Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S1)

Sylabus przedmiotu Gry komputerowe 2:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Gry komputerowe 2
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Systemów Multimedialnych
Nauczyciel odpowiedzialny Paweł Forczmański <Pawel.Forczmanski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Mariusz Borawski <mborawski@wi.zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 9 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL6 15 1,00,50zaliczenie
wykładyW6 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Gry komputerowe 1

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie podstawowej wiedzy i umiejętności z zakresu tworzenia gier.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Stworzenie scenariusza prostej gry.2
T-L-2Stworzenie rozgrywki w oparciu o przygotowane wcześniej elementy gry.12
T-L-3Zaliczenie1
15
wykłady
T-W-1Prezentacja przykładowych gier, w tym stworzonych przez studentów, z omówieniem sposobu ich realizacji.2
T-W-2Prezentacja scenariuszy gier stworzonych przez studentów.2
T-W-3Reklama w grach, gry edukacyjne.2
T-W-4Badania zainteresowania i emocji jakie wywołują poszczególne fragmenty gry.2
T-W-5Wybrane algorytmy grafiki komputerowej w grach.2
T-W-6Historia gier.2
T-W-7Prezentacja stworzonych przez studentów gier i zaliczenie.3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Samodzielne dokształcanie7
A-L-3Udział w konsultacjach2
A-L-4Przygotowanie do zaliczenia1
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Samodzielne studiowanie zagadnień prezentowanych na wykładach7
A-W-3Udział w konsultacjach2
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia1
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metoda podająca - wykład informacyjny
M-2metoda aktywizująca - metoda przypadków
M-3metoda praktyczna - pokaz
M-4metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne
M-5metoda praktyczna - metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: ocena zostanie wystawiona na podstawie wykonanej przez studenta gry
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie na podstawie prezentacji przez studenta scenariusza gry, jej zaimpementowanej części, oraz pytań w formie ustnej lub pisemnej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_C23.2_W01
Student posiada wiedzę z zakresu tworzenia gier komputerowych
I_1A_W02C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-2, M-3S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_C23.2_U01
Student posiada umiejętność tworzenia gier komputerowych
I_1A_U06, I_1A_U08C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3M-4, M-5S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_C23.2_W01
Student posiada wiedzę z zakresu tworzenia gier komputerowych
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu tworzenia gier komputerowych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_C23.2_U01
Student posiada umiejętność tworzenia gier komputerowych
2,0
3,0Wykonanie przez studenta działającej gry
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Will Goldstone, Projektowanie gier w środowisku Unity 3.x, Helion, Gliwice, 2012
  2. Mike Geig, Unity. Przewodnik projektanta gier, Helion, Gliwice, 2015

Literatura dodatkowa

  1. Paris Buttfield-Addison, Jon Manning, Unity Tworzenie gier mobilnych, Helion, Gliwice, 2018
  2. Ernest Adams, Projektowanie gier. Podstawy, Helion, Gliwice, 2010, 2

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Stworzenie scenariusza prostej gry.2
T-L-2Stworzenie rozgrywki w oparciu o przygotowane wcześniej elementy gry.12
T-L-3Zaliczenie1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Prezentacja przykładowych gier, w tym stworzonych przez studentów, z omówieniem sposobu ich realizacji.2
T-W-2Prezentacja scenariuszy gier stworzonych przez studentów.2
T-W-3Reklama w grach, gry edukacyjne.2
T-W-4Badania zainteresowania i emocji jakie wywołują poszczególne fragmenty gry.2
T-W-5Wybrane algorytmy grafiki komputerowej w grach.2
T-W-6Historia gier.2
T-W-7Prezentacja stworzonych przez studentów gier i zaliczenie.3
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Samodzielne dokształcanie7
A-L-3Udział w konsultacjach2
A-L-4Przygotowanie do zaliczenia1
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Samodzielne studiowanie zagadnień prezentowanych na wykładach7
A-W-3Udział w konsultacjach2
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia1
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C23.2_W01Student posiada wiedzę z zakresu tworzenia gier komputerowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W02Posiada wiedzę w zakresie projektowania, analizy i implementacji algorytmów, struktur danych oraz konstrukcji programistycznych, zna podstawowe problemy algorytmiczne występujące w obszarze informatyki.
Cel przedmiotuC-1Przekazanie podstawowej wiedzy i umiejętności z zakresu tworzenia gier.
Treści programoweT-W-1Prezentacja przykładowych gier, w tym stworzonych przez studentów, z omówieniem sposobu ich realizacji.
T-W-2Prezentacja scenariuszy gier stworzonych przez studentów.
T-W-3Reklama w grach, gry edukacyjne.
T-W-4Badania zainteresowania i emocji jakie wywołują poszczególne fragmenty gry.
T-W-5Wybrane algorytmy grafiki komputerowej w grach.
T-W-6Historia gier.
T-W-7Prezentacja stworzonych przez studentów gier i zaliczenie.
Metody nauczaniaM-1metoda podająca - wykład informacyjny
M-2metoda aktywizująca - metoda przypadków
M-3metoda praktyczna - pokaz
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie na podstawie prezentacji przez studenta scenariusza gry, jej zaimpementowanej części, oraz pytań w formie ustnej lub pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu tworzenia gier komputerowych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C23.2_U01Student posiada umiejętność tworzenia gier komputerowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U06Potrafi rozwiązywać podstawowe problemy algorytmiczne z uwzględnieniem ich złożoności posługując się kluczowymi językami programowania.
I_1A_U08Potrafi dobrać i krytycznie ocenić elementy składowe systemów komputerowych.
Cel przedmiotuC-1Przekazanie podstawowej wiedzy i umiejętności z zakresu tworzenia gier.
Treści programoweT-L-1Stworzenie scenariusza prostej gry.
T-L-2Stworzenie rozgrywki w oparciu o przygotowane wcześniej elementy gry.
T-L-3Zaliczenie
Metody nauczaniaM-4metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne
M-5metoda praktyczna - metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena zostanie wystawiona na podstawie wykonanej przez studenta gry
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Wykonanie przez studenta działającej gry
3,5
4,0
4,5
5,0