Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)
specjalność: Zarządzanie zasobami ludzkimi
Sylabus przedmiotu Operacje i techniki operacyjne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauki społeczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Operacje i techniki operacyjne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Robert Rusielik <Robert.Rusielik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczony przedmiot "Podstawy zarządzania" |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z definicją operacją we współczesnym zarządzaniu i koncepcją zarządzania operacyjnego. Nabywanie umiejętności identyfikacji i stosowania technik operatywnych z zakresu przedmiotu oraz myślenia w kategoriach operacji. |
C-2 | Zapoznanie z definicją operacją we współczesnym zarządzaniu i koncepcją zarządzania operacyjnego. |
C-3 | Nabywanie umiejętności identyfikacji i stosowania technik operatywnych z zakresu przedmiotu oraz myślenia w kategoriach operacji. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Zarządzanie operacyjne w systemie organizacji. | 1 |
T-A-2 | Techniki wytwarzania. | 2 |
T-A-3 | Algorytm. | 1 |
T-A-4 | Diagramy sieciowe. | 4 |
T-A-5 | Harmonogramowanie. | 1 |
T-A-6 | Diagram Ishikawy. | 1 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Istota zarządzania operacyjnego | 1 |
T-W-2 | Typy procesów produkcyjnych | 1 |
T-W-3 | Techniki wytwarzania | 1 |
T-W-4 | Analiza procesów operacyjnych | 2 |
5 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Studium przypadku, ćwiczenia obliczeniowe. | 10 |
A-A-2 | Praca własna, zespołowa. | 20 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Aktywność na wykładach | 9 |
A-W-2 | Wykonywanie zadań | 9 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 12 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład konwersatoryjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Aktywność (dyskusja, rozwiązywanie zadań) |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne w formie testu (uwzgledniającego treści teoretyczne i zadania) |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZN1_1A_C3_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie zidentyfikować techniki operatywne stosowane w praktyce zarządzania. | ZN1_1A_W08, ZN1_1A_W15 | — | C-2 | T-A-1, T-W-1, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
ZN1_1A_C3_W02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie zidentyfikować najważniejsze operacje organizacji oraz ich wpływ na działanie organizacji | ZN1_1A_W13, ZN1_1A_W11 | — | C-3 | T-A-4, T-A-1, T-A-2, T-A-5, T-A-3, T-W-3, T-A-6 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZN1_1A_C3_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie decydować o technikach operatywnych służących podnoszeniu sprawności przedsiębiorstwa | ZN1_1A_U05, ZN1_1A_U10 | — | C-3 | T-A-4, T-A-2, T-A-5, T-A-3, T-W-2, T-W-4 | M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZN1_1A_C3_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie zidentyfikować techniki operatywne stosowane w praktyce zarządzania. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada zadawalającą wiedzę na temat technik operacynych i ich zastosowań. Rozpoznaje część omawianych zagadnień i z trudnościami je objaśnia. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ZN1_1A_C3_W02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie zidentyfikować najważniejsze operacje organizacji oraz ich wpływ na działanie organizacji | 2,0 | |
3,0 | Student posiada zadawalającą wiedzę na temat istoty operacji. Rozpoznaje część omawianych zagadnień i z trudnościami je objaśnia. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZN1_1A_C3_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie decydować o technikach operatywnych służących podnoszeniu sprawności przedsiębiorstwa | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi decydować na temat technik operacynych i ich zastosowań. Rozpoznaje część omawianych zagadnień i z trudnościami je objaśnia. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Donald Waters, Zarządzanie operacyjne : towary i usługi, PWN, Warszawa, 2007
- Ireneusz Durlik, Inżynieria zarządzania: strategia i projektowanie systemów produkcyjnych, Placet, Warszawa, 2005
- Ireneusz Durlik, Inżynieria zarządzania: strategia i projektowanie systemów produkcyjnych, Placet, Warszawa, 2005
Literatura dodatkowa
- Johnston R., Chambers S., Harland Ch., Harrison A., Slack N., : Zarządzanie działalnością operacyjną. Analiza przypadków, PWN, Warszawa, 2002
- Eliyahu M. Goldratt, Jeff Cox, Cel. Doskonałość w produkcji, Mint Books, Warszawa, 2007