Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | I_2A_D14/4_U01 | Student potrafi od podstaw rozwiązać, zaprojektować i zaimplementować dany problem w postaci programu. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | I_2A_U01 | Ma umiejętności w zakresie znajomości języka obcego na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz posługiwania się językiem specjalistycznym z zakresu kierunku studiów |
---|
I_2A_U02 | Potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł (literatura, Internet, bazy danych, dokumentacja techniczna), dokonywać ich interpretacji i oceny |
I_2A_U03 | Potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych indywidualnych i zespołowych przyjmując w nich różne role |
I_2A_U04 | Potrafi wybrać, krytycznie ocenić przydatność i zastosować metodę i narzędzia rozwiązania złożonego zadania inżynierskiego |
I_2A_U05 | Potrafi prawidłowo zaplanować, przeprowadzić eksperyment badawczy, dokonać analizy i prezentacji uzyskanych wyników |
I_2A_U06 | Ma umiejętność wykrywania związków i zależności zachodzących w systemach rzeczywistych i potrafi prawidłowo zaplanować i przeprowadzić proces modelowania |
I_2A_U07 | Potrafi wykorzystywać poznane metody, techniki i modele do rozwiązywania złożonych problemów |
I_2A_U08 | Potrafi wykorzystywać narzędzia sprzętowo-programowe wspomagające rozwiązywanie wybranych problemów w różnych obszarach nauki i techniki |
I_2A_U09 | Potrafi wydobywać wiedzę zawartą w dużych zbiorach danych |
I_2A_U10 | Potrafi wykorzystywać oprogramowanie wspomagające rozwiązywanie wybranych problemów |
I_2A_U11 | Potrafi dokonywać analizy i syntezy złożonych systemów |
I_2A_U12 | Ma umiejętność stosowania zaawansowanych technik programowania i metodyki projektowania systemów informatycznych w wybranym obszarze zastosowań |
I_2A_U13 | Potrafi dobrać, porównać i ocenić rozwiązania projektowe w wybranym obszarze zastosowań |
I_2A_U14 | Ma umiejętność tworzenia interfejsów oraz wykorzystania różnych sposobów komunikacji międzysystemowej |
I_2A_U15 | Ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
I_2A_U16 | Potrafi określić kierunek dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia |
Cel przedmiotu | C-3 | Zdobycie wiedzy, umiejętności i nawyków posługiwania się zaawansowanymi technikami tworzenia kodów programowych w języku C#, w tym : przeciążaniem operatorów, indeksatorami i właściwościami, interfejsami, tworzeniem i obsługiwaniem wyjątków, wykorzystaniem zasobów wejścia-wyścia, delegatami i zdarzeniami oraz wątkami i komunikacją sieciową |
---|
C-2 | Ukształtowanie umiejętności tworzenia klas (w tym hierarchii klas), obiektów i metod w realizacjach projektów programowych w języku C# |
C-1 | Zapoznanie studentów z zasobami platformy Visual Studio do tworzenia, debugowania i uruchamiania kodów programowych w języku C# |
Treści programowe | T-W-4 | Zaawansowane techniki zastosowania technologii LINQ: typy anonimowe, tworzenie połaczenia grupowego, metody tworzenia zapytań, drzewa wyrażeń, metody rozszerzenia, PLINQ |
---|
T-W-5 | Kody niebezpieczne, wskaźniki, typy zerowane i słowa kluczowe |
T-W-1 | Uogólnienia: klasy, struktury, metody i delegaty i interfejsy uogólnające |
T-W-2 | Zaawansowane techniki programowania z wykorzystaniem uogólnień: posługiwanie się hierarchją klas uogólnających, przeciążanie metod wirtualnych w klasie uogólnającej, kowariancja i kontrawariancja parametrów typu uogólnającego, tworzenie instancji obiektów typów uogólnających |
T-W-3 | Podsatwy technologii LINQ: Tworzenie zapytań, posługiwanie się operatorem "where", sortowanie wyników zapytania, techniki posługiwania się operatorami "select", "from", "group", " into", "let" oraz "join" |
T-L-4 | Metody wykorzystania technologii LINQ: tworzenie typów anonimowych, tworzenie połaczenia grupowego, tworzenie zapytań, wykorzystanie drzew wyrażeń i metod rozszerzenia |
T-L-1 | Techniki tworzenia i posługiwania się uogólnieniami |
T-L-2 | Techniki posługiwania się hierarchją klas uogólnających, przeciążaniem metod wirtualnych w klasie uogólnającej, kowariancją i kontrawariancją parametrów typu uogólnającego |
T-L-3 | Zapoznanie się z podstawowymi technikami technologii LINQ: tworzenie zapytań, posługiwanie się operatorem "where", sortowanie wyników zapytania, posługiwania się operatorami "select", "from", "group", " into", "let" oraz "join" |
T-L-5 | Badania zagadnień powiązanych z konicznością tworzenia kodów niebezpiecznych: posługiwanie się wskaźnikamii i typami zerowanymi |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne |
---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania zadań programistycznych realizowanych poza zajęciami |
---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania zadania programistycznego realizowanego na zajęciach. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie zna podstawywych operacji w środdowisku Visual C# |
3,0 | umie uruchomić środowiski i stworzyć w nim program rozwiązujący proste zagadnienie |
3,5 | umie uruchomić środowiski i stworzyć w nim program rozwiązujący zaawansowane zagadnienie |
4,0 | umie uruchomić środowiski i stworzyć w nim program rozwiązujący zaawansowane zagadnienie i go przetestesować |
4,5 | umie uruchomić środowiski i stworzyć w nim program rozwiązujący zaawansowane zagadnienie i go przetestesować oraz debugować |
5,0 | umie uruchomić środowiski i stworzyć w nim program rozwiązujący zaawansowane zagadnienie i go przetestesować oraz debugować i optymalizować |