Wydział Elektryczny - Teleinformatyka (S1)
Sylabus przedmiotu Aplikacje internetowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Teleinformatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Aplikacje internetowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Przetwarzania Sygnałów i Inżynierii Multimedialnej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Robert Krupiński <Robert.Krupinski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Mateusz Tecław <Mateusz.Teclaw@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy programowania |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z technologiami wykorzystywanymi do tworzenia aplikacji internetowych |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności tworzenia prostych aplikacji internetowych z wykorzystaniem różnych technologii |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Struktura oraz składnia dokumentów HTML5. Podstawowe elementy funkcjonalne. | 2 |
T-L-2 | Arkusze stylów CSS3. Model pudełkowy, selektory, pseudoklasy, efekty i transformacje. Modele flex oraz grid. | 2 |
T-L-3 | Podstawy języka JavaScript. Składnia, zmienne, funkcje, HTML DOM (Document Object Model) | 3 |
T-L-4 | JavaScript: klasy i obiekty, system zdarzeń, funkcje zwrotne i asynchroniczne wykonywanie procedur, ECMAScript 6. | 3 |
T-L-5 | Javascript: Operacje na ciągach znakowych, operacje na tablicach, podstawy AJAX (Asynchronous JavaScript And XML) | 2 |
T-L-6 | Realizacja prostej aplikacji internetowej z wykorzystaniem HTML5, CSS3 oraz JavaScript. | 2 |
T-L-7 | Wstęp do Canvas 2D. Deklaracja, pojęcie kontekstu, wymiary i subpikselowe definiowanie położenia. | 1 |
T-L-8 | Canvas: rysowanie postawowych kształtów, maszyna stanów, zapisywanie i odtwarzanie ustawień. | 3 |
T-L-9 | Canvas: renderowanie pozaekranowe, style linii i wypełnienia, translacja i rotacja układu odniesienia, praca z grafiką rastrową, maska przycinania, strefy zderzeń. | 4 |
T-L-10 | Canvas: synchronizacja czasowa i animacje. | 2 |
T-L-11 | Canvas: wykorzystanie elementów SVG do rysowania obiektów (obiekt Path) | 2 |
T-L-12 | Realizacja prostej aplikacji internetowej z wykorzystaniem Canvas 2D. | 2 |
T-L-13 | Samodzielna realizacja zadań zaliczających. | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Struktura oraz składnia dokumentów HTML. Zastosowanie formularzy do interaktywnej komunikacji z użytkownikiem. | 3 |
T-W-2 | Arkusze stylów CSS. Dynamiczne tworzenie kodu HTML. Zastosowanie DHTML. | 3 |
T-W-3 | Podstawy języka PHP. | 3 |
T-W-4 | Podstawy języka Javascript, obsługa zdarzeń. | 3 |
T-W-5 | JavaScript i HTML DOM. | 2 |
T-W-6 | JavaScript i Ajax. | 2 |
T-W-7 | Wprowadzenie do jQuery. | 2 |
T-W-8 | jQuery selektory. | 1 |
T-W-9 | jQuery zdarzenia. | 1 |
T-W-10 | jQuery efekty. | 1 |
T-W-11 | jQuery funkcje typu Callback. | 1 |
T-W-12 | jQuery i HTML. | 1 |
T-W-13 | jQuery i CSS. | 2 |
T-W-14 | jQuery i Ajax. | 1 |
T-W-15 | jQuery i programy rozszerzeniowe. | 1 |
T-W-16 | JavaScript i Audio. | 1 |
T-W-17 | JavaScript i WebGL. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 30 |
A-L-2 | Samodzielna praca przy komputerze (uzupełnianie ćwiczeń laboratoryjnych). | 30 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 30 |
A-W-2 | Przygotowanie do zajęć (przypomnienie materiału z wykładu, samodzielne studiowanie literatury, samodzielne wykonywanie ćwiczeń programistycznych) | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Podająca - wykład informacyjny. |
M-2 | Programowana - z użyciem komputera. |
M-3 | Praktyczna - pokaz. |
M-4 | Praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie testowe wykładów. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TI_1A_C10_W01 Student ma uporządkowaną wiedzę w zakresie tworzenia aplikacji internetowych z wykorzystaniem wybranych języków wysokiego poziomu. | TI_1A_W09, TI_1A_W10 | — | — | C-1, C-2 | T-W-4, T-W-5, T-W-11, T-W-10, T-W-9, T-W-8, T-W-6, T-W-15, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-3, T-W-1, T-W-2 | M-1, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TI_1A_C10_U01 Student potrafi stworzyć aplikację internetową, także z wykorzystaniem informacji pozyskanych z baz danych. | TI_1A_U08, TI_1A_U12 | — | — | C-2 | T-L-4, T-L-2, T-L-12, T-L-9, T-L-11, T-L-1, T-L-13, T-L-3, T-L-10, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-5 | M-2, M-4 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TI_1A_C10_W01 Student ma uporządkowaną wiedzę w zakresie tworzenia aplikacji internetowych z wykorzystaniem wybranych języków wysokiego poziomu. | 2,0 | |
3,0 | Student ma uporządkowaną wiedzę w zakresie tworzenia aplikacji internetowych z wykorzystaniem wybranych języków wysokiego poziomu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TI_1A_C10_U01 Student potrafi stworzyć aplikację internetową, także z wykorzystaniem informacji pozyskanych z baz danych. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi stworzyć aplikację internetową, także z wykorzystaniem informacji pozyskanych z bazy danych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- N. Bevacqua, Nowoczesny JavaScript. Poznaj ES6 i praktyczne zastosowania nowych rozwiązań., Helion, 2018
- L. Atencio, Programowanie funkcyjne z JavaScriptem. Sposób na lepszy kod, Helion, 2018
- S. Timms, JavaScript i wzorce projektowe. Programowanie dla zaawansowanych, Helion, 2017, 2
- L Lernay, R. Cobum, J. Kymin, HTML, CSS i JavaScript dla każdego, Helion, 7, 2016
- B. Bibeault, Y. Katz, A. de Rosa, jQuery w akcji, Helion, 2016, 3
Literatura dodatkowa
- R. Greasidis, Biblioteka jQuery. Sprawdzone wzorce projektowe, Helion, 2016
- S. Lindstrom, CSS. Refaktoryzacja kodu, Helion, 2017