Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Agronomia (S3)

Sylabus przedmiotu Ocena wpływu czynników siedliskowych i agrotechnicznych na właściwości ziarna w oparciu o analityczne metody oceny jakości:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Agronomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów studia trzeciego stopnia
Profil
Moduł
Przedmiot Ocena wpływu czynników siedliskowych i agrotechnicznych na właściwości ziarna w oparciu o analityczne metody oceny jakości
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Agroinżynierii
Nauczyciel odpowiedzialny Sławomir Stankowski <Slawomir.Stankowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 6 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK6 14 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zasad agrotechniki zbóż

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z wpływem czynników siedliskowych na jakość ziarna
C-2Zapoznanie studenta z mozliwościami kształtowania jakości ziarna poprzez stosowanie zabiegów agrotechnicznych
C-3Nauczenie oceny jakości przy wykorzystaniu metod instrumentalnych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Produkcja i wykorzystanie zbóż na świecie i w Polsce2
T-K-2Charakterystyka i wykorzystanie ziarna zbóż2
T-K-3Czynniki siedliskowe a jkość ziarna zbóż2
T-K-4czynniki agrotechniczne a jakość ziarna zbóż2
T-K-5Metody oceny właściwości fizycznych ziarna2
T-K-6Metody pośrednie oceny jakości ziarna1
T-K-7Metody reologiczne oceny jakości ziarna2
T-K-8Metody bezpośrednie oceny jakości ziarna1
14

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1praca własna z literaturą16
A-K-2uczestnictwo w zajęciach14
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład Konwersatoryjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: prace kontrolne
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AG_3-_C06-2_W01
Ma pogłębioną wiedzę w zakresie nowych technologii w ocenie jakości ziarna
AG_3-_W07, AG_3-_W05C-1, C-2T-K-3, T-K-4, T-K-1, T-K-2M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AG_3-_C06-2_U01
Posiada umiejętności w zakresie wykorzystania metod instrumentanych w ocenie jakości ziarna
AG_3-_U05, AG_3-_U04C-3T-K-8, T-K-5, T-K-6, T-K-7M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AG_3-_C06-2_K01
Posiada świadomość możliwości kształtowania jakości
AG_3-_K02C-3T-K-8, T-K-3, T-K-4M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AG_3-_C06-2_W01
Ma pogłębioną wiedzę w zakresie nowych technologii w ocenie jakości ziarna
2,0
3,0Ma wiedzę z zakresu możliwości kształtowania jakości imetod oceny jakości ziarna
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AG_3-_C06-2_U01
Posiada umiejętności w zakresie wykorzystania metod instrumentanych w ocenie jakości ziarna
2,0
3,0Potrafi wykorzystać metody instrumentalne do oceny jakości ziarna
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AG_3-_C06-2_K01
Posiada świadomość możliwości kształtowania jakości
2,0
3,0Posiada świadomość możliwości kształtowania jakości
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Praca zbiorowa pod red Jakubczyk T, Haber T, Analiza zbóż i przetworów zbożowych, Wydawnictwo SGGW, Warszawa, 1983

Literatura dodatkowa

  1. Anonim, ICC-- Standarts, ICC, Vienna, 2007

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Produkcja i wykorzystanie zbóż na świecie i w Polsce2
T-K-2Charakterystyka i wykorzystanie ziarna zbóż2
T-K-3Czynniki siedliskowe a jkość ziarna zbóż2
T-K-4czynniki agrotechniczne a jakość ziarna zbóż2
T-K-5Metody oceny właściwości fizycznych ziarna2
T-K-6Metody pośrednie oceny jakości ziarna1
T-K-7Metody reologiczne oceny jakości ziarna2
T-K-8Metody bezpośrednie oceny jakości ziarna1
14

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1praca własna z literaturą16
A-K-2uczestnictwo w zajęciach14
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAG_3-_C06-2_W01Ma pogłębioną wiedzę w zakresie nowych technologii w ocenie jakości ziarna
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyAG_3-_W07Ma pogłębioną wiedzę z zakresu stosowania nowoczesnych technologii i technik w praktyce rolniczej, ogrodniczej i ochronie środowiska.
AG_3-_W05Ma zintegrowaną wiedzę pozwalającą na organizację badań naukowych, uwzględniających dobór odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów prowadzących do zrównoważonego wykorzystania potencjału przyrody oraz poprawy jakości życia człowieka.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z wpływem czynników siedliskowych na jakość ziarna
C-2Zapoznanie studenta z mozliwościami kształtowania jakości ziarna poprzez stosowanie zabiegów agrotechnicznych
Treści programoweT-K-3Czynniki siedliskowe a jkość ziarna zbóż
T-K-4czynniki agrotechniczne a jakość ziarna zbóż
T-K-1Produkcja i wykorzystanie zbóż na świecie i w Polsce
T-K-2Charakterystyka i wykorzystanie ziarna zbóż
Metody nauczaniaM-1Wykład Konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prace kontrolne
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma wiedzę z zakresu możliwości kształtowania jakości imetod oceny jakości ziarna
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAG_3-_C06-2_U01Posiada umiejętności w zakresie wykorzystania metod instrumentanych w ocenie jakości ziarna
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyAG_3-_U05Wykazuje się umiejętnością wykorzystania specyficz-nych technik przy opracowywaniu nowych technolo-gii prowadzących do zrównoważonego wykorzystania potencjału przyrody oraz jakości życia człowieka.
AG_3-_U04Samodzielnie dokonuje krytycznej i oryginalnej analizy problemów z zakresu produkcji rolniczej i ogrodniczej oraz kształtowania i ochrony środowiska, uwzględniając aspekty ekonomiczne, ekologiczne i społeczne.
Cel przedmiotuC-3Nauczenie oceny jakości przy wykorzystaniu metod instrumentalnych
Treści programoweT-K-8Metody bezpośrednie oceny jakości ziarna
T-K-5Metody oceny właściwości fizycznych ziarna
T-K-6Metody pośrednie oceny jakości ziarna
T-K-7Metody reologiczne oceny jakości ziarna
Metody nauczaniaM-1Wykład Konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prace kontrolne
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi wykorzystać metody instrumentalne do oceny jakości ziarna
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAG_3-_C06-2_K01Posiada świadomość możliwości kształtowania jakości
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyAG_3-_K02Ma świadomość odpowiedzialności zawodowej i etycznej za realizację przyjętej koncepcji zdrowej żywności, z zachowaniem środowiska naturalnego.
Cel przedmiotuC-3Nauczenie oceny jakości przy wykorzystaniu metod instrumentalnych
Treści programoweT-K-8Metody bezpośrednie oceny jakości ziarna
T-K-3Czynniki siedliskowe a jkość ziarna zbóż
T-K-4czynniki agrotechniczne a jakość ziarna zbóż
Metody nauczaniaM-1Wykład Konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prace kontrolne
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Posiada świadomość możliwości kształtowania jakości
3,5
4,0
4,5
5,0
zamknij

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej.