Wydział Elektryczny - Teleinformatyka (S1)
Sylabus przedmiotu Systemy rzeczywistości rozszerzonej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Teleinformatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Systemy rzeczywistości rozszerzonej | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Przetwarzania Sygnałów i Inżynierii Multimedialnej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Przemysław Mazurek <Przemyslaw.Mazurek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Robert Krupiński <Robert.Krupinski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 6 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Systemy operacyjne i architektura systemów komputerowych |
W-2 | Programowanie urządzeń mobilnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z metodami programowania systemów rzeczywistości rozszerzonej (AR) |
C-2 | Zapoznanie studentów z budową systemów rzeczywistości rozszerzonej (AR) |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wykorzystanie kamery i systemu wizualizacji 3D w projektach AR | 2 |
T-L-2 | Kluczowanie obrazu | 2 |
T-L-3 | Projekcja obrazu kluczowanego w powiązaniu ze znacznikiem 2D | 2 |
T-L-4 | Projekcja obrazu kluczowanego w powiązaniu ze znacznikiem 3D | 2 |
T-L-5 | Powiązanie obiektów syntetycznych 3D z obrazem | 4 |
T-L-6 | Powiązanie obiektów animowanych 3D z obrazem | 6 |
T-L-7 | Rejestracja panoram sferycznych i powiązaniem z projekcją AR | 2 |
T-L-8 | Skanowanie 3D postaci w celu umieszczenia w środowisku AR | 10 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Systemy Augmented Reality (AR) | 1 |
T-W-2 | Interfejsy sprzętowe i programowe AR | 1 |
T-W-3 | Detekcja i śledzenie elementów w obrazie | 3 |
T-W-4 | Wizualizacja w systemach AR | 4 |
T-W-5 | Integracja elementów syntetycznych z obrazem z kamery | 3 |
T-W-6 | Skanowanie 3D na potrzeby AR | 2 |
T-W-7 | Zaliczenie wykładów | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Przygotowanie się do zajęć laboratoryjnych | 60 |
A-L-2 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
90 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Przygotowanie się do zaliczenia z przedmiotu w formie testu | 35 |
A-W-2 | Czytanie wskazanej literatury | 40 |
A-W-3 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca / wykład informacyjny |
M-2 | Metoda praktyczna / ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń ujętych planem |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie testu wyboru |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TI_1A_C32.2_W01 Student zna podstawowe rozwiązania Augmented Reality. Student zna podstawowe algorytmy detekcji i śledzenia obiektów w obrazie. | TI_1A_W12, TI_1A_W16 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TI_1A_C32.2_U01 Student potrafi realizować proste zadania systemów Augmented Reality. | TI_1A_U03, TI_1A_U06 | — | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TI_1A_C32.2_W01 Student zna podstawowe rozwiązania Augmented Reality. Student zna podstawowe algorytmy detekcji i śledzenia obiektów w obrazie. | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe rozwiązania Augmented Reality. Student zna podstawowe algorytmy detekcji i śledzenia obiektów w obrazie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TI_1A_C32.2_U01 Student potrafi realizować proste zadania systemów Augmented Reality. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi realizować proste zadania systemów Augmented Reality. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Steve Aukstakalnis, Practical Augmented Reality: A Guide to the Technologies, Applications, and Human Factors for AR and VR, Pearson Education, 2016
- Tony Mullen, Prototyping Augmented Reality, Sybex, 2011
- James Kent, The Augmented reality Handbook - Everything you need to know about Augmented reality, Tebbo, 2011
Literatura dodatkowa
- Fletcher Dunn, Ian Parberry, 3D Math Primer for Graphics and Game Development, Jones & Bartlett Publishers, 2002
- Tomas Akenine-Moller, Eric Haines, Naty Hoffman, Real-Time Rendering, AK Peters, 2008
- Dokumentacja do programu Blender, 2018