Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)
Sylabus przedmiotu Badania marketingowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauki społeczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Badania marketingowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Marketingu, Gospodarki i Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy marketingu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Studenci mają poznać istotę i zasady prowadzenia badań marketingowych |
C-2 | Studenci powinni umieć tworzyć kwestionariusz ankiety |
C-3 | Studenci powinni dobierać różne metody badawcze do potrzeb informacyjnych podmiotu |
C-4 | Studenci mają samodzielnie prowadzić proste badania marketingowe |
C-5 | Studenci maja poznać istotę i zasady prowadzenia badań marketingowych |
C-6 | Studenci powinni umieć tworzyc kwestionariusz ankiety |
C-7 | Studenci powinni dobierać moetody badawcze do możliwości i potrzeb informacyjnych podmiotu |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Formułowanie problemów badawczych | 1 |
T-A-2 | Konstruowanie formularza ankiety | 2 |
T-A-3 | Wywiady, obserwacje, eksperymenty - zasady stosowania | 2 |
T-A-4 | Techniki projekcyjne i asocjacyjne | 1 |
T-A-5 | tworzenie map percepcji | 1 |
T-A-6 | burza mózgów | 1 |
T-A-7 | tworzenie raportu z badań | 2 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Pojęcie, geneza i i cel stosowania badań marketingowych | 1 |
T-W-2 | Rodzaje badań marketingowych | 1 |
T-W-3 | Przedmiot badań | 1 |
T-W-4 | Metody prowadzenia badań - zarys | 2 |
T-W-5 | procedury doboru próby badawczej | 2 |
T-W-6 | Nowoczesne metody badawcze - telemetria, OMNIBUS, metoda TRIM, neuromarketing | 2 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-A-2 | własne badanie rynku | 4 |
A-A-3 | przygotowanie do zajęć | 3 |
A-A-4 | przygotowanie prezentacji | 7 |
A-A-5 | przygotowanie do kolokwium | 6 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-W-2 | przygotowaywanie do zajęć | 12 |
A-W-3 | przygotowanie do kolokwium | 9 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykłady problemowe |
M-2 | dyskusja nad tekstem |
M-3 | film |
M-4 | praca w grupach |
M-5 | Wykłady problemowe |
M-6 | Dyskusja nad tekstem |
M-7 | Film |
M-8 | Praca w grupach |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: aktywnośc na zjęciach |
S-2 | Ocena formująca: oddawane prace (hipotezy badawcze, ankieta) |
S-3 | Ocena formująca: Projekt badawczy - raport z samodzielnie przeprowadzonego badania (praca w grupach) |
S-4 | Ocena formująca: Kolokwium |
S-5 | Ocena formująca: Aktywność na zajęciach |
S-6 | Ocena formująca: Oddawane prace (hipotezy badawcze, ankieta) |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZN1_1A_C6_W01 Student ma definiować istotę i cel badań marketingowych | ZN1_1A_W01 | — | C-4, C-5 | T-W-2 | M-7, M-5 | S-5 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZN1_1A_C6_U01 Student powinien samodzielnie planować proces przeprowadzenia badania, jak i współpracować w grupie | ZN1_1A_U02, ZN1_1A_U10 | — | C-4, C-7 | T-A-1 | M-5, M-8 | S-5 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZN1_1A_C6_K01 Student umie brać odpowiedzialność za organizowanie pracy | ZN1_1A_K02 | — | C-4 | T-W-4 | M-5, M-8 | S-6 |
ZN1_1A_C6_K02 Student ma świadomość znaczenia rzetelności badań i wiarygodności przedstawianych wyników | ZN1_1A_K04 | — | C-7, C-5 | T-A-7, T-W-4, T-W-1 | M-6, M-5 | S-5 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZN1_1A_C6_W01 Student ma definiować istotę i cel badań marketingowych | 2,0 | |
3,0 | student powinien wymieniac podstawowe metody badawcze | |
3,5 | student powinien opisać sytuacje, w których badania są konieczne | |
4,0 | student powinien objaśniać genezę badań markeingowych | |
4,5 | student winien scharakteryzować cele prowadzenia badań | |
5,0 | student powinien identyfikować symptomy i formułować problemy badawcze |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZN1_1A_C6_U01 Student powinien samodzielnie planować proces przeprowadzenia badania, jak i współpracować w grupie | 2,0 | |
3,0 | student powinien posługiwać się formularzem ankiety | |
3,5 | student powinien sporządzać formularz ankiety | |
4,0 | student powinien wykorzystywać w praktyce takie metody jak wywiad, burza mózgów, obserwacja, czy test | |
4,5 | strudent powinien sporządzać raport z badań | |
5,0 | strudent powinien analizować wyniki badań i wyciągać wnioski |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZN1_1A_C6_K01 Student umie brać odpowiedzialność za organizowanie pracy | 2,0 | |
3,0 | Student umie brać odpowiedzialność za organizowanie pracy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ZN1_1A_C6_K02 Student ma świadomość znaczenia rzetelności badań i wiarygodności przedstawianych wyników | 2,0 | |
3,0 | Student ma świadomość znaczenia rzetelności badań i wiarygodności przedstawianych wyników | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kaczmarczyk S., Badania marketingowe - metody i techniki, PWE, Warszawa, 2003
- Doman D., Dennison D., Badania marketingowe w malej firmie, Difin, Warszawa, 2002
Literatura dodatkowa
- Nikodemska-Wołowik A., Jakościowe badania marketingowe, PWE, Warszawa, 1999