Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (N3)

Sylabus przedmiotu Seminarium doktoranckie VI:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów studia trzeciego stopnia
Profil
Moduł
Przedmiot Seminarium doktoranckie VI
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Metod Sztucznej Inteligencji i Matematyki Stosowanej
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Piegat <Andrzej.Piegat@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Andrzej Banachowicz <Andrzej.Banachowicz@zut.edu.pl>, Włodzimierz Bielecki <Wlodzimierz.Bielecki@zut.edu.pl>, Ryszard Budziński <Ryszard.Budzinski@zut.edu.pl>, Aleksandr Cariow <Alexandr.Tariov@zut.edu.pl>, Dariusz Frejlichowski <dfrejlichowski@wi.zut.edu.pl>, Przemysław Klęsk <pklesk@wi.zut.edu.pl>, Georgy Kukharev <Georgy.Kukharev@zut.edu.pl>, Emma Kusztina <Emma.Kusztina@zut.edu.pl>, Antoni Nowakowski <Antoni.Nowakowski@zut.edu.pl>, Izabela Rejer <irejer@wi.zut.edu.pl>, Valery Rogoza <wrogoza@zut.edu.pl>, Leonard Rozenberg <Leonard.Rozenberg@zut.edu.pl>, Antoni Wiliński <Antoni.Wilinski@zut.edu.pl>, Bożena Śmiałkowska <Bozena.Smialkowska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 0,0 ECTS (formy) 0,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS6 8 0,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólna, dobra znajomość problemów informatyki.
W-2Przynajmniej dostateczna znajomość języka angielskiego umożliwiająca studiowanie światowej z zakresu doktoratu.
W-3Zainteresowania naukowe w zakresie informatyki i chęć realizacji badań naukowych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie doktoranta z istotą badań naukowych w zakresie informatyki i ze sposobami ich skutecznej realizacji.
C-2Wdrożenie doktoranta do obserwacji aktualnych, światowych osiągnięć naukowych w dziedzinie jego doktoratu i uwzględnianie ich w realizacji jego badań związanych z rozprawa doktorską.
C-3Wdrożenie doktoranta do publikowania wyników własnych badań i do prezentacji ich na konferencjach i seminariach naukowych i do starań o załatwianie pobytów naukowych w światowych ośrodkach naukowych przodujących w dziedzinie badań przez niego prowadzonych.
C-4Wdrożenie doktoranta w proces ciągłych starań o zdobywanie środków na wsparcie prowadzonych badań naukowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Kontynuacja badań naukowych związanych z realizowana rozprawą doktorska i kontynuacja obserwacji pojawiających się najnowszych publikacji z zakresu doktoratu. Kontynuacja własnej działalności publikacyjnej, udziału w konferencjach, starań o uzyskanie grantów naukowych i pobytów studialnych w zaawansowanych zewnętrznych ośrodkach naukowych. Przygotowywanie się do otwarcia rozprawy doktorskiej. Określenie propozycji dokładnego tematu, celu i hipotezy rozprawy doktorskiej. Wystąpienie przed Komisja Przewodu Doktorskiego z koncepcją rozprawy i dotychczasowego dorobku. Dyskusja, ewentualne korekty i zatwierdzenie ostatecznej formy tematu, celu i hipotezy rozprawy doktorskiej. Bieżące konsultowanie wszystkich problemów pojawiajacych się w trakcie realizacji doktoratu z promotorem.7
7

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Bezpośrednie uczestnictwo w konsultacjach z opiekunem naukowym.7
A-S-2Wyszukiwanie i studiowanie najnowszych osiągnięć z tematyki doktoratu.5
A-S-3Badania własne doktoranta w zakresie tematyki doktoratu.12
A-S-4Przygotowywanie publikacji prezentujacych wyniki badań zrealizowanych przez doktoranta.5
A-S-5Przygotowanie się i przeprowadzenie otwarcia doktoratu.8
37

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Dyskusja w ramach konsultacji z opiekunem naukowym.
M-2Samokształcenie przez studiowanie literatury światowej z dziedziny doktoratu.
M-3Samokształcenie w procesie realizacji własnych badań naukowych, analizy uzyskiwanych wyników i porównywania ich z wynikami innych naukowców.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena kreatywności doktoranta dokonywana w trakcie prowadzenia badań naukowych i dyskusji z opiekunem naukowym.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena uzyskanych wyników naukowych, pracowitości w zakresie prowadzenia badań, publikowania ich wyników, starania się o granty, wyjazdy studyjne do światowych ośrodkó naukowych, zapoznawania się z najnowszymi publikacjami z zakresu doktoratu.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_3-_S-6_W01
Pogłębiona wiedza w zakresie naukowej tematyki doktoratu, metod prowadzenia badań naukowych, przygotowywania publikacji prezentujacych wyniki własnych badań, zródeł i sposobów zdobywania finansowego wsparcia prowadzonych badań, światowych osrodków naukowych i osobistości naukowych w zakresie tematyki doktoratu.
I_3A_W05, I_3A_W03, I_3A_W01, I_3A_W02C-2, C-1, C-4, C-3T-S-1M-1, M-3, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_3-_S-6_U01
Umiejętność efektywnej czasowo analizy literatury, samodzielnego prowadzenia badan naukowych, opracowywania publikacji naukowych, w tym publikacji do waznych, wiodacych czasopism o podwyższonych wymaganiach, umiejetność prezentowania własnych osiagnięć naukowych i prowadzenia dialogowej dyskusji, w tym dyskusji w języku obcym.
I_3A_U01, I_3A_U04, I_3A_U03, I_3A_U05C-2, C-1, C-4, C-3T-S-1M-1, M-3, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_3-_S-6_K01
Doktorant potrafi w sposób kreatywny poszukiwać rozwiązań trudnych problemów naukowych, posiada świadomość znaczenia nauki dla postępu gospodarki kraju i jej konkurencyjności względem gospodarek innych krajów, świadomość szerzenia najnowszej wiedzy naukowej, świadomość znaczenia kontaktów międzynarodowych i wymiany myśli naukowej dla podniesienia poziomu nauki krajowej i europejskiej.
I_3A_K01, I_3A_K04, I_3A_K05, I_3A_K03, I_3A_K02C-2, C-1, C-4, C-3T-S-1M-1, M-3S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_3-_S-6_W01
Pogłębiona wiedza w zakresie naukowej tematyki doktoratu, metod prowadzenia badań naukowych, przygotowywania publikacji prezentujacych wyniki własnych badań, zródeł i sposobów zdobywania finansowego wsparcia prowadzonych badań, światowych osrodków naukowych i osobistości naukowych w zakresie tematyki doktoratu.
2,0
3,0Doktorant posiada podstawową wiedzę w zakresie naukowej tematyki doktoratu, metod prowadzenia badań naukowych, przygotowywania publikacji prezentujących wyniki własnych badań, żródeł i sposobów zdobywania finansowego wsparcia prowadzonych badań, światowych ośrodkó naukowych i osobistości naukowych z zakresu tematyki doktoratu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_3-_S-6_U01
Umiejętność efektywnej czasowo analizy literatury, samodzielnego prowadzenia badan naukowych, opracowywania publikacji naukowych, w tym publikacji do waznych, wiodacych czasopism o podwyższonych wymaganiach, umiejetność prezentowania własnych osiagnięć naukowych i prowadzenia dialogowej dyskusji, w tym dyskusji w języku obcym.
2,0
3,0Doktorant wykazuje podstawowe, akceptowalne umiejętności efektywnej czasow analizy literatury, samodzielnego prowadzenia badan naukowych, opracowywania publikacji naukowych, w tym publikacji do ważnych wiodących czasopism o podwyższonych wymaganiach, akceptowalną umiejętność prezentowania własnych osiągnięć naukowych i prowadzenia dialogowej dyskusji, w tym dyskusji w języku obcym.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_3-_S-6_K01
Doktorant potrafi w sposób kreatywny poszukiwać rozwiązań trudnych problemów naukowych, posiada świadomość znaczenia nauki dla postępu gospodarki kraju i jej konkurencyjności względem gospodarek innych krajów, świadomość szerzenia najnowszej wiedzy naukowej, świadomość znaczenia kontaktów międzynarodowych i wymiany myśli naukowej dla podniesienia poziomu nauki krajowej i europejskiej.
2,0
3,0Doktorant potrafi z akceptowalna kreatywnością poszukiwać rozwiązań trudnych problemów naukowych, posiada podstawową świadomość znaczenia nauki dla postępu gospodarki kraju i jej konkurencyjności względem godpodarek innych krajów, posiada akceptowalna świadomość konieczności szerzenia najnowszej wiedzy naukowej, znaczenia kontaktów międzynarodowych i wymiany myśli naukowej dla podniesienia poziomu nauki krajowej i europejskiej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kolman Romuald, Poradnik dla doktorantów i habilitantów, Oficyna Wydawnicza Ośrodka Postępu Organizacyjnego, Bydgoszcz, 2000
  2. Mendel Tadeusz, Metodyka pisania prac doktorskich, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań, 1999
  3. Gambarelli G., Lucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Kraków, 1996
  4. Apanowicz Jerzy, Metodologiczne uwarunkowania pracy naukowej: prace doktorskie i habilitacyjne, Centrum Doradztwa i Informacji Difin, Warszawa, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Bolesław Wojciechowicz (redaktor), Praca promotora z doktorantem: materiały konwersatorium, Wydawnictwo Instytutu Technologii Eksploatacji, Radom, 1997

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Kontynuacja badań naukowych związanych z realizowana rozprawą doktorska i kontynuacja obserwacji pojawiających się najnowszych publikacji z zakresu doktoratu. Kontynuacja własnej działalności publikacyjnej, udziału w konferencjach, starań o uzyskanie grantów naukowych i pobytów studialnych w zaawansowanych zewnętrznych ośrodkach naukowych. Przygotowywanie się do otwarcia rozprawy doktorskiej. Określenie propozycji dokładnego tematu, celu i hipotezy rozprawy doktorskiej. Wystąpienie przed Komisja Przewodu Doktorskiego z koncepcją rozprawy i dotychczasowego dorobku. Dyskusja, ewentualne korekty i zatwierdzenie ostatecznej formy tematu, celu i hipotezy rozprawy doktorskiej. Bieżące konsultowanie wszystkich problemów pojawiajacych się w trakcie realizacji doktoratu z promotorem.7
7

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Bezpośrednie uczestnictwo w konsultacjach z opiekunem naukowym.7
A-S-2Wyszukiwanie i studiowanie najnowszych osiągnięć z tematyki doktoratu.5
A-S-3Badania własne doktoranta w zakresie tematyki doktoratu.12
A-S-4Przygotowywanie publikacji prezentujacych wyniki badań zrealizowanych przez doktoranta.5
A-S-5Przygotowanie się i przeprowadzenie otwarcia doktoratu.8
37
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_3-_S-6_W01Pogłębiona wiedza w zakresie naukowej tematyki doktoratu, metod prowadzenia badań naukowych, przygotowywania publikacji prezentujacych wyniki własnych badań, zródeł i sposobów zdobywania finansowego wsparcia prowadzonych badań, światowych osrodków naukowych i osobistości naukowych w zakresie tematyki doktoratu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyI_3A_W05Absolwent posiada wiedzę o słownictwie i gramatyce języka międzynarodowego umożliwiającą mu studiowanie literatury z zakresu informatyki, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
I_3A_W03Absolwent posiada wiedzę o metodyce i metodologii prowadzenia badań naukowych.
I_3A_W01Absolwent posiada zaawansowaną wiedzę o charakterze podstawowym dla dziedziny Informatyka związana z obszarem prowadzonych badań naukowych obejmująca najnowsze osiągnięcia
I_3A_W02Absolwent posiada zaawansowaną wiedzę o charakterze szczegółowym odpowiadającą obszarowi Informatyka, obejmującą najnowsze osiągnięcia.
Cel przedmiotuC-2Wdrożenie doktoranta do obserwacji aktualnych, światowych osiągnięć naukowych w dziedzinie jego doktoratu i uwzględnianie ich w realizacji jego badań związanych z rozprawa doktorską.
C-1Zapoznanie doktoranta z istotą badań naukowych w zakresie informatyki i ze sposobami ich skutecznej realizacji.
C-4Wdrożenie doktoranta w proces ciągłych starań o zdobywanie środków na wsparcie prowadzonych badań naukowych.
C-3Wdrożenie doktoranta do publikowania wyników własnych badań i do prezentacji ich na konferencjach i seminariach naukowych i do starań o załatwianie pobytów naukowych w światowych ośrodkach naukowych przodujących w dziedzinie badań przez niego prowadzonych.
Treści programoweT-S-1Kontynuacja badań naukowych związanych z realizowana rozprawą doktorska i kontynuacja obserwacji pojawiających się najnowszych publikacji z zakresu doktoratu. Kontynuacja własnej działalności publikacyjnej, udziału w konferencjach, starań o uzyskanie grantów naukowych i pobytów studialnych w zaawansowanych zewnętrznych ośrodkach naukowych. Przygotowywanie się do otwarcia rozprawy doktorskiej. Określenie propozycji dokładnego tematu, celu i hipotezy rozprawy doktorskiej. Wystąpienie przed Komisja Przewodu Doktorskiego z koncepcją rozprawy i dotychczasowego dorobku. Dyskusja, ewentualne korekty i zatwierdzenie ostatecznej formy tematu, celu i hipotezy rozprawy doktorskiej. Bieżące konsultowanie wszystkich problemów pojawiajacych się w trakcie realizacji doktoratu z promotorem.
Metody nauczaniaM-1Dyskusja w ramach konsultacji z opiekunem naukowym.
M-3Samokształcenie w procesie realizacji własnych badań naukowych, analizy uzyskiwanych wyników i porównywania ich z wynikami innych naukowców.
M-2Samokształcenie przez studiowanie literatury światowej z dziedziny doktoratu.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena uzyskanych wyników naukowych, pracowitości w zakresie prowadzenia badań, publikowania ich wyników, starania się o granty, wyjazdy studyjne do światowych ośrodkó naukowych, zapoznawania się z najnowszymi publikacjami z zakresu doktoratu.
S-1Ocena formująca: Ocena kreatywności doktoranta dokonywana w trakcie prowadzenia badań naukowych i dyskusji z opiekunem naukowym.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant posiada podstawową wiedzę w zakresie naukowej tematyki doktoratu, metod prowadzenia badań naukowych, przygotowywania publikacji prezentujących wyniki własnych badań, żródeł i sposobów zdobywania finansowego wsparcia prowadzonych badań, światowych ośrodkó naukowych i osobistości naukowych z zakresu tematyki doktoratu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_3-_S-6_U01Umiejętność efektywnej czasowo analizy literatury, samodzielnego prowadzenia badan naukowych, opracowywania publikacji naukowych, w tym publikacji do waznych, wiodacych czasopism o podwyższonych wymaganiach, umiejetność prezentowania własnych osiagnięć naukowych i prowadzenia dialogowej dyskusji, w tym dyskusji w języku obcym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyI_3A_U01Absolwent posiada umiejętność prowadzenia badań naukowych w zakresie Informatyka z wykorzystaniem najnowszej wiedzy.
I_3A_U04Absolwent posiada umiejętność wykorzystywania nowych narzędzi informatycznych do realizacji badań naukowych.
I_3A_U03Absolwent posiada umiejętność prezentowania, tłumaczenia i obrony własnych osiągnięć naukowych.
I_3A_U05Absolwent posiada umiejętność posługiwania się językiem międzynarodowym umożliwiającą mu korzystanie z literatury zagranicznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac zagranicą.
Cel przedmiotuC-2Wdrożenie doktoranta do obserwacji aktualnych, światowych osiągnięć naukowych w dziedzinie jego doktoratu i uwzględnianie ich w realizacji jego badań związanych z rozprawa doktorską.
C-1Zapoznanie doktoranta z istotą badań naukowych w zakresie informatyki i ze sposobami ich skutecznej realizacji.
C-4Wdrożenie doktoranta w proces ciągłych starań o zdobywanie środków na wsparcie prowadzonych badań naukowych.
C-3Wdrożenie doktoranta do publikowania wyników własnych badań i do prezentacji ich na konferencjach i seminariach naukowych i do starań o załatwianie pobytów naukowych w światowych ośrodkach naukowych przodujących w dziedzinie badań przez niego prowadzonych.
Treści programoweT-S-1Kontynuacja badań naukowych związanych z realizowana rozprawą doktorska i kontynuacja obserwacji pojawiających się najnowszych publikacji z zakresu doktoratu. Kontynuacja własnej działalności publikacyjnej, udziału w konferencjach, starań o uzyskanie grantów naukowych i pobytów studialnych w zaawansowanych zewnętrznych ośrodkach naukowych. Przygotowywanie się do otwarcia rozprawy doktorskiej. Określenie propozycji dokładnego tematu, celu i hipotezy rozprawy doktorskiej. Wystąpienie przed Komisja Przewodu Doktorskiego z koncepcją rozprawy i dotychczasowego dorobku. Dyskusja, ewentualne korekty i zatwierdzenie ostatecznej formy tematu, celu i hipotezy rozprawy doktorskiej. Bieżące konsultowanie wszystkich problemów pojawiajacych się w trakcie realizacji doktoratu z promotorem.
Metody nauczaniaM-1Dyskusja w ramach konsultacji z opiekunem naukowym.
M-3Samokształcenie w procesie realizacji własnych badań naukowych, analizy uzyskiwanych wyników i porównywania ich z wynikami innych naukowców.
M-2Samokształcenie przez studiowanie literatury światowej z dziedziny doktoratu.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena uzyskanych wyników naukowych, pracowitości w zakresie prowadzenia badań, publikowania ich wyników, starania się o granty, wyjazdy studyjne do światowych ośrodkó naukowych, zapoznawania się z najnowszymi publikacjami z zakresu doktoratu.
S-1Ocena formująca: Ocena kreatywności doktoranta dokonywana w trakcie prowadzenia badań naukowych i dyskusji z opiekunem naukowym.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant wykazuje podstawowe, akceptowalne umiejętności efektywnej czasow analizy literatury, samodzielnego prowadzenia badan naukowych, opracowywania publikacji naukowych, w tym publikacji do ważnych wiodących czasopism o podwyższonych wymaganiach, akceptowalną umiejętność prezentowania własnych osiągnięć naukowych i prowadzenia dialogowej dyskusji, w tym dyskusji w języku obcym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_3-_S-6_K01Doktorant potrafi w sposób kreatywny poszukiwać rozwiązań trudnych problemów naukowych, posiada świadomość znaczenia nauki dla postępu gospodarki kraju i jej konkurencyjności względem gospodarek innych krajów, świadomość szerzenia najnowszej wiedzy naukowej, świadomość znaczenia kontaktów międzynarodowych i wymiany myśli naukowej dla podniesienia poziomu nauki krajowej i europejskiej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyI_3A_K01Absolwent ma świadomość społecznej roli uczonego a zwłaszcza rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu najnowszych osiągnięć z dziedziny Informatyka.
I_3A_K04Absolwent rozumie znaczenie nauki dla konkurencji rynkowej z innymi krajami, dla postępu technicznego i dla utrzymania odpowiedniego poziomu stopy życiowej w naszym kraju.
I_3A_K05Absolwent rozumie znaczenie znajomości języka międzynarodowego w pracy naukowej i zawodowej informatyka.
I_3A_K03Absolwent potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny.
I_3A_K02Absolwent rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, zapoznawania się z najnowszymi osiągnięciami nauki i wdrażania ich do praktyki.
Cel przedmiotuC-2Wdrożenie doktoranta do obserwacji aktualnych, światowych osiągnięć naukowych w dziedzinie jego doktoratu i uwzględnianie ich w realizacji jego badań związanych z rozprawa doktorską.
C-1Zapoznanie doktoranta z istotą badań naukowych w zakresie informatyki i ze sposobami ich skutecznej realizacji.
C-4Wdrożenie doktoranta w proces ciągłych starań o zdobywanie środków na wsparcie prowadzonych badań naukowych.
C-3Wdrożenie doktoranta do publikowania wyników własnych badań i do prezentacji ich na konferencjach i seminariach naukowych i do starań o załatwianie pobytów naukowych w światowych ośrodkach naukowych przodujących w dziedzinie badań przez niego prowadzonych.
Treści programoweT-S-1Kontynuacja badań naukowych związanych z realizowana rozprawą doktorska i kontynuacja obserwacji pojawiających się najnowszych publikacji z zakresu doktoratu. Kontynuacja własnej działalności publikacyjnej, udziału w konferencjach, starań o uzyskanie grantów naukowych i pobytów studialnych w zaawansowanych zewnętrznych ośrodkach naukowych. Przygotowywanie się do otwarcia rozprawy doktorskiej. Określenie propozycji dokładnego tematu, celu i hipotezy rozprawy doktorskiej. Wystąpienie przed Komisja Przewodu Doktorskiego z koncepcją rozprawy i dotychczasowego dorobku. Dyskusja, ewentualne korekty i zatwierdzenie ostatecznej formy tematu, celu i hipotezy rozprawy doktorskiej. Bieżące konsultowanie wszystkich problemów pojawiajacych się w trakcie realizacji doktoratu z promotorem.
Metody nauczaniaM-1Dyskusja w ramach konsultacji z opiekunem naukowym.
M-3Samokształcenie w procesie realizacji własnych badań naukowych, analizy uzyskiwanych wyników i porównywania ich z wynikami innych naukowców.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena uzyskanych wyników naukowych, pracowitości w zakresie prowadzenia badań, publikowania ich wyników, starania się o granty, wyjazdy studyjne do światowych ośrodkó naukowych, zapoznawania się z najnowszymi publikacjami z zakresu doktoratu.
S-1Ocena formująca: Ocena kreatywności doktoranta dokonywana w trakcie prowadzenia badań naukowych i dyskusji z opiekunem naukowym.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant potrafi z akceptowalna kreatywnością poszukiwać rozwiązań trudnych problemów naukowych, posiada podstawową świadomość znaczenia nauki dla postępu gospodarki kraju i jej konkurencyjności względem godpodarek innych krajów, posiada akceptowalna świadomość konieczności szerzenia najnowszej wiedzy naukowej, znaczenia kontaktów międzynarodowych i wymiany myśli naukowej dla podniesienia poziomu nauki krajowej i europejskiej.
3,5
4,0
4,5
5,0