Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (N2)

Sylabus przedmiotu Elektroniczne karty identyfikacyjne - Przedmiot obieralny IV:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauki techniczne
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Elektroniczne karty identyfikacyjne - Przedmiot obieralny IV
Specjalność inżynieria oprogramowania
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Oprogramowania
Nauczyciel odpowiedzialny Włodzimierz Chocianowicz <Wlodzimierz.Chocianowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 10 1,10,50zaliczenie
laboratoriaL3 10 0,90,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólna wiedza w zakresie architektury systemów procesorowych
W-2Podstawowa znajomość zagadnień związanych z kryptologią (algorytmy i protokoły)

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zna zasady funkcjonowania i konstrukcji elektronicznych kart identyfikacyjnych
C-2Umie się posługiwać narzędziami umożiwiającymi konfigurację zasobów pamięci nieulotnrj karty
C-3Potrafi ocenić własności kart z punktu widzenia wygody ich użytkowania i bezpieczeństwa
C-4Zna aspekty aplikacyjne kart i dziedziny ich zastosowania
C-5Potrafi dobrać odpowiednie "kartowe" rozwiązanie sprzętowo-programowe w zależności od zastosowania

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1"Proste" karty zbliżeniowe. Mifare2
T-L-2Dostęp do zasobów pamięci nieulotnej. Architektura logiczna plików1
T-L-3Mechanizmy uwierzytelniania wzajemnego kart i świata zewnętrznego2
T-L-4Karta jako kryptograficzny moduł sprzętowy1
T-L-5Interfejsy zgodne z PKCS#11 i PC/SC2
T-L-6Zabezpieczone przesyłanie danych (Secure Messaging)2
10
wykłady
T-W-1Pojęcia podstawowe, klasyfikacja kart elektronicznych1
T-W-2Normalizacja kart elektronicznych1
T-W-3Architektura sprzętowa kart elektronicznych1
T-W-4Organizacja logiczna zasobów pamięciowych1
T-W-5Komunikacja i wymiana danych z kartą elektroniczną1
T-W-6Mechanizmy kontroli dostępu do zasobów karty1
T-W-7Bezpieczeństwo kart elektronicznych1
T-W-8Systemy operacyjne kart elektronicznych (natywne i ładowalne, w tym Java Card)1
T-W-9Specyfikacja PC/SC1
T-W-10Karty elektroniczne w systemach płatniczych (Specyfikacja EMV) i PKI1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Praktyczne rozwiązywanie problemów sformułowanych w ramach zajęć laboratoryjnych10
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych (praca własna)6
A-L-3Przygotowanie się do zaliczenia5
A-L-4Udzał w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć4
25
wykłady
A-W-1Udział w wykładach10
A-W-2Uzupełnianie wiedzy o bieżących trendach rozwojowych (praca własna)9
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia9
A-W-4Udzał w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjno-konwersatoryjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Sprawdzian z przygotowania do zajęć laboratoryjnych
S-2Ocena formująca: Ocena skuteczności wykonania scenariusza ćwiczenia laboratoryjnego
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne weryfikujące opanowanie wiedzy przekazywanej na wykładach

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D14/O/4-1_W01
Zna zasady funkcjonowania i konstrukcji elektronicznych kart identyfikacyjnych
I_2A_W05, I_2A_W10, I_2A_W11C-1T-W-4, T-W-3, T-W-6, T-W-1, T-W-5, T-W-8, T-L-6, T-L-3, T-L-1, T-L-2M-1, M-2S-3
I_2A_D14/O/4-1_W02
Zna aspekty aplikacyjne kart i dziedziny ich zastosowania
I_2A_W02, I_2A_W10, I_2A_W11C-4T-W-2, T-W-9, T-W-7, T-W-10, T-L-4, T-L-5M-1, M-2S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D14/O/4-1_U01
Umie się posługiwać narzędziami umożiwiającymi konfigurację zasobów pamięci nieulotnrj karty
I_2A_U08C-2T-L-1, T-L-2, T-L-5M-1, M-2S-2, S-1
I_2A_D14/O/4-1_U02
Potrafi ocenić własności kart z punktu widzenia wygody ich użytkowania i bezpieczeństwa oraz dobrać odpowiednie "kartowe" rozwiązanie sprzętowo-programowe w zależności od zastosowania
I_2A_U02, I_2A_U04, I_2A_U13C-3T-W-9, T-W-7, T-W-10, T-W-6, T-W-1, T-L-6, T-L-1, T-L-4M-1, M-2S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D14/O/4-1_K01
docenia społeczne znaczenie bezpieczeństwa informacji przesyłanej, przetwarzanej i przechowywanej w systemach informatycznych
I_2A_K03C-3T-W-7, T-W-10, T-W-6M-1S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D14/O/4-1_W01
Zna zasady funkcjonowania i konstrukcji elektronicznych kart identyfikacyjnych
2,0nie spełnia kryteriów wymaganych na ocenę 3,0
3,0zna podstawowe zasady funkcjonowania i konstrukcji kart elektronicznych
3,5zna zasady funkcjonowania i konstrukcji kart elektronicznych
4,0zna i rozumie zasady funkcjonowania i konstrukcji kart elektronicznych
4,5zna ,rozumie i potrafi wyjaśnić zasady funkcjonowania i konstrukcji kart elektronicznych
5,0w pełni opanował(a) przekazywany w ramach kursu materiał dotyczący zasad funkcjonowania i konstrukcji kart elektronicznych
I_2A_D14/O/4-1_W02
Zna aspekty aplikacyjne kart i dziedziny ich zastosowania
2,0nie spełnia kryteriów wymaganych na ocenę 3,0
3,0zna w podstawowym zakresie aspekty aplikacyjne kart i dziedziny ich zastosowania
3,5zna aspekty aplikacyjne kart i dziedziny ich zastosowania
4,0zna i rozumie aspekty aplikacyjne kart i ich przydatność w różnych dziedzinach ich zastosowania
4,5zna i rozumie aspekty aplikacyjne kart i zna kryteria ich wyboru w zależności od dziedziny ich zastosowania
5,0zna aspekty aplikacyjne kart i dziedziny ich zastosowania w pełnym zakresie wiedzy przekazywanej w ramach kursu

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D14/O/4-1_U01
Umie się posługiwać narzędziami umożiwiającymi konfigurację zasobów pamięci nieulotnrj karty
2,0nie spełnia kryteriów wymaganych na ocenę 3,0
3,0umie się posługiwać w podstawowym zakresie narzędziami umożliwiającymi konfigurację zasobów pamięci nieulotnrj karty
3,5umie się posługiwać narzędziami umożliwiającymi konfigurację zasobów pamięci nieulotnej karty
4,0umie się posługiwać narzędziami umożliwiającymi konfigurację zasobów pamięci nieulotnej karty i potrafi je wybrać w zależości od potrzeb środowiskowych
4,5umie się biegle posługiwać narzędziami umożliwiającymi konfigurację zasobów pamięci nieulotnej karty, dobierając je stosownie do potrzeb
5,0umie się posługiwać narzędziami umożiwiającymi konfigurację zasobów pamięci nieulotnej karty w pełnym zakresie wiedzy przekazywanej w ramach kursu
I_2A_D14/O/4-1_U02
Potrafi ocenić własności kart z punktu widzenia wygody ich użytkowania i bezpieczeństwa oraz dobrać odpowiednie "kartowe" rozwiązanie sprzętowo-programowe w zależności od zastosowania
2,0nie spełnia kryteriów wymaganych na ocenę 3,0
3,0potrafi w podstawowym zakresie ocenić własności kart z punktu widzenia wygody ich użytkowania i bezpieczeństwa
3,5potrafi w podstawowym zakresie ocenić własności kart z punktu widzenia wygody ich użytkowania i bezpieczeństwa oraz dobrać odpowiednie "kartowe" rozwiązanie sprzętowo-programowe w zależności od zastosowania
4,0potrafi ocenić własności kart z punktu widzenia wygody ich użytkowania i bezpieczeństwa i dobrać odpowiednie "kartowe" rozwiązanie sprzętowo-programowe w zależności od zastosowania
4,5potrafi ocenić własności kart z punktu widzenia wygody ich użytkowania i bezpieczeństwa i dobrać na podstawie analizy wariantów odpowiednie "kartowe" rozwiązanie sprzętowo-programowe w zależności od zastosowania
5,0potrafi ocenić własności kart z punktu widzenia wygody ich użytkowania i bezpieczeństwa i dobrać odpowiednie "kartowe" rozwiązanie sprzętowo-programowe w zależności od zastosowania zgodnie z całokształtem wiedzy przekazywanej w ramach kursu

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D14/O/4-1_K01
docenia społeczne znaczenie bezpieczeństwa informacji przesyłanej, przetwarzanej i przechowywanej w systemach informatycznych
2,0nie spełnia kryteriów wymagań na ocenę 3,0
3,0ma elementarną świadomość znaczenia bezpieczeństwa informacji
3,5ma świadomość znaczenia bezpieczeństwa informacji w kontekście wykorzystywania kart elektronicznych
4,0uświadamia sobie znaczenie bezpieczeństwa informacji przesyłanej, przetwarzanej i przechowywanej w elektronicznych kartach identyfikacyjnych
4,5oprócz spełnienia kryteriów uzyskania oceny 4,0 ma świadomość konsekwencji rozwoju technologii dla bezpieczeństwa kart
5,0uzmysławia sobie wszelkie aspekty związane z bezpieczeństwem informacji przechowywanej w pamięci nieulotnej elektronicznych kart identyfikacyjnych

Literatura podstawowa

  1. W.Rankl, W.Effing, Smart Card Handbook, John Wiley and Sons Ltd., Chichester, 2010
  2. K.Finkenzeller, RFID Handbook, John Wiley and Sons Ltd., Chichester, 2010

Literatura dodatkowa

  1. RSA Labs colaborants, PKCS #11: Cryptographic Token Interface Standard, RSA Laboratories, 2009
  2. RSA Labs colaborants, PKCS #15: Cryptographic Token Information Format Standard, RSA Laboratories, 2000
  3. Many, Specyfikacje PC/SC i CryptoAPI, http://www.microsift.com, 2011
  4. Many, Specyfikacje Java Card Forum, http://www.javacardforum.org, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1"Proste" karty zbliżeniowe. Mifare2
T-L-2Dostęp do zasobów pamięci nieulotnej. Architektura logiczna plików1
T-L-3Mechanizmy uwierzytelniania wzajemnego kart i świata zewnętrznego2
T-L-4Karta jako kryptograficzny moduł sprzętowy1
T-L-5Interfejsy zgodne z PKCS#11 i PC/SC2
T-L-6Zabezpieczone przesyłanie danych (Secure Messaging)2
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcia podstawowe, klasyfikacja kart elektronicznych1
T-W-2Normalizacja kart elektronicznych1
T-W-3Architektura sprzętowa kart elektronicznych1
T-W-4Organizacja logiczna zasobów pamięciowych1
T-W-5Komunikacja i wymiana danych z kartą elektroniczną1
T-W-6Mechanizmy kontroli dostępu do zasobów karty1
T-W-7Bezpieczeństwo kart elektronicznych1
T-W-8Systemy operacyjne kart elektronicznych (natywne i ładowalne, w tym Java Card)1
T-W-9Specyfikacja PC/SC1
T-W-10Karty elektroniczne w systemach płatniczych (Specyfikacja EMV) i PKI1
10

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Praktyczne rozwiązywanie problemów sformułowanych w ramach zajęć laboratoryjnych10
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych (praca własna)6
A-L-3Przygotowanie się do zaliczenia5
A-L-4Udzał w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć4
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach10
A-W-2Uzupełnianie wiedzy o bieżących trendach rozwojowych (praca własna)9
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia9
A-W-4Udzał w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D14/O/4-1_W01Zna zasady funkcjonowania i konstrukcji elektronicznych kart identyfikacyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W05Ma rozszerzoną i podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu metod informatyki wykorzystywanych do rozwiązywania problemów w wybranych obszarach nauki i techniki
I_2A_W10Ma poszerzoną wiedzę dotyczącą trendów rozwojowych i możliwości zastosowania informatyki w wybranych obszarach nauki i techniki
I_2A_W11Ma wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Cel przedmiotuC-1Zna zasady funkcjonowania i konstrukcji elektronicznych kart identyfikacyjnych
Treści programoweT-W-4Organizacja logiczna zasobów pamięciowych
T-W-3Architektura sprzętowa kart elektronicznych
T-W-6Mechanizmy kontroli dostępu do zasobów karty
T-W-1Pojęcia podstawowe, klasyfikacja kart elektronicznych
T-W-5Komunikacja i wymiana danych z kartą elektroniczną
T-W-8Systemy operacyjne kart elektronicznych (natywne i ładowalne, w tym Java Card)
T-L-6Zabezpieczone przesyłanie danych (Secure Messaging)
T-L-3Mechanizmy uwierzytelniania wzajemnego kart i świata zewnętrznego
T-L-1"Proste" karty zbliżeniowe. Mifare
T-L-2Dostęp do zasobów pamięci nieulotnej. Architektura logiczna plików
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjno-konwersatoryjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne weryfikujące opanowanie wiedzy przekazywanej na wykładach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów wymaganych na ocenę 3,0
3,0zna podstawowe zasady funkcjonowania i konstrukcji kart elektronicznych
3,5zna zasady funkcjonowania i konstrukcji kart elektronicznych
4,0zna i rozumie zasady funkcjonowania i konstrukcji kart elektronicznych
4,5zna ,rozumie i potrafi wyjaśnić zasady funkcjonowania i konstrukcji kart elektronicznych
5,0w pełni opanował(a) przekazywany w ramach kursu materiał dotyczący zasad funkcjonowania i konstrukcji kart elektronicznych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D14/O/4-1_W02Zna aspekty aplikacyjne kart i dziedziny ich zastosowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W02Ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, prawnych, etycznych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności w dziedzinie informatyki
I_2A_W10Ma poszerzoną wiedzę dotyczącą trendów rozwojowych i możliwości zastosowania informatyki w wybranych obszarach nauki i techniki
I_2A_W11Ma wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Cel przedmiotuC-4Zna aspekty aplikacyjne kart i dziedziny ich zastosowania
Treści programoweT-W-2Normalizacja kart elektronicznych
T-W-9Specyfikacja PC/SC
T-W-7Bezpieczeństwo kart elektronicznych
T-W-10Karty elektroniczne w systemach płatniczych (Specyfikacja EMV) i PKI
T-L-4Karta jako kryptograficzny moduł sprzętowy
T-L-5Interfejsy zgodne z PKCS#11 i PC/SC
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjno-konwersatoryjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne weryfikujące opanowanie wiedzy przekazywanej na wykładach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów wymaganych na ocenę 3,0
3,0zna w podstawowym zakresie aspekty aplikacyjne kart i dziedziny ich zastosowania
3,5zna aspekty aplikacyjne kart i dziedziny ich zastosowania
4,0zna i rozumie aspekty aplikacyjne kart i ich przydatność w różnych dziedzinach ich zastosowania
4,5zna i rozumie aspekty aplikacyjne kart i zna kryteria ich wyboru w zależności od dziedziny ich zastosowania
5,0zna aspekty aplikacyjne kart i dziedziny ich zastosowania w pełnym zakresie wiedzy przekazywanej w ramach kursu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D14/O/4-1_U01Umie się posługiwać narzędziami umożiwiającymi konfigurację zasobów pamięci nieulotnrj karty
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U08Potrafi wykorzystywać narzędzia sprzętowo-programowe wspomagające rozwiązywanie wybranych problemów w różnych obszarach nauki i techniki
Cel przedmiotuC-2Umie się posługiwać narzędziami umożiwiającymi konfigurację zasobów pamięci nieulotnrj karty
Treści programoweT-L-1"Proste" karty zbliżeniowe. Mifare
T-L-2Dostęp do zasobów pamięci nieulotnej. Architektura logiczna plików
T-L-5Interfejsy zgodne z PKCS#11 i PC/SC
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjno-konwersatoryjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena skuteczności wykonania scenariusza ćwiczenia laboratoryjnego
S-1Ocena formująca: Sprawdzian z przygotowania do zajęć laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów wymaganych na ocenę 3,0
3,0umie się posługiwać w podstawowym zakresie narzędziami umożliwiającymi konfigurację zasobów pamięci nieulotnrj karty
3,5umie się posługiwać narzędziami umożliwiającymi konfigurację zasobów pamięci nieulotnej karty
4,0umie się posługiwać narzędziami umożliwiającymi konfigurację zasobów pamięci nieulotnej karty i potrafi je wybrać w zależości od potrzeb środowiskowych
4,5umie się biegle posługiwać narzędziami umożliwiającymi konfigurację zasobów pamięci nieulotnej karty, dobierając je stosownie do potrzeb
5,0umie się posługiwać narzędziami umożiwiającymi konfigurację zasobów pamięci nieulotnej karty w pełnym zakresie wiedzy przekazywanej w ramach kursu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D14/O/4-1_U02Potrafi ocenić własności kart z punktu widzenia wygody ich użytkowania i bezpieczeństwa oraz dobrać odpowiednie "kartowe" rozwiązanie sprzętowo-programowe w zależności od zastosowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U02Potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł (literatura, Internet, bazy danych, dokumentacja techniczna), dokonywać ich interpretacji i oceny
I_2A_U04Potrafi wybrać, krytycznie ocenić przydatność i zastosować metodę i narzędzia rozwiązania złożonego zadania inżynierskiego
I_2A_U13Potrafi dobrać, porównać i ocenić rozwiązania projektowe w wybranym obszarze zastosowań
Cel przedmiotuC-3Potrafi ocenić własności kart z punktu widzenia wygody ich użytkowania i bezpieczeństwa
Treści programoweT-W-9Specyfikacja PC/SC
T-W-7Bezpieczeństwo kart elektronicznych
T-W-10Karty elektroniczne w systemach płatniczych (Specyfikacja EMV) i PKI
T-W-6Mechanizmy kontroli dostępu do zasobów karty
T-W-1Pojęcia podstawowe, klasyfikacja kart elektronicznych
T-L-6Zabezpieczone przesyłanie danych (Secure Messaging)
T-L-1"Proste" karty zbliżeniowe. Mifare
T-L-4Karta jako kryptograficzny moduł sprzętowy
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjno-konwersatoryjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena skuteczności wykonania scenariusza ćwiczenia laboratoryjnego
S-1Ocena formująca: Sprawdzian z przygotowania do zajęć laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne weryfikujące opanowanie wiedzy przekazywanej na wykładach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów wymaganych na ocenę 3,0
3,0potrafi w podstawowym zakresie ocenić własności kart z punktu widzenia wygody ich użytkowania i bezpieczeństwa
3,5potrafi w podstawowym zakresie ocenić własności kart z punktu widzenia wygody ich użytkowania i bezpieczeństwa oraz dobrać odpowiednie "kartowe" rozwiązanie sprzętowo-programowe w zależności od zastosowania
4,0potrafi ocenić własności kart z punktu widzenia wygody ich użytkowania i bezpieczeństwa i dobrać odpowiednie "kartowe" rozwiązanie sprzętowo-programowe w zależności od zastosowania
4,5potrafi ocenić własności kart z punktu widzenia wygody ich użytkowania i bezpieczeństwa i dobrać na podstawie analizy wariantów odpowiednie "kartowe" rozwiązanie sprzętowo-programowe w zależności od zastosowania
5,0potrafi ocenić własności kart z punktu widzenia wygody ich użytkowania i bezpieczeństwa i dobrać odpowiednie "kartowe" rozwiązanie sprzętowo-programowe w zależności od zastosowania zgodnie z całokształtem wiedzy przekazywanej w ramach kursu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D14/O/4-1_K01docenia społeczne znaczenie bezpieczeństwa informacji przesyłanej, przetwarzanej i przechowywanej w systemach informatycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_K03Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu informacji o rozwoju i osiągnięciach nauki w zakresie informatyki
Cel przedmiotuC-3Potrafi ocenić własności kart z punktu widzenia wygody ich użytkowania i bezpieczeństwa
Treści programoweT-W-7Bezpieczeństwo kart elektronicznych
T-W-10Karty elektroniczne w systemach płatniczych (Specyfikacja EMV) i PKI
T-W-6Mechanizmy kontroli dostępu do zasobów karty
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjno-konwersatoryjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne weryfikujące opanowanie wiedzy przekazywanej na wykładach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów wymagań na ocenę 3,0
3,0ma elementarną świadomość znaczenia bezpieczeństwa informacji
3,5ma świadomość znaczenia bezpieczeństwa informacji w kontekście wykorzystywania kart elektronicznych
4,0uświadamia sobie znaczenie bezpieczeństwa informacji przesyłanej, przetwarzanej i przechowywanej w elektronicznych kartach identyfikacyjnych
4,5oprócz spełnienia kryteriów uzyskania oceny 4,0 ma świadomość konsekwencji rozwoju technologii dla bezpieczeństwa kart
5,0uzmysławia sobie wszelkie aspekty związane z bezpieczeństwem informacji przechowywanej w pamięci nieulotnej elektronicznych kart identyfikacyjnych