Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Budowa i eksploatacja maszyn (N3)
Sylabus przedmiotu Analiza systemowa w technice pojazdów:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budowa i eksploatacja maszyn | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Analiza systemowa w technice pojazdów | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Eksploatacji Pojazdów Samochodowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jacek Eliasz <Jacek.Eliasz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | matematyka, fizyka, statystyka |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie podstawowych elementów i wymagań analizy procesowej i systemowej w technice pojazdów. |
C-2 | Poznanie możliwości zastosowania analizy systemowej i procesowej w projektowaniu i budowie pojazdow samochodowych |
C-3 | Poznanie możliwości zastosowania analizy systemowej i procesowej w fazie eksploatacji pojazdow samochodowych |
C-4 | Poznanie możliwości zastosowania analizy systemowej i procesowej w fazie złomowania pojazdow samochodowych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Opracowanie modelu mapy procesu dla fazy projektowania i budowy dla wybranego przykładu pojazdu samochodowego | 1 |
T-A-2 | Opracowanie modelu mapy procesu dla fazy eksploatacji wybranego przykładu pojazdu samochodowego | 2 |
T-A-3 | Opracowanie modelu mapy procesu dla fazy złomowania wybranego przykładu pojazdu samochodowego | 2 |
5 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawy teoretyczne analizy systemowej i procesowej w technice pojazdów | 2 |
T-W-2 | Metodyka zastosowania analizy ystemowej i procesowej w fazie projektowania i budowy pojazdów samochodowych | 3 |
T-W-3 | Metodyka zastosowania analizy ystemowej i procesowej w fazie eksploatacji pojazdów samochodowych | 3 |
T-W-4 | Metodyka zastosowania analizy ystemowej i procesowej w fazie złomowania pojazdów samochodowych | 2 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach audytoryjnych | 5 |
A-A-2 | Analiza literatury oraz przygotowanie materiałów do ćwiczeń audytoryjnych | 15 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia poszczególnych grup tematycznych z ćwiczeń audytoryjnych | 10 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 10 |
A-W-2 | Przygotowanie do dyskusji do wykładów problemowych. Tematyka wykładów jest zapowiadana. | 15 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 5 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metoda podająca (wykład informacyjny) metoda problemowa (wykład problemowy) |
M-2 | Metoda aktywizująca (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem, panelowa, metaplan). Metoda praktyczna (ćwiczenia przedmiotowe) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie ustne lub pisemne w formie testu: - obejmującego całość materiału, - odpowiedzi częściowe punktowane są proporcjonalnie, - brak punktów ujemnych za niewłaściwą odpowiedź. |
S-2 | Ocena formująca: zaliczenie ustne lub pisemne w formie testu obejmującego wszystkie pięć zakresów tematycznych ćwiczeń audtorynych: - obejmującego całość materiału, - odpowiedzi częściowe punktowane są proporcjonalnie, - brak punktów ujemnych za niewłaściwą odpowiedź. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BiEM_3A_18-2_W01 Ma podstawową wiedzę w zakresie analizy systemowej i porocesowej w technice pojazdów. | BiEM_3-_W01, BiEM_3-_W02 | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BiEM_3A_18-2_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć doktorant powinien umieć zdefiniować i zastosować podstawowe elementy oraz metody analizy systemowej i procesowej w modelowaniu poszczególnych faz cyklu zycia pojazdów samochodowych. | BiEM_3-_U01, BiEM_3-_U03, BiEM_3-_U06 | — | C-2, C-3, C-4 | T-A-1, T-A-2, T-A-3 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BiEM_3A_18-2_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć doktorant ma świadomość potrzeby poszerzania zdobytej wiedzy w dalszych etapach kształcenia oraz możliwości wykorzystania nabytej wiedzy w przyszłej pracy zawodowej. | BiEM_3-_K01, BiEM_3-_K04 | — | — | — | — | — |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BiEM_3A_18-2_W01 Ma podstawową wiedzę w zakresie analizy systemowej i porocesowej w technice pojazdów. | 2,0 | poniżej 50% maksymalnej sumy punktów w teście (tj. poniżej 10 punktów) |
3,0 | od 10 do 12 punktów | |
3,5 | od 13 do 14 punktów | |
4,0 | od 15 do 16 punktów | |
4,5 | od 17 do 18 punktów | |
5,0 | powyżej 18 punktów |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BiEM_3A_18-2_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć doktorant powinien umieć zdefiniować i zastosować podstawowe elementy oraz metody analizy systemowej i procesowej w modelowaniu poszczególnych faz cyklu zycia pojazdów samochodowych. | 2,0 | Doktorant nieobecny na wszystkich wykładach. Nie potrafi odpowiedzieć na pytania testowe. |
3,0 | Doktorant obecny na co najmniej połowie wszystkich wykładów. Umie odpowiedzieć na mniej niż połowę zadanych zagadnień. | |
3,5 | Doktorant uczestniczy w więcej niż połowie wszystkich wykładów. Umie odpowiedzieć na co najmniej połowę zadanych pytań. | |
4,0 | Doktorant obecny na wszystkich wykładach i wykazuje się nabyciem co najmniej połowy wymaganych umiejętności. | |
4,5 | Doktorant obecny na wszystkich wykładach i wykazuje się nabyciem większości wymaganych umiejętności. | |
5,0 | Doktorant obecny na wszystkich wykładach i wykazuje się nabyciem wszystkich wymaganych umiejętności. |
Literatura podstawowa
- Władysław Findeisen, Analiza systemowa. Podstawy i metodologia, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa, 1985, ISBN: 83-01-04991-X (8+0)
Literatura dodatkowa
- Kulikowski R., Analiza systemowa i jej zastosowanie, PWN, Warszawa, 1977
- Koźmiński A., Zarządzanie: analiza systemowa procesów i struktur, Państwowe Wydawnictow Ekonomiczne, Warszawa, 1974