Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (N1)

Sylabus przedmiotu Inżynierski projekt zespołowy 1:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Inżynierski projekt zespołowy 1
Specjalność Inżynieria oprogramowania
Jednostka prowadząca Katedra Metod Sztucznej Inteligencji i Matematyki Stosowanej
Nauczyciel odpowiedzialny Marcin Korzeń <Marcin.Korzen@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marcin Korzeń <Marcin.Korzen@zut.edu.pl>, Jerzy Pejaś <Jerzy.Pejas@zut.edu.pl>, Piotr Piela <Piotr.Piela@zut.edu.pl>, Mirosław Łazoryszczak <Miroslaw.Lazoryszczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 24 3,00,80zaliczenie
wykładyW6 6 1,00,20zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Inżynieria oprogramowania

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu nauczenie studenta pracy zespołowej przy realizacj praktycznych projektów inżynierskich.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wybór i ustalenie tematyki projektu.2
T-P-2Realizacja praktyczna projektu obejmująca następujące elementy wspólne dla wszystkich projektów: wybór metodyki zarządzania projektem, podział ról w zespole, ustalenie koncepcji oraz założeń projektowych (wybór środowiska programistycznego wybór bibliotek), implementację, przygotowanie dokumentacji oraz raportu z testów aplikacji/urządzenia. Projekty realizowane są w zespołach standardowo 4 osobowych i obejmują podstawowy stopień zaawansowania. Tematyka projektów dotyczy takich obszarów jak np.: ogólna inżynieria oprogramowania, sztuczna inteligencja, grafika i gry komputerowe, cyberbezpieczeństwo, systemy wbudowane, automatyka cyfrowa i inne.20
T-P-3Prezentacje projektów na forum grupy.2
24
wykłady
T-W-1Elementy projetowania inzynierskiego: planowanie produktu, identyfikacja potrzeb uzytkownika/klienta, specyfiakca wymagań, koncepcja, projekt, prototyp,2
T-W-2Metodyki zarządzania projektami.2
T-W-3Omówienie stuktury projektu oraz wymagań formalnych odnośnie projektów jak dokumentacja, projekt aplikacji, implementacja, raport z testów,2
6

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach24
A-P-2Przygotowanie tematyki oraz koncepcji projektu.5
A-P-3Implementacja projektu - praca własna38
A-P-4Opracowanie dokumentacji do zrealizowanego projektu.8
75
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach6
A-W-2Uczestnictwo w konsultacjach2
A-W-3Samodzielne poszerzanie wiadomości z zakresu projektowania inzynierskiego.17
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Projekt zespołowy

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena merytoryczna projektu, dokumentacji projektowej, oraz prezentacji wykonanego projektu.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanie studenta do zadań projektowych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_D02.01.1_W01
Ma wiedzę na temat projetowania inzynierskiego oraz metodyk zarządzania projektamI.
I_1A_W05, I_1A_W06, I_1A_W11C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_D02.01.1_U01
Umie zarządzać projektem iinformatycznym, potrafi przygotować dokumentację projektową oraz zrezlizować projekt informatyczny.
I_1A_U04, I_1A_U10, I_1A_U14, I_1A_U16C-1T-P-1, T-P-2, T-P-3M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_D02.01.1_W01
Ma wiedzę na temat projetowania inzynierskiego oraz metodyk zarządzania projektamI.
2,0
3,0Student zna w stopniu elementarnym zasady realizacji projektu zespołowego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_D02.01.1_U01
Umie zarządzać projektem iinformatycznym, potrafi przygotować dokumentację projektową oraz zrezlizować projekt informatyczny.
2,0
3,0Student w stopniu elementarnym potrafi zrealizować projekt zespołowy.
3,5
4,0
4,5
5,0

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wybór i ustalenie tematyki projektu.2
T-P-2Realizacja praktyczna projektu obejmująca następujące elementy wspólne dla wszystkich projektów: wybór metodyki zarządzania projektem, podział ról w zespole, ustalenie koncepcji oraz założeń projektowych (wybór środowiska programistycznego wybór bibliotek), implementację, przygotowanie dokumentacji oraz raportu z testów aplikacji/urządzenia. Projekty realizowane są w zespołach standardowo 4 osobowych i obejmują podstawowy stopień zaawansowania. Tematyka projektów dotyczy takich obszarów jak np.: ogólna inżynieria oprogramowania, sztuczna inteligencja, grafika i gry komputerowe, cyberbezpieczeństwo, systemy wbudowane, automatyka cyfrowa i inne.20
T-P-3Prezentacje projektów na forum grupy.2
24

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Elementy projetowania inzynierskiego: planowanie produktu, identyfikacja potrzeb uzytkownika/klienta, specyfiakca wymagań, koncepcja, projekt, prototyp,2
T-W-2Metodyki zarządzania projektami.2
T-W-3Omówienie stuktury projektu oraz wymagań formalnych odnośnie projektów jak dokumentacja, projekt aplikacji, implementacja, raport z testów,2
6

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach24
A-P-2Przygotowanie tematyki oraz koncepcji projektu.5
A-P-3Implementacja projektu - praca własna38
A-P-4Opracowanie dokumentacji do zrealizowanego projektu.8
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach6
A-W-2Uczestnictwo w konsultacjach2
A-W-3Samodzielne poszerzanie wiadomości z zakresu projektowania inzynierskiego.17
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_D02.01.1_W01Ma wiedzę na temat projetowania inzynierskiego oraz metodyk zarządzania projektamI.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W05Posiada wiedzę o cyklu życia systemów informatycznych; zna nowoczesne metody projektowania, analizowania, wytwarzania i testowania oprogramowania, w szczególności obejmujące szeroko stosowane narzędzia wspomagające wytwarzanie oprogramowania.
I_1A_W06Posiada ogólną wiedzę dotyczącą szeroko pojętych systemów informatycznych, obejmującą różne fazy eksploatacji i rozwoju systemów oraz związane z tym procesy, zna podstawowe narzędzia i techniki przydatne w rozwiązywaniu problemów informatycznych.
I_1A_W11Ma podstawową wiedzę w zakresie procesów społecznych oraz zna podstawowe zasady pracy zespołowej.
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu nauczenie studenta pracy zespołowej przy realizacj praktycznych projektów inżynierskich.
Treści programoweT-W-1Elementy projetowania inzynierskiego: planowanie produktu, identyfikacja potrzeb uzytkownika/klienta, specyfiakca wymagań, koncepcja, projekt, prototyp,
T-W-2Metodyki zarządzania projektami.
T-W-3Omówienie stuktury projektu oraz wymagań formalnych odnośnie projektów jak dokumentacja, projekt aplikacji, implementacja, raport z testów,
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanie studenta do zadań projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna w stopniu elementarnym zasady realizacji projektu zespołowego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_D02.01.1_U01Umie zarządzać projektem iinformatycznym, potrafi przygotować dokumentację projektową oraz zrezlizować projekt informatyczny.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U04Potrafi samodzielnie posługiwać się materiałami źródłowymi w zakresie analizy i syntezy zawartych w nich informacji oraz poddawać je krytycznej ocenie w odniesieniu do problemów informatycznych.
I_1A_U10Potrafi projektować i implementować systemy informatyczne posługując się narzędziami wspomagającymi proces wytwarzania oprogramowania na różnych jego etapach.
I_1A_U14W dyskusji potrafi w sposób konstruktywny wymieniać poglądy, skutecznie przekonywać do własnych pomysłów oraz uwzględniać sugestie współpracowników.
I_1A_U16Potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych – zespołowych i indywidualnych. Przy planowaniu i realizacji projektów informatycznych potrafi zastosować podstawowe metodyki zarządzania projektami informatycznymi.
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu nauczenie studenta pracy zespołowej przy realizacj praktycznych projektów inżynierskich.
Treści programoweT-P-1Wybór i ustalenie tematyki projektu.
T-P-2Realizacja praktyczna projektu obejmująca następujące elementy wspólne dla wszystkich projektów: wybór metodyki zarządzania projektem, podział ról w zespole, ustalenie koncepcji oraz założeń projektowych (wybór środowiska programistycznego wybór bibliotek), implementację, przygotowanie dokumentacji oraz raportu z testów aplikacji/urządzenia. Projekty realizowane są w zespołach standardowo 4 osobowych i obejmują podstawowy stopień zaawansowania. Tematyka projektów dotyczy takich obszarów jak np.: ogólna inżynieria oprogramowania, sztuczna inteligencja, grafika i gry komputerowe, cyberbezpieczeństwo, systemy wbudowane, automatyka cyfrowa i inne.
T-P-3Prezentacje projektów na forum grupy.
Metody nauczaniaM-2Projekt zespołowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena merytoryczna projektu, dokumentacji projektowej, oraz prezentacji wykonanego projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu elementarnym potrafi zrealizować projekt zespołowy.
3,5
4,0
4,5
5,0