Wydział Elektryczny - Teleinformatyka (S2)
Sylabus przedmiotu Niezawodność i diagnostyka:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Teleinformatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Niezawodność i diagnostyka | ||
Specjalność | Systemy transmisyjne | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Telekomunikacji i Fotoniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Grzegorz Mikołajczak <Grzegorz.Mikolajczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień z zakresu statystyki matematycznej |
W-2 | Znajomość zagadnień z zakresu sieci komputerowych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ukształtowanie umiejętności z zakresu diagnostyki systemów teleinformatycznych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt systemu teleinformatycznego uwzględniający dyspozycyjność i integralność usług | 8 |
T-P-2 | Planowanie diagnostyki systemów teleinformatycznych przy pomocy narzędzi programistycznych. | 8 |
T-P-3 | Planowanie diagnostyki systemów teleinformatycznych przy pomocy dostępnych urządzeń | 8 |
T-P-4 | Analiza niezawodności systemów przy pomocy wybranych programów komputerowych | 6 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe pojęcia i zagadnienia z zakresu diagnostyki i niezawodności urządzeń | 2 |
T-W-2 | Modelowanie niezawodności obiektów | 2 |
T-W-3 | Struktury obiektów | 2 |
T-W-4 | Obiekt odnawialny | 1 |
T-W-5 | Systemy norm polskich i międzynarodowych w niezowodności i diagnostyce systemów teleinformatycznych | 2 |
T-W-6 | Analiza przyczyn i dotkliwości skutków awarii | 2 |
T-W-7 | Testowanie wbudowane i automatyczne w systemach teleinformatycznych. | 2 |
T-W-8 | Diagnostyka systemów teleinformatycznych. | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-P-2 | Studiowanie literatury | 5 |
A-P-3 | Wykonanie projektu i przygotowanie dokumentacji projektowej | 20 |
A-P-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 5 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 5 |
A-W-3 | Analiza przykładów z zajęć | 5 |
A-W-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 5 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z zastosowaniem środków audiowizualnych |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów |
S-2 | Ocena formująca: Ocena zadań projektowych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TI_2A_D02-ST_W01 Student ma wiedzę na temat niezawodności, diagnozowania błędów, metod lokalizacji uszkodzeń i testowania systemów teleinformatycznych | TI_2A_W01, TI_2A_W06, TI_2A_W07 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-8, T-W-7, T-P-1, T-P-2, T-P-3 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TI_2A_D02-ST_U01 Student potrafi zaplanować proces diagnozowania oraz uwzględnia niezawodność systemów teleinformatycznych na etapie projektu. | TI_2A_U01 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-8, T-W-7, T-P-1, T-P-2, T-P-3 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TI_2A_D02-ST_W01 Student ma wiedzę na temat niezawodności, diagnozowania błędów, metod lokalizacji uszkodzeń i testowania systemów teleinformatycznych | 2,0 | |
3,0 | Posiada wiedzę z zakresu niezawodności i diagnostyki systemów teleinformatycznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TI_2A_D02-ST_U01 Student potrafi zaplanować proces diagnozowania oraz uwzględnia niezawodność systemów teleinformatycznych na etapie projektu. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi zaplanować, przeprowadzić diagnostykę systemów teleinformatycznych oraz zinterpretować otrzymane wyniki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- M. A. Dye, R. McDonald, R. W. Ruf, Akademia sieci Cisco CCNA Exploration Semestr 1 - 4, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2011
- W.Pamuła, Niezawodność i bezpieczeństwo - wybór zagadnień, Wyd. Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2011, Wyd. I
Literatura dodatkowa
- D. Bobrowski, Modele i metody matematyczne teorii niezawodności, WNT, Warszawa, 1985
- R.Kisiel, J.Felba, Podstawy konstrukcji aparatury elektronicznej, Wyd. Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2015, Wyd. I