Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S1)

Sylabus przedmiotu Komercjalizacja produktów i usług:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Komercjalizacja produktów i usług
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Jarosław Jankowski <Jaroslaw.Jankowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 30 2,00,50zaliczenie
laboratoriaL4 30 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wprowadzenie do informatyki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawami przedsiębiorczości technologicznej
C-2Ukształtowanie umiejętności planowania innowacyjnych przedsięwzięć powiązanych z wykorzystaniem technologii informatycznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Poszukiwanie koncepcji nowego produktu lub usługi2
T-L-2Opracowanie modelu biznesowego z wykorzystaniem wybranej metodyki4
T-L-3Wykorzystanie metod kreatywnego rozwiązywania problemów4
T-L-4Badania rynku i preferencji konsumentów4
T-L-5Opracowanie strategii marketingowej4
T-L-6Planowanie realizacji projektu z wykorzystaniem wybranych narzędzi4
T-L-7Analiza uwarunkowań finansowych i dobór źródeł finansowania2
T-L-8Wykorzystanie technik negocjacyjnych2
T-L-9Wykorzystanie baz i rejestrów związanych z ochroną własności intelektualnej2
T-L-10Przygotowanie dokumentacji związanej z rejestracją firmy2
30
wykłady
T-W-1Podstawy przedsiębiorczości technologicznej2
T-W-2Modele i strategie biznesowe2
T-W-3Metody twórczego rozwiązywania problemów2
T-W-4Badania rynku i preferencji konsumentów2
T-W-5Strategie komunikacji z otoczeniem2
T-W-6Podstawy marketingu2
T-W-7Podstawy zarządzania projektami2
T-W-8Inkubatory przedsiębiorczości i klastry technologiczne2
T-W-9Finansowanie przedsięwzięć2
T-W-10Negocjacje w biznesie2
T-W-11Motywacja i rozwój zespołu2
T-W-12Ochrona własności intelektualnej2
T-W-13Uwarunkowania prawne funkcjonowania firm technologicznych2
T-W-14Formy prawne działalności gospodarczej2
T-W-15Podstawy prowadzenia działalności gospodarczej2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział w laboratoriach30
A-L-2Konsultacje2
A-L-3Przygotowanie sprawozdań18
50
wykłady
A-W-1Udział w wykładach30
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia18
A-W-3Konsultacje2
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny uzupełniony w prezentacje multimedialną, ćwiczenia laboratoryjne, praca zespołowa.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca na podstawie osiągniątych przez studentów efektów i planów własnych przedsięwzięć.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_C15.2_W01
Ma wiedzę pozwalającą dobrać metody i techniki planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć zorientowanych na komercjalizację produktów i usług informatycznych.
I_1A_W13C-2, C-1T-L-2, T-L-3, T-W-2M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_C15.2_U01
Umie planować i realizować przedsięwzięcia związane z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Potrafi realizować zadania w tym obszarze pracując w zespole i indywidualnie. Umie sporządzać dokumentację projektową.
I_1A_U07C-2, C-1T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-W-2M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_C15.2_K01
Kompetencje w zakresie planowania oraz realizacji w zespole oraz indywidualnie przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
I_1A_K06C-1, C-2T-W-5, T-W-7, T-W-10, T-W-8, T-W-4, T-W-6, T-W-9, T-W-1, T-W-14, T-W-15, T-W-11, T-W-3, T-W-13, T-W-2, T-W-12M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_C15.2_W01
Ma wiedzę pozwalającą dobrać metody i techniki planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć zorientowanych na komercjalizację produktów i usług informatycznych.
2,0Student nie posiada zadowalającej wiedzy w zakresie doboru metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
3,0Student posiada dostateczną wiedzę w zakresie doboru i wykorzystania podstawowych metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
3,5Student posiada dostateczną wiedzę w zakresie doboru oraz wykorzystania metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
4,0Student posiada dobrą wiedzę w zakresie doboru oraz wykorzystania metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
4,5Student posiada dobrą wiedzę w zakresie doboru oraz wykorzystania metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Student umie zastosować te metody w rzeczywistych złożonych projektach.
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę w zakresie doboru oraz wykorzystania metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Student umie poprawnie zastosować te metody w rzeczywistych złożonych projektach.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_C15.2_U01
Umie planować i realizować przedsięwzięcia związane z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Potrafi realizować zadania w tym obszarze pracując w zespole i indywidualnie. Umie sporządzać dokumentację projektową.
2,0Student nie umie przeprowadzić doboru metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
3,0Student umie przeprowadzić w podstawowym zakresie dobór metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
3,5Student umie przeprowadzić dobór podstawowych metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Umie zastosować podstawowe metody do własnych koncepcji związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
4,0Student umie przeprowadzić dobór metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Umie zastosować te metody do własnych koncepcji związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
4,5Student umie dobrze przeprowadzić dobór zaawansowanych metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Umie zastosować zaawansowane metody do własnych koncepcji związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
5,0Student umie bardzo dobrze przeprowadzić dobór zaawansowanych metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Umie zastosować zaawansowane metody do własnych koncepcji związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_C15.2_K01
Kompetencje w zakresie planowania oraz realizacji w zespole oraz indywidualnie przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
2,0Student nie posiada kompetencji społecznych i personalnych związanych z organizacją i realizacją prac w zakresie doboru metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
3,0Student posiada podstawowe kompetencje społeczne i personalne związane z organizacją i realizacją prac w zakresie doboru metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
3,5Student posiada kompetencje społeczne i personalne związane z organizacją i realizacją prac w zakresie doboru podstawowych metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Umie zastosować podstawowe metody do własnych koncepcji związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
4,0Student posiada kompetencje społeczne i personalne związane z organizacją i realizacja prac w zakresie doboru metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Umie zastosować te metody do własnych koncepcji związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
4,5Student posiada dobre kompetencje społeczne i personalne związane z organizacją i realizacją prac w zakresie doboru zaawansowanych metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Umie zastosować zaawansowane metody do własnych koncepcji związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
5,0Student posiada bardzo dobre kompetencje społeczne i personalne związane z organizacją i realizacją prac w zakresie doboru zaawansowanych metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Umie zastosować zaawansowane metody do własnych koncepcji związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.

Literatura podstawowa

  1. A. Osterwalder , Y. Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera., One Press & Helion, Warszawa, 2013
  2. E. Ries, Metoda Lean Startup, Helion & One Press, Warszawa, 2012
  3. R. Beverly, Design Thinking dla przedsiębiorców i małych firm, Helion, Warszawa, 2015

Literatura dodatkowa

  1. Opracowanie zbiorowe, Nowoczesne projektowanie modeli biznesowych, OnePress, Warszawa, 2018
  2. M. Cichoń i in., Biblia ebiznesu, Helion, Warszawa, 2013
  3. M. Sołtysik, M/ Wesołowska, Współczesne trendy w zarządzaniu projektami, Mfiles.pl, Warszawa, 2016

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Poszukiwanie koncepcji nowego produktu lub usługi2
T-L-2Opracowanie modelu biznesowego z wykorzystaniem wybranej metodyki4
T-L-3Wykorzystanie metod kreatywnego rozwiązywania problemów4
T-L-4Badania rynku i preferencji konsumentów4
T-L-5Opracowanie strategii marketingowej4
T-L-6Planowanie realizacji projektu z wykorzystaniem wybranych narzędzi4
T-L-7Analiza uwarunkowań finansowych i dobór źródeł finansowania2
T-L-8Wykorzystanie technik negocjacyjnych2
T-L-9Wykorzystanie baz i rejestrów związanych z ochroną własności intelektualnej2
T-L-10Przygotowanie dokumentacji związanej z rejestracją firmy2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawy przedsiębiorczości technologicznej2
T-W-2Modele i strategie biznesowe2
T-W-3Metody twórczego rozwiązywania problemów2
T-W-4Badania rynku i preferencji konsumentów2
T-W-5Strategie komunikacji z otoczeniem2
T-W-6Podstawy marketingu2
T-W-7Podstawy zarządzania projektami2
T-W-8Inkubatory przedsiębiorczości i klastry technologiczne2
T-W-9Finansowanie przedsięwzięć2
T-W-10Negocjacje w biznesie2
T-W-11Motywacja i rozwój zespołu2
T-W-12Ochrona własności intelektualnej2
T-W-13Uwarunkowania prawne funkcjonowania firm technologicznych2
T-W-14Formy prawne działalności gospodarczej2
T-W-15Podstawy prowadzenia działalności gospodarczej2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w laboratoriach30
A-L-2Konsultacje2
A-L-3Przygotowanie sprawozdań18
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach30
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia18
A-W-3Konsultacje2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C15.2_W01Ma wiedzę pozwalającą dobrać metody i techniki planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć zorientowanych na komercjalizację produktów i usług informatycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W13Posiada wiedzę w zakresie ekonomii i zarządzania, w tym umożliwiającą tworzenie i rozwój przedsiębiorczości w różnych jej formach, jest świadomy uwarunkowań prawnych i odpowiedzialności związanej z prowadzeniem działalności gospodarczej.
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności planowania innowacyjnych przedsięwzięć powiązanych z wykorzystaniem technologii informatycznych
C-1Zapoznanie studentów z podstawami przedsiębiorczości technologicznej
Treści programoweT-L-2Opracowanie modelu biznesowego z wykorzystaniem wybranej metodyki
T-L-3Wykorzystanie metod kreatywnego rozwiązywania problemów
T-W-2Modele i strategie biznesowe
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny uzupełniony w prezentacje multimedialną, ćwiczenia laboratoryjne, praca zespołowa.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca na podstawie osiągniątych przez studentów efektów i planów własnych przedsięwzięć.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada zadowalającej wiedzy w zakresie doboru metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
3,0Student posiada dostateczną wiedzę w zakresie doboru i wykorzystania podstawowych metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
3,5Student posiada dostateczną wiedzę w zakresie doboru oraz wykorzystania metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
4,0Student posiada dobrą wiedzę w zakresie doboru oraz wykorzystania metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
4,5Student posiada dobrą wiedzę w zakresie doboru oraz wykorzystania metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Student umie zastosować te metody w rzeczywistych złożonych projektach.
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę w zakresie doboru oraz wykorzystania metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Student umie poprawnie zastosować te metody w rzeczywistych złożonych projektach.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C15.2_U01Umie planować i realizować przedsięwzięcia związane z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Potrafi realizować zadania w tym obszarze pracując w zespole i indywidualnie. Umie sporządzać dokumentację projektową.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U07Potrafi posługiwać się rachunkiem ekonomicznym przy wstępnej ocenie podejmowanych przedsięwzięć informatycznych, dostrzegając znaczenie aspektów technicznych, społecznych i organizacyjnych.
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności planowania innowacyjnych przedsięwzięć powiązanych z wykorzystaniem technologii informatycznych
C-1Zapoznanie studentów z podstawami przedsiębiorczości technologicznej
Treści programoweT-L-2Opracowanie modelu biznesowego z wykorzystaniem wybranej metodyki
T-L-3Wykorzystanie metod kreatywnego rozwiązywania problemów
T-L-4Badania rynku i preferencji konsumentów
T-W-2Modele i strategie biznesowe
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny uzupełniony w prezentacje multimedialną, ćwiczenia laboratoryjne, praca zespołowa.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca na podstawie osiągniątych przez studentów efektów i planów własnych przedsięwzięć.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie przeprowadzić doboru metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
3,0Student umie przeprowadzić w podstawowym zakresie dobór metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
3,5Student umie przeprowadzić dobór podstawowych metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Umie zastosować podstawowe metody do własnych koncepcji związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
4,0Student umie przeprowadzić dobór metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Umie zastosować te metody do własnych koncepcji związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
4,5Student umie dobrze przeprowadzić dobór zaawansowanych metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Umie zastosować zaawansowane metody do własnych koncepcji związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
5,0Student umie bardzo dobrze przeprowadzić dobór zaawansowanych metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Umie zastosować zaawansowane metody do własnych koncepcji związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C15.2_K01Kompetencje w zakresie planowania oraz realizacji w zespole oraz indywidualnie przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K06Jest świadomy społecznego i zawodowego kontekstu informatyki oraz związanych z nim aspektów prawnych i etycznych, odpowiedzialnie stosuje przepisy prawa i przestrzega zasad etyki w życiu zawodowym i codziennym.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawami przedsiębiorczości technologicznej
C-2Ukształtowanie umiejętności planowania innowacyjnych przedsięwzięć powiązanych z wykorzystaniem technologii informatycznych
Treści programoweT-W-5Strategie komunikacji z otoczeniem
T-W-7Podstawy zarządzania projektami
T-W-10Negocjacje w biznesie
T-W-8Inkubatory przedsiębiorczości i klastry technologiczne
T-W-4Badania rynku i preferencji konsumentów
T-W-6Podstawy marketingu
T-W-9Finansowanie przedsięwzięć
T-W-1Podstawy przedsiębiorczości technologicznej
T-W-14Formy prawne działalności gospodarczej
T-W-15Podstawy prowadzenia działalności gospodarczej
T-W-11Motywacja i rozwój zespołu
T-W-3Metody twórczego rozwiązywania problemów
T-W-13Uwarunkowania prawne funkcjonowania firm technologicznych
T-W-2Modele i strategie biznesowe
T-W-12Ochrona własności intelektualnej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny uzupełniony w prezentacje multimedialną, ćwiczenia laboratoryjne, praca zespołowa.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca na podstawie osiągniątych przez studentów efektów i planów własnych przedsięwzięć.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada kompetencji społecznych i personalnych związanych z organizacją i realizacją prac w zakresie doboru metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
3,0Student posiada podstawowe kompetencje społeczne i personalne związane z organizacją i realizacją prac w zakresie doboru metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
3,5Student posiada kompetencje społeczne i personalne związane z organizacją i realizacją prac w zakresie doboru podstawowych metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Umie zastosować podstawowe metody do własnych koncepcji związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
4,0Student posiada kompetencje społeczne i personalne związane z organizacją i realizacja prac w zakresie doboru metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Umie zastosować te metody do własnych koncepcji związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
4,5Student posiada dobre kompetencje społeczne i personalne związane z organizacją i realizacją prac w zakresie doboru zaawansowanych metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Umie zastosować zaawansowane metody do własnych koncepcji związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.
5,0Student posiada bardzo dobre kompetencje społeczne i personalne związane z organizacją i realizacją prac w zakresie doboru zaawansowanych metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania przedsięwzięć związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych. Umie zastosować zaawansowane metody do własnych koncepcji związanych z komercjalizacją produktów i usług informatycznych.