Wydział Informatyki - Informatyka (S2)
specjalność: projektowanie i zarządzanie projektami informatycznymi
Sylabus przedmiotu Kształtowanie emisji głosu:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauki techniczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Kształtowanie emisji głosu | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Komputerów i Telekomunikacji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Iwona Wiśniewska-Salamon <Iwona.Wisniewska-Salamon@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Edward Półrolniczak <Edward.polrolniczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 21 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępneCele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Kształtowanie emisji głosu w aspekcie autoprezentacji i kontaktów z otoczeniem |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Anatomia i fizjologia narządu głosu. Aparat oddechowy i jego rola w prawidłowej emisji. Zasady prawidłowej emisji głosu. Artykulacja i prozodia w mowie i śpiewie, kontrola dynamiki wypowiedzi. Zestaw ćwiczeń do samodzielnego rozwoju emisji – wzmacniające głos i zwiększające jego atrakcyjność pod kątem barwy, a także wpływające na poprawę ekspresji mowy. Podstawowe elementy higieny głosu. Wybrane choroby aparatu głosowego. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Udział w zaliczeniu i konsultacjach | 2 |
A-W-3 | Praca własna studenta | 10 |
27 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z klasyczną metodą problemową i demonstracją |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena efektów kształtowania emisji głosu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_A/06/02_W01 ma wiedzę z zakresu kształtowania emisji głosu w aspekcie autoprezentacji i kontaktów z otoczeniem | I_2A_W02 | — | C-1 | — | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_A/06/02_K01 ma świadomość znaczenia emisji głosu w aspekcie autoprezentacji i kontaktów z otoczeniem | I_2A_K02 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_A/06/02_W01 ma wiedzę z zakresu kształtowania emisji głosu w aspekcie autoprezentacji i kontaktów z otoczeniem | 2,0 | |
3,0 | student posiada wiedzę podstawową z zakresu kształtowania emisji głosu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_A/06/02_K01 ma świadomość znaczenia emisji głosu w aspekcie autoprezentacji i kontaktów z otoczeniem | 2,0 | |
3,0 | student jest świadomy oceny wpływu emisji głosu na stosunki międzyludzkie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |