Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Transport (S1)
Sylabus przedmiotu Badania homologacyjne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Transport | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Badania homologacyjne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Eksploatacji Pojazdów Samochodowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Osipowicz <Tomasz.Osipowicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zapoznanie się z literaturą dotyczącą budowy pojazdów samochodowych. |
W-2 | Zapoznanie się z tematyką bezpieczeństwa w pojeździe samochodowym. |
W-3 | Zapoznanie się z podstawami prawnymi dotyczącymi zagadnienia przedmiotu. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest zapoznanie się z procedurami homologacyjnymi pojazdów samochodowych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Analiza procedur i konstrukcji pojazdów samochodowych. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Zapozanie się z podstawowymi zagadnieniami przedmiotu | 1 |
T-W-2 | Zapoznanie się z zagadnieniami dotyczącymi bezpieczeństwa biernego oraz czynnego. | 2 |
T-W-3 | Procedury w badaniach homologacyjnych | 2 |
T-W-4 | Badania homologacyjne w pojazdach samochodowych | 10 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | opracowanie projektu obejmującego analizę zagadnienia dotyczącego treści przedmiotu | 15 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | analiza materiałów i zagadnień dotycząca przedmiotu | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady prowadzone są na podstawie przygotowanej prezentacji i omówieniu jej. |
M-2 | Zajęcia praktyczne poświęcone są analizie problemów związanych z realizacją porojektu. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena z projektu. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Wykłady na podstawie zaliczenia ustnego. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
T_1A_C22-1_W01 Nabył wiedzę w zakresie procedur dotyczących homologacji pojazdów samochodowych. | T_1A_W06, T_1A_W14, T_1A_W17, T_1A_W20, T_1A_W24 | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
T_1A_C22-1_U01 Zdolność do wykorzystywania wiedzy w zakresie badań homologacyjnych pojazdów samochodowych. | T_1A_U01, T_1A_U14 | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
T_1A_C22-1_K01 Zdolny do samodzielnej analizy oraz podejmowania decyzji w dziedzinie homologacji pojazdów samochodowych. | T_1A_K06 | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
T_1A_C22-1_W01 Nabył wiedzę w zakresie procedur dotyczących homologacji pojazdów samochodowych. | 2,0 | Student nie posiadł wystarczającej wiedzy w danym zagadnieniu. |
3,0 | Student posiadł minimalną wiedzę w zakresie przedmiotu. | |
3,5 | Student posiada nie pełną wiedzę w zakresie przedmiotu ale orientuje się słabo w zadanej dziedzinie. | |
4,0 | Student posiada nie pełną wiedzę ale orientuje się sprawnie w zakresie przedmiotu. | |
4,5 | Student orientuje się bardzo dobrze w dziedzinie przedmiotu ale jego wiedza nie jest jeszcze pełna. | |
5,0 | Student posiadł pełną wiedzę w zakresie przedmiotu. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
T_1A_C22-1_U01 Zdolność do wykorzystywania wiedzy w zakresie badań homologacyjnych pojazdów samochodowych. | 2,0 | Student nie posiadł wystarczających umiejętności w danym zagadnieniu. |
3,0 | Student posiadł minimalne umiejętności w zakresie przedmiotu. | |
3,5 | Student posiada nie pełne umiejętności w zakresie przedmiotu ale orientuje się słabo w zadanej dziedzinie. | |
4,0 | Student posiada nie pełne umiejętności ale orientuje się sprawnie w zakresie przedmiotu. | |
4,5 | Student orientuje się bardzo dobrze w dziedzinie przedmiotu ale jego umiejętności nie są jeszcze pełne. | |
5,0 | Student posiadł pełne umiejętności w zakresie przedmiotu. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
T_1A_C22-1_K01 Zdolny do samodzielnej analizy oraz podejmowania decyzji w dziedzinie homologacji pojazdów samochodowych. | 2,0 | Student nie posiadł wystarczających kompetencji w danym zagadnieniu. |
3,0 | Student posiadł minimalne kompetencje w zakresie przedmiotu. | |
3,5 | Student posiada nie pełne kompetencje w zakresie przedmiotu ale orientuje się słabo w zadanej dziedzinie. | |
4,0 | Student posiada nie pełne kompetencje ale orientuje się sprawnie w zakresie przedmiotu. | |
4,5 | Student orientuje się bardzo dobrze w dziedzinie przedmiotu ale jego kompetencje nie są jeszcze pełne. | |
5,0 | Student posiadł pełne kompetencje w zakresie przedmiotu. |
Literatura podstawowa
- Kilar Henryk, Homologacja pojazdów samochodowych, Katedra Eksploatacji Pojazdów Samochodowych, Szczecin, 2005, 1