Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (N1)
Sylabus przedmiotu Podstawy systemów oceny zgodności:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie i inżynieria produkcji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy systemów oceny zgodności | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Mechanicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Jardzioch <Andrzej.Jardzioch@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Jacek Eliasz <Jacek.Eliasz@zut.edu.pl>, Andrzej Kwintowski <Andrzej.Kwintowski@zut.edu.pl>, Małgorzata Mrozik <Malgorzata.Mrozik@zut.edu.pl>, Monika Nowak <Monika.Nowak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 9 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu nauki o przedsiębiorstwie |
W-2 | Podstawowa wiedza z zakresu zarządzania produkcją i usługami |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z uwarunkowaniami socjologicznymi zarządzania przedsiębiorstwem |
C-2 | Zapoznanie studentów z wiedzą dotyczącą stosunków i ról społecznych oraz struktur formalnych i nieformalnych w przedsiębiorstwie, jak również patologii zarządzania, zarządzanie różnorodnością, konfliktami, przez zaufanie, w warunkach kryzysowych. |
C-3 | Ukształtowanie umiejętności diagnozowania ról społecznych w przedsiębiorstwie |
C-4 | Ukształtowanie umiejętności identyfikacji wzajemnych relacji jednostka zespół pracowniczy |
C-5 | Ukształtowanie umiejętności analizy formalnych i nieformalnych struktur przedsiębiorstwa |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Omówienie procedury zagrożeń tworzonych przez produkt i/lub proces. Analiza ryzyka. Opracowanie deklaracji zgodności dla wyrobu. | 9 |
9 | ||
projekty | ||
T-P-1 | Samodzielne wykonanie analiza ryzyka. Opracowanie deklaracji zgodności dla wyrobu. | 10 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Omówienie procedur związanych z zagrożeniami tworzonymi przez produkt i/lub proces | 16 |
16 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w zajęcia | 9 |
A-A-2 | Przygotowanie do zajęć | 7 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 17 |
A-A-4 | Konsultacje | 4 |
A-A-5 | Udział w zaliczeniu | 3 |
A-A-6 | Konsultacje | 5 |
45 | ||
projekty | ||
A-P-1 | Udział w zajeciach projektowych Czytanie wskazanej literatury, przygotowanie się do wejściówki, przygotowanie analizy ryzyka, opracowanie deklaracji zgodności, przygotowanie prezentacji, Kosultacje | 10 |
A-P-2 | Przygotowanie do cwiczeń projektowych | 30 |
A-P-3 | Konsultacje do projektu | 7 |
A-P-4 | Przygotowanie do zaliczenia projektu | 13 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęciach | 16 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia | 20 |
A-W-3 | Udział w zaliczeniu | 4 |
A-W-4 | Konsultacje | 20 |
A-W-5 | Studiowanie literatury przedmniotu | 15 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny, pogadanka, wykład problemowy |
M-2 | metoda przypadków |
M-3 | ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena interperatcji poszczególnych studiów przypadku omawianych na ćwiczeniach |
S-2 | Ocena podsumowująca: test z pytaniami otwartymi lub praca pisemna |
S-3 | Ocena podsumowująca: zadanie problemowe |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIIP_1A_IJZ/14-2_W01 student zna uwarunkowania socjologiczne zarządzania przedsiębiorstwem | ZIIP_1A_W11, ZIIP_1A_W16, ZIIP_1A_W17 | — | — | C-1 | — | M-1 | S-2 |
ZIIP_1A_IJZ/14-2_W02 student potrafi scharakteryzować stosunki społeczne w przedsiębiorstwie, struktury formalne i nieformalne, role społeczne w przedsiębiorstwie oraz występujące patologie zarządzania oraz zarządzanie różnorodnością, konfliktami, przez zaufanie, w warunkach kryzysowych | ZIIP_1A_W11, ZIIP_1A_W16 | — | — | C-2 | — | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIIP_1A_IJZ/14-2_U01 student ma umiejętność analizowania ról społecznych w przedsiębiorstwie, formalnych i nieformalnych struktur przedsiębiorstwa, kultury organizacyjnej wybranego przedsiębiorstwa, wzajemnych relacji jednostka zespół pracowniczy | ZIIP_1A_U05, ZIIP_1A_U14, ZIIP_1A_U22, ZIIP_1A_U24 | — | — | C-4, C-5, C-3 | — | M-3, M-2 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIIP_1A_IJZ/14-2_K01 ma kompetencje w zakresie kształtowania postaw tolerancji w kontekście zarządzania przedsiębiorstwem | ZIIP_1A_K02, ZIIP_1A_K09 | — | — | C-1 | — | M-1, M-2 | S-1, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIIP_1A_IJZ/14-2_W01 student zna uwarunkowania socjologiczne zarządzania przedsiębiorstwem | 2,0 | |
3,0 | Student opanował podstawowa wiedzę z zakresu uwarunkowań socjologicznych zarządzania przedsiębiorstwem. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ZIIP_1A_IJZ/14-2_W02 student potrafi scharakteryzować stosunki społeczne w przedsiębiorstwie, struktury formalne i nieformalne, role społeczne w przedsiębiorstwie oraz występujące patologie zarządzania oraz zarządzanie różnorodnością, konfliktami, przez zaufanie, w warunkach kryzysowych | 2,0 | |
3,0 | Student opanował podstawowa wiedzę z zakresu stosunków społecznych w przedsiębiorstwie, struktur formalnych i nieformalnych, ról społeczne w przedsiębiorstwie, występujących patologii zarządzania, zarządzanie różnorodnością, konfliktami, przez zaufanie, w warunkach kryzysowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIIP_1A_IJZ/14-2_U01 student ma umiejętność analizowania ról społecznych w przedsiębiorstwie, formalnych i nieformalnych struktur przedsiębiorstwa, kultury organizacyjnej wybranego przedsiębiorstwa, wzajemnych relacji jednostka zespół pracowniczy | 2,0 | |
3,0 | Student wykazuje podstawowe umiejętności w zakresie analizowania wybranych ról społecznych w przedsiębiorstwie, formalnych i nieformalnych struktur przedsiębiorstwa, kultury organizacyjnej wybranego przedsiębiorstwa oraz wzajemnych relacji jednostka zespół pracowniczy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIIP_1A_IJZ/14-2_K01 ma kompetencje w zakresie kształtowania postaw tolerancji w kontekście zarządzania przedsiębiorstwem | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi rozpoznawać przejawy nietolerancji w otoczeniu, w tym przedsiębiorstwie oraz kształtować postawy tolerancji w kontekście zarządzania przedsiębiorstwem. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Grzelak J.Ł, Dylematy społeczne (w:)Psychologia ekonomiczna, red. Tadeusz Tyszka, Gdanskie Wydawnictwo psychologiczne, Gdansk, 2004
- red. naukowa Monika Kostera, Nowe kierunki w zarządzaniu, Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa, 2008
- red. Marii Romanowskiej, Podstawy organizacji i zarządzania, Difin, Warszawa, 2002
- Ratyński W., Psychologiczne i socjologiczne aspekty zarządzania, Wyd.C.H. Beck, Warszawa, 2005