Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S1)

Sylabus przedmiotu Język C#:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język C#
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Oprogramowania
Nauczyciel odpowiedzialny Valery Rogoza <wrogoza@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Tomasz Hyla <Tomasz.Hyla@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 15 1,00,50zaliczenie
laboratoriaL3 45 3,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wprowadzenie do informatyki
W-2Programowanie 1
W-3Algorytmy 1

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość podstawowych właściwości i oprogramowania platformy Visual Studio.
C-2Zdobycie umiejętności przetwarzania różnych typów danych, tworzenia klas i obiektów z wykorzystaniem języka C#
C-3Zdobycie wiedzy, umiejętności i nawyków posługiwania się technikami tworzenia skutecznych kodów w C#, w tym: przeciążaniem operatorów, zastosowaniem indeksatorów i właściwości, budową interfejsów, tworzeniem i wykorzystaniem wyjątków, tworzeniem delegatów i zdarzeń, oraz dynamiczną identyfikacją typów.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Cechy platformy programowania wizualnego Visual Studio2
T-L-2Składnia języka C#. Tworzenie i analiza prostych kodów. Instrukcje warunkowe.2
T-L-3Typy danych, literały i zmienne języka C#2
T-L-4Operatory języka C#, podstawowe techniki tworzenia klas, obiektów i metod2
T-L-5Tablice w C#2
T-L-6Łańcuche znakowe2
T-L-7Techniki posługiwania się metodami i klasami w C#2
T-L-8Przeciążanie operatorów i metod2
T-L-9Dziedziczenie klas2
T-L-10Właściwości i indeksatory2
T-L-11Metody wirtualne, klasy i metody abstrakcyjne2
T-L-12Delegaty2
T-L-13Zdarzenia2
T-L-14Przestrzenie nazw2
T-L-15Niebezpieczny kod w C#, wskaźniki2
T-L-16Typy generyczne (część I)2
T-L-17Typy generyczne (część II)2
T-L-18Dynamiczne rozpoznawanie typów2
T-L-19Refleksja typó, atrybuty2
T-L-20Technologia LINQ dostępu do źródeł danych (część I))2
T-L-21Zaawanssowane techniki w technologii LINQ (część II))2
T-L-22Biblioteka klas podstawowych C#3
45
wykłady
T-W-1Cechy platformy programowania Microsoft.NET. Struktura kodów w C#.2
T-W-2Typy danych, literały i zmienne języka C#. Operatory języka C#, przeciążanie operatorów. Tworzenie klas, obiektów i metod.2
T-W-3Tablice i łańcuchi znakowe2
T-W-4Indeksatory i właściwości. Interfejsy, struktury i przeliczenia.2
T-W-5Dziedziczenie, hierarchia klas, metody wirtualne, klasy abstrakcyjne, zaawansowane techniki operacji z metodami i klasami.2
T-W-6Wyjątki, delegaty i zdarzenia2
T-W-7Przestrzenie nazewnictwa, preprocesor języka C#, pliki konfiguracyjne2
T-W-8Dynamiczna identyfikacja typów1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach45
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych i napisanie sprawozdań26
A-L-3Zaliczenie2
A-L-4Uczestnictwo w konsultacjach2
75
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiia literatury4
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia4
A-W-4Uczestnictwo w konsultacjach1
A-W-5Zaliczenie1
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady / slajdy
M-2Wykonanie zadań laboratoryjnych / konspekt przygotowany przez wykładowcę.
M-3Samodzielna znajomość niektórych tematów z danego przedmiotu / żródła literackie proponowane przez wykładowcę.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Sprawozdania z wykonanych zadań laboratoryjnych.
S-2Ocena formująca: Odpowiedzi na pytania na zaliczeniu pismowym.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_C09.3_W01
Tworzy i opisuje projekt programu w terminach zasobów C# (klas, obiektów, delegatów, indeksatorów, interfejsów itd.), wybiera metody z biblioteki klas podstawowych C# dla realizacji projektu, tworzy kod w C#, zna strukturę platformy programowania komponentowego .NET Framework i skutecznie korzysta z funkcjonalności tej platformy.
I_1A_W04, I_1A_W02C-3, C-1, C-2T-W-8, T-W-2, T-W-5, T-W-1, T-W-7, T-W-6, T-W-4, T-W-3M-3, M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_C09.3_U01
Analizuje poprawność działania tworzonego kodu w C# oraz weryfikuje wyniki działania kodu na testowych przykłądach; skutecznie korzysta z debugera i systemu wyjątków do wyjawienia błędów w kodzie; strukturyzuje projekt programu w postaci klas i obiektów; realizuje projekt programu w języku C# na podstawie sformulowanego zadania.
I_1A_U09, I_1A_U06C-3, C-2T-L-19, T-L-16, T-L-8, T-L-7, T-L-12, T-L-21, T-L-18, T-L-4, T-L-14, T-L-22, T-L-13, T-L-9, T-L-15, T-L-1, T-L-5, T-L-10, T-L-17, T-L-11, T-L-2, T-L-3, T-L-6, T-L-20M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_C09.3_W01
Tworzy i opisuje projekt programu w terminach zasobów C# (klas, obiektów, delegatów, indeksatorów, interfejsów itd.), wybiera metody z biblioteki klas podstawowych C# dla realizacji projektu, tworzy kod w C#, zna strukturę platformy programowania komponentowego .NET Framework i skutecznie korzysta z funkcjonalności tej platformy.
2,0Student nie w stanie przeanalizować postawione zadanie, wybrać jeżykowe zasoby jego realizacji w postaci kodu w C# i napisać kod realizujcy te zadanie.
3,0Student może opisać projekt w terminach zasobów C# (klas, obiektów, komponentów itd.), może napisać proste kody, ale słabo się orientuje w zaawansowanych metodach tworzenia kodów (wykorzystanie klas biblioteki podstawowej C#, debugowanie kodów, obsługiwanie wyjątków itd.).
3,5Student może opisać projekt programu w terminach zasobów C# (klas, obiektów, komponentów itd.), może wybrać zasoby języka C# do realizacji projektu programu i tworzy proste kody w C#, ale ma trudności w ocenie optymalności proponowanego przez niego rozwiązania i słabo zna możliwości biblioteki podsatwowej C#.
4,0Student może opisać projekt programu w terminach zasobów C# (klas, obiektów, komponentów itd.), wybiera zasoby języka C# do realizacji projektu programu, tworzy kod programu w C#, posługiwując się standardowymi zasobami języka C# do realizacji programu, ale napotyka się na trudności co do posługiwania się zaawansowanymi zasobami języka C# do realizacji optymalnego i skutecznego kodu.
4,5Student opisuje projekt programu w terminach zasobów C# (klas, obiektów, komponentów itd.), wybiera skuteczne zasoby języka C# do realizacji projektu programu, tworzy kod programu w C#, skutecznie posługiwuje się standardowymi zasobami języka C# do realizacji programu, a także zaawansowanymi zasobami przedstawionymi w Bibliotece klas podstawowych środowiska Visual Studio, ale slabo zna ogólną strukturę platformy programowania komponentowego .NET Framework.
5,0Student opisuje projekt programu w terminach zasobów C# (klas, obiektów, komponentów itd.), wybiera skuteczne zasoby języka C# do realizacji projektu programu, tworzy kod programu w C#, skutecznie posługiwuje się standardowymi zasobami języka C# do realizacji programu, a także zaawansowanymi zasobami przedstawionymi w Bibliotece klas podstawowych środowiska Visual Studio, zna strukturę platformy programowania komponentowego .NET Framewoek i skutecznie korzysta z funkcjonalności tej platformy.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_C09.3_U01
Analizuje poprawność działania tworzonego kodu w C# oraz weryfikuje wyniki działania kodu na testowych przykłądach; skutecznie korzysta z debugera i systemu wyjątków do wyjawienia błędów w kodzie; strukturyzuje projekt programu w postaci klas i obiektów; realizuje projekt programu w języku C# na podstawie sformulowanego zadania.
2,0Student nie w stanie przeanalizować postawione zadanie, wybrać jeżykowe zasoby jego realizacji w postaci kodu w C# i napisać kod realizujcy te zadanie.
3,0Student może przeanalizować poprawność działania tworzonego kodu w C# oraz weryfikać wyniki działania kodu na testowych przykładach, ale napotyka się na trudności formułuwania zadania na projekt programu w języku C# w kategoriach klas i obiektów, a także ma trudności z oceną optymalności wykorzystania standardowych i zaawansowanych zasobów języka C#.
3,5Student analizuje poprawność działania tworzonego kodu w C# oraz weryfikuje wyniki działania kodu na testowych przykładach, formułuje zadanie na projekt programu w języku C# na podstawie określonego przez eksperta problemu, ale ma trudności z oceną poprawności strukturyzacji programu w postaci klas i obiektów i modyfikacji programu do rozwiązania konkretnych problemów.
4,0Student analizuje poprawność działania tworzonego kodu w C# oraz weryfikuje wyniki działania kodu na testowych przykładach, formułuje zadanie na projekt programu w języku C# na podstawie określonego przez eksperta problemu, opracowuje projekt programu w języku C# na podstawie sformulowanego zadania, strukturyzuje projekt programu w postaci klas i obiektów/ ale ma trudności z modyfikacją kodu i jego optymalizacją w crlu przystosowania programu do rozwiązania poszczególnych problemów.
4,5Student analizuje poprawność działania tworzonego kodu w C# oraz weryfikuje wyniki działania kodu na testowych przykładach, formułuje zadanie na projekt programu w języku C# na podstawie określonego przez eksperta problemu, opracowuje projekt programu w języku C# na podstawie sformulowanego zadania, strukturyzuje projekt programu w postaci klas i obiektów, modyfikuje kod w celu jego optymalizacji (w razie potrzeby), ale napotyka się na trudności posługiwania się zaawansowanymi technikami programowania wC#, w tym Biblioteką klas standardowych środowiska .NET Framework.
5,0Student analizuje poprawność działania tworzonego kodu w C# oraz weryfikuje wyniki działania kodu na testowych przykładach, formułuje zadanie na projekt programu w języku C# na podstawie określonego przez niego lub innego eksperta problemu, opracowuje projekt programu w języku C# na podstawie sformulowanego zadania, strukturyzuje projekt programu w postaci klas i obiektów, modyfikuje kod w celu jego optymalizacji (w razie potrzeby), posługiwując się w razie potrzeby zaawansowanymi technikami programowania wC#, w tym Biblioteką klas standardowych środowiska .NET Framework.

Literatura podstawowa

  1. John Sharp, C# 2010. Krok po kroku, Edycja Polska Microsoft Press, Warszawa, 2010
  2. Stephen C.Perry, C# i .NET, Helion, Gliwice, 2006
  3. Klaus Michelsen, Szkoła programowania. Język C#, Helion, Gliwice, 2007

Literatura dodatkowa

  1. Jesse Liberty, Brian McDonalds, Wprowadzenie do C# 2005, Helion, Gliwice, 2006
  2. Andrew Troelsen, Język C# i platforma .NET, MIKOM, Warszawa, 2006

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Cechy platformy programowania wizualnego Visual Studio2
T-L-2Składnia języka C#. Tworzenie i analiza prostych kodów. Instrukcje warunkowe.2
T-L-3Typy danych, literały i zmienne języka C#2
T-L-4Operatory języka C#, podstawowe techniki tworzenia klas, obiektów i metod2
T-L-5Tablice w C#2
T-L-6Łańcuche znakowe2
T-L-7Techniki posługiwania się metodami i klasami w C#2
T-L-8Przeciążanie operatorów i metod2
T-L-9Dziedziczenie klas2
T-L-10Właściwości i indeksatory2
T-L-11Metody wirtualne, klasy i metody abstrakcyjne2
T-L-12Delegaty2
T-L-13Zdarzenia2
T-L-14Przestrzenie nazw2
T-L-15Niebezpieczny kod w C#, wskaźniki2
T-L-16Typy generyczne (część I)2
T-L-17Typy generyczne (część II)2
T-L-18Dynamiczne rozpoznawanie typów2
T-L-19Refleksja typó, atrybuty2
T-L-20Technologia LINQ dostępu do źródeł danych (część I))2
T-L-21Zaawanssowane techniki w technologii LINQ (część II))2
T-L-22Biblioteka klas podstawowych C#3
45

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Cechy platformy programowania Microsoft.NET. Struktura kodów w C#.2
T-W-2Typy danych, literały i zmienne języka C#. Operatory języka C#, przeciążanie operatorów. Tworzenie klas, obiektów i metod.2
T-W-3Tablice i łańcuchi znakowe2
T-W-4Indeksatory i właściwości. Interfejsy, struktury i przeliczenia.2
T-W-5Dziedziczenie, hierarchia klas, metody wirtualne, klasy abstrakcyjne, zaawansowane techniki operacji z metodami i klasami.2
T-W-6Wyjątki, delegaty i zdarzenia2
T-W-7Przestrzenie nazewnictwa, preprocesor języka C#, pliki konfiguracyjne2
T-W-8Dynamiczna identyfikacja typów1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach45
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych i napisanie sprawozdań26
A-L-3Zaliczenie2
A-L-4Uczestnictwo w konsultacjach2
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiia literatury4
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia4
A-W-4Uczestnictwo w konsultacjach1
A-W-5Zaliczenie1
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C09.3_W01Tworzy i opisuje projekt programu w terminach zasobów C# (klas, obiektów, delegatów, indeksatorów, interfejsów itd.), wybiera metody z biblioteki klas podstawowych C# dla realizacji projektu, tworzy kod w C#, zna strukturę platformy programowania komponentowego .NET Framework i skutecznie korzysta z funkcjonalności tej platformy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W04Ma wiedzę w zakresie programowania systemów komputerowych, zna podstawowe paradygmaty programowania i wiodące języki programowania.
I_1A_W02Posiada wiedzę w zakresie projektowania, analizy i implementacji algorytmów, struktur danych oraz konstrukcji programistycznych, zna podstawowe problemy algorytmiczne występujące w obszarze informatyki.
Cel przedmiotuC-3Zdobycie wiedzy, umiejętności i nawyków posługiwania się technikami tworzenia skutecznych kodów w C#, w tym: przeciążaniem operatorów, zastosowaniem indeksatorów i właściwości, budową interfejsów, tworzeniem i wykorzystaniem wyjątków, tworzeniem delegatów i zdarzeń, oraz dynamiczną identyfikacją typów.
C-1Znajomość podstawowych właściwości i oprogramowania platformy Visual Studio.
C-2Zdobycie umiejętności przetwarzania różnych typów danych, tworzenia klas i obiektów z wykorzystaniem języka C#
Treści programoweT-W-8Dynamiczna identyfikacja typów
T-W-2Typy danych, literały i zmienne języka C#. Operatory języka C#, przeciążanie operatorów. Tworzenie klas, obiektów i metod.
T-W-5Dziedziczenie, hierarchia klas, metody wirtualne, klasy abstrakcyjne, zaawansowane techniki operacji z metodami i klasami.
T-W-1Cechy platformy programowania Microsoft.NET. Struktura kodów w C#.
T-W-7Przestrzenie nazewnictwa, preprocesor języka C#, pliki konfiguracyjne
T-W-6Wyjątki, delegaty i zdarzenia
T-W-4Indeksatory i właściwości. Interfejsy, struktury i przeliczenia.
T-W-3Tablice i łańcuchi znakowe
Metody nauczaniaM-3Samodzielna znajomość niektórych tematów z danego przedmiotu / żródła literackie proponowane przez wykładowcę.
M-1Wykłady / slajdy
M-2Wykonanie zadań laboratoryjnych / konspekt przygotowany przez wykładowcę.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawozdania z wykonanych zadań laboratoryjnych.
S-2Ocena formująca: Odpowiedzi na pytania na zaliczeniu pismowym.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie w stanie przeanalizować postawione zadanie, wybrać jeżykowe zasoby jego realizacji w postaci kodu w C# i napisać kod realizujcy te zadanie.
3,0Student może opisać projekt w terminach zasobów C# (klas, obiektów, komponentów itd.), może napisać proste kody, ale słabo się orientuje w zaawansowanych metodach tworzenia kodów (wykorzystanie klas biblioteki podstawowej C#, debugowanie kodów, obsługiwanie wyjątków itd.).
3,5Student może opisać projekt programu w terminach zasobów C# (klas, obiektów, komponentów itd.), może wybrać zasoby języka C# do realizacji projektu programu i tworzy proste kody w C#, ale ma trudności w ocenie optymalności proponowanego przez niego rozwiązania i słabo zna możliwości biblioteki podsatwowej C#.
4,0Student może opisać projekt programu w terminach zasobów C# (klas, obiektów, komponentów itd.), wybiera zasoby języka C# do realizacji projektu programu, tworzy kod programu w C#, posługiwując się standardowymi zasobami języka C# do realizacji programu, ale napotyka się na trudności co do posługiwania się zaawansowanymi zasobami języka C# do realizacji optymalnego i skutecznego kodu.
4,5Student opisuje projekt programu w terminach zasobów C# (klas, obiektów, komponentów itd.), wybiera skuteczne zasoby języka C# do realizacji projektu programu, tworzy kod programu w C#, skutecznie posługiwuje się standardowymi zasobami języka C# do realizacji programu, a także zaawansowanymi zasobami przedstawionymi w Bibliotece klas podstawowych środowiska Visual Studio, ale slabo zna ogólną strukturę platformy programowania komponentowego .NET Framework.
5,0Student opisuje projekt programu w terminach zasobów C# (klas, obiektów, komponentów itd.), wybiera skuteczne zasoby języka C# do realizacji projektu programu, tworzy kod programu w C#, skutecznie posługiwuje się standardowymi zasobami języka C# do realizacji programu, a także zaawansowanymi zasobami przedstawionymi w Bibliotece klas podstawowych środowiska Visual Studio, zna strukturę platformy programowania komponentowego .NET Framewoek i skutecznie korzysta z funkcjonalności tej platformy.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C09.3_U01Analizuje poprawność działania tworzonego kodu w C# oraz weryfikuje wyniki działania kodu na testowych przykłądach; skutecznie korzysta z debugera i systemu wyjątków do wyjawienia błędów w kodzie; strukturyzuje projekt programu w postaci klas i obiektów; realizuje projekt programu w języku C# na podstawie sformulowanego zadania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U09Potrafi analizować i oceniać przydatność języków, platform programistycznych i narzędzi informatycznych do rozwiązywania wybranych problemów inżynierskich w dziedzinie informatyki.
I_1A_U06Potrafi rozwiązywać podstawowe problemy algorytmiczne z uwzględnieniem ich złożoności posługując się kluczowymi językami programowania.
Cel przedmiotuC-3Zdobycie wiedzy, umiejętności i nawyków posługiwania się technikami tworzenia skutecznych kodów w C#, w tym: przeciążaniem operatorów, zastosowaniem indeksatorów i właściwości, budową interfejsów, tworzeniem i wykorzystaniem wyjątków, tworzeniem delegatów i zdarzeń, oraz dynamiczną identyfikacją typów.
C-2Zdobycie umiejętności przetwarzania różnych typów danych, tworzenia klas i obiektów z wykorzystaniem języka C#
Treści programoweT-L-19Refleksja typó, atrybuty
T-L-16Typy generyczne (część I)
T-L-8Przeciążanie operatorów i metod
T-L-7Techniki posługiwania się metodami i klasami w C#
T-L-12Delegaty
T-L-21Zaawanssowane techniki w technologii LINQ (część II))
T-L-18Dynamiczne rozpoznawanie typów
T-L-4Operatory języka C#, podstawowe techniki tworzenia klas, obiektów i metod
T-L-14Przestrzenie nazw
T-L-22Biblioteka klas podstawowych C#
T-L-13Zdarzenia
T-L-9Dziedziczenie klas
T-L-15Niebezpieczny kod w C#, wskaźniki
T-L-1Cechy platformy programowania wizualnego Visual Studio
T-L-5Tablice w C#
T-L-10Właściwości i indeksatory
T-L-17Typy generyczne (część II)
T-L-11Metody wirtualne, klasy i metody abstrakcyjne
T-L-2Składnia języka C#. Tworzenie i analiza prostych kodów. Instrukcje warunkowe.
T-L-3Typy danych, literały i zmienne języka C#
T-L-6Łańcuche znakowe
T-L-20Technologia LINQ dostępu do źródeł danych (część I))
Metody nauczaniaM-2Wykonanie zadań laboratoryjnych / konspekt przygotowany przez wykładowcę.
M-3Samodzielna znajomość niektórych tematów z danego przedmiotu / żródła literackie proponowane przez wykładowcę.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawozdania z wykonanych zadań laboratoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie w stanie przeanalizować postawione zadanie, wybrać jeżykowe zasoby jego realizacji w postaci kodu w C# i napisać kod realizujcy te zadanie.
3,0Student może przeanalizować poprawność działania tworzonego kodu w C# oraz weryfikać wyniki działania kodu na testowych przykładach, ale napotyka się na trudności formułuwania zadania na projekt programu w języku C# w kategoriach klas i obiektów, a także ma trudności z oceną optymalności wykorzystania standardowych i zaawansowanych zasobów języka C#.
3,5Student analizuje poprawność działania tworzonego kodu w C# oraz weryfikuje wyniki działania kodu na testowych przykładach, formułuje zadanie na projekt programu w języku C# na podstawie określonego przez eksperta problemu, ale ma trudności z oceną poprawności strukturyzacji programu w postaci klas i obiektów i modyfikacji programu do rozwiązania konkretnych problemów.
4,0Student analizuje poprawność działania tworzonego kodu w C# oraz weryfikuje wyniki działania kodu na testowych przykładach, formułuje zadanie na projekt programu w języku C# na podstawie określonego przez eksperta problemu, opracowuje projekt programu w języku C# na podstawie sformulowanego zadania, strukturyzuje projekt programu w postaci klas i obiektów/ ale ma trudności z modyfikacją kodu i jego optymalizacją w crlu przystosowania programu do rozwiązania poszczególnych problemów.
4,5Student analizuje poprawność działania tworzonego kodu w C# oraz weryfikuje wyniki działania kodu na testowych przykładach, formułuje zadanie na projekt programu w języku C# na podstawie określonego przez eksperta problemu, opracowuje projekt programu w języku C# na podstawie sformulowanego zadania, strukturyzuje projekt programu w postaci klas i obiektów, modyfikuje kod w celu jego optymalizacji (w razie potrzeby), ale napotyka się na trudności posługiwania się zaawansowanymi technikami programowania wC#, w tym Biblioteką klas standardowych środowiska .NET Framework.
5,0Student analizuje poprawność działania tworzonego kodu w C# oraz weryfikuje wyniki działania kodu na testowych przykładach, formułuje zadanie na projekt programu w języku C# na podstawie określonego przez niego lub innego eksperta problemu, opracowuje projekt programu w języku C# na podstawie sformulowanego zadania, strukturyzuje projekt programu w postaci klas i obiektów, modyfikuje kod w celu jego optymalizacji (w razie potrzeby), posługiwując się w razie potrzeby zaawansowanymi technikami programowania wC#, w tym Biblioteką klas standardowych środowiska .NET Framework.