Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Automatyka i robotyka (S3)

Sylabus przedmiotu Seminarium naukowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Automatyka i robotyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów studia trzeciego stopnia
Profil
Moduł
Przedmiot Seminarium naukowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Elektrotechniki Teoretycznej i Informatyki
Nauczyciel odpowiedzialny Stanisław Gratkowski <Stanislaw.Gratkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Andrzej Brykalski <Andrzej.Brykalski@zut.edu.pl>, Stanisław Gratkowski <Stanislaw.Gratkowski@zut.edu.pl>, Ryszard Sikora <Ryszard.Sikora@zut.edu.pl>, Krzysztof Stawicki <Krzysztof.Stawicki@zut.edu.pl>, Adam Żuchowski <Adam.Zuchowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 7,0 ECTS (formy) 7,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS1 6 1,01,00zaliczenie
seminariaS2 6 1,01,00zaliczenie
seminariaS3 6 1,01,00zaliczenie
seminariaS4 6 1,01,00zaliczenie
seminariaS5 6 1,01,00zaliczenie
seminariaS6 6 1,01,00zaliczenie
seminariaS8 6 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zagadnień automatyki i robotyki na poziomie studiów S2. Dostateczna znajomość języka angielskiego, umożliwiająca studiowanie literatury światowej z zakresu tematyki doktoratu. Zainteresowanie pracą naukową.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie pogłębionej wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie prowadzenia badań naukowych, prawnych i etycznych aspektów takich badań, procedury zdobywania i prowadzenia projektów badawczych, sposobów prowadzenia dyskusji naukowej oraz prezentacji zagadnień z zakresu realizowanej rozprawy doktorskiej z wykorzystaniem przekazu multimedialnego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Sposoby pozyskiwania środków na badania naukowe. Prezentacje doktorantów z ich pierwszymi wynikami badań naukowych. Dyskusja naukowa po każdej prezentacji.6
6
seminaria
T-S-1Doktoranci referują – posługując się przygotowaną prezentacją multimedialną – wyniki uzyskane w trakcie realizacji pracy doktorskiej. Dyskusja – uwagi prowadzącego seminarium i doktorantów do przedstawionej prezentacji. Redakcja autoreferatów rozpraw doktorskich.6
6
seminaria
T-S-1Przedstawienie przez prowadzącego seminarium wybranych zagadnień z zakresu własnych badań naukowych, dyskusja, wskazanie kierunków dalszych badań. Prezentacja referatów lub artykułów przygotowanych przez doktorantów z pierwszymi wynikami badań naukowych, dyskusja.6
6
seminaria
T-S-1Prawne i etyczne aspekty badań naukowych, uczciwość naukowca – dyskusja. Prezentacje doktorantów z wynikami badań naukowych – dyskusja.6
6
seminaria
T-S-1Redakcja rozpraw doktorskich. Prezentacje doktorantów z wynikami badań naukowych – dyskusja.6
6
seminaria
T-S-1Dyskusja na temat najnowszych badań naukowych w dyscyplinie naukowej i specjalnościach, które reprezentuje prowadzący seminarium. Prezentacje przygotowane przez doktorantów na temat planowanych rozpraw doktorskich.6
6
seminaria
T-S-1Przedstawienie przez prowadzącego seminarium wybranych zagadnień z zakresu własnych badań naukowych, dyskusja, wskazanie kierunków dalszych badań. Prezentacje doktorantów z wynikami badań naukowych – dyskusja.6
6

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.6
A-S-2Przygotowanie prezentacji.24
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.6
A-S-2Przygotowanie prezentacji.24
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.6
A-S-2Przygotowanie prezentacji.24
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.6
A-S-2Przygotowanie prezentacji.24
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.6
A-S-2Przygotowanie prezentacji.24
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.6
A-S-2Przygotowanie prezentacji.24
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.6
A-S-2Przygotowanie prezentacji.24
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1seminarium

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji oraz osiągnięć naukowych.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AR_3A_O6_W01
Ma wiedzę na temat sposobów przygotowywania publikacji naukowych i publicznej prezentacji wyników badań naukowych; ma pogłębioną wiedzę dotyczącą transferu technologii oraz upowszechniania wyników badań naukowych, w tym zwłaszcza zagadnień związanych z ochroną własności intelektualnej.
AR_3A_W04, AR_3A_W06C-1T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AR_3A_O6_U01
Potrafi prowadzić dyskusję naukową, przytaczając właściwe argumenty; potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe.
AR_3A_U09, AR_3A_U10C-1T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AR_3A_O6_W01
Ma wiedzę na temat sposobów przygotowywania publikacji naukowych i publicznej prezentacji wyników badań naukowych; ma pogłębioną wiedzę dotyczącą transferu technologii oraz upowszechniania wyników badań naukowych, w tym zwłaszcza zagadnień związanych z ochroną własności intelektualnej.
2,0
3,0Ma wiedzę na temat sposobów przygotowywania publikacji naukowych i publicznej prezentacji wyników badań naukowych; ma pogłębioną wiedzę dotyczącą transferu technologii oraz upowszechniania wyników badań naukowych, w tym zwłaszcza zagadnień związanych z ochroną własności intelektualnej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AR_3A_O6_U01
Potrafi prowadzić dyskusję naukową, przytaczając właściwe argumenty; potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe.
2,0
3,0Potrafi prowadzić dyskusję naukową, przytaczając właściwe argumenty; potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe.
3,5
4,0
4,5
5,0

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Sposoby pozyskiwania środków na badania naukowe. Prezentacje doktorantów z ich pierwszymi wynikami badań naukowych. Dyskusja naukowa po każdej prezentacji.6
6

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Doktoranci referują – posługując się przygotowaną prezentacją multimedialną – wyniki uzyskane w trakcie realizacji pracy doktorskiej. Dyskusja – uwagi prowadzącego seminarium i doktorantów do przedstawionej prezentacji. Redakcja autoreferatów rozpraw doktorskich.6
6

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Przedstawienie przez prowadzącego seminarium wybranych zagadnień z zakresu własnych badań naukowych, dyskusja, wskazanie kierunków dalszych badań. Prezentacja referatów lub artykułów przygotowanych przez doktorantów z pierwszymi wynikami badań naukowych, dyskusja.6
6

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Prawne i etyczne aspekty badań naukowych, uczciwość naukowca – dyskusja. Prezentacje doktorantów z wynikami badań naukowych – dyskusja.6
6

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Redakcja rozpraw doktorskich. Prezentacje doktorantów z wynikami badań naukowych – dyskusja.6
6

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Dyskusja na temat najnowszych badań naukowych w dyscyplinie naukowej i specjalnościach, które reprezentuje prowadzący seminarium. Prezentacje przygotowane przez doktorantów na temat planowanych rozpraw doktorskich.6
6

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Przedstawienie przez prowadzącego seminarium wybranych zagadnień z zakresu własnych badań naukowych, dyskusja, wskazanie kierunków dalszych badań. Prezentacje doktorantów z wynikami badań naukowych – dyskusja.6
6

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.6
A-S-2Przygotowanie prezentacji.24
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.6
A-S-2Przygotowanie prezentacji.24
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.6
A-S-2Przygotowanie prezentacji.24
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.6
A-S-2Przygotowanie prezentacji.24
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.6
A-S-2Przygotowanie prezentacji.24
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.6
A-S-2Przygotowanie prezentacji.24
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.6
A-S-2Przygotowanie prezentacji.24
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAR_3A_O6_W01Ma wiedzę na temat sposobów przygotowywania publikacji naukowych i publicznej prezentacji wyników badań naukowych; ma pogłębioną wiedzę dotyczącą transferu technologii oraz upowszechniania wyników badań naukowych, w tym zwłaszcza zagadnień związanych z ochroną własności intelektualnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyAR_3A_W04Ma wiedzę na temat sposobów przygotowywania publikacji naukowych i publicznej prezentacji wyników badań naukowych.
AR_3A_W06Ma pogłębioną wiedzę dotyczącą transferu technologii oraz upowszechniania wyników badań naukowych, w tym zwłaszcza zagadnień związanych z ochroną własności intelektualnej.
Cel przedmiotuC-1Zdobycie pogłębionej wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie prowadzenia badań naukowych, prawnych i etycznych aspektów takich badań, procedury zdobywania i prowadzenia projektów badawczych, sposobów prowadzenia dyskusji naukowej oraz prezentacji zagadnień z zakresu realizowanej rozprawy doktorskiej z wykorzystaniem przekazu multimedialnego.
Treści programoweT-S-1Sposoby pozyskiwania środków na badania naukowe. Prezentacje doktorantów z ich pierwszymi wynikami badań naukowych. Dyskusja naukowa po każdej prezentacji.
T-S-1Doktoranci referują – posługując się przygotowaną prezentacją multimedialną – wyniki uzyskane w trakcie realizacji pracy doktorskiej. Dyskusja – uwagi prowadzącego seminarium i doktorantów do przedstawionej prezentacji. Redakcja autoreferatów rozpraw doktorskich.
T-S-1Dyskusja na temat najnowszych badań naukowych w dyscyplinie naukowej i specjalnościach, które reprezentuje prowadzący seminarium. Prezentacje przygotowane przez doktorantów na temat planowanych rozpraw doktorskich.
T-S-1Przedstawienie przez prowadzącego seminarium wybranych zagadnień z zakresu własnych badań naukowych, dyskusja, wskazanie kierunków dalszych badań. Prezentacja referatów lub artykułów przygotowanych przez doktorantów z pierwszymi wynikami badań naukowych, dyskusja.
T-S-1Przedstawienie przez prowadzącego seminarium wybranych zagadnień z zakresu własnych badań naukowych, dyskusja, wskazanie kierunków dalszych badań. Prezentacje doktorantów z wynikami badań naukowych – dyskusja.
T-S-1Prawne i etyczne aspekty badań naukowych, uczciwość naukowca – dyskusja. Prezentacje doktorantów z wynikami badań naukowych – dyskusja.
T-S-1Redakcja rozpraw doktorskich. Prezentacje doktorantów z wynikami badań naukowych – dyskusja.
Metody nauczaniaM-1seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji oraz osiągnięć naukowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma wiedzę na temat sposobów przygotowywania publikacji naukowych i publicznej prezentacji wyników badań naukowych; ma pogłębioną wiedzę dotyczącą transferu technologii oraz upowszechniania wyników badań naukowych, w tym zwłaszcza zagadnień związanych z ochroną własności intelektualnej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAR_3A_O6_U01Potrafi prowadzić dyskusję naukową, przytaczając właściwe argumenty; potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyAR_3A_U09Potrafi prowadzić dyskusję naukową, przytaczając właściwe argumenty.
AR_3A_U10Potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe.
Cel przedmiotuC-1Zdobycie pogłębionej wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie prowadzenia badań naukowych, prawnych i etycznych aspektów takich badań, procedury zdobywania i prowadzenia projektów badawczych, sposobów prowadzenia dyskusji naukowej oraz prezentacji zagadnień z zakresu realizowanej rozprawy doktorskiej z wykorzystaniem przekazu multimedialnego.
Treści programoweT-S-1Sposoby pozyskiwania środków na badania naukowe. Prezentacje doktorantów z ich pierwszymi wynikami badań naukowych. Dyskusja naukowa po każdej prezentacji.
T-S-1Doktoranci referują – posługując się przygotowaną prezentacją multimedialną – wyniki uzyskane w trakcie realizacji pracy doktorskiej. Dyskusja – uwagi prowadzącego seminarium i doktorantów do przedstawionej prezentacji. Redakcja autoreferatów rozpraw doktorskich.
T-S-1Dyskusja na temat najnowszych badań naukowych w dyscyplinie naukowej i specjalnościach, które reprezentuje prowadzący seminarium. Prezentacje przygotowane przez doktorantów na temat planowanych rozpraw doktorskich.
T-S-1Przedstawienie przez prowadzącego seminarium wybranych zagadnień z zakresu własnych badań naukowych, dyskusja, wskazanie kierunków dalszych badań. Prezentacja referatów lub artykułów przygotowanych przez doktorantów z pierwszymi wynikami badań naukowych, dyskusja.
T-S-1Przedstawienie przez prowadzącego seminarium wybranych zagadnień z zakresu własnych badań naukowych, dyskusja, wskazanie kierunków dalszych badań. Prezentacje doktorantów z wynikami badań naukowych – dyskusja.
T-S-1Prawne i etyczne aspekty badań naukowych, uczciwość naukowca – dyskusja. Prezentacje doktorantów z wynikami badań naukowych – dyskusja.
T-S-1Redakcja rozpraw doktorskich. Prezentacje doktorantów z wynikami badań naukowych – dyskusja.
Metody nauczaniaM-1seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji oraz osiągnięć naukowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi prowadzić dyskusję naukową, przytaczając właściwe argumenty; potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe.
3,5
4,0
4,5
5,0