Wydział Informatyki - Informatyka (N2)
specjalność: grafika komputerowa i systemy multimedialne
Sylabus przedmiotu Internetowe systemy kształcenia i telepracy:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauki techniczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Internetowe systemy kształcenia i telepracy | ||
Specjalność | internet w zarządzaniu | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Przemysław Różewski <Przemyslaw.Rozewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomść podstaw informatyki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem jest zapoznanie studenta z problematyką: - tworzenia kursów nauczania zdalnego - standardów i systemów nauczania zdalnego - zagadnień współpracy człowiek – komputer - zastosowania kognitywistki w systemach nauczania zdalnego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Narzedzia do edycji grafiki rastrowej dla kursów nauczania zdalnego | 2 |
T-L-2 | Narzedzia do edycji grafiki wektorowej dla kursów nauczania zdalnego | 2 |
T-L-3 | Narzedzia do edycji materiałów audio i wideo dla nauczania zdalnego | 2 |
T-L-4 | Projektowanie kursu nauczania zdalnego dla trybu synchronicznego | 2 |
T-L-5 | Umieszczenie kursu na platformie | 2 |
T-L-6 | Projektowanie kursu nauczania zdalnego dla trybu asynchronicznego | 2 |
T-L-7 | Działanie generatora metadanych | 2 |
14 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Zasady projektowania systemów interakcji człowiek-komputer (HCI) | 1 |
T-W-2 | Zagadnienie User Interface i Graphical User Interface (GUI) | 1 |
T-W-3 | Tworzenie materiałów interaktywnych dla nauczania zdalnego | 1 |
T-W-4 | Standardy w nauczaniu zdalnym | 1 |
T-W-5 | Dedykowane rozwiazania programowe i systemowe w nauczaniu zdalnym | 2 |
T-W-6 | Analiza koncepcji OpenCourseWare Consortium | 2 |
T-W-7 | Platformy nauczania zdalnego | 2 |
T-W-8 | Podstway kognitywistyki | 2 |
T-W-9 | Praktyczne zastosowania kognitywistyki | 2 |
14 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 14 |
A-L-2 | Przygotowanie kursu nauczania zdlanego | 12 |
A-L-3 | Przygotowanie od zajec laboratoryjnych | 17 |
A-L-4 | Konsultacje | 14 |
A-L-5 | Konfiguracja platformy nauczania | 5 |
A-L-6 | Przeszukiwanie archiwów multimedialnych | 6 |
68 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 14 |
A-W-2 | Egzamin | 2 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu | 12 |
A-W-4 | Konsultacje | 10 |
A-W-5 | Analiza kursów nauczania zdlanego umieszczonych w Internecie (wybrane) | 30 |
68 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Metoda przypadków |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaloiczenie części teoretycznej |
S-2 | Ocena formująca: Bieżąca ocena kursów wykonywanych na laboratoriach |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D15/8_W01 Po odbyciu tego kursu student zdobedzie wiedze pozwalajaca na projektowanie efektywnego srodowiska pracy człowiek komputer dla systemów nauczania zdalnego. | I_2A_W02, I_2A_W04, I_2A_W10 | — | C-1 | T-W-7, T-W-8, T-W-4, T-L-5 | M-2, M-1, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D15/8_U01 Po odbyciu tego kursu student zdobedzie umiejetnosci pozwalajace na projektowanie kursów nauczania zdalnego. | I_2A_U02, I_2A_U10, I_2A_U14 | — | C-1 | T-W-8, T-L-4, T-L-6 | M-2, M-1, M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D15/8_W01 Po odbyciu tego kursu student zdobedzie wiedze pozwalajaca na projektowanie efektywnego srodowiska pracy człowiek komputer dla systemów nauczania zdalnego. | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojec zwiazanych z nauczaniem na odległosc. |
3,0 | Student posiada elementarna wiedze w zakresie systemów nauczania na odległosc | |
3,5 | Student posiada elementarna wiedze w zakresie systemów nauczania na odległosc i potrafi odnies ja do prostych zadań projektowych | |
4,0 | Student posiada podstawowa wiedze w zakresie systemów nauczania na odległosc i potrafi odnies ja do typowych zadań projektowych. Potrafi interpretowac standardy zwiazane z nauczaniem na odległosc. | |
4,5 | Student posiada specjalistyczna wiedze w zakresie systemów nauczania na odległosc i potrafi odnies ja do typowych zadań projektowych. Potrafi interpretowac standardy zwiazane z nauczaniem na odległosc. | |
5,0 | Student posiada specjalistyczna wiedze w zakresie systemów nauczania na odległosc i potrafi odnies ja do róznych zadań projektowych. Potrafi twórczo interpretowac standardy zwiazane z nauczaniem na odległosc. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D15/8_U01 Po odbyciu tego kursu student zdobedzie umiejetnosci pozwalajace na projektowanie kursów nauczania zdalnego. | 2,0 | Student nie potrafi stworzyc szkieletu protego kursu nauczania na odległosc. |
3,0 | Student potrafi stworzyc szkielet protego kursu nauczania na odległosc. | |
3,5 | Student potrafi stworzyc szkielet protego kursu nauczania na odległosc i napełnic go trescia zwiazana z danym przedmiotem. | |
4,0 | Student potrafi opracowac kurs nauczania na odległosc dla danego przedmiotu i umiescic go na platformie systemu LMS. | |
4,5 | Student potrafi opracowac kurs nauczania na odległosc dla danego przedmiotu i umiescic go na platformie systemu LMS, która potrafi skonfigurowac. | |
5,0 | Student potrafi opracowac kurs nauczania na odległosc dla danego przedmiotu i umiescic go na platformie systemu LMS, która potrafi skonfigurowac. Dodatkowo potrafi dołaczyc do opracowanego przez siebie kursu inne interaktywne moduły. |
Literatura podstawowa
- Różewski P., Kusztina E., Tadeusiewicz R., Zaikin O., Intelligent Open Learning Systems: Concepts, models and algorithms, Springer, Berlin / Heidelberg, 2011, 1
- Rózewski P., Kusztina E., Zaikin O., Modele i metody zarzadzania procesem Otwartego Nauczania Zdalnego, Instytut Badan Systemowych PAN, Seria: Badania Systemowe, Warszawa- Szczecin, 2008, tom 61
Literatura dodatkowa
- Bednarek J., Media w nauczaniu, MIKOM, Warszawa, 2002
- Hyla M., Przewodnik po e-learningu, Wydawnictwo Wolters Kluwer, Warszawa, 2007, Wydanie II