Wydział Elektryczny - Teleinformatyka (S1)
Sylabus przedmiotu Systemy HPC:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Teleinformatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Systemy HPC | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Przetwarzania Sygnałów i Inżynierii Multimedialnej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Przemysław Mazurek <Przemyslaw.Mazurek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 7 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Systemy operacyjne i architektura systemów komputerowych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z budową systemów HPC |
C-2 | Zapoznanie studentów z metodami programowania systemów HPC |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Techniki zrównoleglania i synchronizacji | 14 |
T-L-2 | Programowanie GPGPU | 12 |
T-L-3 | Klastry i zarządzenie klastrami | 4 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do systemów HPC | 1 |
T-W-2 | Techniki zrównoleglania i synchronizacji | 5 |
T-W-3 | Programowanie GPGPU | 5 |
T-W-4 | Klastry i zarządzenie klastrami | 2 |
T-W-5 | Rodzaje systemów HPC | 1 |
T-W-6 | Zaliczenie wykładów | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Przygotowanie się do zajęć laboratoryjnych | 60 |
A-L-2 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
90 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Przygotowanie się do zaliczenia z przedmiotu w formie testu | 20 |
A-W-2 | Czytanie wskazanej literatury | 25 |
A-W-3 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca / wykład informacyjny |
M-2 | Metoda praktyczna / ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń ujętych planem |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie testu wyboru |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TI_1A_C33.2_W01 Student zna podstawowe metody programowania systemów HPC. Student zna architektury systemów HPC, w zakresie podstawowym. | TI_1A_W08, TI_1A_W09 | — | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TI_1A_C33.2_U01 Student potrafi realizować proste zadania programowania systemów HPC. | TI_1A_U03, TI_1A_U06 | — | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TI_1A_C33.2_W01 Student zna podstawowe metody programowania systemów HPC. Student zna architektury systemów HPC, w zakresie podstawowym. | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe metody programowania systemów HPC. Student zna architektury systemów HPC, w zakresie podstawowym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TI_1A_C33.2_U01 Student potrafi realizować proste zadania programowania systemów HPC. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi realizować proste zadania programowania systemów HPC. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | . |
Literatura podstawowa
- Bertil Schmidt, Jorge Gonzalez-Dominguez, Christian Hundt, Moritz Schlarb, Parallel Processing. Concepts and Practice, Morgan Kaufmann, 2017, 1
- NVIDIA, NVIDIA CUDA C Programming Guide, NVIDIA, 2018
- J. Sanders, E. Kandrot, CUDA by Example: An Introduction to General-Purpose GPU Programming, Addison-Wesley, 2010
- D.B. Kirk, W.W. Hwu, Programming Massively Parallel Processors: A Hands-on Approach, Morgan Kaufmann, 2010
- R. Farber, CUDA Application Design and Development, Morgan Kaufmann, 2011
Literatura dodatkowa
- NVIDIA, NVIDIA CUDA, CUDA C Best Practices Guide, 2018