Wydział Informatyki - Informatyka (S2)
specjalność: inteligentne aplikacje komputerowe
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauki techniczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | projektowanie i zarządzanie projektami informatycznymi | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bożena Śmiałkowska <Bozena.Smialkowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępneCele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie koncepcji pracy dyplomowej zgodnie z specjalnoscia i wymaganiami prawnymi |
C-2 | Opracowanie karty tematu pracy dyplomowej. |
C-3 | Przygotowanie studenta do samodzielnego okreslenia ogólnej tematyki swojej pracy dyplomowej. |
C-4 | Zapoznanie studenta z problematyka swiadomych badz nieswiadomych plagiatów prac technicznych |
C-5 | Trening studenta w prezentowaniu wyników swoich prac. |
C-6 | Zapoznanie studentów z tematyka i zakresem prac magisterskich realizowanych w KIZ |
C-7 | Zapoznanie studentów z zasadami tworzenia tekstów techniczno-informatycznych |
C-8 | Zapoznanie studentów z problemem plagiatu w pracach magisterskich. |
C-9 | Ukształtowanie umiejetnosci prezentowania wyników prac naukowo-badawczych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Omówienie procedury dyplomowania. Prezentacja dopuszczalnej tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Prezentacja obszarów, metod oraz udziału w badań naukowych w dyscyplinie Informatyka. Rola badań w realizacji pracy dyplomowej magisterskiej. Ilustracja przykładami. Studium przypadków. Zasady opracowania karty tematu pracy dyplomowej. W trakcie zajęć prowadzone są rozważania dotyczące zagadnień związanych ze specjalnością. Rozważania prowadzone są w formie dyskusji, której celem jest zapoznanie studentów specjalności w zakresie inżynierii i badań specjalnościowych, które mogłyby być przedmiotem pracy dyplomowej. Dodatkowo studenci mogą wykonywać wstępne prace pomocnicze w późniejszym pisaniu pracy dyplomowej (analiza osiągnięć, założenia do projektów, będących przedmiotem przyszłej pracy dyplomowej, itp.). | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Udział w zajęciach | 15 |
A-S-2 | Przygotowanie karty tematu pracy dyplomowej | 7 |
A-S-3 | Udział w zaliczeniu i konsultacjach z potencjalnymi opiekunami pracy | 5 |
27 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Prezentacja. Studium przypadku. Dyskusja. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Prowadzący nie może zaliczyć studentowi przedmiotu, jeśli nie zostanie ustalony dla studenta temat pracy dyplomowej oraz jej opiekun. Temat pracy powinien być przygotowany na obowiązującym w WIZUT formularzu i dostarczony do Dziekanatu wraz z protokółami zaliczeń przedmiotu. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D16/06_W01 wiedza niezbędna do sformułowania tematu celu i zakresu pracy dyplomowej | I_2A_W02 | — | C-2, C-3, C-4, C-5, C-7, C-8, C-9, C-6 | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D16/06_U01 Umiejętność sformułowania tematu i zakresu pracy dyplomowej magisterskiej. | I_2A_U07, I_2A_U13, I_2A_U16 | — | — | — | — | — |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D16/06_W01 wiedza niezbędna do sformułowania tematu celu i zakresu pracy dyplomowej | 2,0 | brak sformułowania tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej |
3,0 | student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej | |
3,5 | student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej oraz sprecyzowania zadan czesci teoretycznej i praktycznej pracy | |
4,0 | student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej oraz sprecyzowania zadan czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowania szczegółowego spisu tresci pracy | |
4,5 | student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej oraz sprecyzowania zadan czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowac szczegółowy spis tresci pracy oraz dobrania bibliografii niezbednej do zrealizowania zadan pracy | |
5,0 | student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej, oraz sprecyzowania zadan czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowania szczegółowego spisu tresci pracy oraz dobrania bibliografii niezbednej do zrealizowania zadan pracy, oraz opracowania szczegółowego harmonogramu realizacji zadan pracy dyplomowej |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D16/06_U01 Umiejętność sformułowania tematu i zakresu pracy dyplomowej magisterskiej. | 2,0 | student nie potrafi sformułowac tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej |
3,0 | student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej | |
3,5 | student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzowac zadania czesci teoretycznej i praktycznej pracy | |
4,0 | student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzowac zadania czesci teoretycznej i praktycznej pracy oraz opracowac szczegółowy spis tresci pracy | |
4,5 | student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzowac zadania czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowac szczegółowy spis tresci pracy oraz dobrac bibliografie niezbedna do zrealizowania zadan pracy | |
5,0 | student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzowac zadania czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowac szczegółowy spis tresci pracy oraz dobrac bibliografie niezbedna do zrealizowania zadan pracy, oraz opracowac szczegółowy harmonogram realizacji zadan pracy dyplomowej |