Wydział Informatyki - Informatyka (N2)
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauki techniczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | grafika komputerowa i systemy multimedialne | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Systemów Multimedialnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Paweł Forczmański <Pawel.Forczmanski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępneCele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Opracowanie karty tematu pracy dyplomowej. |
C-2 | Przygotowanie studenta do samodzielnego okreslenia ogólnej tematyki swojej pracy dyplomowej. |
C-3 | Zapoznanie studenta z problematyka swiadomych badz nieswiadomych plagiatów prac technicznych. |
C-4 | Trening studenta w prezentowaniu wyników swoich prac. |
C-5 | Zapoznanie studentów z tematyka i zakresem prac magisterskich realizowanych w Katedrze Systemów Multimedialnych |
C-6 | Zapoznanie studentów z zasadami tworzenia tekstów techniczno-informatycznych. |
C-7 | Zapoznanie studentów z problemem plagiatu w pracach magisterskich. |
C-8 | Ukształtowanie umiejetnosci prezentowania wyników prac naukowo-badawczych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Omówienie procedury dyplomowania. Prezentacja dopuszczalnej tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami. Studium przypadków. Zasady opracowania karty tematu pracy dyplomowej. Udzieł w prowadzeniu badań naukowych w dyscyplinie INFORMATYKA. W trakcie zajec prowadzone sa rozwazania dotyczace zagadnien zwiazanych ze specjalnoscia. Rozwazania prowadzone sa w formie dyskusji, której celem jest zapoznanie studentów specjalnosci w zakresie inzynierii i badan specjalnosciowych, które mogłyby byc przedmiotem pracy dyplomowej. Dodatkowo studenci moga wykonywac wstepne prace związane z pózniejszym procesem pisania pracy dyplomowej (analiza osiagniec, załozenia do projektów, bedacych przedmiotem przyszłej pracy dyplomowej, itp.). | 10 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w seminarium | 10 |
A-A-2 | Indywidulane konsultacje w sprawie tematyki pracy z potencjalnymi opiekunami pracy | 17 |
27 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Dyskusja w czasie zajęć, prezentacja uzyskanych wyników. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Prowadzacy moze nie zaliczyc studentowi przedmiotu, jesli nie zostanie ustalony dla studenta temat pracy dyplomowej oraz wyznaczony jej opiekun. Temat pracy powinien byc przygotowany na obowiazujacym w WIZUT formularzu i dostarczony do Dziekanatu wraz z protokółami zaliczen przedmiotu. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena podsumowujaca wystawiona studentowi na podstawie jakosci przedstawionej prezentacji problemu z ogólnego zakresu tematyki zwiazanej z przyszła praca dyplomowa uwzgledniajaca ogólna aktywnosc studenta na wszystkich seminariach, uczestnictwo w dyskusjach, analizach zagadnien i wyciaganiu wniosków. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D17/5_W01 Student ma wiedze niezbedna do przygotowania tematu i zakresu pracy dyplomowej na specjalnosci a takze posiada wiedzę i rozumie prawną odpowiedzielnosc twórcy projektów technicznych za nawet nieswiadome złamanie praw autorskich innych tworców technicznych przez stosowanie w swym projekcie rozwiazan, których autorami sa inni twórcy i uswiadamia sobie koniecznosc analizy swiatowego dorobku technicznego i naukowego w zakresie realizowanego projektu. | I_2A_W05, I_2A_W06, I_2A_W10 | — | C-3, C-5, C-6, C-7 | T-A-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D17/5_U01 Student posiada umiejetnosc sformułowania tematu i zakresu pracy dyplomowej magisterskiej, umiejtnosc doboru tych dziedzin nauk informatycznych, ktore sa mu potrzebne do rozwiazania postawionego zadania oceny a takze ma umiejetnosc prezentowania wyników zrealizowanych przez siebie zadan. | I_2A_U02, I_2A_U04, I_2A_U05 | — | C-4, C-8 | T-A-1 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D17/5_K01 W wyniku zajęć studenci opanują umiejętność planowania w czasie prac związanych z realizacją pracy dyplomowej. | I_2A_K01 | — | C-8 | T-A-1 | — | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D17/5_W01 Student ma wiedze niezbedna do przygotowania tematu i zakresu pracy dyplomowej na specjalnosci a takze posiada wiedzę i rozumie prawną odpowiedzielnosc twórcy projektów technicznych za nawet nieswiadome złamanie praw autorskich innych tworców technicznych przez stosowanie w swym projekcie rozwiazan, których autorami sa inni twórcy i uswiadamia sobie koniecznosc analizy swiatowego dorobku technicznego i naukowego w zakresie realizowanego projektu. | 2,0 | brak sformułowania tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej |
3,0 | student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej | |
3,5 | student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej oraz sprecyzowania zadan czesci teoretycznej i praktycznej pracy | |
4,0 | student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej oraz sprecyzowania zadan czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowania szczegółowego spisu tresci pracy | |
4,5 | student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej oraz sprecyzowania zadan czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowac szczegółowy spis tresci pracy oraz dobrania bibliografii niezbednej do zrealizowania zadan pracy | |
5,0 | student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej, oraz sprecyzowania zadan czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowania szczegółowego spisu tresci pracy oraz dobrania bibliografii niezbednej do zrealizowania zadan pracy, oraz opracowania szczegółowego harmonogramu realizacji zadan pracy dyplomowej |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D17/5_U01 Student posiada umiejetnosc sformułowania tematu i zakresu pracy dyplomowej magisterskiej, umiejtnosc doboru tych dziedzin nauk informatycznych, ktore sa mu potrzebne do rozwiazania postawionego zadania oceny a takze ma umiejetnosc prezentowania wyników zrealizowanych przez siebie zadan. | 2,0 | student nie potrafi sformułowac tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej |
3,0 | student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej | |
3,5 | student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzowac zadania czesci teoretycznej i praktycznej pracy | |
4,0 | student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzowac zadania czesci teoretycznej i praktycznej pracy oraz opracowac szczegółowy spis tresci pracy | |
4,5 | student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzowac zadania czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowac szczegółowy spis tresci pracy oraz dobrac bibliografie niezbedna do zrealizowania zadan pracy | |
5,0 | student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzowac zadania czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowac szczegółowy spis tresci pracy oraz dobrac bibliografie niezbedna do zrealizowania zadan pracy, oraz opracowac szczegółowy harmonogram realizacji zadan pracy dyplomowej |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D17/5_K01 W wyniku zajęć studenci opanują umiejętność planowania w czasie prac związanych z realizacją pracy dyplomowej. | 2,0 | |
3,0 | student posiada kompetencje z zakresu organizacji czasu pracy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kolman Romuald, Zdobywanie Wiedzy. Poradnik podnoszenia kwalifikacji(magisteria, doktoraty, habilitacje), Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Gdansk, 2004
- Zenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, Warszawa, 2009
Literatura dodatkowa
- Przechlewski Tomasz, Praca magisterska i dyplomowa z programem LaTex : jak szybko tworzyc profesjonalnie wygladajace dokumenty, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2011