Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S2)
specjalność: projektowanie i zarządzanie projektami informatycznymi

Sylabus przedmiotu Zaawansowane techniki programowania Java:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauki techniczne
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zaawansowane techniki programowania Java
Specjalność inżynieria oprogramowania
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Oprogramowania
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Kraska <Krzysztof.Kraska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 15 1,30,38zaliczenie
wykładyW2 15 1,70,62egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Programowanie w języku Java

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie uczestników do kreatywnej realizacji zadań projektowo-implementayjnych w ramach zespołów projektowych wytwarzających oprogramowanie wykorzystujące zaawansowane technologie Java.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Instruktaż wprowadzający.1
T-L-2Graficzny interfejs uytkownika. Applety.2
T-L-3JDBC.2
T-L-4JavaMail.2
T-L-5JMS.2
T-L-6Programowanie sieciowe. RMI.2
T-L-7Java LDAP. JNDI.2
T-L-8Java Security.2
15
wykłady
T-W-1Przegląd technologii Java. Wprowadzenie.1
T-W-2Graficzny interfejs uytkownika. Applety.2
T-W-3JDBC.2
T-W-4JavaMail.2
T-W-5JMS.2
T-W-6Programowanie sieciowe. RMI.2
T-W-7Java LDAP. JNDI.2
T-W-8Java Security.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział w laboratoriach15
A-L-2Opracowanie wyników (programów) laboratorium rozwiązujących postawione problemy14
A-L-3Zaliczenie. Udzał w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć5
34
wykłady
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Udział w konsultacjach1
A-W-3Czytanie literatury10
A-W-4Przygotowanie się do egzaminu15
A-W-5Udział w egzaminie4
45

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca: wykład informacyjno-konwersatoryjny.
M-2Metoda praktyczna: ćwieczenia laboratoryjne.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Wykład: egzamin pisemny (w tym pytania problemowe) lub egzamin ustny (łącznie 3 pytania, w tym pytania problemowe).
S-2Ocena formująca: Laboratorium: okresowe sprawdzanie rozwiązań (programów) dla postawionych zadań problemowych.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z przedmiotu: 0,4 * ocena z wykładu + 0,6 * ocena z laboratorium

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D14/05_W01
Ma wiedzę z zakresu programowania wybranych, zaawansowanych obszarów technologii Java.
I_2A_W04C-1T-W-3, T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-W-8, T-W-2, T-W-6, T-W-7M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D14/05_U01
Potrafi implementować i analizować kody źródłowe w poszczególnych zaawansowanych obszarach technologii Java.
I_2A_U04, I_2A_U10C-1T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8M-2, M-1S-1, S-2
I_2A_D14/05_U02
Potrafi na podstawie zadanej specyfikacji wymagań zaprojektować i wykonać oprogramowanie Java przeznaczone do zaawansowanych zastosowań dziedzinowych korzystające ze zdalnych źródeł danych oraz dziające w rozproszonym środowisku sieciowym.
I_2A_U12, I_2A_U14C-1T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8M-2S-2
I_2A_D14/05_U03
Potrafi samodzielnie pozyskiwać i przyswajać brakujące informacje niezbędne do opracowania i analizy zaawansowanych rozwiązań programowaych opartych na technologii Java.
I_2A_U02, I_2A_U16C-1T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D14/05_K01
Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny odpowiedzialnie realizując zadania w ramach rozwoju i utrzymania systemów oprogramowania Java.
I_2A_K05C-1T-W-3, T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-W-8, T-W-2, T-W-6, T-W-7M-2S-2
I_2A_D14/05_K02
Rozumie potrzebę i jest otwarty do ciagłego rozwoju kwalifikacji zawodowych w zakresie technologii Java.
I_2A_K02C-1T-W-3, T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-W-8, T-W-2, T-W-6, T-W-7M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D14/05_W01
Ma wiedzę z zakresu programowania wybranych, zaawansowanych obszarów technologii Java.
2,0nie spełnia kryteriów uzyskania oceny pozytywnej
3,0zna technologię Java dotyczącą budowania graficznych interfejsów użytkownika oraz tworzenia apletów
3,5ma wiedzę na ocenę 3.0 oraz zna obsługę baz danych poprzez JDBC
4,0ma wiedzę na ocenę 3.5 oraz zna technologie JavaMail oraz JMS
4,5ma wiedzę na ocenę 4.0 oraz zna technologię Java RMI
5,0ma wiedzę na ocenę 4.5 oraz zna technologię Java LDAP oraz Java Security

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D14/05_U01
Potrafi implementować i analizować kody źródłowe w poszczególnych zaawansowanych obszarach technologii Java.
2,0nie spełnia kryteriów uzyskania oceny pozytywnej
3,0potrafi implementować graficzny interfejs użytkownika oraz tworzyć aplety
3,5posiada umiejętności na ocenę 3.0 oraz potrafi zastosować technologię JDBC w dostępie do bazy danych
4,0posiada umiejętności na ocenę 3.5 oraz potrafi zastsować technolgoie Java Mail i JMS
4,5posiada umiejętności na ocenę 4.0 oraz potrafi zastosować technolgoię Java RMI
5,0posiada umiejętności na ocenę 4.5 oraz potrafi zastosować technolgie Java LDAP i Java Security
I_2A_D14/05_U02
Potrafi na podstawie zadanej specyfikacji wymagań zaprojektować i wykonać oprogramowanie Java przeznaczone do zaawansowanych zastosowań dziedzinowych korzystające ze zdalnych źródeł danych oraz dziające w rozproszonym środowisku sieciowym.
2,0nie spełnia kryteriów uzyskania oceny pozytywnej
3,0potrafi wykonać oprogramowanie w zakresie graficznych interfejsów użytkownika oraz apletów
3,5posiada umiejętności na ocenę 3.0 oraz potrafi wykonać oprogramowanie w zakresie dostępu do baz danych poprzez JDBC
4,0posiada umiejętności na ocenę 3.5 oraz potrafi wykonać oprogramowanie w zakresie obsługi poczty elektronicznej oraz przesyłania komunikatów w systemach rozproszonych
4,5posiada umiejętności na ocenę 4.0 oraz potrafi wykonać oprogramowanie w zakresie dostępu do zdalnych usług
5,0posiada umiejętności na ocenę 4.5 oraz potrafi wykonać oprogramowanie w zakresie usług katalogowych i ochrony
I_2A_D14/05_U03
Potrafi samodzielnie pozyskiwać i przyswajać brakujące informacje niezbędne do opracowania i analizy zaawansowanych rozwiązań programowaych opartych na technologii Java.
2,0nie spełnia kryteriów uzyskania oceny pozytywnej
3,0potrafi samodzielnie rozwijać wiedzę dotyczącą programowania graficznych interfejsów użytkownika w języku Java
3,5ma umiejętności na ocenę 3.0 oraz porafi samodzielnie rozwijać wiedzę dotyczącą technologii JDBC
4,0ma umiejętności na ocenę 3.5 oraz porafi samodzielnie rozwijać wiedzę dotyczącą technologii Java Mail i JMS
4,5ma umiejętności na ocenę 4.0 oraz porafi samodzielnie rozwijać wiedzę dotyczącą technologii Java RMI
5,0ma umiejętności na ocenę 4.5 oraz porafi samodzielnie rozwijać wiedzę dotyczącą technologii Java LDAP i Java Security

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D14/05_K01
Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny odpowiedzialnie realizując zadania w ramach rozwoju i utrzymania systemów oprogramowania Java.
2,0nie spełnia kryteriów uzyskania oceny pozytywnej
3,0potrafi kreatywnie rozwijać aplikacje w zakresie interfejsów użytkownika oraz apletów
3,5ma kompetencje na ocenę 3.0 oraz potrafi kreatywnie rozwijać aplikacje w zakresie dostępu do baz danych
4,0ma kompetencje na ocenę 3.5 oraz potrafi kreatywnie rozwijać aplikacje w zakresie obsługi poczty elektronicznej oraz przesyłania komunikatów w systemach rozproszonych
4,5ma kompetencje na ocenę 4.0 oraz potrafi kreatywnie rozwijać aplikacje w zakresie dostępu do zdalnych usług
5,0ma kompetencje na ocenę 4.5 oraz potrafi kreatywnie rozwijać aplikacje w zakresie usług katalogowych i ochrony
I_2A_D14/05_K02
Rozumie potrzebę i jest otwarty do ciagłego rozwoju kwalifikacji zawodowych w zakresie technologii Java.
2,0nie spełnia kryteriów uzyskania oceny pozytywnej
3,0jest otwarty do rozwoju w zakresie graficznych interfejsów użytkownika oraz apletów
3,5spełnia wymagania na ocenę 3.0 oraz jest otwarty do rozwoju w zakresie dostępu do baz danych
4,0spełnia wymagania na ocenę 3.5 oraz jest otwarty do rozwoju w zakresie obsługi poczty elektronicznej oraz przesyłania komunikatów w systemach rozproszonych
4,5spełnia wymagania na ocenę 4.0 oraz oraz jest otwarty do rozwoju w zakresie dostępu do zdalnych usług
5,0spełnia wymagania na ocenę 4.5 oraz oraz jest otwarty do rozwoju w zakresie usług katalogowych i ochrony

Literatura podstawowa

  1. Cay Horstmann, Gary Cornell, Java. Techniki zaawansowane. Wydanie VIII, Helion, Gliwice, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Richard Monson-Haefel, David A. Chappell, Java Message Service, O'Reilly, 2001
  2. Elliotte Rusty Harold, Java Network Programming, O'Reilly, 2004
  3. Clayton Donley, LDAP Programming, Management and Integration, Manning Publications Co, 2002

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Instruktaż wprowadzający.1
T-L-2Graficzny interfejs uytkownika. Applety.2
T-L-3JDBC.2
T-L-4JavaMail.2
T-L-5JMS.2
T-L-6Programowanie sieciowe. RMI.2
T-L-7Java LDAP. JNDI.2
T-L-8Java Security.2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Przegląd technologii Java. Wprowadzenie.1
T-W-2Graficzny interfejs uytkownika. Applety.2
T-W-3JDBC.2
T-W-4JavaMail.2
T-W-5JMS.2
T-W-6Programowanie sieciowe. RMI.2
T-W-7Java LDAP. JNDI.2
T-W-8Java Security.2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w laboratoriach15
A-L-2Opracowanie wyników (programów) laboratorium rozwiązujących postawione problemy14
A-L-3Zaliczenie. Udzał w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć5
34
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Udział w konsultacjach1
A-W-3Czytanie literatury10
A-W-4Przygotowanie się do egzaminu15
A-W-5Udział w egzaminie4
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D14/05_W01Ma wiedzę z zakresu programowania wybranych, zaawansowanych obszarów technologii Java.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W04Ma wiedzę z zakresu zaawansowanych technik programowania systemów informatycznych w wybranym obszarze zastosowań
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie uczestników do kreatywnej realizacji zadań projektowo-implementayjnych w ramach zespołów projektowych wytwarzających oprogramowanie wykorzystujące zaawansowane technologie Java.
Treści programoweT-W-3JDBC.
T-W-5JMS.
T-W-1Przegląd technologii Java. Wprowadzenie.
T-W-4JavaMail.
T-W-8Java Security.
T-W-2Graficzny interfejs uytkownika. Applety.
T-W-6Programowanie sieciowe. RMI.
T-W-7Java LDAP. JNDI.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjno-konwersatoryjny.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: egzamin pisemny (w tym pytania problemowe) lub egzamin ustny (łącznie 3 pytania, w tym pytania problemowe).
S-2Ocena formująca: Laboratorium: okresowe sprawdzanie rozwiązań (programów) dla postawionych zadań problemowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów uzyskania oceny pozytywnej
3,0zna technologię Java dotyczącą budowania graficznych interfejsów użytkownika oraz tworzenia apletów
3,5ma wiedzę na ocenę 3.0 oraz zna obsługę baz danych poprzez JDBC
4,0ma wiedzę na ocenę 3.5 oraz zna technologie JavaMail oraz JMS
4,5ma wiedzę na ocenę 4.0 oraz zna technologię Java RMI
5,0ma wiedzę na ocenę 4.5 oraz zna technologię Java LDAP oraz Java Security
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D14/05_U01Potrafi implementować i analizować kody źródłowe w poszczególnych zaawansowanych obszarach technologii Java.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U04Potrafi wybrać, krytycznie ocenić przydatność i zastosować metodę i narzędzia rozwiązania złożonego zadania inżynierskiego
I_2A_U10Potrafi wykorzystywać oprogramowanie wspomagające rozwiązywanie wybranych problemów
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie uczestników do kreatywnej realizacji zadań projektowo-implementayjnych w ramach zespołów projektowych wytwarzających oprogramowanie wykorzystujące zaawansowane technologie Java.
Treści programoweT-L-2Graficzny interfejs uytkownika. Applety.
T-L-3JDBC.
T-L-4JavaMail.
T-L-5JMS.
T-L-6Programowanie sieciowe. RMI.
T-L-7Java LDAP. JNDI.
T-L-8Java Security.
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna: ćwieczenia laboratoryjne.
M-1Metoda podająca: wykład informacyjno-konwersatoryjny.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: egzamin pisemny (w tym pytania problemowe) lub egzamin ustny (łącznie 3 pytania, w tym pytania problemowe).
S-2Ocena formująca: Laboratorium: okresowe sprawdzanie rozwiązań (programów) dla postawionych zadań problemowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów uzyskania oceny pozytywnej
3,0potrafi implementować graficzny interfejs użytkownika oraz tworzyć aplety
3,5posiada umiejętności na ocenę 3.0 oraz potrafi zastosować technologię JDBC w dostępie do bazy danych
4,0posiada umiejętności na ocenę 3.5 oraz potrafi zastsować technolgoie Java Mail i JMS
4,5posiada umiejętności na ocenę 4.0 oraz potrafi zastosować technolgoię Java RMI
5,0posiada umiejętności na ocenę 4.5 oraz potrafi zastosować technolgie Java LDAP i Java Security
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D14/05_U02Potrafi na podstawie zadanej specyfikacji wymagań zaprojektować i wykonać oprogramowanie Java przeznaczone do zaawansowanych zastosowań dziedzinowych korzystające ze zdalnych źródeł danych oraz dziające w rozproszonym środowisku sieciowym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U12Ma umiejętność stosowania zaawansowanych technik programowania i metodyki projektowania systemów informatycznych w wybranym obszarze zastosowań
I_2A_U14Ma umiejętność tworzenia interfejsów oraz wykorzystania różnych sposobów komunikacji międzysystemowej
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie uczestników do kreatywnej realizacji zadań projektowo-implementayjnych w ramach zespołów projektowych wytwarzających oprogramowanie wykorzystujące zaawansowane technologie Java.
Treści programoweT-L-2Graficzny interfejs uytkownika. Applety.
T-L-3JDBC.
T-L-4JavaMail.
T-L-5JMS.
T-L-6Programowanie sieciowe. RMI.
T-L-7Java LDAP. JNDI.
T-L-8Java Security.
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna: ćwieczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Laboratorium: okresowe sprawdzanie rozwiązań (programów) dla postawionych zadań problemowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów uzyskania oceny pozytywnej
3,0potrafi wykonać oprogramowanie w zakresie graficznych interfejsów użytkownika oraz apletów
3,5posiada umiejętności na ocenę 3.0 oraz potrafi wykonać oprogramowanie w zakresie dostępu do baz danych poprzez JDBC
4,0posiada umiejętności na ocenę 3.5 oraz potrafi wykonać oprogramowanie w zakresie obsługi poczty elektronicznej oraz przesyłania komunikatów w systemach rozproszonych
4,5posiada umiejętności na ocenę 4.0 oraz potrafi wykonać oprogramowanie w zakresie dostępu do zdalnych usług
5,0posiada umiejętności na ocenę 4.5 oraz potrafi wykonać oprogramowanie w zakresie usług katalogowych i ochrony
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D14/05_U03Potrafi samodzielnie pozyskiwać i przyswajać brakujące informacje niezbędne do opracowania i analizy zaawansowanych rozwiązań programowaych opartych na technologii Java.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U02Potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł (literatura, Internet, bazy danych, dokumentacja techniczna), dokonywać ich interpretacji i oceny
I_2A_U16Potrafi określić kierunek dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie uczestników do kreatywnej realizacji zadań projektowo-implementayjnych w ramach zespołów projektowych wytwarzających oprogramowanie wykorzystujące zaawansowane technologie Java.
Treści programoweT-L-2Graficzny interfejs uytkownika. Applety.
T-L-3JDBC.
T-L-4JavaMail.
T-L-5JMS.
T-L-6Programowanie sieciowe. RMI.
T-L-7Java LDAP. JNDI.
T-L-8Java Security.
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna: ćwieczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Laboratorium: okresowe sprawdzanie rozwiązań (programów) dla postawionych zadań problemowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów uzyskania oceny pozytywnej
3,0potrafi samodzielnie rozwijać wiedzę dotyczącą programowania graficznych interfejsów użytkownika w języku Java
3,5ma umiejętności na ocenę 3.0 oraz porafi samodzielnie rozwijać wiedzę dotyczącą technologii JDBC
4,0ma umiejętności na ocenę 3.5 oraz porafi samodzielnie rozwijać wiedzę dotyczącą technologii Java Mail i JMS
4,5ma umiejętności na ocenę 4.0 oraz porafi samodzielnie rozwijać wiedzę dotyczącą technologii Java RMI
5,0ma umiejętności na ocenę 4.5 oraz porafi samodzielnie rozwijać wiedzę dotyczącą technologii Java LDAP i Java Security
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D14/05_K01Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny odpowiedzialnie realizując zadania w ramach rozwoju i utrzymania systemów oprogramowania Java.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_K05Ma świadomość odpowiedzialności za kierowany zespół ludzi i za zadania realizowane wspólnie z tym zespołem
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie uczestników do kreatywnej realizacji zadań projektowo-implementayjnych w ramach zespołów projektowych wytwarzających oprogramowanie wykorzystujące zaawansowane technologie Java.
Treści programoweT-W-3JDBC.
T-W-5JMS.
T-W-1Przegląd technologii Java. Wprowadzenie.
T-W-4JavaMail.
T-W-8Java Security.
T-W-2Graficzny interfejs uytkownika. Applety.
T-W-6Programowanie sieciowe. RMI.
T-W-7Java LDAP. JNDI.
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna: ćwieczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Laboratorium: okresowe sprawdzanie rozwiązań (programów) dla postawionych zadań problemowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów uzyskania oceny pozytywnej
3,0potrafi kreatywnie rozwijać aplikacje w zakresie interfejsów użytkownika oraz apletów
3,5ma kompetencje na ocenę 3.0 oraz potrafi kreatywnie rozwijać aplikacje w zakresie dostępu do baz danych
4,0ma kompetencje na ocenę 3.5 oraz potrafi kreatywnie rozwijać aplikacje w zakresie obsługi poczty elektronicznej oraz przesyłania komunikatów w systemach rozproszonych
4,5ma kompetencje na ocenę 4.0 oraz potrafi kreatywnie rozwijać aplikacje w zakresie dostępu do zdalnych usług
5,0ma kompetencje na ocenę 4.5 oraz potrafi kreatywnie rozwijać aplikacje w zakresie usług katalogowych i ochrony
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D14/05_K02Rozumie potrzebę i jest otwarty do ciagłego rozwoju kwalifikacji zawodowych w zakresie technologii Java.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_K02Świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie uczestników do kreatywnej realizacji zadań projektowo-implementayjnych w ramach zespołów projektowych wytwarzających oprogramowanie wykorzystujące zaawansowane technologie Java.
Treści programoweT-W-3JDBC.
T-W-5JMS.
T-W-1Przegląd technologii Java. Wprowadzenie.
T-W-4JavaMail.
T-W-8Java Security.
T-W-2Graficzny interfejs uytkownika. Applety.
T-W-6Programowanie sieciowe. RMI.
T-W-7Java LDAP. JNDI.
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna: ćwieczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Laboratorium: okresowe sprawdzanie rozwiązań (programów) dla postawionych zadań problemowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów uzyskania oceny pozytywnej
3,0jest otwarty do rozwoju w zakresie graficznych interfejsów użytkownika oraz apletów
3,5spełnia wymagania na ocenę 3.0 oraz jest otwarty do rozwoju w zakresie dostępu do baz danych
4,0spełnia wymagania na ocenę 3.5 oraz jest otwarty do rozwoju w zakresie obsługi poczty elektronicznej oraz przesyłania komunikatów w systemach rozproszonych
4,5spełnia wymagania na ocenę 4.0 oraz oraz jest otwarty do rozwoju w zakresie dostępu do zdalnych usług
5,0spełnia wymagania na ocenę 4.5 oraz oraz jest otwarty do rozwoju w zakresie usług katalogowych i ochrony