Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S1)
specjalność: Inżynieria oprogramowania

Sylabus przedmiotu Warsztaty technologiczno-biznesowe 2:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Warsztaty technologiczno-biznesowe 2
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Komputerów i Telekomunikacji
Nauczyciel odpowiedzialny Radosław Maciaszczyk <Radoslaw.Maciaszczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 9 Grupa obieralna 5

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL6 15 1,00,50zaliczenie
wykładyW6 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Warsztaty technologiczno-biznesowe 1

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Prezentacja prototypu aplikacji przed inwestorem

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Warsztaty w tworzenia produktu jako MVP2
T-L-2Opracowanie strategii wejścia na rynek i promocji2
T-L-3Warsztaty z założenia działalności gospodarczej, wybór form opodatkowania1
T-L-4Przygotowanie prezenacji przed inwestorem2
T-L-5Wykorzystanie chmur obliczeniowych w aplikacji2
T-L-6Przechowywanie danych w aplikacji mobilnej2
T-L-7Praca nad prototypem aplikacji4
15
wykłady
T-W-1Zasady towrzenia produktu MVP2
T-W-2Promocja produktu1
T-W-3Ochrona intelektualna produktu1
T-W-4Przygotowanie do prezentacji przed inwestorem2
T-W-5Założenie działalności gospodarczej1
T-W-6Rozwiązania chmurowe1
T-W-7Przechowywanie danych2
T-W-8Narzędzia do pracy grupowej2
T-W-9Testowanie aplikacji mobilnych2
T-W-10Automatyzacja wdrożenia aplikacji1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanei do prezentacji4
A-L-3Praca nad prototypem aplikacji6
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia10
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Warsztaty

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena kompletności modelu biznesowego oraz zaawansowania aplikacji użytkowej
S-2Ocena formująca: Okresowa ocena postępów realizacji aplikacji użytkowej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_C23.3_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi: - przeprowadzić prezentacja przed inwestorem, przedstwić biznesplan - wie jak zbudować aplikację z wykorzytsaniem nowoczesnych narzędzi
I_1A_W04, I_1A_W05, I_1A_W13, I_1A_W14C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_C23.3_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi: - przeprowadzić skuteczną prezentację, - zbudować prototyp aplikacji
I_1A_U07, I_1A_U08, I_1A_U16C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_C23.3_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi skutecznie prezentować swój produkt przed inwestorami
I_1A_K05C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_C23.3_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi: - przeprowadzić prezentacja przed inwestorem, przedstwić biznesplan - wie jak zbudować aplikację z wykorzytsaniem nowoczesnych narzędzi
2,0
3,0Wie co powinna zawierać dobra prezentacja, wie co powinno znaleźć się w biznesplanie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_C23.3_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi: - przeprowadzić skuteczną prezentację, - zbudować prototyp aplikacji
2,0
3,0Przygotowanie prezentacji biznesowej, przygotowanie prototypu aplikacji.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_C23.3_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi skutecznie prezentować swój produkt przed inwestorami
2,0
3,0Przeprowadzenie prezentacji w sposób płynny.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Helion, 2012
  2. Steve Blank, Bob Dorf, Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku, OnePress, 2018
  3. Marcin Płonkowski, Android Studio. Tworzenie aplikacji mobilnych, Helion, 2017

Literatura dodatkowa

  1. Praca zbiorowa, https://codelabs.developers.google.com/, Google, 2019, Zestaw tutoriali wprowadzających do narzędzi firmy Google

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Warsztaty w tworzenia produktu jako MVP2
T-L-2Opracowanie strategii wejścia na rynek i promocji2
T-L-3Warsztaty z założenia działalności gospodarczej, wybór form opodatkowania1
T-L-4Przygotowanie prezenacji przed inwestorem2
T-L-5Wykorzystanie chmur obliczeniowych w aplikacji2
T-L-6Przechowywanie danych w aplikacji mobilnej2
T-L-7Praca nad prototypem aplikacji4
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zasady towrzenia produktu MVP2
T-W-2Promocja produktu1
T-W-3Ochrona intelektualna produktu1
T-W-4Przygotowanie do prezentacji przed inwestorem2
T-W-5Założenie działalności gospodarczej1
T-W-6Rozwiązania chmurowe1
T-W-7Przechowywanie danych2
T-W-8Narzędzia do pracy grupowej2
T-W-9Testowanie aplikacji mobilnych2
T-W-10Automatyzacja wdrożenia aplikacji1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanei do prezentacji4
A-L-3Praca nad prototypem aplikacji6
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C23.3_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi: - przeprowadzić prezentacja przed inwestorem, przedstwić biznesplan - wie jak zbudować aplikację z wykorzytsaniem nowoczesnych narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W04Ma wiedzę w zakresie programowania systemów komputerowych, zna podstawowe paradygmaty programowania i wiodące języki programowania.
I_1A_W05Posiada wiedzę o cyklu życia systemów informatycznych; zna nowoczesne metody projektowania, analizowania, wytwarzania i testowania oprogramowania, w szczególności obejmujące szeroko stosowane narzędzia wspomagające wytwarzanie oprogramowania.
I_1A_W13Posiada wiedzę w zakresie ekonomii i zarządzania, w tym umożliwiającą tworzenie i rozwój przedsiębiorczości w różnych jej formach, jest świadomy uwarunkowań prawnych i odpowiedzialności związanej z prowadzeniem działalności gospodarczej.
I_1A_W14Posiada wiedzę dotyczącą ochrony własności intelektualnej, w szczególności prawa autorskiego i prawa patentowego w wymiarze krajowym i europejskim, dotyczące przede wszystkim rozwiązań stosowanych w produktach informatycznych.
Cel przedmiotuC-1Prezentacja prototypu aplikacji przed inwestorem
Treści programoweT-L-1Warsztaty w tworzenia produktu jako MVP
T-L-2Opracowanie strategii wejścia na rynek i promocji
T-L-3Warsztaty z założenia działalności gospodarczej, wybór form opodatkowania
T-L-4Przygotowanie prezenacji przed inwestorem
T-L-5Wykorzystanie chmur obliczeniowych w aplikacji
T-L-6Przechowywanie danych w aplikacji mobilnej
T-L-7Praca nad prototypem aplikacji
T-W-1Zasady towrzenia produktu MVP
T-W-2Promocja produktu
T-W-3Ochrona intelektualna produktu
T-W-4Przygotowanie do prezentacji przed inwestorem
T-W-5Założenie działalności gospodarczej
T-W-6Rozwiązania chmurowe
T-W-7Przechowywanie danych
T-W-8Narzędzia do pracy grupowej
T-W-9Testowanie aplikacji mobilnych
T-W-10Automatyzacja wdrożenia aplikacji
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Warsztaty
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena kompletności modelu biznesowego oraz zaawansowania aplikacji użytkowej
S-2Ocena formująca: Okresowa ocena postępów realizacji aplikacji użytkowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Wie co powinna zawierać dobra prezentacja, wie co powinno znaleźć się w biznesplanie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C23.3_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi: - przeprowadzić skuteczną prezentację, - zbudować prototyp aplikacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U07Potrafi posługiwać się rachunkiem ekonomicznym przy wstępnej ocenie podejmowanych przedsięwzięć informatycznych, dostrzegając znaczenie aspektów technicznych, społecznych i organizacyjnych.
I_1A_U08Potrafi dobrać i krytycznie ocenić elementy składowe systemów komputerowych.
I_1A_U16Potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych – zespołowych i indywidualnych. Przy planowaniu i realizacji projektów informatycznych potrafi zastosować podstawowe metodyki zarządzania projektami informatycznymi.
Cel przedmiotuC-1Prezentacja prototypu aplikacji przed inwestorem
Treści programoweT-L-1Warsztaty w tworzenia produktu jako MVP
T-L-2Opracowanie strategii wejścia na rynek i promocji
T-L-3Warsztaty z założenia działalności gospodarczej, wybór form opodatkowania
T-L-4Przygotowanie prezenacji przed inwestorem
T-L-5Wykorzystanie chmur obliczeniowych w aplikacji
T-L-6Przechowywanie danych w aplikacji mobilnej
T-L-7Praca nad prototypem aplikacji
T-W-1Zasady towrzenia produktu MVP
T-W-2Promocja produktu
T-W-3Ochrona intelektualna produktu
T-W-4Przygotowanie do prezentacji przed inwestorem
T-W-5Założenie działalności gospodarczej
T-W-6Rozwiązania chmurowe
T-W-7Przechowywanie danych
T-W-8Narzędzia do pracy grupowej
T-W-9Testowanie aplikacji mobilnych
T-W-10Automatyzacja wdrożenia aplikacji
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Warsztaty
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena kompletności modelu biznesowego oraz zaawansowania aplikacji użytkowej
S-2Ocena formująca: Okresowa ocena postępów realizacji aplikacji użytkowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przygotowanie prezentacji biznesowej, przygotowanie prototypu aplikacji.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C23.3_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi skutecznie prezentować swój produkt przed inwestorami
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K05Ma kompetencje do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.
Cel przedmiotuC-1Prezentacja prototypu aplikacji przed inwestorem
Treści programoweT-L-1Warsztaty w tworzenia produktu jako MVP
T-L-2Opracowanie strategii wejścia na rynek i promocji
T-L-3Warsztaty z założenia działalności gospodarczej, wybór form opodatkowania
T-L-4Przygotowanie prezenacji przed inwestorem
T-L-5Wykorzystanie chmur obliczeniowych w aplikacji
T-L-6Przechowywanie danych w aplikacji mobilnej
T-L-7Praca nad prototypem aplikacji
T-W-1Zasady towrzenia produktu MVP
T-W-2Promocja produktu
T-W-3Ochrona intelektualna produktu
T-W-4Przygotowanie do prezentacji przed inwestorem
T-W-5Założenie działalności gospodarczej
T-W-6Rozwiązania chmurowe
T-W-7Przechowywanie danych
T-W-8Narzędzia do pracy grupowej
T-W-9Testowanie aplikacji mobilnych
T-W-10Automatyzacja wdrożenia aplikacji
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Warsztaty
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena kompletności modelu biznesowego oraz zaawansowania aplikacji użytkowej
S-2Ocena formująca: Okresowa ocena postępów realizacji aplikacji użytkowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przeprowadzenie prezentacji w sposób płynny.
3,5
4,0
4,5
5,0