Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S1)
Sylabus przedmiotu Programowanie wirtualnych przyrządów pomiarowych w języku G:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektrotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Programowanie wirtualnych przyrządów pomiarowych w języku G | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Maszyn i Napędów Elektrycznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Paplicki <Piotr.Paplicki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy technologii informatycznych |
W-2 | Umiejętnośc definiowania oraz analizy działania prostych algorytmów. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student potrafi przetworzyć oraz w czytelny sposób przedstawić wyniki pomiarów. |
C-2 | Student posługuje się zawansowanymi strukturami programistycznymi przy pomocy których implmentuje dzaiałanie algorytmów. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wprowadzenie do graficznego języka programowania (G). | 2 |
T-L-2 | Nawigacja w środowisku programistycznym (tworzenie nowych projektów, dodawanie plików źródłowych itp.) | 1 |
T-L-3 | Stworzenie pierwszego wirtualnego przyrządu pomiarowego. | 1 |
T-L-4 | Struktury programistyczne np.: pętle, warunki, przełączniki. | 8 |
T-L-5 | Operacje na tablicach. | 4 |
T-L-6 | Tworzenie złożonych typów danych | 2 |
T-L-7 | Sposoby wizualizacji wykonanych pomiarów. | 2 |
T-L-8 | Obsługa plików. Zapis / odczyt danych pomiarowych. | 2 |
T-L-9 | Mechanizmy synchronizacji i transmisji danych pomiędzy modułami wirtualnego przyrządu pomiarowego. | 4 |
T-L-10 | Obsługa hardware - akwizycja danych. | 2 |
T-L-11 | Zawansowane techniki programowania - maszyna stanów | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 30 |
A-L-2 | Praca własna | 90 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody problemowe: wykład konwersatoryjny, klasyczna metoda problemowa. |
M-2 | Metody programowane: z użyciem komputera. |
M-3 | Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne, metoda projektów. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena przygotowanego projektu oraz prezentacji studenta. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_1A_C24.2_W01 Student poprawnie formułuje algorytm postępowania dla konkretnego instrumentu pomiarowego i potrafi go zapisać w języku G | EL_1A_W11 | — | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-8, T-L-4, T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-6, T-L-9, T-L-10, T-L-7, T-L-11 | M-3, M-2 | S-1 |
EL_1A_C24.2_W02 Student posługuje się pętlami, zmiennymi i ciągami o różnym charakterze,potrafi obsłużyć wejścia/wyjścia zewnętrzego instrumentu pomiarowego, stworzyć interfejs użytkownika | EL_1A_W18 | — | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-8, T-L-4, T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-6, T-L-9, T-L-10, T-L-7, T-L-11 | M-3, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_1A_C24.2_U01 Student potrafi dobierać, analizować i tworzyć aplikacje pomiarowo - kontrolno - symulacyjne przy pomocy platformy LabView | EL_1A_U08, EL_1A_U09, EL_1A_U22 | — | — | C-1 | T-L-7, T-L-11, T-L-6, T-L-9, T-L-10, T-L-2, T-L-1, T-L-3, T-L-8, T-L-5, T-L-4 | M-3, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_1A_C24.2_W01 Student poprawnie formułuje algorytm postępowania dla konkretnego instrumentu pomiarowego i potrafi go zapisać w języku G | 2,0 | |
3,0 | Student poprawnie formułuje algorytm postępowania dla konkretnego problemu i potrafi go zapisać w języku G | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
EL_1A_C24.2_W02 Student posługuje się pętlami, zmiennymi i ciągami o różnym charakterze,potrafi obsłużyć wejścia/wyjścia zewnętrzego instrumentu pomiarowego, stworzyć interfejs użytkownika | 2,0 | |
3,0 | Student posługuje się pętlami, zmiennymi i ciągami o różnym charakterze, potrafi obsłużyć wejścia/wyjścia zewnętrzego urządzenia pomiarowego, stworzyć interfejs użytkownika | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_1A_C24.2_U01 Student potrafi dobierać, analizować i tworzyć aplikacje pomiarowo - kontrolno - symulacyjne przy pomocy platformy LabView | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi dobierać niezbędne narzędzia, typy zmiennych, struktury algorytmów i narzędzia kontrolno - diagnostyczne by tworzyć aplikacje kontrolno - pomiarowe dla konkretnego typu zagadnień | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- National Instruments, Materiały elektroniczne NI, www.ni.com