ochrony środowiska
AK_2A_K01, AK_2A_K07C-1, C-2, C-3T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-W-2, T-W-1M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_2A_O07.3_W01
Ma wiedzę na temat terenów poindustrialnych i możliwości ich przekształcenia
2,0student nie przyswoił żadnych informacji podanych na zajęciach
3,0student zna podstawowe problemy związane z przedmiotem
3,5student zna podstawowe problemy związane z przedmiotem i potrafi podać przykłady
4,0zna podstawowe problemy w zakresie rozszerzonym
4,5zna zakres przedmiotu obowiązujący i potrafi wyciągać prawidłowe wnioski
5,0zna przedmiot biegle i podaje przykłady z dodatkowej literatury

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_2A_O07.3_U01
Wykorzystuje znajomość rozwiązywania problemów związanych z terenami poindustrialnymi
2,0student nie przyswoił żadnych informacji podanych na zajęciach
3,0w stopniu dostatecznym analizuje zarys podstawowych wiadomości z zakresu przedmiotu
3,5analizuje przekazaną wiedzę związaną z przedmiotem w stopniu wystarczającym do podejmowania decyzji
4,0wykorzystuje znajomość przekazanych zagadnień w stopniu rozszerzonym
4,5wykorzystuje znajomość zagadnień w stopniu rozszerzonym podając umiejętnie przykłady
5,0potrafi bardzo dobrze wykorzystać przekazaną wiedzę podając szereg przykładów z literatury

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_2A_O07.3_K01
Ma świadomość degradacji środowiska i dokształcania się w zakresie ochrony środowiska
2,0student nie przyswoił żadnych informacji podanych na zajęciach
3,0potrafi ocenić w stopniu dostatecznym wiadomości związane z przedmiotem
3,5świadomie ocenia wartość przekazanej wiedzy i potrafi wykorzystać dając przykłady
4,0prawidłowo w sposób rozszerzony potrafi ocenić wartość i znaczenie przekazanej wiedzy
4,5potrafi prawidłowo przeprowadzić analizę zagadnień związanych z przedmiotem w stopniu rozszerzonym
5,0w sposób biegły ocenia i analizuje zagadnienia związane z przedmiotem i potrafi przeprowadzić dyskusję

Literatura podstawowa

  1. Bugała W, Drzewa i krzewy dla terenów zieleni, PWRiL, Warszawa, 1991
  2. Seneta W. , Dolatowski J, Dendrologia, PWN, 2008
  3. Bartosiewicz A., Urzadzanie terenów zieleni, WSP, Warszawa, 1998

Literatura dodatkowa

  1. Architektura krajobrazu - czasopismo

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Charakterystyka terenów przemysłowych w zależności od przemysłu3
T-W-2Charakterystyka podstawowych i najważniejszych prac związanych z zagospodarowaniem terenów poindustrialnych3
T-W-3Dobór gatunków do zagospodarowania terenów poindustrialnych w zależności od rodzaju przemysłu4
T-W-4Omawianie projektu zmian związanych z terenem poindustrialnym3
T-W-5Pielęgnacja roślin na terenach poprzemysłowych2
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1udział w wykładach20
A-W-2udział w konsultacjach związanych z realizacją przedmiotu8
A-W-3udział w zaliczeniu2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_O07.3_W01Ma wiedzę na temat terenów poindustrialnych i możliwości ich przekształcenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_W01ma pogłębioną więdzę o zjawiskach i procesach zachodzących w biosferze, wykazuje znajomość technik kształtowania środowiska, rewitalizacji i rekultywacji oraz cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych związanych z kształtowaniem krajobrazu
AK_2A_W06ma rozszerzoną wiedzę z zakresu znajomości i uprawy roślin oraz ich doboru i wykorzystania w dekoracji wnętrz i w terenach zieleni
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy charakteryzującej różne tereny przemysłowe
C-2Przekazanie wiedzy o podstawowych pracach związanych z terenami przemysłowymi
C-3Przekazanie wiedzy o pracach projektowych związanych z terenami poindustrialnymi
Treści programoweT-W-3Dobór gatunków do zagospodarowania terenów poindustrialnych w zależności od rodzaju przemysłu
T-W-5Pielęgnacja roślin na terenach poprzemysłowych
T-W-4Omawianie projektu zmian związanych z terenem poindustrialnym
T-W-2Charakterystyka podstawowych i najważniejszych prac związanych z zagospodarowaniem terenów poindustrialnych
T-W-1Charakterystyka terenów przemysłowych w zależności od przemysłu
Metody nauczaniaM-1Wykłady informacyjny, konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdzian
S-2Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie przyswoił żadnych informacji podanych na zajęciach
3,0student zna podstawowe problemy związane z przedmiotem
3,5student zna podstawowe problemy związane z przedmiotem i potrafi podać przykłady
4,0zna podstawowe problemy w zakresie rozszerzonym
4,5zna zakres przedmiotu obowiązujący i potrafi wyciągać prawidłowe wnioski
5,0zna przedmiot biegle i podaje przykłady z dodatkowej literatury
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_O07.3_U01Wykorzystuje znajomość rozwiązywania problemów związanych z terenami poindustrialnymi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_U02posiada umiejętność wyszukiwania, formułowania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł w celu sporządzenia opracowania projektowego i badawczego z zakresu architektury krajobrazu
AK_2A_U03posiada pogłębioną umiejętność prawidłowego doboru roślin do dekoracji wnętrz oraz urządzania terenów zieleni, a także doboru odpowiednich technologii i urządzeń do ich pielęgnacji
AK_2A_U09posiada umiejętność analizy i oceny zmian zachodzących w środowisku; wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik do ochrony, rekultywacji i rewitalizacji środowiska
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy charakteryzującej różne tereny przemysłowe
C-2Przekazanie wiedzy o podstawowych pracach związanych z terenami przemysłowymi
C-3Przekazanie wiedzy o pracach projektowych związanych z terenami poindustrialnymi
Treści programoweT-W-3Dobór gatunków do zagospodarowania terenów poindustrialnych w zależności od rodzaju przemysłu
T-W-5Pielęgnacja roślin na terenach poprzemysłowych
T-W-4Omawianie projektu zmian związanych z terenem poindustrialnym
T-W-2Charakterystyka podstawowych i najważniejszych prac związanych z zagospodarowaniem terenów poindustrialnych
T-W-1Charakterystyka terenów przemysłowych w zależności od przemysłu
Metody nauczaniaM-1Wykłady informacyjny, konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdzian
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie przyswoił żadnych informacji podanych na zajęciach
3,0w stopniu dostatecznym analizuje zarys podstawowych wiadomości z zakresu przedmiotu
3,5analizuje przekazaną wiedzę związaną z przedmiotem w stopniu wystarczającym do podejmowania decyzji
4,0wykorzystuje znajomość przekazanych zagadnień w stopniu rozszerzonym
4,5wykorzystuje znajomość zagadnień w stopniu rozszerzonym podając umiejętnie przykłady
5,0potrafi bardzo dobrze wykorzystać przekazaną wiedzę podając szereg przykładów z literatury
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_2A_O07.3_K01Ma świadomość degradacji środowiska i dokształcania się w zakresie ochrony środowiska
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_K01ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w architekturze krajobrazu oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób oraz przekazywać wiedzę dotyczącą architektury krajobrazu społeczeństwu
AK_2A_K07ma świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań sytuacyjnych na proces kształtowania przestrzeni
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy charakteryzującej różne tereny przemysłowe
C-2Przekazanie wiedzy o podstawowych pracach związanych z terenami przemysłowymi
C-3Przekazanie wiedzy o pracach projektowych związanych z terenami poindustrialnymi
Treści programoweT-W-3Dobór gatunków do zagospodarowania terenów poindustrialnych w zależności od rodzaju przemysłu
T-W-5Pielęgnacja roślin na terenach poprzemysłowych
T-W-4Omawianie projektu zmian związanych z terenem poindustrialnym
T-W-2Charakterystyka podstawowych i najważniejszych prac związanych z zagospodarowaniem terenów poindustrialnych
T-W-1Charakterystyka terenów przemysłowych w zależności od przemysłu
Metody nauczaniaM-1Wykłady informacyjny, konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdzian
S-2Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie przyswoił żadnych informacji podanych na zajęciach
3,0potrafi ocenić w stopniu dostatecznym wiadomości związane z przedmiotem
3,5świadomie ocenia wartość przekazanej wiedzy i potrafi wykorzystać dając przykłady
4,0prawidłowo w sposób rozszerzony potrafi ocenić wartość i znaczenie przekazanej wiedzy
4,5potrafi prawidłowo przeprowadzić analizę zagadnień związanych z przedmiotem w stopniu rozszerzonym
5,0w sposób biegły ocenia i analizuje zagadnienia związane z przedmiotem i potrafi przeprowadzić dyskusję