Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Materials Engineering (S2)
specjalność: Processing of Polymer Materials
Sylabus przedmiotu Non-destructive Testing of Composite Materials:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Materials Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Non-destructive Testing of Composite Materials | ||
Specjalność | Lightweight Structures | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Materiałowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Błędzki <Andrzej.Bledzki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Andrzej Błędzki <Andrzej.Bledzki@zut.edu.pl>, Tomasz Chady <Tomasz.Chady@zut.edu.pl>, Barbara Grochowalska <Barbara.Szymanik@zut.edu.pl>, Przemysław Łopato <Przemyslaw.Lopato@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Academic course of mathematics |
W-2 | Academic course of physics |
W-3 | Basic knowledge of Matlab programming |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To teach basics of electromagnetic methods of NDT |
C-2 | To teach how to apply specific method of NDT in practical applications |
C-3 | Upon successful completion of this course, the student will be able to: - use THz imaging system, eddy current system, computer and digital XRay system, Thermography system, - select appropriate NDT method for specific case, - work independently and collaboratively to understand and formulate problems, and solve these problems using the provided tools and methods. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Terahertz testing of dielectric and composite materials | 5 |
T-L-2 | Microwave evaluation of dielectric materials | 2 |
T-L-3 | IR thermographic inspection of composite materials | 2 |
T-L-4 | Digital and computer radiography | 6 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Non-destructive testing - the introduction, the basic idea, the historical background | 2 |
T-W-2 | Defects of composite materials | 4 |
T-W-3 | Overview of different methods of non-destructive testing | 3 |
T-W-4 | Eddy current testing | 3 |
T-W-5 | IR thermographic inspection of composite materials | 3 |
T-W-6 | Terahertz testing of dielectric and composite materials | 3 |
T-W-7 | Computer and digital radiography | 4 |
T-W-8 | The algorithms of digital signal processing in NDT | 2 |
T-W-9 | Algorithms for identification in NDT | 2 |
T-W-10 | Data fusion algorithms | 2 |
T-W-11 | Industrial tomography | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | class participation | 15 |
A-L-2 | Individual study with literature | 23 |
38 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 30 |
A-W-2 | Individual study with literature | 15 |
A-W-3 | Preparation for examination | 5 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Experimental and computer laboratory |
M-2 | Informative lecture |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Written exam (Lect.) |
S-2 | Ocena formująca: Continuous assessment (Lab) |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ME_2A_KL/03_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien posiąść podstawową wiedzę w zakresie różnych metod badań nieniszczących i ich zastosowania | ME_2A_W03 | — | C-2, C-1, C-3 | T-L-1, T-L-4, T-W-5, T-W-1, T-L-2, T-W-6, T-W-9, T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-W-10, T-W-2, T-W-8, T-L-3 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ME_2A_KL/03_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien potrafić dobrać odpowiednią do wymagań metodę pomiarową. | ME_2A_U02, ME_2A_U12, ME_2A_U01 | — | — | — | M-1 | — |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ME_2A_KL/03_K01 Student nabywa interaktywną i kreatywną postawę do pracy w zespole. Świadomość potrzeby poszerzania własnej wiedzy i umiejętności. Świadomość odpowiedzlaności za poprawność wykonanych zadań. | ME_2A_K01, ME_2A_K03 | — | — | — | M-1 | — |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ME_2A_KL/03_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien posiąść podstawową wiedzę w zakresie różnych metod badań nieniszczących i ich zastosowania | 2,0 | |
3,0 | The student has mastered the subject in elementary capacity but he is not able to contrive it entirely. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ME_2A_KL/03_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien potrafić dobrać odpowiednią do wymagań metodę pomiarową. | 2,0 | |
3,0 | The student has mastered elementary knowledge but he is not able to contrive it in laboratory practice. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ME_2A_KL/03_K01 Student nabywa interaktywną i kreatywną postawę do pracy w zespole. Świadomość potrzeby poszerzania własnej wiedzy i umiejętności. Świadomość odpowiedzlaności za poprawność wykonanych zadań. | 2,0 | The student is inactive and without any interest in the subject. He is not interested in cooperation with other students. |
3,0 | The student performs the work self-dependently. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Blitz J., Electrical And Magnetic Methods Of Non-Destructive Testing, Springer- Verlag, 1997
- Hellier C. J., Handbook of Nondestructive Evaluation, McGrown-Hill, 2003
- Sakai K., Terahertz optoelectronics, Springer, Berlin, 2005
Literatura dodatkowa
- Mester M. L., McIntire P, Nondestructive Testing Handbook Volume 4 Electromagnetic Testing, ASNT, 1996