Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)

Sylabus przedmiotu Projektowanie instalacji wodnych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier architekt krajobrazu
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, nauki techniczne, studia inżynierskie, sztuka
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie instalacji wodnych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Agroinżynierii
Nauczyciel odpowiedzialny Cezary Podsiadło <Cezary.Podsiadlo@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 30 2,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości z zakresu,botaniki, fizjologii, roślin,gleboznawstwa i chemii srodowiska

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów ze stanem ilościowym i jakościowy zasobów wodnych Polski oraz z ich zrównoważonym zagospodarowaniem.
C-2Budowa, charakterystyka oraz kryteria i eksploatacji systemow nawadniających stosowanych w architekturze krajobrazu.
C-3Poznanie potrzeb wodnych i zasad nawadniania roślin terenów zieleni.
C-4Wykonanie projektu instalacji nawadniającej na wybranych terenach zurbanizowanych i wiejskich.l

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Projektowanie systemu nawadniania (założenia wstępne i wymiarowanie terenu, wybór źródła wody, dobór roślinności i rozplanowanie urządzeń dla danego obszaru).4
T-A-2Obliczenia dotyczące wydajności wody, zapotrzebowania wody do nawadniania. Dobór i rozmieszczenie zraszaczy. Układy zraszaczy, elementy systemu nawadniania. Wyliczanie stó p opadów. Podział na sekcje nawodnienieniowe. Obliczanie strat cisnienia w danej sekcji. Wyliczanie dawki nawadniania.8
T-A-3Montaż, eksploatacja i konserwacja instalacji nawadniającej na wybranym terenie urbanistycznym lub wiejskim. Założenia inwestycyjno-eksploatacyjne.3
15
wykłady
T-W-1Historia nawodnień w Polsce i Świecie.4
T-W-2Uwarunkowania prawne gospodarki wodnej i stosowania nawodnień.4
T-W-3Wybrane zagadnienia z gospodarki wodnej gleby i rośliny.4
T-W-4Zasoby wodne i potrzeby nawadniania w Polsce.3
T-W-5Źródła wody możliwości ich użycia do nawadnień3
T-W-6Charakterystyka systemów nawadniania i kryteria ich wyboru.3
T-W-7Metody sterowania nawadnianiem.3
T-W-8Budowa i eksploatacja systemów nawadniających stosowanych w architekturze krajobrazu.3
T-W-9Charakterystyka potrzeb wodnych i zasady nawadniania terenów zieleni.3
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zaliczeń treści ćwiczeniowych10
A-A-3Konsultacje5
30
wykłady
A-W-1Godziny kontaktowe z nauczycielem10
A-W-2Przygotowanie i zaliczenie projektu13
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia treści wykładowych7
A-W-4uczestnictwo w zajęciach30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Metody poszukujące-ćwiczenia projektowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Sprawdziań pisemny-całościowy
S-2Ocena formująca: Projekt

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C17_W01
Zna podstawowe zasady projektowania obiektów budowlanych
AK_1A_W02C-3, C-4, C-1, C-2T-W-1, T-A-1M-1, M-2S-1, S-2
AK_1A_C17_W02
Zna w zakresie podstawowym współczesne technologie i tendencje w projektowaniu i wykonawstwie architektury krajobrazu
AK_1A_W10C-3, C-4, C-1, C-2T-W-1, T-A-1M-1, M-2S-1, S-2
AK_1A_C17_W03
Ma podstawową wiedzę dotyczącą wykonywania zawodu architekta krajobrazu w tym : przepisów prawnych, zasad sporządania dokumentacji projektowej, a wykonawstwie podstawowych zasad bhp
AK_1A_W08, AK_1A_W09, AK_1A_W10C-3, C-4, C-1, C-2T-W-1, T-A-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C17_U01
Sporządza uproszczoną dokumentacje projektową zgodnie z wymogami formalnymi i przedstawia ją w formie rysunkowej i opisowej
AK_1A_U05, AK_1A_U12C-3, C-4, C-1, C-2T-W-1, T-A-1M-1, M-2S-1, S-2
AK_1A_C17_U02
Praktycznie określa potrzeby i wytyczne w zakresie prac projektowych i wykonawczych różnych branż przy obiektach architektury krajobrazu
AK_1A_U13C-3, C-4, C-1, C-2T-W-1, T-A-1M-1, M-2S-1, S-2
AK_1A_C17_U03
Posiada umiejętności przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcy z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także róznych źródeł. Posiada umiejętności językowe zgodnie z wymogami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowgo.
AK_1A_U01, AK_1A_U03, AK_1A_U04C-3, C-4, C-1, C-2T-W-1, T-A-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C17_K01
Jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia w przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji
AK_1A_K02C-3, C-4, C-1, C-2T-W-1, T-A-1M-1, M-2S-1, S-2
AK_1A_C17_K02
Ma świadomość funkcjonowania ograniczeń formalno-prawnych i odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym i wykonawstwie
AK_1A_K02, AK_1A_K03, AK_1A_K04, AK_1A_K05C-3, C-4, C-1, C-2T-W-1, T-A-1M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_C17_W01
Zna podstawowe zasady projektowania obiektów budowlanych
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi związanych z projektowaniem instalacji wodnych
3,5Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia związane z projektowaniem instalacji wodnych
4,0Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównywać
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować poszczególne elementy związane z projektowaniem instalacji wodnych
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru
AK_1A_C17_W02
Zna w zakresie podstawowym współczesne technologie i tendencje w projektowaniu i wykonawstwie architektury krajobrazu
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi związanych z projektowaniem instalacji wodnych
3,5Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia związane z projektowaniem instalacji wodnych
4,0Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównywać
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować poszczególne elementy związane z projektowaniem instalacji wodnych
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru
AK_1A_C17_W03
Ma podstawową wiedzę dotyczącą wykonywania zawodu architekta krajobrazu w tym : przepisów prawnych, zasad sporządania dokumentacji projektowej, a wykonawstwie podstawowych zasad bhp
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi związanych z projektowaniem instalacji wodnych
3,5Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia związane z projektowaniem instalacji wodnych
4,0Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównywać
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować poszczególne elementy związane z projektowaniem instalacji wodnych
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_C17_U01
Sporządza uproszczoną dokumentacje projektową zgodnie z wymogami formalnymi i przedstawia ją w formie rysunkowej i opisowej
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań
3,0Student potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyniki swoich badań
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętnością ich efektywnej analizy
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach.
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
5,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy .Potrafi również prowadzić dyskusje o osiągniętych wynikach.
AK_1A_C17_U02
Praktycznie określa potrzeby i wytyczne w zakresie prac projektowych i wykonawczych różnych branż przy obiektach architektury krajobrazu
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań
3,0Student potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyniki swoich badań
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętnością ich efektywnej analizy
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach.
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
5,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy .Potrafi również prowadzić dyskusje o osiągniętych wynikach.
AK_1A_C17_U03
Posiada umiejętności przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcy z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także róznych źródeł. Posiada umiejętności językowe zgodnie z wymogami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowgo.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań
3,0Student potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyniki swoich badań
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętnością ich efektywnej analizy
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach.
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
5,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy .Potrafi również prowadzić dyskusje o osiągniętych wynikach.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_C17_K01
Jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia w przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi związanych z projektowaniem instalacji wodnych
3,5Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia związane z projektowaniem instalacji wodnych
4,0Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównywać
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować poszczególne elementy związane z projektowaniem instalacji wodnych
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru
AK_1A_C17_K02
Ma świadomość funkcjonowania ograniczeń formalno-prawnych i odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym i wykonawstwie
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi związanych z projektowaniem instalacji wodnych
3,5Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia związane z projektowaniem instalacji wodnych
4,0Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównywać
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować poszczególne elementy związane z projektowaniem instalacji wodnych
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru

Literatura podstawowa

  1. S.Karczmarczyk., L.Nowak, Nawadnianie roślin, PWRiL, Poznań, 2006
  2. S.Marcilonek., Eksploatacja urządzeń melioracyjnych, AR Wrocław, Wrocław, 1994

Literatura dodatkowa

  1. Ustawa z dnia 18 lipca 2001 -Prawo Wodne, tekst jednolity z uwzględnieniem ustawy zmieniającego 3.06.2005 r, 2011
  2. Dane katalogowe firm nawodnieniowych-internet oraz materiały instruktarzowe, 2011

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Projektowanie systemu nawadniania (założenia wstępne i wymiarowanie terenu, wybór źródła wody, dobór roślinności i rozplanowanie urządzeń dla danego obszaru).4
T-A-2Obliczenia dotyczące wydajności wody, zapotrzebowania wody do nawadniania. Dobór i rozmieszczenie zraszaczy. Układy zraszaczy, elementy systemu nawadniania. Wyliczanie stó p opadów. Podział na sekcje nawodnienieniowe. Obliczanie strat cisnienia w danej sekcji. Wyliczanie dawki nawadniania.8
T-A-3Montaż, eksploatacja i konserwacja instalacji nawadniającej na wybranym terenie urbanistycznym lub wiejskim. Założenia inwestycyjno-eksploatacyjne.3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Historia nawodnień w Polsce i Świecie.4
T-W-2Uwarunkowania prawne gospodarki wodnej i stosowania nawodnień.4
T-W-3Wybrane zagadnienia z gospodarki wodnej gleby i rośliny.4
T-W-4Zasoby wodne i potrzeby nawadniania w Polsce.3
T-W-5Źródła wody możliwości ich użycia do nawadnień3
T-W-6Charakterystyka systemów nawadniania i kryteria ich wyboru.3
T-W-7Metody sterowania nawadnianiem.3
T-W-8Budowa i eksploatacja systemów nawadniających stosowanych w architekturze krajobrazu.3
T-W-9Charakterystyka potrzeb wodnych i zasady nawadniania terenów zieleni.3
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zaliczeń treści ćwiczeniowych10
A-A-3Konsultacje5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Godziny kontaktowe z nauczycielem10
A-W-2Przygotowanie i zaliczenie projektu13
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia treści wykładowych7
A-W-4uczestnictwo w zajęciach30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C17_W01Zna podstawowe zasady projektowania obiektów budowlanych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W02opisuje podstawowe elementy budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowe metody kształtowania kompozycji
Cel przedmiotuC-3Poznanie potrzeb wodnych i zasad nawadniania roślin terenów zieleni.
C-4Wykonanie projektu instalacji nawadniającej na wybranych terenach zurbanizowanych i wiejskich.l
C-1Zapoznanie studentów ze stanem ilościowym i jakościowy zasobów wodnych Polski oraz z ich zrównoważonym zagospodarowaniem.
C-2Budowa, charakterystyka oraz kryteria i eksploatacji systemow nawadniających stosowanych w architekturze krajobrazu.
Treści programoweT-W-1Historia nawodnień w Polsce i Świecie.
T-A-1Projektowanie systemu nawadniania (założenia wstępne i wymiarowanie terenu, wybór źródła wody, dobór roślinności i rozplanowanie urządzeń dla danego obszaru).
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metody poszukujące-ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdziań pisemny-całościowy
S-2Ocena formująca: Projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi związanych z projektowaniem instalacji wodnych
3,5Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia związane z projektowaniem instalacji wodnych
4,0Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównywać
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować poszczególne elementy związane z projektowaniem instalacji wodnych
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C17_W02Zna w zakresie podstawowym współczesne technologie i tendencje w projektowaniu i wykonawstwie architektury krajobrazu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W10posiada podstawową wiedze w zakresie urbanistyki i planowania przestrzennego
Cel przedmiotuC-3Poznanie potrzeb wodnych i zasad nawadniania roślin terenów zieleni.
C-4Wykonanie projektu instalacji nawadniającej na wybranych terenach zurbanizowanych i wiejskich.l
C-1Zapoznanie studentów ze stanem ilościowym i jakościowy zasobów wodnych Polski oraz z ich zrównoważonym zagospodarowaniem.
C-2Budowa, charakterystyka oraz kryteria i eksploatacji systemow nawadniających stosowanych w architekturze krajobrazu.
Treści programoweT-W-1Historia nawodnień w Polsce i Świecie.
T-A-1Projektowanie systemu nawadniania (założenia wstępne i wymiarowanie terenu, wybór źródła wody, dobór roślinności i rozplanowanie urządzeń dla danego obszaru).
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metody poszukujące-ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdziań pisemny-całościowy
S-2Ocena formująca: Projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi związanych z projektowaniem instalacji wodnych
3,5Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia związane z projektowaniem instalacji wodnych
4,0Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównywać
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować poszczególne elementy związane z projektowaniem instalacji wodnych
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C17_W03Ma podstawową wiedzę dotyczącą wykonywania zawodu architekta krajobrazu w tym : przepisów prawnych, zasad sporządania dokumentacji projektowej, a wykonawstwie podstawowych zasad bhp
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W08zna systematykę i nomenklaturę roślin
AK_1A_W09charakteryzuje rośliny pod względem ich podstawowych cech budowy, wymagań siedliskowych i możliwości zastosowania w projektowaniu obiektów zieleni
AK_1A_W10posiada podstawową wiedze w zakresie urbanistyki i planowania przestrzennego
Cel przedmiotuC-3Poznanie potrzeb wodnych i zasad nawadniania roślin terenów zieleni.
C-4Wykonanie projektu instalacji nawadniającej na wybranych terenach zurbanizowanych i wiejskich.l
C-1Zapoznanie studentów ze stanem ilościowym i jakościowy zasobów wodnych Polski oraz z ich zrównoważonym zagospodarowaniem.
C-2Budowa, charakterystyka oraz kryteria i eksploatacji systemow nawadniających stosowanych w architekturze krajobrazu.
Treści programoweT-W-1Historia nawodnień w Polsce i Świecie.
T-A-1Projektowanie systemu nawadniania (założenia wstępne i wymiarowanie terenu, wybór źródła wody, dobór roślinności i rozplanowanie urządzeń dla danego obszaru).
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metody poszukujące-ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdziań pisemny-całościowy
S-2Ocena formująca: Projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi związanych z projektowaniem instalacji wodnych
3,5Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia związane z projektowaniem instalacji wodnych
4,0Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównywać
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować poszczególne elementy związane z projektowaniem instalacji wodnych
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C17_U01Sporządza uproszczoną dokumentacje projektową zgodnie z wymogami formalnymi i przedstawia ją w formie rysunkowej i opisowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U05praktycznie stosuje zasady kształtowania form przestrzennych w różnym kontekście i skali
AK_1A_U12wybiera i stosuje odpowiednie urządzenia techniczne do wykonania i pielęgnacji obiektów architektury krajobrazu
Cel przedmiotuC-3Poznanie potrzeb wodnych i zasad nawadniania roślin terenów zieleni.
C-4Wykonanie projektu instalacji nawadniającej na wybranych terenach zurbanizowanych i wiejskich.l
C-1Zapoznanie studentów ze stanem ilościowym i jakościowy zasobów wodnych Polski oraz z ich zrównoważonym zagospodarowaniem.
C-2Budowa, charakterystyka oraz kryteria i eksploatacji systemow nawadniających stosowanych w architekturze krajobrazu.
Treści programoweT-W-1Historia nawodnień w Polsce i Świecie.
T-A-1Projektowanie systemu nawadniania (założenia wstępne i wymiarowanie terenu, wybór źródła wody, dobór roślinności i rozplanowanie urządzeń dla danego obszaru).
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metody poszukujące-ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdziań pisemny-całościowy
S-2Ocena formująca: Projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań
3,0Student potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyniki swoich badań
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętnością ich efektywnej analizy
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach.
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
5,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy .Potrafi również prowadzić dyskusje o osiągniętych wynikach.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C17_U02Praktycznie określa potrzeby i wytyczne w zakresie prac projektowych i wykonawczych różnych branż przy obiektach architektury krajobrazu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U13potrafi praktycznie zastosować wiedzę z zakresu doboru, wymagań i pielęgnacji roślin do różnych obiektów architektury krajobrazu
Cel przedmiotuC-3Poznanie potrzeb wodnych i zasad nawadniania roślin terenów zieleni.
C-4Wykonanie projektu instalacji nawadniającej na wybranych terenach zurbanizowanych i wiejskich.l
C-1Zapoznanie studentów ze stanem ilościowym i jakościowy zasobów wodnych Polski oraz z ich zrównoważonym zagospodarowaniem.
C-2Budowa, charakterystyka oraz kryteria i eksploatacji systemow nawadniających stosowanych w architekturze krajobrazu.
Treści programoweT-W-1Historia nawodnień w Polsce i Świecie.
T-A-1Projektowanie systemu nawadniania (założenia wstępne i wymiarowanie terenu, wybór źródła wody, dobór roślinności i rozplanowanie urządzeń dla danego obszaru).
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metody poszukujące-ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdziań pisemny-całościowy
S-2Ocena formująca: Projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań
3,0Student potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyniki swoich badań
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętnością ich efektywnej analizy
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach.
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
5,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy .Potrafi również prowadzić dyskusje o osiągniętych wynikach.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C17_U03Posiada umiejętności przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcy z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także róznych źródeł. Posiada umiejętności językowe zgodnie z wymogami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowgo.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U01wykorzystuje rysunek odręczny dla celów analiz przestrzennych i przekazywania informacji o krajobrazie
AK_1A_U03dokonuje analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie
AK_1A_U04wykorzystuje powszechnie znane narzędzia i metody do sporządzania i prezentacji projektów
Cel przedmiotuC-3Poznanie potrzeb wodnych i zasad nawadniania roślin terenów zieleni.
C-4Wykonanie projektu instalacji nawadniającej na wybranych terenach zurbanizowanych i wiejskich.l
C-1Zapoznanie studentów ze stanem ilościowym i jakościowy zasobów wodnych Polski oraz z ich zrównoważonym zagospodarowaniem.
C-2Budowa, charakterystyka oraz kryteria i eksploatacji systemow nawadniających stosowanych w architekturze krajobrazu.
Treści programoweT-W-1Historia nawodnień w Polsce i Świecie.
T-A-1Projektowanie systemu nawadniania (założenia wstępne i wymiarowanie terenu, wybór źródła wody, dobór roślinności i rozplanowanie urządzeń dla danego obszaru).
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metody poszukujące-ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdziań pisemny-całościowy
S-2Ocena formująca: Projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań
3,0Student potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyniki swoich badań
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętnością ich efektywnej analizy
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach.
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
5,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy .Potrafi również prowadzić dyskusje o osiągniętych wynikach.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C17_K01Jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia w przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K02jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
Cel przedmiotuC-3Poznanie potrzeb wodnych i zasad nawadniania roślin terenów zieleni.
C-4Wykonanie projektu instalacji nawadniającej na wybranych terenach zurbanizowanych i wiejskich.l
C-1Zapoznanie studentów ze stanem ilościowym i jakościowy zasobów wodnych Polski oraz z ich zrównoważonym zagospodarowaniem.
C-2Budowa, charakterystyka oraz kryteria i eksploatacji systemow nawadniających stosowanych w architekturze krajobrazu.
Treści programoweT-W-1Historia nawodnień w Polsce i Świecie.
T-A-1Projektowanie systemu nawadniania (założenia wstępne i wymiarowanie terenu, wybór źródła wody, dobór roślinności i rozplanowanie urządzeń dla danego obszaru).
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metody poszukujące-ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdziań pisemny-całościowy
S-2Ocena formująca: Projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi związanych z projektowaniem instalacji wodnych
3,5Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia związane z projektowaniem instalacji wodnych
4,0Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównywać
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować poszczególne elementy związane z projektowaniem instalacji wodnych
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C17_K02Ma świadomość funkcjonowania ograniczeń formalno-prawnych i odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym i wykonawstwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K02jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
AK_1A_K03ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem
AK_1A_K04ma świadomość ciągłości historycznej krajobrazu i związanego z nią genius loci
AK_1A_K05rozumie architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych
Cel przedmiotuC-3Poznanie potrzeb wodnych i zasad nawadniania roślin terenów zieleni.
C-4Wykonanie projektu instalacji nawadniającej na wybranych terenach zurbanizowanych i wiejskich.l
C-1Zapoznanie studentów ze stanem ilościowym i jakościowy zasobów wodnych Polski oraz z ich zrównoważonym zagospodarowaniem.
C-2Budowa, charakterystyka oraz kryteria i eksploatacji systemow nawadniających stosowanych w architekturze krajobrazu.
Treści programoweT-W-1Historia nawodnień w Polsce i Świecie.
T-A-1Projektowanie systemu nawadniania (założenia wstępne i wymiarowanie terenu, wybór źródła wody, dobór roślinności i rozplanowanie urządzeń dla danego obszaru).
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metody poszukujące-ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdziań pisemny-całościowy
S-2Ocena formująca: Projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi związanych z projektowaniem instalacji wodnych
3,5Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia związane z projektowaniem instalacji wodnych
4,0Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównywać
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować poszczególne elementy związane z projektowaniem instalacji wodnych
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru