Wydział Informatyki - Informatyka (S2)
specjalność: projektowanie i zarządzanie projektami informatycznymi
Sylabus przedmiotu Internetowe systemy kształcenia i telepracy:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauki techniczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Internetowe systemy kształcenia i telepracy | ||
Specjalność | internet w zarządzaniu | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Przemysław Różewski <Przemyslaw.Rozewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomść podstaw informatyki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem jest zapoznanie studenta z problematyką: - tworzenia kursów nauczania zdalnego - standardów i systemów nauczania zdalnego - zagadnień współpracy człowiek – komputer - zastosowania kognitywistki w systemach nauczania zdalnego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Narzedzia do edycji grafiki rastrowej dla kursów nauczania zdalnego | 2 |
T-L-2 | Narzedzia do edycji grafiki wektorowej dla kursów nauczania zdalnego | 2 |
T-L-3 | Narzedzia do edycji materiałów audio i wideo dla nauczania zdalnego | 6 |
T-L-4 | Projektowanie kursu nauczania zdalnego dla trybu synchronicznego | 6 |
T-L-5 | Umieszczenie kursu na platformie | 4 |
T-L-6 | Projektowanie kursu nauczania zdalnego dla trybu asynchronicznego | 8 |
T-L-7 | Działanie generatora metadanych | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Zasady projektowania systemów interakcji człowiek-komputer (HCI) | 3 |
T-W-2 | Zagadnienie User Interface i Graphical User Interface (GUI) | 2 |
T-W-3 | Tworzenie materiałów interaktywnych dla nauczania zdalnego | 3 |
T-W-4 | Standardy w nauczaniu zdalnym | 3 |
T-W-5 | Dedykowane rozwiazania programowe i systemowe w nauczaniu zdalnym | 6 |
T-W-6 | Analiza koncepcji OpenCourseWare Consortium | 2 |
T-W-7 | Platformy nauczania zdalnego | 4 |
T-W-8 | Podstway kognitywistyki | 5 |
T-W-9 | Praktyczne zastosowania kognitywistyki | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | Przygotowanie kursu nauczania zdlanego | 30 |
A-L-3 | Konsultacje | 2 |
A-L-4 | Konfiguracja platformy nauczania | 3 |
A-L-5 | Przeszukiwanie archiwów multimedialnych | 2 |
67 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia | 20 |
A-W-3 | Uczestnictwo w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć | 2 |
A-W-4 | Analiza kursów nauczania zdlanego umieszczonych w Internecie (wybrane) | 15 |
67 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Metoda przypadków |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaloiczenie części teoretycznej |
S-2 | Ocena formująca: Bieżąca ocena kursów wykonywanych na laboratoriach |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D15/08_W01 Po odbyciu tego kursu student zdobedzie wiedze pozwalajaca na projektowanie efektywnego srodowiska pracy człowiek komputer dla systemów nauczania zdalnego. | I_2A_W02, I_2A_W04, I_2A_W10 | — | C-1 | T-W-1, T-W-7, T-W-8, T-L-5 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D15/08_U01 Po odbyciu tego kursu student zdobedzie umiejetnosci pozwalajace na projektowanie kursów nauczania zdalnego. | I_2A_U02, I_2A_U10, I_2A_U14 | — | C-1 | T-W-9, T-L-4, T-L-6 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D15/08_W01 Po odbyciu tego kursu student zdobedzie wiedze pozwalajaca na projektowanie efektywnego srodowiska pracy człowiek komputer dla systemów nauczania zdalnego. | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć związanych z nauczaniem na odległość |
3,0 | Student posiada elementarną wiedzę w zakresie systemów nauczania na odległość | |
3,5 | Student posiada elementarną wiedzę w zakresie systemów nauczania na odległość i potrafi odnieś ją do prostych zadań projektowych | |
4,0 | Student posiada podstawową wiedzę w zakresie systemów nauczania na odległość i potrafi odnieś ją do typowych zadań projektowych. Potrafi interpretować standardy związane z nauczaniem na odległość. | |
4,5 | Student posiada specjalistyczną wiedzę w zakresie systemów nauczania na odległość i potrafi odnieś ją do typowych zadań projektowych. Potrafi interpretować standardy związane z nauczaniem na odległość. | |
5,0 | Student posiada specjalistyczną wiedzę w zakresie systemów nauczania na odległość i potrafi odnieś ją do różnych zadań projektowych. Potrafi twórczo interpretować standardy związane z nauczaniem na odległość. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D15/08_U01 Po odbyciu tego kursu student zdobedzie umiejetnosci pozwalajace na projektowanie kursów nauczania zdalnego. | 2,0 | Student nie potrafi stworzyć szkieletu protego kursu nauczania na odległość. |
3,0 | Student potrafi stworzyć szkielet protego kursu nauczania na odległość. | |
3,5 | Student potrafi stworzyć szkielet protego kursu nauczania na odległość i napełnić go treścią związaną z danym przedmiotem. | |
4,0 | Student potrafi opracować kurs nauczania na odległość dla danego przedmiotu i umieścić go na platformie systemu LMS. | |
4,5 | Student potrafi opracować kurs nauczania na odległość dla danego przedmiotu i umieścić go na platformie systemu LMS, którą potrafi skonfigurować. | |
5,0 | Student potrafi opracować kurs nauczania na odległość dla danego przedmiotu i umieścić go na platformie systemu LMS, którą potrafi skonfigurować. Dodatkowo potrafi dołączyć do opracowanego przez siebie kursu inne interaktywne moduły. |
Literatura podstawowa
- Różewski P., Kusztina E., Tadeusiewicz R., Zaikin O., Intelligent Open Learning Systems: Concepts, models and algorithms, Springer, Berlin / Heidelberg, 2011, 1
- Rózewski P., Kusztina E., Zaikin O., Modele i metody zarzadzania procesem Otwartego Nauczania Zdalnego, Instytut Badan Systemowych PAN, Seria: Badania Systemowe, Warszawa- Szczecin, 2008, tom 61
Literatura dodatkowa
- Bednarek J., Media w nauczaniu, MIKOM, Warszawa, 2002
- Hyla M., Przewodnik po e-learningu, Wydawnictwo Wolters Kluwer, Warszawa, 2007, Wydanie II